Japonska 
Predstavljamo poslovno okolje Japonske
Japonska je 4. največje gospodarstvo na svetu in je ključna članica mednarodnega trgovinskega sistema.
Ima zelo raznoliko in tržno orientirano gospodarstvo.
Država je močno odvisna od uvoza, saj nima veliko surovin, potrebnih za industrijo in energijo, kot so nafta, plin, premog, železova ruda in baker, zato večino teh surovin uvaža. Je največja uvoznica utekočinjenega zemeljskega plina (LNG) na svetu.
Država je tudi med največjimi svetovnimi kupci živilskih izdelkov.
Japonska je vodilna izvoznica vozil, strojev, precizne opreme in robotike.
V gospodarstvu ima prevladujočo vlogo storitveni sektor, ki prispeva 69 % BDP, sledita industrija s 30 % in kmetijstvo z 1 %.
Storitveni sektor je ključni del japonskega gospodarstva in zaposluje približno 73 % delovne sile. Najpomembnejši segmenti storitvenega sektorja so finančne storitve, zavarovalništvo, nepremičnine, trgovina in turizem. Leta 2024 je Japonska sprejela rekordnih 36,9 mio tujih obiskovalcev, kar je preseglo rekord pred pandemijo. Hitro rastoča segmenta sta tudi IKT, ter zdravstvene in oskrbovalne storitve.
Industrijski sektor je zelo raznolik in zaposluje približno 24 % delovne sile. Japonska je znana po svoji proizvodni avtomobilov, elektronike in strojev, kjer vodilna podjetja, kot so Toyota, Sony in Panasonic, oblikujejo globalni industrijski trg. Japonska dominira tudi v robotiki, biotehnologiji, nanotehnologijah in obnovljivih virih energije.
Kljub temu je industrijska proizvodnja v letu 2024 upadla za -2,3 %.
Kmetijski sektor ostaja majhen, saj le 11 % japonske površine omogoča kmetovanje. Sektor zaposluje le približno 3 % delovne sile. Najpomembnejša kmetijska pridelka sta čaj in riž, kmetijski sektor pa je zelo subvencioniran in zaščiten. Japonska je sicer ena največjih svetovnih proizvajalk ribjih proizvodov.
Poslovne priložnosti na japonskem trgu
- Japonska je eden največjih potrošniških trgov na svetu z močno kupno močjo.
- Delovna sila je zelo usposobljena, Japonci pa so znani po tem, da so odlični delavci, ki so predani svojemu podjetju.
- Država ponuja številne tržne priložnosti za tuje vlagatelje. Najbolj dinamična sektorja bosta v prihodnjih letih zdravstvo in farmacija, predvsem zaradi potreb starajoče se družbe.
- Japonska podjetja za elektroniko so med vodilnimi na svetu, saj imajo visoko kvalificirano inženirsko znanje in bogastvo intelektualne lastnine v obliki patentov. To predstavlja potencialni vir prihodkov v prihodnjih letih. Prizadevanje za digitalizacijo bo skupaj s politiko krepitve odpornosti in zmogljivosti domače dobavne verige v industriji polprevodnikov, spodbudilo rast v sektorju elektronike v prihodnjih letih.
- Turistični sektor hitro raste z rekordnimi prihodki v letu 2024. Vlada si prizadeva podpreti digitalno transformacijo ponudnikov nastanitev za reševanje pomanjkanja delovne sile, hkrati pa pričakuje vstop tujih podjetij.
- Rast je napovedana tudi v sektorju obnovljive energije, saj Japonska pospešuje prehod s fosilnih goriv, da bi povečala energetsko varnost in zmanjšala podnebna tveganja.
- Japonska je 3. največja proizvajalka vozil na svetu, za Kitajsko in ZDA. Stopnja lastništva avtomobilov na Japonskem je visoka glede na regionalne standarde, a nižja kot v večjih evropskih državah.
- Prebivalstvo Japonske, ki se hitro stara in upada, oblikuje sedanje in prihodnje povpraševanje v različnih gospodarskih sferah, kot so robotika, farmacija, franšizing in nepremičnine.
Več o priložnostih na japonskem trgu si preberite tukaj
Tržni izzivi in mednarodno poslovanje na Japonskem
- Prekomerna regulacija ovira gospodarsko rast, saj povečuje stroške začetka poslovanja.
- Nefleksibilni delovni zakoni, ter stroga ureditev zaposlovanja in upravljanja z delovno silo, prispevajo k povečanju stroškov in zapletenosti upravljanja človeških virov za vlagatelje in lastnike podjetij.
- Nekateri sektorji ali projekti zahtevajo, da imajo podjetja predhodne izkušnje na Japonskem, kar lahko izključuje nove konkurente.
- Uradni predpisi pogosto dajejo prednost domačim izdelkom in diskriminirajo tuje izdelke.
- Starajoča se družba ogroža socialni sistem.
Uvoz in izvoz Slovenije na Japonsko
Blagovna menjava med Slovenijo in Japonsko je v letu 2024 dosegla 251 mio EUR, s čemer se je Japonska uvrstila na 36. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Več o uvozu in izvozu Slovenije na Japonsko preberite tukaj
Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?
Bodite obveščeni o najnovejših objavah. Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.