Belgija

Prodaja v Belgijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Belgija je raznolika država, ki je pogosto testni trg za evropsko tržišče. Nizozemsko, francosko in nemško govoreče skupine opredeljujejo značilnosti potrošnikov na belgijskem trgu. Številna podjetja in mednarodne korporacije imajo sedež v Bruslju, zato v mestu prevladujejo bogati potrošniki. Med pomembnejše faktorje pri nakupni odločitvi spadajo cena, svežina, vizualna podoba in okus.
Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.

Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste. Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov.
 

Tržne poti, distribucija

Na belgijskem maloprodajnem trgu vlada močna konkurenca, saj je Belgija v veliki meri odprta za zunanjo trgovino. Dobro razvit sistem distribucije in razvita infrastruktura omogočata, da veliko tujih podjetij v Belgiji, kot testni deželi za evropski trg, lansira nove izdelke.

V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine. Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke.
 
Prodaja v segmentu hipermarketov se je v letu 2020 povečala za 3 % in dosegla vrednost 2 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih beležil rahel upad prodaje v višini -1% povprečno na leto (oziroma -2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 1,9 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour Belgium, ki je imel v letu 2020 73 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 dosegel 4 % rast prodaje, ki je znašala 15,5 mlrd EUR. V obdobju 2020-2025 naj bi segment supermarketov rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 17,4 mlrd EUR. Največji konkurent segmenta supermarketov je družba Etn Franz Colruyt NV, ki je imela v letu 2020 45 % tržni delež glede na vrednost prodaje.

Diskontni trgovci so v letu 2020 dosegli 2 % rast prodaje, ki je znašala 4,8 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v napovedanem obdobju rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 20254 dosegel vrednost 5,4 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na belgijskem trgu je družba Aldi Group, ki je imela v letu 2020 60 % tržni delež.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Colruyt SA 8.699,54
Carrefour Belgium 4.125,99
Buurtwinkels Okay 783,05
Makro Cash & Carry Belgium 696,41
Mestdagh 565,85
Cora 522,75
Aldi 456,94


Spletna prodaja v Belgiji

Spletna prodaja je v Belgiji v letu 2020 beležila 25 % rast in dosegla 11 mlrd EUR.

Spletno nakupovanje je tako kot v drugih državah lani spodbudila predvsem pandemija korona virusa ter posledično zapiranje trgovin in socialno distanciranje. Spletna prodaja se je povečala tako v segmentu živilskih izdelkov, kot tudi v drugih segmentih. Trgovci iz različnih segmentov so spoznali pomen ohranjanja spletne prisotnosti in so zato ustrezno ukrepali, da bi zadostili povpraševanju potrošnikov in ohranili prodajo. Eno glavnih področij razvoja spletne trgovine je bilo logistično zagotavljanje učinkovitejšega postopka dostave na dom. Leta 2020 je veliko trgovcev razvilo storitve dostave na dom, najpomembnejši nov vstop pa je bil s strani trgovca Albert Heijn.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Belgiji v obdobju 2020-2025 rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 16,8 mlrd EUR.

Na belgijskem trgu prevladujejo neodvisni trgovci, ki svoje izdelke ponujajo preko globalnih spletnih platform. Njihov tržni delež je v letu 2020 dosegel 10 %.

Spletni ponudniki v Belgiji: 
  • 3 Suisses Belgium SA                   
  • Amazon.com Inc                         
  • Apple Inc                              
  • AS Watson (Health & Beauty Europe)     
  • ASOS Plc                               
  • Blokker Nederland BV                    
  • bol.com                                
  • Brantano NV                            
  • Carrefour Belgium SA/NV                
  • Coolblue NV                            
  • Damart, TSD SA                         
  • Decathlon Belgium NV                   
  • Dell Inc                                
  • Etn Franz Colruyt NV                   
  • H&M Hennes & Mauritz Belgium NV        
  • HelloFresh Benelux BV                  
  • Hubo Belgie NV                         
  • Ikea Belgium NV SA                     
  • Inditex, Industria de Diseño Textil SA 
  • Kering SA                              
  • Koninklijke Ahold Delhaize NV          
  • Krefel NV                              
  • Lidl België GmbH & Co KG                
  • Maxeda BV                              
  • Media Markt-Saturn Belgium NV          
  • Medio sprl                             
  • Nespresso Belgique                     
  • New Vanden Borre NV                    
  • Otto GmbH & Co KG                      
  • Pharmacie Discry SPRL                  
  • Pixmania SAS                           
  • Redcats AS                             
  • Saint-Brice NV/SA                      
  • Vente Exclusive SA                     
  • Yves Rocher Benelux NV SA              
  • Zalando SE                             
  • Zooplus AG                             
  
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

 
Belgijski uvozniki so relativno majhni in se nagibajo k čim bolj prilagodljivim kreditnim pogojem, saj imajo manj virov poceni kapitala. Najpogostejši plačilni rok je 30 dni, a tudi 60, 90 in celo 120 dnevni plačilni roki niso neobičajni. Belgijska podjetja, tako kot mnoga druga, rutinsko odlašajo s plačili po dogovorjenih pogojih.
  
Ker je uporaba posojil zelo razširjena, je lahko ponudba ugodnejših kreditnih pogojev pomemben dejavnik pri pridobivanju poslov v Belgiji. V izogib tveganjem je priporočljivo predhodno preveriti boniteto podjetja.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

 
Belgija ima zelo dobro razvito infrastrukturo in velja za tranzitno in distribucijsko središče.
 
Ima 2. najobsežnejše kanalsko omrežje v Evropi, zelo dobro pa ima razvito tudi cestno in železniško omrežje. Antwerpen je največje evropsko kontejnersko pristanišče, Liege, ki leži 90 km vzhodno od Bruslja, pa je 3. največje evropsko rečno pristanišče.
 
V mestu Liege pa je tudi letališče, ki je pomembno tovorno središče. Glavno Bruseljsko letališče Zaventem je le 15 minut oddaljeno od središča Bruslja in je med najbolj obremenjenimi letališči s tovornim prometom v Evropi.
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave: 

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021

_