Belgija

Prodaja v Belgijo


Kako prodajati v Belgijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Belgiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade


Belgija je osredotočena na izboljšanje javnih financ, zmanjšanje dolga, ter reforme na področju pokojninskega sistema in davkov. 

Nova vlada je v koalicijskem sporazumu za obdobje 2025–2029 napovedala obsežne reforme.

Ključna prednostna naloga bo sanacija proračuna, saj naj bi javni dolg do konca leta 2025 dosegel 106,7 % BDP, po napovedih IMF pa bi do leta 2028 lahko narasel celo na 119,5 % BDP.


Drugi pomembni ukrepi:
 
  • Omejitev nadomestil za brezposelnost na največ 2 leti, pri čemer bodo najvišje zneske prejemali tisti z vsaj 5-letno delovno dobo.
  • Davčna reforma bo usmerjena v razbremenitev dela in povečanje razlik med prihodki zaposlenih in brezposelnih.
  • Naložbe v gospodarstvo bodo davčno stimulirane.
  • Na področju migracij bo prišlo do zaostritve pogojev. Socialna pomoč za nove priseljence bo na voljo šele po 5 letih, migranti bodo morali opraviti državljanski in jezikovni izpit, vračanje pa bo bistveno okrepljeno.
  • Vojska bo deležna največjih vlaganj po dolgih letih. Več vojakov, boljše plače, nova oprema in okrepljene zaloge. Do leta 2029 naj bi Belgija za obrambo namenila 2 % BDP, do leta 2034 pa 2,5 %.
  • Vlada bo končala jedrsko opuščanje in načrtuje gradnjo nove jedrske elektrarne.
  • Digitalizacija javne uprave bo omogočila, da bodo vsi postopki z državo urejeni prek spleta.
  • Nova vlada želi Belgijo postaviti na bolj stabilne finančne temelje, povečati učinkovitost države in okrepiti njeno vlogo v evropskem prostoru.
 
Posodobljeno: julij 2025.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Belgija je raznolika država, ki je pogosto testni trg za evropsko tržišče. Nizozemsko, francosko in nemško govoreče skupine opredeljujejo značilnosti potrošnikov na belgijskem trgu.

Številna podjetja in mednarodne korporacije imajo sedež v Bruslju, zato v mestu prevladujejo bogati potrošniki.

Med pomembnejše faktorje pri nakupni odločitvi spadajo cena, svežina, vizualna podoba in okus. Belgijski potrošniki pričakujejo dobro zasnovane, kakovostne izdelke z učinkovito poprodajno podporo.

Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.

Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste.

Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.

Zvestoba blagovnim znamkam je odvisna predvsem od pozitivnih izkušenj, kakovosti in cene. Več zvestobe potrošniki izkazujejo do znamk avtomobilov in kozmetike, kot do prehrambnih izdelkov.

Potrošniki pogosto iščejo informacije o izdelkih na družbenih omrežjih.
 

Tržne poti, distribucija

Belgija je zelo odprta za mednarodno trgovino, ima izpopolnjene distribucijske sisteme in dobro razvito infrastrukturo, zaradi česar privablja številna tuja podjetja in ima hkrati zelo konkurenčen trg.

V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine.
 
 
Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke. 

Prodaja v segmentu hipermarketov je v letu 2024 upadla za -8 % na letni ravni, ter dosegla vrednost 1,9 mlrd EUR. 
Prodaja v segmentu hipermarketov naj bi se po napovedih analitikov v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji ter leta 2029 dosegla 2 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour Belgium, ki je imel v letu 2024 78 % tržni delež.
V letu 2024 je prišlo do močnega padca prodaje, saj so se hipermarketi soočili z vse večjo konkurenco s strani drugih prodajnih kanalov, kot so supermarketi, priročne trgovine in spletna prodaja živil. Poleg tega se je leta 2024 odprlo veliko novih supermarketov, medtem ko se ni odprl noben nov hipermarket.

