Belgija

Gospodarske panoge Belgije

Priložnosti na trgu

Belgija ima odprt trg, ki je dobro povezan z glavnimi svetovnimi gospodarstvi. Je privlačen trg in lokacija za številne vlagatelje. V državi imajo sedež številne mednarodne organizacije, zato Belgija ponuja tudi priložnosti za posebne projekte. Hkrati Belgija velja tudi za testni trg, saj belgijsko gospodarstvo v veliki meri odraža splošno evropsko gospodarstvo in potrošnike, nekakšno mini Evropo, kamor je lažje vstopiti in začeti v primerjavi z večjimi evropskimi trgi.

Perspektivni sektorji za izvoznike so predvsem:

Energetika: Razen nekaj omejenega potenciala obnovljivih virov energije Belgija nima naravnih virov energije. Trenutno na hitro spreminjajoči se belgijski trg z energijo vpliva več dejavnikov, kot so stalni proces deregulacije in liberalizacije v vsej EU, spodbude za razvoj obnovljivih virov energije in spreminjajoča se struktura distribucije energije v državi.

IKT storitve: Najbolj perspektivni segmenti so enotno upravljanje varnosti in programske opreme, svetovalne storitve, storitve zavarovanja v oblaku, izdelki in storitve, povezane z VPN ter e-trgovina, ki omogoča rešitve na ključ.

Medicinska oprema: Rastoča starejša populacija in višja zdravstvena pričakovanja bodo imela pomemben vpliv na izdatke za zdravstveno varstvo v naslednjih letih. V tem okviru vlada preučuje različne ukrepe, s katerimi bi lahko zmanjšala visoke stroške. Tako bodo inovativne tehnologije in oprema, ki nudijo prihranke pri stroških, močan tržni potencial. Veliko povpraševanje na trgu je po diagnostičnih izdelkih za odkrivanje kroničnih bolezni v zgodnjih fazah, po ortopedskih izdelkih, izdelkih za nego na domu ter izdelkih za preprečevanje debelosti in diabetesa. Poleg tega obstaja trend zdravljenja kroničnih bolezni z novimi tehnologijami, ki bolnikom omogočajo, da ostanejo doma. Medicinska programska oprema, telemedicina in e-zdravje so posledično sektorji z močnim tržnim potencialom.


Gospodarstvo


Belgija ima strateški geografski položaj, saj leži med Združenim kraljestvom, Nemčijo in Francijo, med tremi glavnimi evropskimi gospodarstvi. Geografska lokacija in dobro razvite prometne povezave so Belgiji pomagale razviti raznoliko gospodarstvo s široko paleto storitev, proizvodnje in visokih tehnologij. Poslovna klima je dobra in država je idealna za mednarodno poslovanje. Belgija je stabilna država, čeprav so kulturne napetosti med Valonijo in Flandrijo impregnirale politično življenje. Belgija ima vlogo regionalnega logističnega središča, zato je belgijsko gospodarstvo občutljivo na spremembe tujega povpraševanja, zlasti pri trgovinskih partnericah EU. 

 

Struktura BDP

Kmetijstvo prispeva le 1 % k nacionalnemu BDP. Pridelujejo večinoma sladkorno peso, zelenjavo in sadje, pomembna segmenta sta tudi pridelava mesa in mleka. Kmetijski sektor zaposluje 1,1 % aktivnega prebivalstva. Za kmetijstvo se uporablja 29 % zemljišč.

Večina belgijskega gospodarstva je usmerjenega v storitve. Storitveni sektor predstavlja 78 % BDP in zaposluje 78,4 % aktivnega prebivalstva. Bruselj, ki je dom več evropskih institucij, številnih diplomatskih misij in različnih interesnih skupin, je ustvaril gospodarstvo, ki temelji predvsem na storitvah.


Vir: Factiva, junij 2020

 

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor predstavlja 21 % BDP in zaposluje 20,5 % delovne sile. Glavne industrijske panoge so kovinska, avtomobilska, živilska, tekstilna, kemična in naftna industrija.
Med belgijskimi regijami obstajajo velike razlike. V Flandriji so uspeli razviti drugo največjo petrokemično industrijo na svetu, medtem ko je Valonija še sredi prestrukturiranja, po zaprtju premogovnikov in velikega števila jeklarn. v Bruslju prevladujejo področja telekomunikacij, razvoj programske opreme ter farmacevtska in avtomobilska industrija.

