Kitajska

Predstavljamo poslovno okolje Kitajske




Kitajsko gospodarstvo je eno največjih in najbolj dinamičnih na svetu. V zadnjih nekaj desetletjih je doživelo hitro rast in preobrazbo, zaradi česar je Kitajska postala ključni svetovni akter.

Kljub visoki rasti BDB v zadnjih letih, se Kitajska sooča z izzivi, kot so gospodarska upočasnitev, visoke ravni dolga, staranje prebivalstva in okoljska vprašanja.

V prihodnje želi Kitajska postati vodilna na področju inovacij, ponovno uravnotežiti svoje gospodarstvo z domačo potrošnjo in se še bolj vključiti v svetovno gospodarstvo, s svojo usmeritvijo, ki bo vplivala na svetovne gospodarske trende.

Kitajski storitveni sektor prispeva 50 % k BDP države in se v zadnjih letih hitro širi. Obsega različne segmente, vključno s transportom in logistiko, IT storitvami, finančnimi storitvami, ravnanjem z odpadki, zdravstvenim varstvom in socialno pomočjo, ter umetnostjo, zabavo in rekreacijo.

Industrijski sektor je v Ietu 2024 ustvaril 43 % BDP. Ključne industrijske panoge vključujejo proizvodnjo, kjer je Kitajska vodilna v svetu, pa tudi tehnologijo in elektroniko, avtomobilsko proizvodnjo, energetski sektor in rudarsko industrijo. Kitajski industrijski sektor je leta 2024 doživel močno rast, saj se je industrijska proizvodnja medletno povečala za 5,3 %. V letu 2025 naj bi rast industrijske proizvodnje dosegla 5,5 %.

Kmetijski sektor ustvari 7 % BDP. Kitajska ima bogate rastlinske in živalske vire, vključno s tisoči sort poljščin in okoli 20 vrst živine.
 

Poslovne priložnosti na kitajskem trgu


Kitajska je privlačen trg za mednarodna podjetja in tuje naložbe, predvsme zaradi ogromnega potenciala kitajskega trga. Trg z več kot 1,4 mlrd ljudi, vključno z več kot 400 mio ljudi s srednjim dohodkom, ponuja tujim podjetjem ogromno bazo potrošnikov.

Toda privlačnost Kitajske ni le v velikosti njenega trga, temveč tudi v njeni zavezanosti inovacijam, ki so temelj visokokakovostnega razvoja. Z zavezanostjo k visokokakovostnemu razvoju Kitajska pospešuje zeleno, digitalno in pametno preobrazbo, ki skupaj z industrijskim ekosistemom države zagotavlja najboljši prostor za najnovejše dosežke tehnološke revolucije in industrijske nadgradnje.

Sicer pa je večina poslovnih priložnosti v potrošniško usmerjenem blagu in storitvah, ter komercialnih storitvah, ki podpirajo kitajska podjetja.
 
Več o priložnostih na kitajskem trgu si preberite tukaj

 

Tržni izzivi in mednarodno poslovanje na Kitajskem


Kitajska je zahteven trg za poslovanje. Podjetja, ki želijo izvažati na Kitajsko, se soočajo z različnimi izzivi, kot so:
 
  • razdrobljene in nedosledno izvajane lokalne regulativne zahteve
  • kitajski predpisi o kibernetski varnosti, varnosti podatkov in varstvu osebnih podatkov, ki povzročajo dodatne operativne stroške
  • naraščajoči stroški dela
  • vse bolj kompetentni domači konkurenti
  • prednostna obravnava lokalnih konkurentov.
 
Kitajska si prizadeva za industrijsko politiko, ki tujim proizvajalcem in ponudnikom storitev omejuje dostop do trga za uvoženo blago, hkrati pa podpira lokalne proizvajalce.

Vse večji pomen nacionalne varnosti v političnem programu pomeni, da bo v prihodnje tuje sodelovanje v strateških sektorjih, kot je informacijska tehnologija, omejeno.
 
 

Uvoz in izvoz Slovenije na Kitajsko


Blagovna menjava med Slovenijo in Kitajsko je v letu 2024 dosegla 7.269 mio EUR, s čemer se je Kitajska uvrstila na 5. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
 
Več o uvozu in izvozu Slovenije na Kitajsko preberite tukaj 
 

   

Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?


Bodite obveščeni o najnovejših objavah.  Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.