Belgija

Gospodarske panoge Belgije

Gospodarstvo

Belgija ima strateški geografski položaj, saj leži med Združenim kraljestvom, Nemčijo in Francijo, med tremi glavnimi evropskimi gospodarstvi. Geografska lokacija in dobro razvite prometne povezave so Belgiji pomagale razviti raznoliko gospodarstvo s široko paleto storitev, proizvodnje in visokih tehnologij. Poslovna klima je dobra in država je idealna za mednarodno poslovanje. Belgija je stabilna država, čeprav so kulturne napetosti med Valonijo in Flandrijo impregnirale politično življenje. Belgija ima vlogo regionalnega logističnega središča, zato je belgijsko gospodarstvo občutljivo na spremembe tujega povpraševanja, zlasti pri trgovinskih partnericah EU. 

 

Struktura BDP

Kmetijstvo prispeva le 1 % k nacionalnemu BDP. Pridelujejo večinoma sladkorno peso, zelenjavo in sadje, pomembna segmenta sta tudi pridelava mesa in mleka. Kmetijski sektor zaposluje 1,3 % aktivnega prebivalstva. Za kmetijstvo se uporablja 29 % zemljišč.

Večina belgijskega gospodarstva je usmerjenega v storitve. Storitveni sektor predstavlja 78 % BDP in zaposluje okoli 77 % aktivnega prebivalstva. Bruselj, ki je dom več evropskih institucij, številnih diplomatskih misij in različnih interesnih skupin, je ustvaril gospodarstvo, ki temelji predvsem na storitvah.


Vir: Factiva, april 2019

 

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor predstavlja 21 % BDP in zaposluje nekaj več kot 21 % delovne sile. Glavne industrijske panoge so kovinska, avtomobilska, živilska, tekstilna, kemična in naftna industrija.
Med belgijskimi regijami obstajajo velike razlike. V Flandriji so uspeli razviti drugo največjo petrokemično industrijo na svetu, medtem ko je Valonija še sredi prestrukturiranja, po zaprtju premogovnikov in velikega števila jeklarn. v Bruslju prevladujejo področja telekomunikacij, razvoj programske opreme ter farmacevtska in avtomobilska industrija.

V letu 2018 je industrijska proizvodnja dosegla 1 % rast, za leto 2019 pa je napovedana 2,7 % rast. V letih 2020 in 20121 naj bi industrijska proizvodnja zrasla za 1,7 % in 1,9 %.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na belgijskem trgu:

 

Letalski transport 

Vrednost belgijskega letalskega prevoza se bo po napovedih v letu 2019 povečala za 8 % glede na leto 2018 in dosegla 3,8 mlrd EUR.
 
V letu 2018 je z belgijskih letališč poletelo 162.186 letal, s skupno 17.274.586 potniki. To predstavlja 0,7 % medletno povečanje števila letal in 3,9 % povečanje števila potnikov. Z letališča Brussels Airport je v letu 2018 poletelo 74 % vseh potnikov, z letališča Charleroi airport pa 23 %.

Analitiki napovedujejo, da bo vrednost belgijskega letalskega prometa v obdobju 2019-2024 rasla po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 4,7 mlrd EUR.
 
Največji konkurent belgijskega letalskega prometa je Brussels Airlines NV/SA, ki je hčerinska družba SN Airholding. Povezan je s preko 100 destinacijami v Evropi in Afriki, tremi v Severni Ameriki in z eno v Indiji. Potnikom ponuja programe zvestobe, kot sta Miles & More in Loop. Njegova zračna flota obsega 48 letal. Podjetje upravlja tudi Brussels Airlines Cargo, oddelek za letalski promet Brussels Airlines. Bruselj Airlines Cargo ponuja storitve po vsej Evropi, Severni Ameriki, Indiji in Afriki. Brussels Airlines pa strankam ponuja tudi storitve čarterskih letov.

Od 4. novembra 2019 letalska družba Brussels Airlines izvaja polete med letališčem Brussels Airport in Brnikom. Prevoz potnikov in tovora poteka šestkrat na teden. Ljubljana je postala 19. prestolnica EU, kamor leti Brussels Airlines.
 

 

Tržni deleži konkurentov glede na maloprodajno vrednost ( v % za leto 2019 )

Glavni konkurenti na trgu so:

 

Največja podjetja na področju letalskega transporta v Belgiji (2018)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Brussels Airlines 1.565,55
Tui Airlines Belgium 790,36
Dhl Global Forwarding (Belgium) 363,51
Vlm Airlines Nv 148,22
Noordzee Helikopters Vlaanderen 88,10
Abelag Aviation 57,98
VLM Airlines NV 44,95


Vir: Factiva, oktober 2019.


