Belgija 
Prodaja v Belgijo
Gospodarska politika vlade
Belgija je iz sklada EU za oživitev prejela skoraj 6 mlrd EUR, od tega je skoraj 60 % namenjenih infrastrukturnim projektom.Na političnem programu prejšnje vlade so prevladovale gospodarske reforme. Te so vključevale ukrepe za spodbujanje gospodarske rasti, izboljšanje konkurenčnosti in konsolidacijo javnih financ.
Javni dolg (106,5 % BDP) bo po oceni EIU verjetno vse do leta 2026 ostal precej nad mejo EU, ki znaša 60 % BDP.
Vlada si prizadeva za gospodarsko odpornost ob visoki inflaciji, nato pa uravnotežiti vpliv tega na javne finance z dvigom davkov za posameznike z visokim premoženjem.
Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Belgija je raznolika država, ki je pogosto testni trg za evropsko tržišče. Nizozemsko, francosko in nemško govoreče skupine opredeljujejo značilnosti potrošnikov na belgijskem trgu. Številna podjetja in mednarodne korporacije imajo sedež v Bruslju, zato v mestu prevladujejo bogati potrošniki. Med pomembnejše faktorje pri nakupni odločitvi spadajo cena, svežina, vizualna podoba in okus.
Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.
Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste. Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov.
Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.
Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste. Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov.
Tržne poti, distribucija
Na belgijskem maloprodajnem trgu vlada močna konkurenca, saj je Belgija v veliki meri odprta za zunanjo trgovino. Dobro razvit sistem distribucije in razvita infrastruktura omogočata, da veliko tujih podjetij v Belgiji, kot testni deželi za evropski trg, lansira nove izdelke.
V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine. Prodaja v tem segmentu je v letu 2021 upadla za -1 % in dosegla vrednost 8,4 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo prodaja v segmentu tradicionalnih trgovin v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji ( oziroma 0,1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 9,2 mlrd EUR.
Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke.
Prodaja v segmentu hipermarketov je v letu 2021 upadla za -7 % in dosegla vrednost 2 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih beležil rahel upad prodaje v višini -1% povprečno na leto (oziroma -3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 1,9 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour Belgium, ki je imel v letu 2021 74 % tržni delež.
Segment supermarketov je v letu 2021 beležil -2 % upad prodaje, ki je znašala 15,4 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi segment supermarketov rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -0,1 %) ter v letu 2026 dosegel vrednost 16,7 mlrd EUR. Največji konkurent segmenta supermarketov je družba Etn Franz Colruyt NV, ki je imela v letu 2021 44 % tržni delež glede na vrednost prodaje.
Diskontnim trgovcem je v letu 2021 prodaja upadla za -1 % in je znašala 5 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 5,8 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na belgijskem trgu je družba Aldi Group, ki je imela v letu 2021 60 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine. Prodaja v tem segmentu je v letu 2021 upadla za -1 % in dosegla vrednost 8,4 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo prodaja v segmentu tradicionalnih trgovin v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji ( oziroma 0,1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 9,2 mlrd EUR.
Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke.
Prodaja v segmentu hipermarketov je v letu 2021 upadla za -7 % in dosegla vrednost 2 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih beležil rahel upad prodaje v višini -1% povprečno na leto (oziroma -3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 1,9 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour Belgium, ki je imel v letu 2021 74 % tržni delež.
Segment supermarketov je v letu 2021 beležil -2 % upad prodaje, ki je znašala 15,4 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi segment supermarketov rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -0,1 %) ter v letu 2026 dosegel vrednost 16,7 mlrd EUR. Največji konkurent segmenta supermarketov je družba Etn Franz Colruyt NV, ki je imela v letu 2021 44 % tržni delež glede na vrednost prodaje.
