Turizem, šport in prosti čas
Oglejte si predstavitev globalnih trendov po področjih:
Področje |
---|
Globalni trendi na področju športnega turizma |
Globalni trendi na področju potovalnega turizma |
Več o globalnih trendih na področju turizma, športa in prostega časa po državah je na voljo na tej povezavi.
Globalni trendi na področju športnega turizma
Velikost trga in ključni dejavniki rasti
Športni turizem je ena najhitreje rastočih panog v turizmu.
Globalni trg športnega turizma je bil leta 2022 ocenjen na 558,28 mlrd EUR. Po napovedih naj bi vrednost trga do leta 2030 rasla po 17,5 % povprečni letni stopnji.
Znatna rast priljubljenosti športnih dogodkov, kot so olimpijske igre, svetovno nogometno prvenstvo, NBA košarka in podobni dogodki, je eden glavnih dejavnikov, ki spodbujajo rast trga. Dodatno rast pa spodbujata tudi povečanje izdatkov za športno infrastrukturo s strani vlad različnih držav, ter vse več športnih turnirjev za ženske.
Naraščajoče vladno financiranje in pobude za spodbujanje športnega turizma ter povečanje števila mladih igralcev naj bi po napovedih pomembno vplivali na sektor po vsem svetu in organizatorjem potovanj ponudili priložnost za prodor na nove trge.
Različne vlade spodbujajo športne počitniške destinacije, da bi privabile domače in mednarodne turiste in s tem povečale svoje devizne prihodke .
Športna industrija je največja zabavna industrija na svetu, pri čemer najbolj priljubljeni športi in ekipe poudarjajo pozitiven vpliv na gospodarstvo. Nogomet, košarka, baseball, hokej, kriket in nogomet so najbolj priljubljeni športi, ki se igrajo in gledajo po vsem svetu. Znatna rast oglaševanja in ponudb, ki jih nudijo podjetja za športna potovanja, igra ključno vlogo pri povečanju turizma v določeni regiji ali športu.
Segmentacija trga
Kar zadeva prihodke, je na trgu v letu 2022 prevladoval segment nogometa, z več kot 37 % deležem.
Regijsko je imela v letu 2022 največ prihodkov Evropa. Njen delež prihodkov je znašal 38,01 %. Največji trgi v Evropi, vključno z Nemčijo, Francijo in Združenim kraljestvom, predstavljajo največji potencial v regiji.
V prihodnjih 10 letih naj bi trg športnega turizma najhitreje rasel v azijsko-pacifiški regiji, kjer naj bi povprečna letna rast v prihodnjem desetletju presegla 18 %. K rasti azijsko-pacifiškega trga pozitivno prispevata Kitajska in Indija. Rastoča industrija športnih dogodkov, naraščajoči dohodek na prebivalca, rastoče prebivalstvo srednjega razreda in naraščajoči razpoložljivi dohodek, so le nekateri dejavniki, ki prispevajo k rasti industrije. Poleg tega naj bi znatna rast priljubljenosti mednarodnih športnih dogodkov, kot sta svetovno prvenstvo v kriketu in olimpijske igre v Tokiu, dodatno spodbudilo rast trga.
Največja podjetja in organizacije na področju športnega turizma
- BAC Sports
- Inspiresport
- Gullivers Sports Travel Ltd
- Dream Team Sports Tour
- Navigo Sports Tour, LLC
- Allsports Travel
- Australian Sports Tours
- Premium Sport Tours
- La Vacanza Travel
- XL Sports Tours
Panožna združenja/portali
- International association of event host
- International Sports Travel Agencies Association
- Sport tourism Canada
- Sports events & tourism association ZDA
- International Masters Games Association
- Japan sport tourism alliance
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2022.
Vir: Factiva, marec 2023
Globalni trendi na področju potovalnega turizma
Pred pandemijo je bil turizem eden največjih sektorjev na svetu, ki je predstavljal 1 od 4 vseh novih delovnih mest, ustvarjenih na svetu, 10,3 % vseh delovnih mest (333 mio) in 10,3 % svetovnega BDP (9,6 trln USD ali 8,1 trln EUR).
Vpliv pandemije Covid-19
Zaradi pandemije Covid-19 je bilo v turizmu leta 2020 izgubljenih 62 mio delovnih mest, tako da je ostalo samo 271 mio zaposlenih v sektorju po vsem svetu. To je predstavljalo -18,6 % zmanjšanje, pri čemer so bila najbolj prizadeta mala in srednje velika podjetja (MSP), ki predstavljajo približno 80 % vseh svetovnih podjetij v tem sektorju.
V letu 2020 je globalni turistični sektor utrpel izgubo v višini skoraj 4,9 trln USD ali približno 4,1 trl EUR, globalni prispevek turizma k BDP pa se je medletno zmanjšal za -50,4 % v primerjavi s 3,3 % padcem svetovnega gospodarstva.
Globalni turizem v letu 2021
Leta 2021 je globalni turistični sektor začel okrevati, a počasneje od pričakovanj, deloma zaradi vpliva nove različice Omicron, strogih in nedoslednih mejnih omejitev ter pomanjkanja koordinacije med vladami pri spopadanju s pandemijo.
Prispevek turističnega sektorja k BDP se je leta 2021 povečal za 1 trln USD ali 845 mlrd EUR ( kar predstavlja 21,7 % rast) na 5,8 trln USD ali približno 4,9 trln EUR, medtem ko se je delež sektorja v celotnem gospodarstvu povečal s 5,3 % leta 2020 na 6,1 % leta 2021.
Poleg tega je sektor zabeležil 6,7 % povečanje zaposlenosti, kar je pomenilo 18,2 mio novih delovnih mest.
Napovedi
WTTC (Svetovni potovalni in turistični svet) turističnemu sektorju v prihodnjih letih napoveduje pozitivne obete. Kljub težavam, s katerimi se sektor sooča, projekcije kažejo na močno rast v prihodnjem desetletju.
BDP turizma naj bi v obdobju 2022 - 2032 v povprečju rasel po 5,8 % povprečni letni stopnji, kar bo preseglo rast celotnega gospodarstva (2,7 % letno).
WTTC raziskave kažejo, da bi se BDP globalnega turističnega sektorja lahko vrnil na raven iz leta 2019 že do konca leta 2023. Sektor naj bi v naslednjem desetletju ustvaril skoraj 126 mio novih delovnih mest.
Največja borzna podjetja na področju turističnih agencij
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) | Država |
---|---|---|
China Tourism Group Duty Free Corp. Ltd. | 9.989,50 | Kitajska |
Expedia Group, Inc. | 8.439,34 | ZDA |
TUI AG | 5.465,71 | Nemčija |
Kuoni Reisen Holding AG | 3.275,77 | Švica |
Trip.com Group Ltd. | 3.038,15 | Kitajska |
China CYTS Tours Holding Co., Ltd. | 1.323,53 | Kitajska |
KNT-CT Holdings Co. Ltd. | 1.128,82 | Japonska |
Največja borzna podjetja na področju hotelirskega sektorja
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) | Država |
---|---|---|
Hilton Worldwide Holdings, Inc. | 5.712,60 | ZDA |
HOTEL SHILLA Co., Ltd. | 3.120,07 | Južna Koreja |
Hyatt Hotels Corp. | 2.972,12 | ZDA |
InterContinental Hotels Group Plc | 2.806,67 | Združeno kraljestvo |
Accor SA | 2.460,35 | Francija |
Shanghai Jin Jiang Capital Co., Ltd. | 2.405,66 | Kitajska |
Whitbread Plc | 2.242,94 | Združeno kraljestvo |
Panožna združenja/portali
- UNWTO - World Tourism Organization
- WTAAA - World Travel Agents Association Alliance
- ETOA - European tourism association
- USTOA - United States Tour Operators Association
- Asian American Hotel Owners Association
- American Resort Development Association
- Global Business Travel Association(GBTA)
- Cruise Lines International Association Inc
- IATA - International Air Transport Association
Strokovne publikacije/portali
- Néorestauration
- Specializirana revija za gostinske delavce, ki analizira vse vidike tega sektorja, vključno z nišnimi podjetji, naložbami v novo opremo in splošnimi nasveti. Prav tako obravnava vprašanja s področja institucionalnega in komercialnega cateringa, operaterjev in dobaviteljev ter ekonomskega in regulativnega področja.
- Država porekla: Francija
- Pogostost Izhajanja: mesečno
- LeChef.com
- Novice tega spletnega portala so specializirane za restavracije in catering.
- Država porekla: Francija
- Hospitality Technology
- Novice in informacije za vodilne delavce s področja tehnologije na gostinskem trgu.
- Država porekla: ZDA
- Hotel Development
- Novice s področja razvoja/gradnje hotelov.
- Država porekla: Kanada
- Hotel Marketing
- Spletna revija pokriva vsebine s področja hotelirstva za hotelske tržnike, hotelirje in spletne tržnike potovanj.
- Država porekla: ZDA
- Air Transport World
- Poslovna revija za vodilne v marketingu in nabavi v letalski industriji. Pokriva zakonodajo, trge, gospodarske trende, potnike ter letalske prevoznike in zaposlene.
- Država porekla: ZDA
- Pogostost Izhajanja: mesečno
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2021.
Vir: Factiva, november 2022
.
Turizem, šport in prosti čas po državah