V letu 2019 je industrijska proizvodnja dosegla 4,8 % rast, za leto 2020 pa je napovedan upad industrijske proizvodnje za -9,7 %. V letih 2021 in 2022 naj bi industrijska proizvodnja zrasla za 1,8 % in 2,4 %.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na belgijskem trgu:

 

Turizem - posredniki v turistični industriji 

Trg posrednikov v turistični industriji vključuje naslednje segmente: potovanja, nastanitve, dejavnost turističnih agencij, rent-a car storitve, turistične pakete in druge turistične storitve. Velikost trga predstavljajo vsi prihodki turističnih posrednikov iz naslova domačih in tujih turistov znotraj države.

Belgijski trg posrednikov v turistični industriji je v obdobju 2016-2020 upadal po -9,4 % povprečni letni stopnji in bo v letu 2020 predvidoma dosegel vrednost 3,4 mlrd EUR. Za primerjavo, francoski trg je v zadnjih 5 letih upadal po -10,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel 8,6 mlrd EUR, medtem ko je nemški trg v tem obdobju upadal po -1 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost 30,6 mlrd EUR.

Belgijsko glavno mesto Bruselj je kulturno in gospodarsko središče države. V njem imajo sedež številne mednarodne organizacije, kar zaradi številnih poslovnih potovanj spodbuja rast hotelirskega sektorja. Pandemija COVID-19 je povzročila znatno zmanjšanje svetovnih potovanj, predvsem vseh nebistvenih poslovnih potovanj. Poslovna srečanja in konference so nadomestila srečanja preko Zooma in drugih spletnih platform, kar ogroža trg posrednikov v turistični industriji, saj bi lahko ta trend obveljal tudi po koncu pandemije.

Največji segment belgijskega trga posrednikov v turistični industriji je potovalni segment. Ta bo po ocenah v letu 2020 ustvaril prihodke v višini 1,4 mlrd EUR, kar ustreza 40,1 % skupne vrednosti trga. Segment turističnih paketov naj bi leta 2020 prispeval 1,3 mlrd EUR, kar je 38,7 % skupne vrednosti trga.

Analitiki napovedujejo, da bo belgijski trg posrednikov v turistični industriji v obdobju 2021-2025 rasel po 13,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 6,5 mlrd EUR. Francoski trg naj bi v napovedanem obdobju rasel po 16,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 18,7 mlrd EUR, nemški trg pa naj bi rasel po 15,3 % povprečni letni stopnji in v let 2025 dosegel vrednost 62,4 mlrd EUR. Po napovedih bo belgijski trg leta 2021 okreval in dosegel močno, 48,8 % rast, ki se bo nadaljevala tudi v naslednjih letih, čeprav z znatno upočasnjeno stopnjo. V letu po karantenskih omejitvah se bo povečala želja ljudi po potovanjih, vendar je obseg tega okrevanja negotov, kot so negotovi tudi dolgoročni gospodarski učinki in tudi trenutno število naraščajočih primerov okužb s COVID-19, kar bi lahko privedlo do ponovne izvedbe strožjih ukrepov.


Glavni konkurenti na trgu so:

  • Booking Holdings Inc
  • Expedia Group Inc
  • eDreams ODIGEO SA
  • TUI Group
 
Vrednost belgijskega trga posrednikov v turistični industriji je v letu 2020 upadla za -28,8 % in dosegla 3,4 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2016–2020 znašala -9,4 %.

Rast vrednosti trga po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2016 4.980  
2017 5.429 9,0 %
2018 4.912 -9,5 %
2019 4.719 -3,9 %
2020 3.361 -28,8 %



Analitiki napovedujejo, da bo vrednost belgijskega trga posrednikov v turistični industriji v letu 2025 dosegla 6,5 mlrd EUR, kar je 92 % več kot leta 2020. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2021–2025 je 13,9 %.

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2021 5.001 48,8 %
2022 5.393 7,8 %
2023 5.701 5,7 %
2024 6.063 6,4 %
2025 6.453 6,4 %
 


Potovalni segment je največji segment trga posrednikov v turistični industriji v Belgiji, ki predstavlja 40,1 % celotne vrednosti trga.   

Tržni deleži po segmentih za leto 2020 (v odstotkih)

Potovalni segment 40,1 %
Turistični paketi 38,7 %
Nastanitve 13,7 %
Rent-a car storitve 3,4 %
Ostalo 4,1 %


Belgija predstavlja 2,1 % vrednosti evropskega trga posrednikov v turistični industriji.  

