Belgija

Prodaja v Belgijo


Kako prodajati v Belgijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Belgiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade

EIU v letu 2024 v Belgiji ne pričakuje večjih reform, še posebej glede na čas, ki je potreben za sestavljanje koalicije po junijskih volitvah.
 
Nova vlada se bo verjetno še naprej osredotočala na strukturne reforme, kot sta pokojninska in davčna reforma. Osredotočiti se bo morala tudi na nadaljnje okrevanje gospodarstva, konsolidacijo javnih financ in povišanje davkov.

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Belgija je raznolika država, ki je pogosto testni trg za evropsko tržišče. Nizozemsko, francosko in nemško govoreče skupine opredeljujejo značilnosti potrošnikov na belgijskem trgu. 
 
Številna podjetja in mednarodne korporacije imajo sedež v Bruslju, zato v mestu prevladujejo bogati potrošniki. Med pomembnejše faktorje pri nakupni odločitvi spadajo cena, svežina, vizualna podoba in okus.

Številne afere v prehrambni industriji med konvencionalnimi izdelki in vse večje zanimanje za zdravje so spodbudili rast trga ekoloških izdelkov, po katerih belgijski potrošniki vse pogosteje povprašujejo.

Belgijci raje nakupujejo v mestnih središčih kot v nakupovalnih centrih. Raje imajo lokalne, manjše trgovine in njihova povprečna košarica vsako leto raste. Belgijski potrošniki so na splošno odprti za mednarodne blagovne znamke, a vseeno dajejo prednost nacionalnim in evropskim blagovnim znamkam.

Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov.

 

Tržne poti, distribucija

Na belgijskem maloprodajnem trgu vlada močna konkurenca, saj je Belgija v veliki meri odprta za zunanjo trgovino. Dobro razvit sistem distribucije in razvita infrastruktura omogočata, da veliko tujih podjetij v Belgiji, kot testni deželi za evropski trg, lansira nove izdelke.

V maloprodaji se število prodajaln neprestano zmanjšuje, prevladujejo pa majhne, neodvisne trgovine. 
 
Velike trgovske verige širijo število prodajnih mest, ponudbo izdelkov, ter razvijajo trgovske blagovne znamke.
 
Prodaja v segmentu hipermarketov je v letu 2023 ostala na približno isti ravni kot leta 2022, ter dosegla vrednost 1,9 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment v prihodnjih 5 letih beležil rast prodaje v višini 1% povprečno na leto (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadel za -3 %), ter v letu 2028 ostal na približno enaki vrednosti 1,9 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour Belgium, ki je imel v letu 2023 76 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2023 beležil 3 % rast prodaje, ki je znašala 17,2 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih naj bi segment supermarketov rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 19,3 mlrd EUR. 
Največji konkurent segmenta supermarketov je družba Etn Franz Colruyt NV, ki je imela v letu 2023 42 % tržni delež glede na vrednost prodaje.

Diskontnim trgovcem je v letu 2023 prodaja zrasla za 2 % in je znašala 5,7 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2028 dosegel vrednost 6,6 mlrd EUR. 
Največji diskontni trgovec na belgijskem trgu je družba Aldi Group, ki je imela v letu 2023 59 % tržni delež.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Colruyt Group NV 10.571,27
Delhaize Le Lion/De Leeuw 6.031,26
Carrefour Belgium 3.948,98
Coca-Cola Europacific Partners Belgium 1.464,07
Ikea Belgium 1.134,45
Buurtwinkels Okay 1.085,95
Electrolux Home Products Corporation 1.006,30


Spletna prodaja v Belgiji

Spletna maloprodaja se je v Belgiji v letu 2023 povečala za 3 % in dosegla vrednost 15,2 mlrd EUR.
 
Deavnost spletne prodaje je bila lani v primerjavi s prejšnjima letoma veliko bolj umirjena, kaj je povezano z vplivom visoke inflacije. Veliko kupcev je raje obiskovalo fizične trgovine, da bi poiskalo najboljše promocije in ponudbe, ter se izognilo plačilu dostave.
 