Segment supermarketov je v letu 2024 beležil 1 % rast prodaje, ki je znašala 17,7 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih naj bi segment supermarketov rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2029 dosegel vrednost 20,6 mlrd EUR. 
Največji konkurent segmenta supermarketov je družba Etn Franz Colruyt NV, ki je imela v letu 2024 40% tržni delež glede na vrednost prodaje.
V letu 2024 se je več potrošnikov vrnilo k nakupovanju v supermarketih, saj so se cene stabilizirale in so potrošniki manj varčevali pri nakupih živil. Kljub pozitivni rasti je bila ta rast predvsem posledica višjih cen in ne povečanja prodanih količin.

Diskontnim trgovcem je v letu 2024 prodaja upadla za -4 % in je znašala 5,4 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2029 dosegel vrednost 6,8 mlrd EUR. 
Največji diskontni trgovec na belgijskem trgu je družba Aldi Group, ki je imela v letu 2024 59 % tržni delež.
Pomemben razlog za upad prodaje prek diskontnih trgovin leta 2024 je bila tudi odločitev glavnih konkurentov, Aldi in Lidl, da zapreta nekatere manj dobičkonosne trgovine. Lidl je število svojih trgovin zmanjšal s 314 v letu 2023 na 301 v letu 2024, Aldi pa s 463 na 442.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2024)
Colruyt Group NV 11.639,20
Delhaize Le Lion/De Leeuw 5.683,85
Carrefour Belgium 4.447,11
Colruyt Food Retail 4.204,58
Ikea Belgium 1.134,45
Electrolux Home Products Corporation 1.007,68
Makro Cash & Carry Belgium 734,77


Spletna prodaja v Belgiji

Spletna maloprodaja se je v Belgiji v letu 2024 povečala za 5 % in dosegla vrednost 15,9 mlrd EUR.

V kontekstu inflacijske krize so potrošniki v letu 2023 pokazali tendenco, da so raje obiskovali fizične trgovine v iskanju promocij in nižjih cen, tako za živila kot tudi za nenujne izdelke. Ta trend, skupaj z dodatnimi stroški dostave na dom, je povzročil le zmeren rast maloprodajne e-trgovine v letu 2023. Vendar pa je leta 2024, ko so se cene stabilizirale in je pritisk na kupno moč začel počasi popuščati, maloprodajna e-trgovina zabeležila močnejšo rast.

Neprestani razvoj e-trgovine z živili je bil eden najpomembnejših dejavnikov rasti, močno pa so rasle tudi druge kategorije, kot so izdelki za dom in vrt ter potrošniška elektronika.

Spletni trgovci širijo možnosti plačil in dostave/prevzema. Možnost prevzema naročil iz bližnjih paketnih omaric se je izkazala za zelo priljubljeno, kot bolj priročna in cenovno ugodna alternativa dostavi na dom.

Po napovedih Euromonitor International, se bo spletna maloprodaja v Belgiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2029 dosegla vrednost 21,3 mlrd EUR.

Tehnološke inovacije bodo spodbudile spletne ponudnike, da bodo začeli vlagati predvsem v umetno inteligenco (AI), kot je to storil Zalando s svojim AI modnim pomočnikom. To bo omogočilo boljšo spletno nakupovalno izkušnjo, ki bo bolj osredotočena na personalizacijo.

Največjo rast spletne prodaje v Belgiji analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo segmentu hitre mode, predvsem zaradi povpraševanja mladih potrošnikov.

Kitajski spletni konkurenti, ki delujejo izključno prek e-trgovine bodo še naprej pridobivali tržne deleže. Naraščajoča priljubljenost kitajskih spletnih platform Temu in Shein, ter vse večji pomen družbenega e-trgovanja (prek platform, kot sta Instagram in TikTok), bodo tako povečali povpraševanje po hitri modi prek spleta.

Amazon.com Inc je vodilni konkurent na belgijskem trgu spletne prodaje. Leta 2024 je imel 15 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.

