Albanija

Gospodarske panoge Albanije


Preučite predstavitve gospodarskih panog po področjih:

Področje

Gospodarske panoge Albanije – Turizem

 

Vpogled v albanski turistični sektor

Albanija postaja vse bolj priljubljena kot cenejša alternativa tradicionalnim počitniškim destinacijam. Turistični sektor v Albaniji hitro raste, saj se število obiskovalcev vsako leto povečuje, spreminja pa se tudi turistična ponudba države.

Potovalna in turistična industrija v Albaniji prispeva k rasti gospodarstva, ter odpira številna delovna mesta v državi. 1 od 5 vseh zaposlenih v državi dela v turističnem sektorju.

Po podatkih Svetovnega sveta za potovanja in turizem (WTTC) je albanski turistični sektor leta 2023 prispeval skoraj 5,6 mlrd EUR k BDP države, kar je 37 % rast glede na leto 2019.

V letu 2024 je Albanija sprejela rekordnih 11,7 mio mednarodnih turistov, kar je 15,2 % povečanje v primerjavi z letom 2023.

To povečanje števila obiskovalcev je imelo velik vpliv tudi na gospodarstvo, saj je turistični sektor v prvih 9 mesecih leta 2024 ustvaril 3,8 mlrd EUR prihodkov.

Pozitivni rezultati albanskega turizma so rezultat vse večje privlačnosti Albanije kot turistične destinacije in prizadevanj države za diverzifikacijo svoje turistične ponudbe.

Konsolidacija zahodnoevropskih trgov, kot so Italija, Nemčija, Francija, Španija in Združeno kraljestvo, skupaj s povečanim prihodom iz regionalnih držav in nastajajočih trgov v Aziji in Ameriki, dokazuje uspeh prizadevanj vlade za promocijo Albanije kot vrhunske turistične destinacije.
 

Napovedi

Albanski turistični sektor na podlagi vnaprejšnjih rezervacij ocenjuje, da se bo v letu 2025 število obiskovalcev povečalo za 25 %.

WTTC napoveduje, da bo do leta 2034 letni prispevek turističnega sektorja v BDP Albanije narasel na približno 7,5 mlrd EUR, zaposloval pa bo več kot 314.000 ljudi. Tega leta bo vsak 4. prebivalec Albanije delal v turizmu.

Poraba mednarodnih obiskovalcev naj bi leta 2034 dosegla približno 5,6 mlrd EUR, poraba domačih obiskovalcev pa naj bi znašala skoraj 1,5 mlrd EUR. 
 

Poslovne priložnosti

Poslovne priložnosti v tem sektorju v Albaniji segajo od odpiranja butičnih hotelov in hostlov do ustanavljanja potovalnih agencij, ki ponujajo edinstvena lokalna doživetja.

Dober donosen posel je lahko tudi odpiranje ekoloških prenočišč, vodenih izletov v naravo ali ponudba trajnostnih potovalnih paketov, saj postaja koncept ekološkega in zelenega turizma vse bolj priljubljen med turisti.
 

Zakonodajne spremembe

Albanija potrebuje znatne nove naložbe in izboljšanje turistične ponudbe, da bi zadostila naraščajočemu povpraševanju tujih turistov.

Za spodbujanje turizma izvaja država spremembe zakonodaje o turizmu, saj si želi privabiti bolj raznolik nabor obiskovalcev in se uveljaviti kot celoletna turistična destinacija.

V aprilu 2024 je spremenila svoj zakon o turizmu, da bi dvignila standarde v industriji in zagotovila vzdržnost hitre rasti v zadnjih 2 letih. Zakonodajne spremembe so namenjene ureditvi poslovanja ponudnikov nastanitev, plaž in organizatorjev potovanj.

Prenovljeni zakon daje tudi večji poudarek strokovnemu izobraževanju v gostinstvu in turizmu.

Te zakonske spremembe nakazujejo zavezanost Albanije, da izboljša svojo turistično ponudbo ob hkratnem varovanju okoljskih in storitvenih standardov, kar je ključni korak k spodbujanju trajnostne rasti v sektorju.

 
 

Ostale perspektivne panoge na trgu
 

Gradbeništvo in nepremičnine

Nepremičninski trg raste v Albaniji hitro raste, zlasti v mestih Tirana, Saranda in Vlora.
Za razliko od drugih evropskih držav ostajajo cene nepremičnin razmeroma nizke, kar ponuja dobre poslovne priložnosti za investitorje. Pobude albanske vlade za olajšanje postopkov nakupa nepremičnin in podporo tujim naložbam so ključni dejavniki rasti v tem sektorju.

Albanski nepremičninski sektor naj bi po napovedih analitikov v naslednjih 5 letih rasel po 6 % povprečni letni stopnji.
Visoko rast dosega tudi albanski gradbeni sektor.  Sektor zagotavlja delovna mesta in spodbuja sorodne industrije, čeprav zahteva nadaljnje naložbe v infrastrukturne projekte in regulativne izboljšave.

V prihodnjih letih je napovedana povečana gradnja stanovanj in poslovnih objektov višjega cenovnega razreda, ter gradnja turističnih objektov, kar bo povečalo tudi povpraševanje po kakovostnih, energetsko učinkovitih materialih. Kljub temu, da se je domača proizvodnja primarnih gradbenih materialov v zadnjih letih močno povečala, Albanija še vedno uvaža široko paleto gradbenih materialov. Potencialno izvozno blago so lesena in PVC okna, vrata, tla, izolacijski materiali, lepila, barve, cementi in HVAC sistemi.
 

Prehrana in kmetijstvo

Veliko povpraševanje je po zamrznjenih mesnih izdelkih, kar predstavlja dobro izvozno priložnost. Potencialne priložnosti so tudi na področju kmetijske predelave, predvsem pakiranja, distribucije, hlajenja, skladiščenja ter nadzora kakovosti.
 

IT storitve in zunanje izvajanje

Albanija ima mlado, tehnološko podkovano prebivalstvo, njen IT sektor pa se zaradi razširjenega dostopa do interneta hitro širi. Po napovedih analitiki naj bi albanski IT sektor v prihodnjih 5 letih rasel po 6,6 % povprečni letni stopnji.

Država postaja priljubljena destinacija za storitve zunanjega izvajanja, zlasti v sektorjih razvoja programske opreme in podpore strankam.

Zaradi konkurenčnih stroškov dela in močnega poudarka na izobraževanju na področjih STEM (znanost, tehnologija, inženiring in matematika) je Albanija privlačen trg za vlagatelje, ki iščejo naložbene priložnosti v storitvena podjetja.
 

Okolju prijazni izdelki in storitve

Zavedanje in povpraševanje po okolju prijaznih izdelkih in rešitvah naraščata, saj se država poskuša uskladiti z okoljskimi standardi EU.

Podjetja, ki se osredotočajo na okolju prijazne izdelke in storitve, imajo več možnosti za uspeh na trgu.
Priložnosti ponujajo segmenti biorazgradljive in trajnostne embalaže, ravnanje z odpadki in recikliranje.
 

Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2024.


Viri:

  • Factiva
  • EmergingMarketWatch
  • Expatax
  • Mavericks Business & Market Research
 
Posodobljeno: april 2025
 

Poglejte si tudi