Drug dejavnik, ki je leta 2023 vplival na nižjo stopnjo rasti spletne prodaje, je bila sprememba preferenc potrošnikov, ki jih je oblikovala pandemija, pri čemer je veliko Belgijcev raje zapravljalo denar za izkušnje, kot za materialne dobrine.
 
Zaradi vpliva naraščajočih maloprodajnih cen je spletna prodaja še vedno beležila pozitivno rast.
 
Po napovedih Euromonitor International, se bo spletna maloprodaja v Belgiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 18 mlrd EUR.

 
Spletna maloprodaja naj bi v prihodnjih 5 letih rasla hitreje kot maloprodaja v fizičnih trgovinah, saj bodo potrošniki vedno bolj samozavestni glede spletnega nakupovanja.
 
Tehnološke inovacije bodo spodbudile spletne ponudnike, da bodo začeli vlagati v avtomatizacijo, ter s tem izboljšali učinkovitost in znižali stroške. Nizozemski trgovec Intergamma je na primer v sodelovanju s tehnološkim podjetjem Katoen Natie, že namestil avtomatiziran sistem za obdelavo naročil v e-trgovini, opremljen z 20 algoritmsko vodenimi roboti, ki podjetju omogočajo hitrejše in učinkovitejše izpolnjevanje naročil. Roboti delajo 24 ur na dan, zato kupci lahko naročila oddajo do 21.00 ure, pa so dostavljena že naslednji dan. Ker povišani stroški surovin, pošiljanja, dela in energije še naprej vplivajo na trgovce, bodo ti poskušali prihraniti stroške z vlaganjem v inovativne logistične rešitve.
 
Največjo rast spletne prodaje v Belgiji analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo segmentu hitre mode, predvsem zaradi povpraševanja mladih potrošnikov.
Naraščajoča priljubljenost kitajske spletne platforme Temu, ki je septembra 2022 vstopila na belgijski trg, ter vse večji pomen družbenega e-trgovanja (prek platform, kot sta Instagram in TikTok), bosta prav tako povečala povpraševanje po hitri modi prek spleta.
 

Največji spletni ponudniki v Belgiji po prodaji v letu 2023 

  • bol.com (890 mio USD ali 823,1 mio EUR)  
  • Coolblue.be (586 mio USD ali 541,9 mio EUR)
  • Amazon.com.be (507 mio USD ali 468,9 mio EUR) 
  • Shein.com (346 mio USD sli 320 mio EUR)
  • Zalando.be (343 mio USD ali 317,2 mio EUR)
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje 

Belgijski uvozniki so relativno majhni in se nagibajo k čim bolj prilagodljivim kreditnim pogojem, saj imajo manj virov poceni kapitala. Najpogostejši plačilni rok je 30 dni, a tudi 60, 90 in celo 120 dnevni plačilni roki niso neobičajni. Belgijska podjetja, tako kot mnoga druga, rutinsko odlašajo s plačili po dogovorjenih pogojih.  
  
Ker je uporaba posojil zelo razširjena, je lahko ponudba ugodnejših kreditnih pogojev pomemben dejavnik pri pridobivanju poslov v Belgiji. V izogib tveganjem je priporočljivo predhodno preveriti boniteto podjetja.



Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika 

Belgija ima zelo dobro razvito infrastrukturo in velja za tranzitno in distribucijsko središče.
 
Ima 2. najobsežnejše kanalsko omrežje v Evropi, zelo dobro pa ima razvito tudi cestno in železniško omrežje. Antwerpen je največje evropsko kontejnersko pristanišče, Liege, ki leži 90 km vzhodno od Bruslja, pa je 3. največje evropsko rečno pristanišče.
 
V mestu Liege pa je tudi letališče, ki je pomembno tovorno središče.
 
Belgija ima eno mednarodno letališče (letališče Bruselj) in 4 regionalna letališča (Antwerpen-Deurne, Charleroi, Liège in Ostend-Middelkerke).

 

Več:


Poslovni imeniki in koristne povezave: 

 

Druge koristne povezave:



Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • MarketLine Industry Profiles
  • Euromonitor International
  • eCommerce DB


Posodobljeno julij 2024.

Poglejte si tudi: