Kitajska

Gospodarske panoge Kitajske


Oglejte si predstavitve gospodarskih panog po področjih:

Področje
Gospodarstvo ter možnost vstopa na kitajski trg
Gospodarske panoge Kitajske - Avtomobilska industrija
Ostale perspektivne panoge na trgu
 

Gospodarstvo ter možnost vstopa na kitajski trg

Vpogled v trg

Kitajska je 2. največje gospodarstvo na svetu. Država je največja svetovna izvoznica in ima tudi največje devizne rezerve na svetu.

Novi sektorji, kot sta e-trgovina in spletne finančne storitve, doživljajo razcvet v gospodarstvu, v katerem prevladujejo izvozno usmerjeni sektorji. 


Kitajsko gospodarstvo si bo po napovedih EIU v letu 2023 opomoglo, saj so v državi decembra 2022 svojo doktrino zero-covid. Zaradi ponovne rasti zasebne potrošnje naj bi se realna rast BDP v letu 2023 povečala na 5,2 %. Zahtevni domači in zunanji dejavniki bodo v letih 2024-2027 povzročili gospodarsko upočasnitev.

Kitajska je bila v letu 2022 6. največja trgovinska partnerica Slovenije.
 

Industrijski sektor

Industrijski sektor prispeva 54 % BDP. Kitajska je zaradi poceni delovne sile postala ena od najbolj priljubljenih destinacij za zunanje izvajanje proizvodnih enot. Gospodarski razvoj Kitajske je povezan predvsem z razvojem konkurenčnega in izvozno usmerjenega proizvodnega sektorja. Več kot polovico kitajskega izvoza izvajajo podjetja s tujim kapitalom. 

Kitajska je v letu 2022 zabeležila 3,8 % rast industrijske proizvodnje. Za leto 2023 analitiki EIU napovedujejo rast industrijske proizvodnje v višini 4,9 %, za leto 2024 4 % in za leto 2025 3,7 % rast. 


Tržni izzivi

  • Podjetja, ki želijo izvažati na Kitajsko, se soočajo z različnimi težavami, vključno z razdrobljenimi in nedosledno izvajanimi lokalnimi regulativnimi zahtevami ter prednostno obravnavo lokalnih konkurentov.
  • Kljub prizadevanjem vlade za racionalizacijo in zmanjšanje birokracije, se tuja podjetja soočajo z dolgotrajnimi in nepreglednimi upravnimi postopki, zlasti v zvezi z dovoljenji, registracijo in licenciranjem.
  • Kitajski predpisi o kibernetski varnosti, varnosti podatkov in varstvu osebnih podatkov, predstavljajo nove izzive. Zahteve za lokalno shranjevanje podatkov povzročajo dodatne operativne stroške, stroge zahteve za čezmejni prenos podatkov pa so ovire za podjetja, ki poslujejo na Kitajskem. To vpliva le na tehnološki sektor, ampak tudi na e-trgovino, logistiko, pametno zdravstvo, itd.
  • Tržne razmere prav tako povzročajo stalne izzive, pri čemer so največji izzivi naraščajoči stroški dela, vedno bolj kompetentni domači izzivalci in industrijske presežne zmogljivosti v nekaterih segmentih. 


Priložnosti na trgu

Čeprav je kitajski trg zahteven, pa velikost prebivalstva, rastoče bogastvo, spreminjajoča se demografija in gospodarska preobrazba, na trgu ustvarjajo številne priložnosti za tuja podjetja.
  • Premik od tradicionalnega delovno intenzivnega proizvodnega gospodarstva z nizkimi plačami, k tehnološko intenzivnejši proizvodnji z visoko dodano vrednostjo, je spodbudil rastoči srednji razred na Kitajskem, ki je ustvaril povpraševanje potrošnikov po široki paleti izdelkov.
  • Kitajski potrošniki imajo vse pomembnejšo globalno vlogo, saj so zdaj največji trg na svetu za številne izdelke od vozil do klimatskih naprav in video iger.
  • Zaveza Kitajske, da bo do leta 2030 dosegla najvišjo raven emisij ogljika in dosegla ogljično nevtralnost do leta 2060, bo ustvarila priložnosti na področju dekarbonizacije in infrastrukture za čisto energijo.
  • Tržne priložnosti so največje v sektorjih, kjer so lokalna podjetja šibka, trgi nerazviti in se trg hitro odpira. Največ priložnosti imajo tista podjetja, ki so usklajena s strateškimi cilji vlade, bodisi na Kitajskem bodisi v tujini.
  • Trgi potrošniškega blaga so bolj konkurenčni in niso odvisni od javnih naročil. Zelo perspektiven je trg spletne prodaje, ki naj bi se po napovedih ResearchAndMarkets v obdobju 2023-2027 povečeval po 12,36 % povprečni letni stopnji.