Drugi večji spletni ponudniki 

  • bol.com
  • Coolblue NV
  • Koninklijke Ahold Delhaize NV
  • Alibaba Group Holding Ltd
  • Carrefour Belgium SA/NV
  • Etn Franz Colruyt NV
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje 

Belgijski uvozniki so relativno majhni in se nagibajo k čim bolj prilagodljivim kreditnim pogojem, saj imajo manj virov poceni kapitala.

Najpogostejši plačilni rok je 30 dni, a tudi 60, 90 in celo 120 dnevni plačilni roki niso neobičajni. Belgijska podjetja, tako kot mnoga druga, rutinsko odlašajo s plačili po dogovorjenih pogojih.

Ker je uporaba posojil precej razširjena, je ponujanje ugodnejših kreditnih pogojev lahko pomemben dejavnik pri pridobivanju prodajnih pogodb v Belgiji. V izogib tveganjem je priporočljivo predhodno preveriti boniteto podjetja. Na voljo je več lokalnih bonitetnih agencij, med drugim Dun & Bradstreet.

Belgija doživlja pomembne spremembe na področju plačilnega prometa, pri čemer imajo ključno vlogo regulacije, tako nacionalne kot evropske. Te spodbujajo varnost, zaupanje in inovacije, hkrati pa preoblikujejo delovanje kreditnih kartic in plačilnih storitev.

S pomočjo evropskih in nacionalnih regulativ (PSD2, GDPR, AML) Belgija modernizira svoj plačilni sistem. Uvedba odprtega bančništva, strogi standardi varovanja podatkov in omejitve medbančnih provizij spodbujajo digitalizacijo in konkurenčnost, hkrati pa ščitijo potrošnike in spodbujajo inovacije v finančni tehnologiji.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika 

Belgija ima zelo dobro razvito infrastrukturo in velja za tranzitno in distribucijsko središče.

Ima 2. najobsežnejše kanalsko omrežje v Evropi, zelo dobro pa ima razvito tudi cestno in železniško omrežje.

Antwerpen je največje evropsko kontejnersko pristanišče, Liege, ki leži 90 km vzhodno od Bruslja, pa je 3. največje evropsko rečno pristanišče.
V mestu Liege pa je tudi letališče, ki je pomembno tovorno središče.
 
Belgija ima eno mednarodno letališče (letališče Bruselj) in 4 regionalna letališča (Antwerpen-Deurne, Charleroi, Liège in Ostend-Middelkerke).

V letu 2024 je pomorski promet, osredotočen na pristanišče Antwerpen-Bruges, ostal ključen za globalno trgovino. Po podatkih belgijskega statističnega urada Statbel je obseg raztovorjenega blaga v belgijskih pristaniščih dosegel skoraj 147 mio ton. Količina natovorjenega blaga se je povečala za 1,2 % glede na leto 2023. Leta 2024 je bilo v belgijskih pristaniščih zabeleženih 22.126 prihodov ladij.

Železniški tovorni promet je podprt z naložbami, ki so usmerjene k zmanjševanju emisij in preusmerjanju tovora s cest na železnice.

V skladu z evropskimi ciljem zmanjšanja emisij, nekatera podjetja, kot so Bpost, že prehajajo na ničelne emisijske flote z več kot 1.000 električnimi kombiji in 5.500 tovornimi kolesi.

V letu 2025 se uvajajo pomembne regulativne spremembe, ki vplivajo na zadnjo miljo dostave. Po členu VI.45/2, objavljenem marca 2024, so prodajalci, ki ciljajo na belgijske potrošnike, dolžni ponujati trajnostne možnosti dostave, kot so paketne omarice, prevzemna mesta ali dostava s kolesi. V Belgiji je na voljo več kot 1.000 paketnih omaric in 3.000 prevzemnih točk.


Več:


Poslovni imeniki in koristne povezave: 

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2024.


Viri:
  • Factiva
  • Lloyds Bank
  • STATBEL
  • Euromonitor International


Posodobljeno: julij 2025.

Poglejte si tudi: