Japonska

Prodaja na Japonsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Japonski potrošniki cenijo blagovno znamko, kakovost in ustrezne lastnosti izdelka. Zaradi gospodarskih razmer pa postaja tudi cena vse pomembnejši dejavnik pri nakupni odločitvi. Pomembni elementi pri prodaji so tudi poprodajne storitve, tehnična navodila, ustrezne informacije o izdelku, embalaža, upoštevanje dobavnih rokov in ustrezno oglaševanje.

Tradicionalno so japonski potrošniki bogati, prefinjeni in zelo raznoliki v svojih interesih in okusih. Cenijo udobje doma. Vse bolj se zavedajo tudi pomena svojega zdravja, zato so lekarne postale ena najhitreje rastočih maloprodajnih kanalov. Povečuje se tudi ekološka zavest in mnogi potrošniki raje kupujejo okolju prijazne izdelke.

 

Tržne poti, distribucija

Distribucijski kanali se močno razlikujejo med potrošnimi in industrijskimi izdelki. Majhne maloprodajne trgovine so zaradi omejenega prostora in gostote mestnega prebivalstva prevladujoča prodajna mesta. Trgovci na drobno imajo običajno le manjše zaloge, trgovci na debelo pa morajo pogosteje dostavljati majhne količine izdelkov. Japonska glavna logistična in distribucijska središča so v glavnih pristaniščih mest Tokio, Jokohama, Kobe, Osaka in Fukuoka. 

Segment supermarketov je v letu 2020 na Japonskem beležil 6 % rast prodaje, ki je znašala 17.530 mlrd JPY ali približno 132 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v obdobju 2020-2025 rasel po 1 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen celo upadal po -2 %). Največji konkurent v segmentu je skupina AEON Group, ki je imela v letu 2020 12 % tržni delež.

Prodaja v manjših, priročnih trgovinah se je v letu 2020 zmanjšala za -4 % in dosegla 7.775,9 mlrd JPY ali približno 58,6 mlrd EUR. Po napovedih se bo ta segment v prihodnjih 5 letih povečeval po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 8.462,1 mlrd JPY ali 63,75 mlrd EUR. Največji konkurent v tem segmentu je 7-Eleven Japan Co Ltd, s 43 % tržnim deležem v letu 2020.

Hipermarketov in diskontnih trgovskih verig na japonskem še ni.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
AEON Co., Ltd. 66.030,75
Seven & i Holdings Co., Ltd. 44.256,70
FAST RETAILING CO., LTD. 15.512,39
Yamada Holdings Co., Ltd. 12.944,75
Pan Pacific International Holdings Corp. 12.744,14
Ito-Yokado Co. Ltd. 8.894,42
Seven-Eleven Japan Co. Ltd. 6.661,54

Spletna prodaja na Japonskem


Spletna prodaja se je na Japonskem v letu 2020 povečala za 10 % in dosegla 10.990,4 mlrd JPY ali približno 82,8 mlrd EUR.

Povečana uporaba digitalnih naprav in uvedba 5G, internet vpletata vedno globlje v vsakdanje življenje japonskih potrošnikov. Povečuje se tudi zaupanje v plačila s karticami. Zaradi vseh teh faktorjev, potrošniki na Japonskem vse bolj spoznavajo spletno poslovanje. Že pred epidemijo COVID-19 je spletna prodaja na Japonskem beležila stalno rast, po razglasitvi izrednega stanja aprila 2020, pa je povpraševanje po spletnem nakupovanju še naraščalo.
Številni potrošniki, ki so zaradi karantene ostajali doma, so se odločili za spletno nakupovanje, da ne bi tvegali okužbe ob obisku fizičnih trgovin.
Mnogi so si želeli ustvarili zalogo za osnovno hrano in druge bistvene izdelke, kot je ne primer toaletni papir. Tu se je spletno nakupovanje izkazalo za koristno tudi za številne mestne potrošnike, ki nimajo lastnega avtomobila. Velikemu porastu povpraševanja po spletni trgovini, predvsem z živili, številni trgovci niso mogli več slediti in so morali začasno ustaviti svoje spletne trgovine. Kljub temu je spletna prodaja v segmentu hrane in pijače v letu 2020 še vedno zabeležila dvomestno rast.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Japonskem v obdobju 2020-2025 rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 14.470,4 mlrd JPY ali približno 109 mlrd EUR.

Največji spletni ponudnik na Japonskem je Amazon, ki je imel v letu 2020 15 % tržni delež.
 
Spletni ponudniki na Japonskem: 
 
  • AEON Group                        
  • Amazon Japan Co Ltd               
  • Apple Japan Inc                   
  • Askul Corp                        
  • AU Commerce & Life Inc            
  • Bic Camera Co Ltd                 
  • Culture Convenience Club Co Ltd   
  • DHC Corp                          
  • Dinos Cecile Co
  • Fancl Corp                        
  • Fast Retailing Co Ltd             
  • Isetan Mitsukoshi Holdings Ltd    
  • Japan Consumers Cooperative Union 
  • Japanet Takata Co Ltd             
  • Jupiter Shop Channel Co Ltd       
  • Line Corp                         
  • Nissen Co Ltd                      
  • Nitori Co Ltd                     
  • Oisix ra daichi Inc               
  • Rakuten Direct Inc                
  • Ryohin Keikaku Co Ltd             
  • Senshukai Co Ltd                  
  • Seven & I Holdings Co Ltd         
  • Suntory Wellness Ltd              
  • Takashimaya Co Ltd                
  • Tower Records Japan Inc           
  • Toys "R" Us Japan Ltd             
  • Yamada Denki Co Ltd               
  • Yodobashi Camera Co Ltd           
  • Zozo Inc                          
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil. Običajna je tudi konsignacijska prodaja in zadolžnica (yakusoku tegata) na 90-120 dni.

Plačilna disciplina japonskih podjetij je visoka. 


Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Največ transporta se na Japonskem odvija po cesti. Sledijo ladijski pomorski promet, železniški transport in letalski transport.

Japonska ima 128 pristanišč, vključno z 23 glavnimi pristanišči, ki ležijo vzdolž japonske obale. Trije glavni zalivi prepeljejo približno 35 % vsega pristaniškega tovora na Japonskem. Sestavljajo jih Tokio (6 pristanišč, vključno z Jokohamo in Tokio), zaliv Osaka (5 pristanišč, vključno s Kobejem in Osako) in zaliv Ise (5 pristanišč, vključno z Nagojo).

Letalski tovorni promet je bil zaradi COVID-19 zelo prizadet. Vrednostno je v letu 2020 upadel za okoli -16 %, ter za -15 % glede na volumen tovora.

Več:
 

 
Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_