 

Trg slaščic

 
Belgijski trg slaščic se bo po napovedih analitikov v letu 2019 povečal za 1 %, tako po obsegu kot po vrednosti in dosegel 24.800 ton, oziroma 286 mio EUR.

Največjo rast prodaje na belgijskem trgu slaščic beleži segment tofe, karamel in nougata. Po napovedih bo ta segment v letu 2019 dosegel vrednost 41 mio EUR.

Konkurenti na trgu si prizadevajo, da bi potrošnikom ponudili bolj zdrave sadne slaščice z zmanjšano vsebnostjo sladkorja in naravnimi sestavinami. Cene slaščic na enoto so se v Belgiji v letu 2019 znižale.

Analitiki napovedujejo, da bo belgijski trg slaščic tudi v obdobju 2019-2024 rasel po 1 % povprečni letni stopnji (oziroma ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -1 % povprečni letni stopnji).

Največji konkurent na belgijskem trgu slaščic je podjetje Continental Sweets Belgium SA, ki ima v maloprodaji v letu 2019 10 % tržni delež. Podjetje je prisotno na trgu s široko paleto izdelkov in blagovnih znamk, med katerimi je vodilna blagovna znamka Lutti. Uspešna je tudi blagovna znamka Haribo, predvsem zaradi široke promocije in številnih inovacij, kot je na primer za 30 % zmanjšana vsebnost sladkorja v bonbonih Haribo Fruitilicious, ki so pakirani v vrečke po 220 g in 325 g in vsebujejo miniaturne različice žvečilk.

Tudi drugi konkurenti na trgu si prizadevajo, da bi njihove slaščice vsebovale manj sladkorja, ali pa sladkor nadomeščajo z bolj naravnimi sestavinami, kot je na primer pravi sadni sok in naravna sladila. Proizvajalec Perfetti na primer svoje bombone Fruit-tella Summer Fruits promovira kot bombone, narejene s sadnim sokom, ki vsebujejo zgolj naravne okuse in barvila.

Tržni deleži konkurentov glede na maloprodajno vrednost ( v % za leto 2019 )

Glavni konkurenti na trgu so:
 

  • Aldi NV/SA
  • August Storck KG
  • Cadbury Belgium NV
  • Carambar & Co
  • Carlier BV
  • Carrefour Belgium SA/NV
  • Chupa Chups Grupo SA
  • Confiserie Kathy
  • Canfiserie Trefin NV
  • Cantinantal Sweets Belgium SA
  • Cora SA/NV
  • Damhert Nutrition NV
  • Delhaize Le Lion SA
  • Droste BV
  • Etn Franz Colruyt NV
  • Ferrero Ardennes SA
  • Frisk International NV
  • Gicopa SPRL
  • Haribo GmbH & Co KG
  • Katjes Fassin GmbG & Co KG
  • Lidl Belgie GmbH & Co KG
  • Look-O-Look International BV
  • Mondalez Belgium BVBA
  • Napoleon Bonbons NV
  • Nestle Belgilux SA
  • Perfetti Van Melle Benelux BV
  • Perfetti Van Melle Group
  • Pervasco BV
  • Procter & Gamble Eurocar NV SA
  • Solinest SA
  • Solinest - Belgilux
  • Suikerbakkerij Joris BVBA
  • UUsines Jean Warnimont SA
  • Wycam's SA
  • Zertus GmbH

Največja podjetja na področju živilske industrije v Belgiji (2018)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Greenyard Foods NV 3.944,52
Cargill 3.392,25
Barry Callebaut Belgium Nv 2.480,66
Inbev Belgium 1.882,05
Conway - The Convenience Company België 1.594,80
Tereos Starch & Sweeteners Belgium 1.090,78
Frieslandcampina Belgium 1.027,08

Največji proizvajalci slaščic v Belgiji (2018)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Barry Callebaut Belgium Nv 2.480,66
Conway - The Convenience Company België 1.594,80
Trendy Foods Belgium 624,43
Raffinerie Tirlemontoise 406,81
Mondelez Belgium 378,89
Delfood 205,22
Ferrero 203,93




Vir: Factiva, oktober 2019.

 

Poglejte si tudi:

Bilateralni ekonomski odnosi s Slovenijo

Poslovanje