Turizem, šport in prosti čas

Turizem, šport in prosti čas po državah

Globalni trendi na področju turizma - hotelirski sektor

Vrednost hotelirskega sektorja predstavlja vse prihodke, ki jih ustvarijo hoteli, moteli in drugi ponudniki nastanitev, obseg trga pa je opredeljen kot število nastanitev.

Globalni hotelirski sektor je v zadnjih letih beležil močno rast. Turizem po vsem svetu je bil do leta 2020 v razcvetu, kar je posledica predvsem cenovne dostopnosti letov in vzpona kitajskega srednjega razreda. Največjo rast sektorja v zadnjih letih dosega azijsko-pacifiška regija, kjer naraščajoča kupna moč, širše letalske povezave in poenostavitev vizumskih postopkov spodbujajo potovanja znotraj in zunaj te regije, kar znatno povečuje tudi povpraševanje po hotelih. Tudi rast mednarodnih prihodov v azijsko-pacifiški regiji je bila v zadnjih letih večja od svetovnega povprečja.

Globalni hotelirski sektor je v obdobju 2016-2020 upadal po -3 % povprečni letni stopnji in bo v letu 2020 po oceni ustvaril vrednost 629,6 mlrd EUR. Azijsko-pacifiška regija je v zadnjih 5 letih v hotelirskem sektorju dosegala -0,1 % povprečno letno rast, dohodki sektorja pa bodo v letu 2020 predvidoma znašali 219,1 mlrd EUR. Hotelirski sektor v ZDA je v tem obdobju upadal po -6,4 % povprečni letni stopnji in bo v letu 2020 predvidoma dosegel vrednost 138,6 mlrd EUR. Po podatkih the World Travel and Tourism Council je Evropa največja turistična regija, ki je v letu 2019 predstavlja 37 % vseh svetovnih izdatkov za mednarodni turizem. Povprečna dnevna stopnja (ADR) in povprečni prihodek na sobo (RevPAR) sta se v Evropi leta 2019 povečala za 2,1 % oziroma za 2,5 %. Največjo rast v regiji je dosegla južna Evropa.

Število nastanitev se je na globalnem trgu v obdobju 2016-2020 zmanjševalo po -1,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 doseglo skupno 340.660 enot. Število nastanitev naj bi se do konca leta 2025 povečalo na 433.594 enot, kar predstavlja 4,9 % povprečno letno stopnjo rasti za obdobje 2021 – 2025.

Pandemija COVID-19 je leta 2020 močno spremenila napovedi za turistično industrijo v svetovnem merilu in svetovno gospodarstvo potisnila v recesijo. Kriza, ki jo je povzročila pandemija korona virusa, je povzročila znatno zmanjšanje mednarodnih in domačih potovanj. Številni hoteli po svetu so bili prisiljeni zapreti svoja vrata, potem ko so marca 2020 države uvedle omejitve potovanj in zaprle svoje meje, da bi preprečile širjenje virusa. Pandemija COVID-19 bo imela uničujoč učinek na svetovno turistično industrijo in s tem tudi na hotelirski sektor, ki naj bi se leta 2020 po ocenah zmanjšal za -26,8 %.

Analitiki napovedujejo, da bo globalni hotelirski sektor v obdobju 2021-2025 rasel po 10,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 1.054,2 mlrd EUR. Hotelirski sektor azijsko-pacifiške regije bo po napovedih v prihodnjih 5 letih rasel po 11,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 375,3 mlrd EUR, medtem ko naj bi sektor ZDA v napovedanem obdobju rasel po 11,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 236,5 mlrd EUR.

Globalni hotelirski sektor naj bi v napovedanem obdobju dosegal visoko rast zaradi velikega povpraševanja mednarodnega turizma v azijsko-pacifiški regiji. Po napovedih naj bi visoko rast dosegla tudi Evropa, saj se varnostni pomisleki v regiji zmanjšujejo, izboljšanje makroekonomskih razmer v več državah pa spodbuja domače in tuje povpraševanje po regiji. Vendar so zaradi ponovne širitve okužb s Covid-19 v zadnjih mesecih leta 2020, nekatere države znova uvedle strožje omejitvene ukrepe, da bi zajezile drugi val epidemije. Težko je napovedati, kdaj se bodo sprostila potovanja in poslovne dejavnosti in lahko se zgodi, da se bodo negativne posledice pandemije na hotelirski sektor nadaljevale tudi v letu 2021. Povpraševanje po turističnih storitvah naj bi se v prihodnjih 5 letih ponovno okrepilo, kar pa je odvisno od nadaljnjega poteka pandemije COVID-19, ki je trenutno še negotov. Povečano povpraševanje po turističnih storitvah je pričakovati šele po odpravi omejitev potovanj, zajezitvi virusa ter povrnitvi zaupanja potrošnikov v varna potovanja.
 
Azijsko – pacifiška regija predstavlja 34,8 % vrednosti globalnega turističnega sektorja, Evropa pa nadaljnjih 31,7 %.

Tržna segmentacija po regijah za leto 2020 glede na vrednost (v odstotkih) 

Azijsko-pacifiška regija  34,8 %
Evropa 31,7 %
ZDA 22,0 %
Ostali svet 11,5 %

  

Največja borzna podjetja na področju hotelirskega sektorja (2019)  

Podjetje Prodaja v mio EUR Država
Las Vegas Sands Corp. 11.531,81 ZDA
MGM Resorts International 10.827,32 ZDA
Hilton Worldwide Holdings, Inc. 7.957,86 ZDA
Wynn Resorts Ltd. 5.549,02 ZDA
Melco Resorts & Entertainment Ltd. 4.823,47 Hong Kong
Genting Bhd. 4.432,64 Malezija
Hyatt Hotels Corp. 4.213,53 ZDA


Panožna združenja/portali
 


Strokovne publikacije/portali
 

  • Néorestauration
    • Specializirana revija za gostinske delavce, ki analizira vse vidike tega sektorja, vključno z nišnimi podjetji, naložbami v novo opremo in splošnimi nasveti. Prav tako obravnava vprašanja s področja institucionalnega in komercialnega cateringa, operaterjev in dobaviteljev ter ekonomskega in regulativnega področja.
    • Država porekla: Francija
    • Pogostost Izhajanja: mesečno
  • LeChef.com
    • Novice tega spletnega portala so specializirane za restavracije in catering.
    • Država porekla: Francija
  • Hospitality Technology
    • Novice in informacije za vodilne delavce s področja tehnologije na gostinskem trgu.
    • Država porekla: ZDA
  • Hotel Development
    • Novice s področja razvoja/gradnje hotelov.
    • Država porekla: Kanada
  • Hotel Marketing
    • Spletna revija pokriva vsebine s področja hotelirstva za hotelske tržnike, hotelirje in spletne tržnike potovanj.
    • Država porekla: ZDA
  • Air Transport World
    • Poslovna revija za vodilne v marketingu in nabavi v letalski industriji. Pokriva zakonodajo, trge, gospodarske trende, potnike ter letalske prevoznike in zaposlene.
    • Država porekla: ZDA
    • Pogostost Izhajanja: mesečno 
 


Vir: Factiva, december 2020.