Diskontnim trgovcem je v letu 2021 prodaja upadla za -1 % in je znašala 5 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 5,8 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec na belgijskem trgu je družba Aldi Group, ki je imela v letu 2021 60 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Colruyt SA | 11.222,02 |
Carrefour Belgium | 4.806,73 |
Ikea Belgium | 1.113,25 |
Buurtwinkels Okay | 1.065,66 |
Electrolux Home Products Corporation | 830,86 |
Makro Cash & Carry Belgium | 806,38 |
Mestdagh | 709,29 |
Spletna prodaja v Belgiji
Spletna maloprodaja se je v Belgiji v letu 2021 povečala za 10 % in dosegla vrednost 12,9 mlrd EUR.
Največji tržni delež imajo trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic. Njihov tržni delež je v letu 2021 znašal 11 %.
Spletna prodaja v Belgiji se je v obdobju 2020–2021 močno povečala. To je bila posledica pandemije Covid-19, saj je bila spletna prodaja idealna alternativa za nakupovanje v času omejitvenih ukrepov.
Belgija ima razmeroma nizek delež spletne prodaje v celotni maloprodaji v primerjavi s sosednjo Francijo in Nizozemsko. V času pandemije se je zaupanje potrošnikov v spletno nakupovanje precej povečalo, pri večini trgovcev pa se je izboljšala tudi infrastruktura za e-trgovino, kot je zasnova spletnih trgovin, načini plačila in politika dostave.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Belgiji v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 19,6 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v Belgiji:
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Največji tržni delež imajo trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic. Njihov tržni delež je v letu 2021 znašal 11 %.
Spletna prodaja v Belgiji se je v obdobju 2020–2021 močno povečala. To je bila posledica pandemije Covid-19, saj je bila spletna prodaja idealna alternativa za nakupovanje v času omejitvenih ukrepov.
Belgija ima razmeroma nizek delež spletne prodaje v celotni maloprodaji v primerjavi s sosednjo Francijo in Nizozemsko. V času pandemije se je zaupanje potrošnikov v spletno nakupovanje precej povečalo, pri večini trgovcev pa se je izboljšala tudi infrastruktura za e-trgovino, kot je zasnova spletnih trgovin, načini plačila in politika dostave.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Belgiji v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 19,6 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v Belgiji:
- Amazon.com Inc
- bol.com
- Coolblue NV
- Etn Franz Colruyt NV
- Koninklijke Ahold Delhaize NV
- Vente Exclusive SA
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Belgijski uvozniki so relativno majhni in se nagibajo k čim bolj prilagodljivim kreditnim pogojem, saj imajo manj virov poceni kapitala. Najpogostejši plačilni rok je 30 dni, a tudi 60, 90 in celo 120 dnevni plačilni roki niso neobičajni. Belgijska podjetja, tako kot mnoga druga, rutinsko odlašajo s plačili po dogovorjenih pogojih.Ker je uporaba posojil zelo razširjena, je lahko ponudba ugodnejših kreditnih pogojev pomemben dejavnik pri pridobivanju poslov v Belgiji. V izogib tveganjem je priporočljivo predhodno preveriti boniteto podjetja.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Belgija ima zelo dobro razvito infrastrukturo in velja za tranzitno in distribucijsko središče.Ima 2. najobsežnejše kanalsko omrežje v Evropi, zelo dobro pa ima razvito tudi cestno in železniško omrežje. Antwerpen je največje evropsko kontejnersko pristanišče, Liege, ki leži 90 km vzhodno od Bruslja, pa je 3. največje evropsko rečno pristanišče.
V mestu Liege pa je tudi letališče, ki je pomembno tovorno središče. Glavno Bruseljsko letališče Zaventem je le 15 minut oddaljeno od središča Bruslja in je med najbolj obremenjenimi letališči s tovornim prometom v Evropi.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- Goldenpages - belgijske rumene strani
- Belgian-business-directory - belgijski poslovni imenik
- Colist - belgijski poslovni imenik
- Belgiumyp - belgijski poslovni imenik
- Amcham.be/online-directory - poslovni AmCham imenik belgijskih podjetij
- Bizdirlib - belgijski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
Posodobljeno maj 2022.
_