 
Vstop na trg 

  • Najboljše lokacije za začetek pri iskanju novih poslovnih priložnosti so večja mesta, kot so Peking, Šanghaj in Guangzhou. V teh mestih so tudi najbolj izkušeni poslovneži, ki poslujejo s tujimi podjetji. 
  • Dobra strategija za manjša podjetja je tudi osredotočenost na nišo ali določeno regijo. Glede na velikost države so lahko tudi tržne niše zelo donosne. 
  • Kitajski agent, distributer ali partner, ki ima lokalno znanje ter široko mrežo poslovnih povezav, je pogosto ključnega pomena za uspeh na trgu. Agenti in distributerji so na Kitajskem pogosto specializirani za eno regijo ali enega končnega uporabnika. 
  • Bistvenega pomena je tudi razumevanje lokalnih predpisov. 


Gospodarske panoge Kitajske - Avtomobilska industrija

Vpogled v trg

V tej analizi avtomobilska industrija obsega proizvodnjo tovornjakov, osebnih avtomobilov in motornih koles. Vrednost proizvodne avtomobilske industrije je izračunana glede na prodajno ceno proizvajalca in ne vključuje vseh davkov in dajatev.

  • Leta 2022 je bila Kitajska največji avtomobilski trg, tako v azijsko-pacifiški regiji kot na globalnem nivoju.
  • Kitajska avtomobilska industrija je v obdobju 2017-2022 rasla po negativni, -0,8 % povprečni letni stopnji ter leta 2022 ustvarila skupne prihodke v višini 489,74 mlrd EUR.
  • Po podatkih Kitajskega združenja proizvajalcev avtomobilov (CAAM) se je skupni izvoz vozil leta 2022 v primerjavi z letom 2021 povečal za 54,4 %.
  • Obseg proizvodnje avtomobilov se je v zadnjih 5 letih zmanjševal po -1,4 % povprečni letni stopnji ter leta 2022 dosegel skupno 41,2 mio.
  • Kitajsko avtomobilsko proizvodnjo podpirala vladna politika prepolovitve nakupnega davka na vozila ter druge politike, namenjene spodbujanju potrošniške dejavnosti. Leta 2022 je kitajsko ministrstvo za finance v obdobju junij -december, znižalo nakupni davek iz 10 % na 5 % med za vozila s ceno pod 300.000 CNY (42.735 EUR) in z 2-litrskimi ali manjšimi motorji.
  • Lastništvo avtomobilov v državi narašča zaradi naraščajoče ravni dohodka, vse večje kupne moči potrošnikov in zahtev glede življenjskega sloga. 

 
Segmentacija trga

Proizvodnja avtomobilov je največji segment avtomobilske industrije na Kitajskem, saj predstavlja 54,7 % celotnega obsega industrije. Proizvodnja motornih koles predstavlja nadaljnih 33,51 %, proizvodnja tovornih vozil pa 11,8 %.
 
Kitajska predstavlja 48,6 % vrednosti azijsko-pacifiške avtomobilske industrije.
 

Tržna segmentacija v regiji za leto 2022 glede na obseg (v odstotkih)

 


Napovedi trga 

Analitiki MarketLine napovedujejo, da bo kitajska avtomobilska industrija v obdobju 2023-2027 rasla po 2,9 % povprečni letni stopnji ter leta 2027 dosegla vrednost 566 mlrd EUR.