Tržna segmentacija v regiji za leto 2020 (v odstotkih)

Nemčija 19,4 %
Francija 5,5 %
Nizozemska 5,1 %
Belgija 2,1 %
Ostale evropske države 67,9 %
 

Največja podjetja na področju turizma v Belgiji (2019)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Tui Belgium 676,41
Tui Belgium Retail 485,50
Global Business Travel 246,87
Connections-Eurotrain 129,34
Accor Invest Belgium 101,07
Autogrill België 84,58
Hotel Exploitatiemaatschappij Diegem 72,93



Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, november 2020.


 

Trg slaščic

Belgijski trg slaščic se bo po ocenah v letu 2020 znižal za -1 % in dosegel maloprodajno vrednost 293 mio EUR ter obseg 28.200 ton.

Največjo rast prodaje na belgijskem trgu slaščic beleži segment tofe, karamel in nougata. Prodaja tega segmenta se je v letu 2020 povečala za 2 %.

Analitiki napovedujejo, da bo belgijski trg slaščic v obdobju 2021-2025 rasel po 1 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 314 mio EUR.
 
Že pred pandemijo korona virusa je naraščajoča zdravstvena zavest negativno vplivala na splošno povpraševanje po slaščicah. Kampanje proti uporabi sladkorja negativno vplivajo na nakupne navade potrošnikov. V času uvedbe karantenskih ukrepov so številni potrošniki začeli kopičiti zaloge hrane, iz strahu, da bi zmanjkalo zalog. Vendar ta trend ni vplival na slaščice, saj je večina potrošnikov dala prednost bolj pomembnim živilom. Tisti potrošniki, ki pa so se odločali tudi za slaščice, pa so posegali bolj po čokoladnih slaščicah. Ker je pandemija mnogim Belgijcem povzročila tudi finančne težave, so potrošniki začeli trošiti manj, da bi prihranili denar. Po ocenah analitikov trg slaščic v prihodnje ne bo beležil rasti, saj bodo zaradi gospodarske krize mnogi potrošniki pri nakupu dajali prednost drugim izdelkom.
 
Največji konkurent na belgijskem trgu slaščic je podjetje Haribo GmbH & Co KG, ki mu je z 12 % tržnim deležem v letu 2020 uspelo prehiteti do sedaj največjega konkurenta na trgu, podjetje Continental Sweets Belgium SA.
Impresivna uspešnost Hariba je rezultat rasti blagovnih znamk Haribo in Maoam, zaradi promocij in inovacij, kot je zmanjšanje vsebnosti sladkorja v izdelkih ter novih oblik pakiranja in embalaže. Kljub temu je podjetje Continental Sweets Belgium SA s svojo vodilno blagovno znamko Lutti še naprej široko prisotno na trgu.
 

Glavni konkurenti na trgu so:

  • Aldi NV/SA
  • August Storck KG
  • Cadbury Belgium NV
  • Carambar & Co
  • Carlier BV
  • Carrefour Belgium SA/NV
  • Chupa Chups Grupo SA
  • Confiserie Kathy
  • Canfiserie Trefin NV
  • Cantinantal Sweets Belgium SA
  • Cora SA/NV
  • Damhert Nutrition NV
  • Delhaize Le Lion SA
  • Droste BV
  • Etn Franz Colruyt NV
  • Ferrero Ardennes SA
  • Frisk International NV
  • Gicopa SPRL
  • Haribo GmbH & Co KG
  • Katjes Fassin GmbG & Co KG
  • Lidl Belgie GmbH & Co KG
  • Look-O-Look International BV
  • Mondalez Belgium BVBA
  • Napoleon Bonbons NV
  • Perfetti Van Melle Benelux BV
  • Perfetti Van Melle Group
  • Pervasco BV
  • Procter & Gamble Eurocar NV SA
  • Rhone-Poulenc Rorer SA         
  • Solinest SA
  • Solinest - Belgilux
  • Suikerbakkerij Joris BVBA
  • Usines Jean Warnimont SA
  • Wycam's SA
  • Zertus GmbH


Največji proizvajalci slaščic v Belgiji (2019)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Barry Callebaut Belgium Nv 2.626,90
Conway - The Convenience Company België 1.671,48
Trendy Foods Belgium 690,68
Mondelez Belgium 369,74
Raffinerie Tirlemontoise 318,66
Delfood 220,15
Ferrero 171,27




Vir: Factiva, november 2020.

 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje