Kitajska

Prodaja na Kitajsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za kitajske potrošnike je ozaveščenost o blagovnih znamkah čedalje pomembnejša in zapleteno oglaševanje je začelo igrati ključno vlogo pri privabljanju kitajskih potrošnikov. Ker se življenjski standard izboljšuje, se vedno več ljudi osredotoča na izdelke visoke kakovosti in na prestižne blagovne znamke. Menijo, da je cena kazalnik kakovosti izdelka, čeprav sta cena in prodajna storitev najpomembnejša kriterija pri nakupni odločitvi.

Kitajci se radi informirajo pred nakupom, zlasti pred nakupom tujih izdelkov. Cena, ki jo je kitajski potrošnik pripravljen plačati za izdelek, se je v zadnjih letih povečala, saj potrošniki zdaj iščejo izdelke in storitve najvišje kakovosti. Kitajska je največji trg za svetovne luksuzne blagovne znamke, saj predstavlja približno 47 % svetovne prodaje potrošniških luksuznih izdelkov.

Kitajska družba je „kolektivistična“, pri čemer skupina prevladuje nad posameznikom. Posledično imajo standardi, preference in norme skupine, ki ji posameznik pripada, velik vpliv na nakupne navade. Zato je oglaševanje pogosto namenjeno skupinam, ne posameznikom.
 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih letih je Kitajska liberalizirala svoj distribucijski sistem. Novi zakoni so odpravili prejšnje omejitve glede zahtev po velikosti za trgovska in distribucijska podjetja, ter tako utrli pot konkurenci malih podjetij. Prodajne poti, ki so na voljo tujim podjetjem, ki prodajajo na Kitajskem, vključujejo trgovske družbe, distributerje in lokalne agente.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 dvignila za 5 % in dosegla 662,6 mlrd CNY ali približno 85,3 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi se prodaja v segmentu hipermarketov povečevala po 3 % povprečni letni stopnji in dosegla 758,1 mlrd CNY ali 97,6 mlrd EUR. Družba Alibaba je kupila delež v trgovski verigi  Sun Art Retail Group, da bi se razširila v segment sodobnih trgovcev z živili.

Prodaja v supermarketih se je v letu 2020 povečala za 4 % in dosegla 2,4 trln CNY ali približno 309 mlrd EUR. Po napovedih bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih beležil 5 % povprečno letno rast (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 3,1 trln CNY ali 399,1 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili -44 % upad prodaje, ki je dosegla 1,1 mlrd CNY ali približno 141,6 mlrd EUR. V letu 2020 je diskontni trgovec Aldi odprl na Kitajskem številne nove trgovine. V obdobju 2020-2025 napovedujejo analitiki temu segmentu -5 % letni upad prodaje (oziroma -7 % upad ob predpostavki nespremenjenih cen). V letu 2025 naj bi prodaja diskontnih trgovcev na Kitajskem dosegla 863 mlrd CNY ali približno 111,1 mlrd EUR.


Največji trgovci na drobno po prihodkih: 
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
JD.com, Inc. 88.647,51
Alibaba Group Holding Ltd. 86.525,22
Shuyang Renda Biological Fuel Co. Ltd. 43.554,91
Suning.com Co., Ltd. 31.549,55
Vipshop Holdings Ltd. 12.102,12
Wushang Xiantao Shopping Mall Management Limited 11.817,29
Yonghui Superstores Co., Ltd. 11.672,06


 

Spletna prodaja na Kitajskem

Spletna prodaja se je na Kitajskem v letu 2020 povečala za 20 % in dosegla vrednost 5,9 trln CNY ali približno 759,5 mlrd EUR.

Že pred izbruhom pandemije korona virusa je spletna prodaja na Kitajskem že leta cvetela. Vendar je pandemija močno vplivala na potrošnike, da so še povečali nakupovanje prek spleta. Lastniki blagovnih znamk in trgovci na drobno si prizadevajo, da bi spletna trgovina nadomestila izgube v fizičnih prodajalnah. Zato so se hitro prilagodili spremembam na trgu.
Pandemija COVID-19 je ustavila odhodna potovanja, kar je še povečalo prodajo prek tujih spletnih platform. Kljub temu je spletna prodaja pri mednarodnih ponudnikih v letu 2020 beležila manjše prihodke v primerjavi s prejšnjimi leti, predvsem zaradi motenj v svetovni dobavni verigi v Q1 2020.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Kitajskem v obdobju 2020-2025 rasla po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma po 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 205 dosegla vrednost 9,4 trln CNY ali približno 1,2 trln EUR.


Spletni ponudniki na Kitajskem:
 
  • Alibaba Group Holding Ltd                                        
  • Amazon China                                                     
  • Apple Inc                                                        
  • Beijing Digital Telecom Co Ltd                                   
  • Beijing Xiao Mi Co Ltd                                            
  • China National Cereals, Oils & Foodstuffs Imp & Exp Corp (COFCO) 
  • Dangdang.com                                                     
  • Dell (China) Co Ltd                                              
  • GOME Electrical Appliances Holding Ltd                            
  • Intime Retail Group Co Ltd                                      
  • JD.com Inc                                                       
  • Jiuxianwang E-commerce Corp                                      
  • Jumei International Holding Ltd                                   
  • NetEase Inc                                                      
  • OkBuy (China) Co Ltd                                             
  • Shanghai SMG-CJ Homeshopping Co Ltd                              
  • Suning.com Co Ltd                                                
  • VANCL Chengpin (Beijing) Technology Co Ltd                       
  • Vipshop Holdings Ltd                                             
  • Xingyin Information Technology (Shanghai) Co Ltd                  
  • Yhd.com                                                          
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Na Kitajskem obstaja veliko načinov za financiranje uvoza. Najpogostejša sta dokumentarni akreditiv in dokumentarni inkaso. Ne glede na to, katera metoda se uporablja, mora kitajski uvoznik zaprositi za devizni znesek za trgovinski posel od State Administration of Foreign Exchange (SAFE).
 


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Segment cestnega tovora je najpomembnejši segment transportnega sektorja na Kitajskem. Kitajska ima eno največjih cestnih omrežij na svetu, ki meri okoli 4,8 mio km, kar je največ za ZDA.

10 pristanišč na celinski Kitajski je vključenih med 30 najboljših kontejnerskih pristanišč na svetu. Pristanišče Šanghaj je daleč najbolj prometno na svetu.

Kitajska ima trenutno 238 letališč za civilno letalstvo, vključno z letališčem v Pekingu, ki je 2. najprometnejše letališče na svetu.

Železniški transport je glavni način prevoza in najcenejša rešitev za tovor na dolge razdalje. Na Kitajskem je trenutno 141.400 km železniških prog, od tega je 36.000 km hitrih prog. Kitajska namerava do konca leta 2035 imeti približno 200.000 km železniških tirov, od tega približno 70.000 km hitre železnice. 

 
Več:

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_