Obseg proizvodnje naj bi se do konca leta 2027 povečal na 46,5 mio enot, kar predstavlja CAGR 2,4 % v obdobju 2023–2027.

Dolgoročno bo prehod proizvajalcev na električna vozila spodbudil ponudbo in povpraševanje, zlasti ker se večina držav zavezuje, da bo do leta 2050 dosegla ničelne neto emisije. 
 

Največje kitajske trgovinske partnerice v avtomobilski industriji 

Največ je kitajska avtomobilska industrija v letu 2022 izvozila v ZDA, Mehiko, Belgijo, Rusijo in v Združeno kraljestvo. Slovenija v izvozu zaseda 27. mesto.
 
Največ izdelkov avtomobilske industrije je Kitajska v letu 2022 uvozila iz Nemčije, Japonske, ZDA, Slovaške in Združenega kraljestva. Pri uvozu je Slovenija na 30. mestu.
 
Slovenija je v letu 2022 na Kitajsko izvozila za 33,58 mio EUR izdelkov avtomobilske industrije, uvozila pa jih je za 48,05 mio EUR. 
 

Vrednost blagovne menjave na področju avtomobilske industrije (Slovenija-Kitajska; v 1.000 EUR) 

(Kombinirana nomenklatura: 87 - Vozila, razen železniških ali tramvajskih tirnih vozil, ter njihovi deli in pribor)

Največji proizvajalci vozil na Kitajskem

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
SAIC Motor Corp. Ltd. 119.576,60
China No.1 Car Group Co. Ltd. 108.348,04
BYD Co., Ltd. 60.326,22
Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. 55.320,58
Faw-Volkswagen Automobile Co. Ltd. 40.175,56
Saic General Motors Corp. Ltd. 27.983,68
BAIC Motor Corp. Ltd. 27.849,36


Ostale perspektivne panoge na trgu 

E-trgovina

Kitajska je vodilna na globalnem trgu e-trgovine, saj predstavlja 46,3 % celotne svetovne spletne maloprodaje. Leta 2022 je vrednost kitajske spletne maloprodaje presegla 2,8 trln USD. Kitajska ima tudi največ spletnih kupcev na svetu, 842,1 mio ali 39,4 % vseh spletnih kupcev na svetu.
V obdobju 2023-207 naj bi kitajski trg e-trgovine rasel po 12,36 % povprečni letni stopnji.


Kozmetika 

Glede na raziskavo Euromonitor International, je prodaja izdelkov za lepoto in osebno nego na Kitajskem leta 2021 dosegla 83,6 mlrd EUR, kar predstavlja 10 % medletno rast. Največjo rast dosegata segmenta dekorativne kozmetike in dišav. Tudi prodaja kozmetike se vse bolj širi na spletne platforme, ki vse bolj vplivajo na potrošniške nakupe, saj zagotavljajo možnost izmenjave nakupovalnih izkušenj in izkušenj z izdelki.


Gradbeništvo 

Kitajska je največji gradbeni trg na svetu, ki naj bi po napovedih Fitch Solutions v obdobju 2022 - 2030 rasel po 8,6 % povprečni letni stopnji. Kitajski 14. petletni načrt vključuje prizadevanja vlade za uporabo digitalne tehnologije v procesu gradnje. V infrastrukturi naj bi se centralna vlada osredotočila na promet in energijo, pri čemer bo poudarila večjo povezljivost v mestnih grozdih. Ker Kitajska razvija bolj zeleno gospodarstvo, se bodo povečale možnosti za nizkoogljično gradnjo, vključno z zelenimi zgradbami, obnovljivo energijo in varčevanjem z vodo.
Priložnosti ponujajo področja zelene gradnje, izdelki za razsvetljavo, HVAC, storitve testiranja (npr. ocena energetske učinkovitosti, testiranje kakovosti zraka v zaprtih prostorih, testiranje novega materiala in polnil), storitve nadzora kakovosti in varnosti gradnje ter ponovna uporaba starih zgradb.

 
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2022.


Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • Market Line Industry profiles
  • Statistični urad RS 
  • The International Trade Centre (ITC) 

 
 
Posodobljeno: april 2023
 
 

Poglejte si tudi: