Hitra rast turističnega sektorja v Albaniji
Albanski turistični sektor je v letih 2019–2023 zrasel za 37 %
Turistični sektor v Albaniji hitro raste, saj se je število obiskovalcev po pandemiji Covid-19 močno povečalo, spreminja pa se tudi turistična ponudba države.Po podatkih Svetovnega sveta za potovanja in turizem (WTTC) je albanski turistični sektor leta 2023 prispeval skoraj 5,6 mlrd EUR k BDP države, kar je 37 % rast glede na leto 2019.
Potovalna in turistična industrija v Albaniji ni le spodbudila gospodarstva, ampak je tudi odprla številna delovna mesta v državi. Število delovnih mest, ki jih podpira sektor, se je v primerjavi z letom 2019 povečalo za več kot 10 %. Danes je v albanskem turističnem sektorju zaposlenih okoli 269.000 delavcev ali 1 od 5 vseh zaposlenih v državi.
Poraba mednarodnih obiskovalcev je v letu 2023 narasla za 56 % glede na leto 2019 in dosegla približno 4,6 mlrd EUR. To je Albanijo uvrstilo na 4. mesto na svetu glede na odstotek povečanja prihodov mednarodnih turistov v tem obdobju. Albanija je leta 2023 zabeležila 10,1 mio mednarodnih prihodov. Mednarodni turizem v Albaniji predstavlja 46 % celotnega izvoza in 65 % izvoza v storitvenem sektorju.
Tudi poraba domačih obiskovalcev je v letu 2023 presegla raven iz leta 2019 in je lani dosegla več kot 996 mio EUR.
Prihodek od turizma v Albaniji se je v 1. polletju 2024 povečal za 23 %
Albanski turistični sektor je v prvem polletju 2024 na medletni ravni povečal prihodke za 23 % na skupno 2 mlrd EUR, kar je posledica 20 % povečanja prihodov tujih turistov od januarja do aprila.Po podatkih albanske centralne banke se je neto finančni dobiček Albanije iz turizma v Q1 2024 povečal za 41 % na letni ravni na 267 mio EUR, so junija pokazali podatki centralne banke.
Napovedi
V prihodnje WTTC napoveduje, da bo do leta 2034 letni prispevek turističnega sektorja v BDP Albanije narasel na približno 7,5 mlrd EUR, zaposloval pa bo več kot 314.000 ljudi. Tega leta bo vsak 4. prebivalec Albanije delal v turizmu.Poraba mednarodnih obiskovalcev naj bi čez 10 let dosegla približno 5,6 mlrd EUR, poraba domačih obiskovalcev pa naj bi znašala skoraj 1,5 mlrd EUR.
Albanija – evropski Maldivi
Tudi v turistični agenciji TUI ocenjujejo, da ima Albanija, ki jo že primerjajo z Maldivi, velik potencial.Državo, ki so jo nekateri popotniki na družabnih omrežjih poimenovali evropski Maldivi, je TUI označil za naslednjo veliko sredozemsko počitniško destinacijo. Albanija postaja vse bolj priljubljena kot cenejša alternativa tradicionalnim počitniškim destinacijam.
Država, ki na jugu meji z Grčijo, ima vzdolž jadranske obale čudovite bele plaže, znane kot albanska riviera. Obalno vas Ksamil so na družbenih omrežjih celo primerjali z Maldivi, zahvaljujoč njenim slikovitim senčnikom, lesenim pomolom in kristalno čisti vodi.
Albanska ministrica za turizem Mirela Kumbaro pravi, da Albanija stremi k vrhunskemu turizmu. Ministrica se ne strinja z oznako Albanije kot evropskih Maldivov, saj si država prizadeva zagovarjati svojo identiteto.

Viri:
- Factiva
- See News
- Bne Intelli News
- EmergingMarketWatch
- Manchester Evening News
Preberite še:
Globalni trendi na področju potovalnega turizma
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na albanski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.