Belgija

Prodaja v Belgijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Belgija je raznolika država, ki je pogosto testni trg za evropsko tržišče. Nizozemsko, francosko in nemško govoreče skupine opredeljujejo značilnosti potrošnikov na belgijskem trgu. Številna podjetja in mednarodne korporacije imajo sedež v Bruslju, zato v mestu prevladujejo bogati potrošniki. Med pomembnejše faktorje pri nakupni odločitvi spadajo cena, svežina, vizualna podoba in okus.
Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.

Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste. Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov.



 

Tržne poti, distribucija

Na belgijskem maloprodajnem trgu vlada močna konkurenca, saj je Belgija v veliki meri odprta za zunanjo trgovino. Dobro razvit sistem distribucije in razvita infrastruktura omogočata, da veliko tujih podjetij v Belgiji, kot testni deželi za evropski trg, lansira nove izdelke.

V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine. Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke.
 
Belgijski potrošniki raje nakupujejo v manjših, lokalnih trgovinah. Vrednost prodaje v hipermarketih se je v Belgiji v letu 2019 znižala za -4 % in dosegla 2 mlrd EUR. Tudi za prihodnjih 5 let analitiki pričakujejo znižanje prodaje v hipermarketih za povprečno -2 % letno. Največji konkurent na tem področju je trgovsko podjetje Carrefour Belgium, ki je imelo med hipermarketi v letu 2019 72 % tržni delež. Druga dva pomembnejša konkurenta v tem segmentu sta še Cora in Luis Delhaize.
 
Diskontne trgovske verige so v Belgiji v letu 2019 beležile 2 % rast prodaje, ki je dosegla 4,6 mlrd EUR. Po napovedih bodo diskontne prodajalne v prihodnjih 5 letih povečevale rast prodaje po povprečni 1 % letni stopnji. Največji diskontni trgovec v Belgiji je Aldi Group, ki je imel v letu 2019 60 % tržni delež. Pomemben konkurent v tem segmentu je tudi Lidl.
 
E-trgovina je v Belgiji dobro razvita. V letu 2019 je vrednost e-trgovine v Belgiji zrasla za 12 % in dosegla 8,8 mlrd EUR. Po napovedih se bo vrednost e-trgovine v Belgiji v naslednjih 5 letih povečevala po povprečno 8 % letni stopnji.
 
Največji spletni ponudnik na belgijskem trgu je Coolblue NV. Ta specializirana veriga za elektroniko in naprave, brezplačno dostavlja izdelke na dom potrošnikov. Njihovi kurirji uporabljajo kolesa namesto avtomobilov in tako prispevajo k bolj čistemu okolju. V letu 2019 je Coolblue posodobil svojo mobilno aplikacijo, ki potrošnikom omogoča testiranje izdelkov pred nakupom in je na voljo v francoščini, nizozemščini in angleščini.

Tako kot Coolblue, tudi drugi spletni trgovci pri dostavi uporabljajo kolesa in s tem privabljajo potrošnike, ki si želijo biti okolju prijazni. Uporabo koles pri dostavi že uporabljajo Lidl België GmbH & Co, Carrefour s svojo storitvijo ShipTo, pa tudi belgijsko javno poštno podjetje Bpost.
 

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Colruyt SA 8.921,25
Carrefour Belgium 4.451,29
Electrolux Home Products Corporation 929,31
Ikea Belgium 928,53
Buurtwinkels Okay 773,99
Makro Cash & Carry Belgium 714,16
Mestdagh 583,71
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

 
Belgijski uvozniki so relativno majhni in se nagibajo k čim bolj prilagodljivim kreditnim pogojem, saj imajo manj virov poceni kapitala. Najpogostejši plačilni rok je 30 dni, a tudi 60, 90 in celo 120 dnevni plačilni roki niso neobičajni. Belgijska podjetja, tako kot mnoga druga, rutinsko odlašajo s plačili po dogovorjenih pogojih.
 
V letu 2019 je bil povprečni plačilni rok v Belgiji 31 dni, povprečna zamuda plačil pa 21 dni.
 
Ker je uporaba posojil zelo razširjena, je lahko ponudba ugodnejših kreditnih pogojev pomemben dejavnik pri pridobivanju poslov v Belgiji. V izogib tveganjem je priporočljivo predhodno preveriti boniteto podjetja.




 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Belgijo na 16. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.

Belgijski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 2,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 16,2 mlrd EUR.
 
Največ transporta se v Belgiji odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2019 ustvaril 8,2 mlrd EUR prihodkov, kar predstavlja 51 % celotne vrednosti sektorja. Segment pomorskega transporta je v tem obdobju ustvaril 6,2 mlrd EUR prihodkov ali 38,7 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo belgijski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 3,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 17,8 mlrd EUR. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.
 


 
Tržna segmentacija za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 51,0 %
Pomorski transport 38,7 %
Letalski transport 6,8 %
Železniški transport  3,5 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave: 



Posodobljeno september 2020

_