Japonska 
Prodaja na Japonsko
Gospodarska politika vlade
Sredi povečanih geopolitičnih napetosti želi vlada povečati ekonomsko varnost z diverzifikacijo dobavnih verig v državi in s spodbujanjem preusmeritve proizvodnje, zlasti v strateških panogah, kot so mikročipi in izdelki, povezani z zeleno energijo. Ta prizadevanja se bodo v letih 2025–2029 še okrepila.Glede na ogromen kitajski potrošniški trg, prerazporeditev dobavne verige ne bo enaka popolni odsvojitvi japonske korporativne prisotnosti v tej državi. Japonska podjetja bodo zmanjšala nove naložbe na Kitajskem, vendar v korist domačega gospodarstva, pa tudi jugovzhodne Azije in Indije.
Kljub oslabljeni vodstveni vlogi Ishibe, koalicija LDP-Komeito še vedno nadzoruje zgornji dom parlamenta do volitev julija 2025. Vendar pa izzivi s strani opozicijskih strank lahko otežijo vladi izvajanje pomembnih gospodarskih reform in političnih pobud. Kljub političnim izzivom bo Japonska verjetno napredovala na področju tehnologije in obrambne politike, hkrati pa ohranjala zavezništvo z ZDA kot ključno za regionalno varnost.
Posodobljeno: januar 2025.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Japonski potrošniki cenijo blagovno znamko, kakovost in ustrezne lastnosti izdelka. Zaradi gospodarskih razmer pa postaja tudi cena vse pomembnejši dejavnik pri nakupni odločitvi. Pomembni elementi pri prodaji so tudi poprodajne storitve, tehnična navodila, ustrezne informacije o izdelku, embalaža, upoštevanje dobavnih rokov in ustrezno oglaševanje.
Tradicionalno so japonski potrošniki bogati, prefinjeni in zelo raznoliki v svojih interesih in okusih. Cenijo udobje doma. Vse bolj se zavedajo tudi pomena svojega zdravja, zato so lekarne postale ena najhitreje rastočih maloprodajnih kanalov. Povečuje se tudi ekološka zavest in mnogi potrošniki raje kupujejo okolju prijazne izdelke.
Japonske trgovine z mešanim blagom kupcem ponujajo različne izdelke, od živil, oblačil, gospodinjskih pripomočkov, pohištva in električnega blaga. Upravljajo jih glavne nacionalne verige, ki imajo omrežja po vsej državi in stotine prodajnih mest. Večinoma imajo centralizirano nabavo, tuje izdelke pa kupujejo prek trgovskih podjetij.
Na Japonskem predstavljajo supermarketi večino prodaje živil na drobno. Pripravljena hrana ali živila za s seboj predstavljajo segment s hitro rastjo in velikim potencialom.
Supermarketi so manjši od trgovin z mešanim blagom in so bolj specializirani za živila in izdelke za gospodinjstvo. Soočajo se z višjimi nabavnimi stroški kot trgovine z mešanim blagom, zato iščejo načine, kako ostati konkurenčni, z diferenciacijo izdelkov in storitev, razvojem trgovskih blagovnih znamk in globalnim pridobivanjem virov. Da bi dosegli ekonomijo obsega, regionalni supermarketi oblikujejo zavezništva prek skupnih trgovskih podjetij z nekonkurenčnimi trgovci na drobno.
Prodaja v veleblagovnicah zadnja leta počasi upada zaradi vse večje konkurence z drugimi trgovci.
Samopostrežne trgovine so na Japonskem izjemno pomemben prodajni kanal. Imajo omejeno površino, v povprečju približno 100 m², in imajo na zalogi približno 3.000 izdelkov. Male prodajalne imajo konkurenčno prednost zaradi visokega prometa in učinkovitih dobavnih verig. Močno konkurirajo predvsem s ponudbo privlačnih možnosti strežbe hrane za potrošnike, zlasti ker hitra hrana ponuja visoke potencialne dobičke.
Največja konkurenta na maloprodajnem trgu na Japonskem sta Aeon Co. Ltd, ki je vodilni konkurent v segmentu supermarketov, ter Seven & I Holdings, ki upravlja trgovine z mešanim blagom Ito-Yokado.
Na Japonskem sta prisotna tudi uspešna trgovca znanih ameriških blagovnih znamk Costco in Walmart.
eCommerce DB ocenjuje, da se bo spletna prodaja na Japonskem v letu 2024 povečala za 5,4 % in dosegla vrednost 117.364,5 mio USD ali približno 108,5 mlrd EUR. S tem se Japonska uvršča na 5. mesto največjih trgov e-trgovine na svetu.
