Hrana in pijača

 

Globalni trendi na področju ekoloških živil

V analizo so zajeta živila, ki so certificirana kot ekološka živila in katerih sestavine so pridelane brez uporabe kemikalij. Tržne vrednosti so izračunane po maloprodajnih cenah (MPC). 

Globalni trg ekoloških živil je v zadnjih 5 letih beležil močno rast, z izjemo let 2018 in 2019, ko je bila rast zmerna. Po napovedih bo trg tudi v prihodnjih 5 letih dosegel zelo visoke stopnje rasti.

Rast trga z ekološko pridelano hrano je del svetovnega trenda zdravega prehranjevanja. Drugi vodilni dejavniki rasti vključujejo vse večjo zaskrbljenost glede dobrega počutja živali v segmentu mesa in perutnine ter povpraševanje po diferenciranih izdelkih v segmentu pripravljenih obrokov. Pomembno vlogo pa igrajo tudi zahteve proizvajalcev po večji trajnosti.

Globalni trg ekoloških živil je leta 2021 ustvaril skupne prihodke v višini 128,6 mlrd EUR, kar predstavlja 9,1 % povprečno letno stopnjo rasti v obdobju 2017 - 2021.

ZDA so za Evropo 2. največji trg ekoloških živil na svetu, saj so leta 2021 predstavljale 36,2 % globalne vrednosti trga.
Stopnja rasti na tem trgu zaostaja za impresivnimi ravnmi drugod po svetu, vendar je to predvsem zato, ker so ZDA že zelo zrel trg in daleč največji na svetu. Glavni razlog za velikost ameriškega trga je velikost in sredstva prebivalstva. 

Hitra rast povpraševanja po ekoloških živilih na Kitajskem, ki je daleč največji trg v azijsko-pacifiški regiji, je dosegla vrhunec okoli leta 2012 med velikim gospodarskim razcvetom in od takrat raste skupaj s splošnim gospodarstvom. Pomembni dejavniki rasti na kitajskem trgu, so vključevali vrsto škandalov glede varnosti hrane. Na primer, melamin, ki so ga leta 2008 našli v mlečnih izdelkih, je povzročil velik premik k ekološko pridelanim mlečnim izdelkom in pomagal spodbuditi povezavo med ekološko hrano in varnostjo. Naraščajoči problem sladkorne bolezni v državi zdaj povečuje ozaveščenost o sladkorju v hrani, kar prav tako pripomore k rasti trga.

Nemčija je največji trg ekoloških živil v Evropi, saj predstavlja skoraj 30 % celotne vrednosti trga. Leta 2001 je nemško ministrstvo za kmetijstvo, prehrano in varstvo potrošnikov, uskladilo in reguliralo ekološke standarde, imenovane »Bio-Siegel«. Za pridobitev znaka mora najmanj 95 % sestavin kmetijskega izvora izvirati iz ekoloških kmetij. Številke za nemškim Bio-Sieglom ponazarjajo veliko tržno povpraševanje po ekološki hrani. Danes več kot 3.000 nemških podjetij proizvede več kot 50.000 izdelkov, ki nosijo oznako organsko. Vsak dan je v certifikacijo predloženih povprečno 19 novih izdelkov. Nemčija namerava do leta 2030 razširiti delež ekološko obdelanih površin na 30 % vseh kmetijskih površin v državi.
 
Evropa predstavlja 44,7 % globalnega trga ekoloških živil glede na vrednost, ZDA pa nadaljnjih 36,2 %.

 

Tržna segmentacija v svetu za leto 2021 po regijah po vrednosti (v odstotkih) 

 




Segment sadja in zelenjave je bil leta 2021 najdonosnejši na globalnem trgu ekoloških živil, s skupnimi prihodki v višini 44,7 mlrd EUR, kar predstavlja 34,8 % skupne vrednosti trga. Segment mesa, rib in perutnine je leta 2021 prispeval prihodke v višini 41,9 mlrd EUR ali 32,6 % skupne vrednosti trga.


Tržna segmentacija v svetu za leto 2021 glede na vrsto izdelkov po vrednosti (v odstotkih)





Analitiki MarketLine napovedujejo, da bo globalni trg ekoloških živil v obdobju 2022-2026 rasel po 10,3 % povprečni letni stopnji rasti ter leta 2026 dosegel vrednost 209,6 mlrd EUR.

 
Največja borzna podjetja na področju ekoloških živil 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2021) Država
SunOpta, Inc. 797,63 ZDA
Luca, Inc. 107,65 Kitajska
Bio Planet SA 53,62 Poljska
Soni Soya Products Ltd. 23,11 Indija
Smart Organic Ad 21,48 Bolgarija
White Organic Agro Ltd. 18,71 Indija
Organto Foods, Inc. 15,16 Kanada



Panožna združenja / portali 


Strokovne publikacije / portali  

  • Spletna publikacija o industriji pijač (novi izdelki, intervjuji, analiza trga, napovedi, tržni trendi)
  • Država porekla: Združeno kraljestvo
  • Pogostost Izhajanja: dnevno
 
  • Spletna publikacija o industriji hrane (novi izdelki, intervjuji, analiza trga, napovedi, tržni trendi)
  • Država porekla: Združeno kraljestvo
  • Pogostost Izhajanja: dnevno
 
  • Revija za profesionalno gastronomijo, ki zajema tematiko povezano z vodenjem, trženjem, tržnimi raziskavami in tehničnimi vidiki.
  • Država porekla: Nemčija
  • Pogostost Izhajanja: 11 x letno
 
  • Spletna različica tiskane revije. Forumi, arhivi in načela.
  • Država porekla: ZDA
  • Pogostost Izhajanja: 11 x letno
 
  • Revija o različnih aspektih živilske industrije, vključno s pakiranjem, dobavnimi verigami, surovinami, proizvodnjo in zdravjem.
  • Država porekla: Združeno kraljestvo
  • Pogostost Izhajanja: 11 x letno
     
 


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2021
 


Vir: Factiva, oktober 2022.

 

Hrana in pijača po državah