Hrana in pijača
Hrana in pijača po državah
Globalni trendi na področju ekoloških živil
V analizo so zajeta živila, ki so certificirana kot ekološka živila in katerih sestavine so pridelane brez uporabe kemikalij. Tržne vrednosti so izračunane po maloprodajnih cenah (MPC).
Globalni trg ekoloških živil je v zadnjih 5 letih beležil močno rast, z izjemo leta 2020, ko se je rast upočasnila na 2 %. Po napovedih se bo trg v prihodnjih letih ponovno okrepil, saj je ekološka hrana del svetovnega trenda, ki meni, da je takšna hrana bolj zdrava. Med druge dejavnike rasti sodijo tudi večja skrb za dobro počutje živali v segmentu mesa in perutnine, povpraševanje po različnih izdelkih v segmentu pripravljenih obrokov in trajnostni vidik.
Globalni trg ekoloških živil je v obdobju 2016-2020 rasel po 6,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 ustvaril vrednost 109 mlrd EUR. Azijsko -pacifiški trg je v zadnjih 5 letih rasel po 11,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 ustvaril vrednost 14,4 mlrd EUR, medtem ko je trg ekoloških živil v ZDA v tem obdobju rasel po 4,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost 44,7 mlrd EUR.
Evropski trg ekološke hrane je leta 2020 ustvaril skupne prihodke v višini 44,9 mlrd EUR, povprečna letna stopnja rasti pa je v obdobju 2016-2020 znašala 7,7 %. Nemčija je največji trg ekoloških živil v Evropi. V letu 2020 je predstavlja 26,5 % celotne vrednosti evropskega trga, na 2. mestu pa ji sledi Francija s 26,4 %. Trgovske diskontne verige, ki so močno prisotne v nemški trgovini z živili, so bile v zadnjih letih ključni gonilnik povpraševanja po ekološki hrani, ki ponujajo nizkocenovne izdelke. Jedro te ponudbe sta bila sadje in zelenjava ter mlečni izdelki.
ZDA so največji potrošnik ekološke hrane na svetu. Ta trg predstavlja 41 % skupne vrednosti globalnega trga v letu 2020. Stopnja rasti v ZDA zaostaja za impresivno ravnjo drugod po svetu, vendar je to v veliki meri posledica zrelosti trga. Glavni razlog za velikost ameriškega trga sta velikost in razpoložljivi dohodek prebivalstva. Kitajska je daleč največji trg v azijsko-pacifiški regiji in v zadnjih letih beleži veliko rast povpraševanja po ekoloških živilih. K temu so veliko prispevali tudi številni škandali, povezani z varnostjo hrane.
Največji segment na globalnem trgu ekoloških živil je segment sadja in zelenjave, ki je v letu 2020 ustvaril prihodke v višini 35,2 mlrd EUR, kar predstavlja 32,3 % celotne vrednosti trga. Segment ekoloških pripravljenih živil je v letu 2020 ustvaril prihodke v višini 21,3 mlrd EUR ali 19,6% celotne vrednosti trga.
Po napovedih analitikov bo globalni trg ekoloških živil v obdobju 2021-2025 rasel po 6,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 139,8 mlrd EUR. Azijsko pacifiški trg naj bi v letu 2025 dosegel vrednost 22,7 mlrd EUR, trg v ZDA 51,5 mlrd EUR, evropski trg pa 58,8 mlrd EUR.
Tržna segmentacija v svetu za leto 2020 glede na vrsto izdelkov po vrednosti (v odstotkih)
Sadje in zelenjava | 32,3 % |
Pripravljena živila | 19,6 % |
Mlečni izdelki | 18,0 % |
Ekološke pijače | 10,9 % |
Kruh in žita | 10,5 % |
Meso, ribe in perutnina | 8,7 % |
Evropa predstavlja 41,2 % globalnega trga ekoloških živil glede na vrednost, ZDA pa nadaljnjih 41 %.
Tržna segmentacija v svetu za leto 2020 po regijah po vrednosti (v odstotkih)
Evropa | 41,2 % |
ZDA | 41,0 % |
Azijsko-pacifiška regija | 13,2 % |
Bližnji Vzhod | 0,7 % |
Ostali svet | 3,9 % |
Največja borzna podjetja na področju ekoloških živil
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2020) | Država |
---|---|---|
SunOpta, Inc. | 683,12 | ZDA |
Luca, Inc. | 94,93 | Kitajska |
Bio Planet SA | 47,29 | Poljska |
Soni Soya Products Ltd. | 20,38 | Indija |
White Organic Agro Ltd. | 16,50 | Indija |
Bioera SpA | 10,93 | Italija |
Ki Group SpA | 10,90 | Italija |
Panožna združenja / portali
- IFOAM - International Federation of Organic Agriculture Movements
- IFOAM Organics Europe
- Organic farming - European Commission
- Organic Europe
- Organic Trade Association
- Organic Consumers Association
Strokovne publikacije / portali
- Food and Drink
- Zagotavlja informacije o najboljših praksah za direktorje, predsednike in druge voditelje v verigah restavracij, predelavi hrane, proizvodnji in storitvah / distribucijskih podjetjih.
- Država porekla: ZDA
- Pogostost Izhajanja: 4 x letno
- Food Service
- Revija za profesionalno gastronomijo, ki zajema tematiko povezano z vodenjem, trženjem, tržnimi raziskavami in tehničnimi vidiki.
- Država porekla: Nemčija
- Pogostost Izhajanja: 11 x letno
- Organic Gardening
- Spletna različica tiskane revije. Forumi, arhivi in načela.
- Država porekla: ZDA
- Pogostost Izhajanja: 11 x letno
- Food and Drink International
- Revija o različnih aspektih živilske industrije, vključno s pakiranjem, dobavnimi verigami, surovinami, proizvodnjo in zdravjem.
- Država porekla: Združeno kraljestvo
- Pogostost Izhajanja: 11 x letno
Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.
Vir: Factiva, oktober 2021.