Na japonskem maloprodajnem trgu je spletni delež 13,7 %. Po napovedih se bo do leta 2028 povečal na 19 %.
Največji segment na japonskem trgu e-trgovine je segment elektronike, ki ustvari 23,6 % prihodkov japonskega e-trgovine.
Sledijo:
Po napovedih analitikov naj bi japonska spletna prodaja v prihodnjih 5 letih rasla po 4,1 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 137.886,4 mio USD ali približno 127,5 mlrd EUR.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Plačilna disciplina japonskih podjetij je visoka.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Japonska se ponaša z najgostejšim in najsodobnejšim potniškim železniškim sistemom na svetu, s hitrimi in pogostimi povezavami v vse dele države. Znamenita japonska hitra železnica Shinkansen povezuje Tokio z glavnimi japonskimi poslovnimi središči in drugod. Vsa velika japonska mesta imajo visoko razvito storitev podzemne železnice in primestnih vlakov.
Največji segment japonskega transportnega sektorja je cestni transport, ki letno ustvari okoli 73 % vrednosti celotnega sektorja. Sledi železniški transport s 17 %, medtem ko letalski in pomorski transport prispevata vsak po približno 5 %.
Japonska ima 128 pristanišč, vključno z 23 glavnimi pristanišči, ki ležijo vzdolž japonske obale. Trije glavni zalivi prepeljejo približno 35 % vsega pristaniškega tovora na Japonskem. Sestavljajo jih Tokio (6 pristanišč, vključno z Jokohamo in Tokio), zaliv Osaka (5 pristanišč, vključno s Kobejem in Osako) in zaliv Ise (5 pristanišč, vključno z Nagojo).
Več:
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
Tradicionalno so japonski potrošniki bogati, prefinjeni in zelo raznoliki v svojih interesih in okusih. Cenijo udobje doma. Vse bolj se zavedajo tudi pomena svojega zdravja, zato so lekarne postale ena najhitreje rastočih maloprodajnih kanalov. Povečuje se tudi ekološka zavest in mnogi potrošniki raje kupujejo okolju prijazne izdelke.
Tržne poti, distribucija
Čeprav je Japonska velik trg, je maloprodajni trg zelo razdrobljen. Japonska maloprodaja hrane in pijače vključuje supermarkete, trgovine z mešanim blagom, veleblagovnice, drogerije in spletne trgovine.Japonske trgovine z mešanim blagom kupcem ponujajo različne izdelke, od živil, oblačil, gospodinjskih pripomočkov, pohištva in električnega blaga. Upravljajo jih glavne nacionalne verige, ki imajo omrežja po vsej državi in stotine prodajnih mest. Večinoma imajo centralizirano nabavo, tuje izdelke pa kupujejo prek trgovskih podjetij.
Na Japonskem predstavljajo supermarketi večino prodaje živil na drobno. Pripravljena hrana ali živila za s seboj predstavljajo segment s hitro rastjo in velikim potencialom.
Supermarketi so manjši od trgovin z mešanim blagom in so bolj specializirani za živila in izdelke za gospodinjstvo. Soočajo se z višjimi nabavnimi stroški kot trgovine z mešanim blagom, zato iščejo načine, kako ostati konkurenčni, z diferenciacijo izdelkov in storitev, razvojem trgovskih blagovnih znamk in globalnim pridobivanjem virov. Da bi dosegli ekonomijo obsega, regionalni supermarketi oblikujejo zavezništva prek skupnih trgovskih podjetij z nekonkurenčnimi trgovci na drobno.
Prodaja v veleblagovnicah zadnja leta počasi upada zaradi vse večje konkurence z drugimi trgovci.
Samopostrežne trgovine so na Japonskem izjemno pomemben prodajni kanal. Imajo omejeno površino, v povprečju približno 100 m², in imajo na zalogi približno 3.000 izdelkov. Male prodajalne imajo konkurenčno prednost zaradi visokega prometa in učinkovitih dobavnih verig. Močno konkurirajo predvsem s ponudbo privlačnih možnosti strežbe hrane za potrošnike, zlasti ker hitra hrana ponuja visoke potencialne dobičke.
Največja konkurenta na maloprodajnem trgu na Japonskem sta Aeon Co. Ltd, ki je vodilni konkurent v segmentu supermarketov, ter Seven & I Holdings, ki upravlja trgovine z mešanim blagom Ito-Yokado.
Na Japonskem sta prisotna tudi uspešna trgovca znanih ameriških blagovnih znamk Costco in Walmart.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Seven & i Holdings Co., Ltd. | 85.105,65 |
AEON Co., Ltd. | 65.690,74 |
FAST RETAILING CO., LTD. | 18.658,40 |
Yamada Holdings Co., Ltd. | 11.833,67 |
Lawson, Inc. | 7.208,22 |
Seven-Eleven Japan Co. Ltd. | 6.583,08 |
Uniqlo Co. Ltd. | 6.421,42 |
Spletna prodaja na Japonskem
eCommerce DB ocenjuje, da se bo spletna prodaja na Japonskem v letu 2024 povečala za 5,4 % in dosegla vrednost 117.364,5 mio USD ali približno 108,5 mlrd EUR. S tem se Japonska uvršča na 5. mesto največjih trgov e-trgovine na svetu.
Na japonskem maloprodajnem trgu je spletni delež 13,7 %. Po napovedih se bo do leta 2028 povečal na 19 %.
Največji segment na japonskem trgu e-trgovine je segment elektronike, ki ustvari 23,6 % prihodkov japonskega e-trgovine.
Sledijo:
- izdelki za zabavo in prosti čas (20,1 %)
- moda (19,3 %)
- pohištvo in izdelki za dom (11,6 %)
- živila (9,3 %)
- izdelki za osebno nego (8,2 %)
- DIY – naredi si sam izdelki (7,9 %).
Po napovedih analitikov naj bi japonska spletna prodaja v prihodnjih 5 letih rasla po 4,1 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 137.886,4 mio USD ali približno 127,5 mlrd EUR.
Največje spletne trgovine na Japonskem glede na vrednost prodaje v letu 2023
- Amazon.co.jp (12.929 mio USD ali 11,9 mlrd EUR)
- Apple.com (3.015 mio USD ali 2,8 mlrd EUR)
- Jodobaski.com (2.420 mio USD ali 2,2 mlrd EUR)
- Shiseido.co.jp (1.535 mio USD ali 1,4 mlrd EUR)
- Matsukiyo.co.yp (1.410 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil. Običajna je tudi konsignacijska prodaja in zadolžnica (yakusoku tegata) na 90-120 dni.Plačilna disciplina japonskih podjetij je visoka.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Japonska ima sistem sodobnih avtocest in cest, ki povezujejo vse dele države. Vendar so prometne razmere na hitrih cestah in v mestih pogosto zelo obremenjene.Japonska se ponaša z najgostejšim in najsodobnejšim potniškim železniškim sistemom na svetu, s hitrimi in pogostimi povezavami v vse dele države. Znamenita japonska hitra železnica Shinkansen povezuje Tokio z glavnimi japonskimi poslovnimi središči in drugod. Vsa velika japonska mesta imajo visoko razvito storitev podzemne železnice in primestnih vlakov.
Največji segment japonskega transportnega sektorja je cestni transport, ki letno ustvari okoli 73 % vrednosti celotnega sektorja. Sledi železniški transport s 17 %, medtem ko letalski in pomorski transport prispevata vsak po približno 5 %.
Japonska ima 128 pristanišč, vključno z 23 glavnimi pristanišči, ki ležijo vzdolž japonske obale. Trije glavni zalivi prepeljejo približno 35 % vsega pristaniškega tovora na Japonskem. Sestavljajo jih Tokio (6 pristanišč, vključno z Jokohamo in Tokio), zaliv Osaka (5 pristanišč, vključno s Kobejem in Osako) in zaliv Ise (5 pristanišč, vključno z Nagojo).
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- jetro.go.jp - vladni spletni portal namenjen podjetjem, ki želijo poslovati na Japonskem
- all.biz/jp-en - poslovni imenik japonskih podjetij
- ebiz.co.jp - poslovni imenik japonskih podjetij
- expat - poslovni imenik japonskih podjetij
- japaninc - poslovni imenik podjetij na Japonskem
Druge koristne povezave:
- Japan External Trade Organization (JETRO)
- EU Business in Japan
- EBC European Business Council in Japan
- Invest Tokyo
- The Tokyo Chamber of Commerce and Industry
- The Osaka Chamber of Commerce and Industry
- Ministry of Economy, Trade and Industry (METI)
- Ministry of Finance
- Japan Customs
- JapanGov
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- LLoyds Bank
- eCommerce DB
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi