Kitajska 
Prodaja na Kitajsko
Gospodarska politika vlade
Administracija predsednika Xija si prizadeva za trajnostno rast in trajni politični nadzor s strani KPK. Oblasti preusmerjajo svoj fokus stran od ciljev BDP v korist obravnavanja degradacije okolja, korupcije in premoženjske neenakosti, pa tudi omejevanja finančnih tveganj in odprave revščine na podeželju. Načrtovane reforme v podjetjih v državni lasti so zelo konservativne, napredek pri liberalizaciji trga se je upočasnil. Predsednik Xi Jinping si tudi prizadeva razširiti mednarodno vlogo Kitajske in povečati naložbe v države v razvoju.Kitajska bo tudi v letu 2022 ohranila pristop "nič okužb s covid-19" pri obvladovanju pandemije, namesto da bi prešla na politiko "življenja z virusom", ki so jo sprejele druge države. To namerava storiti kljub visokim stroškom te strategije. Preobrat k večji toleranci do virusa bo postopen. Meje z nekaterimi trgi, kot je Hongkong, se bodo verjetno ponovno poskusno odprle do druge polovice leta 2022, vendar do obsežnejšega odprtja ne bo prišlo prej kot leta 2023.
Vir: EIU; Factiva, april 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Za kitajske potrošnike je ozaveščenost o blagovnih znamkah čedalje pomembnejša in zapleteno oglaševanje je začelo igrati ključno vlogo pri privabljanju kitajskih potrošnikov. Ker se življenjski standard izboljšuje, se vedno več ljudi osredotoča na izdelke visoke kakovosti in na prestižne blagovne znamke. Menijo, da je cena kazalnik kakovosti izdelka, čeprav sta cena in prodajna storitev najpomembnejša kriterija pri nakupni odločitvi.Kitajci se radi informirajo pred nakupom, zlasti pred nakupom tujih izdelkov. Cena, ki jo je kitajski potrošnik pripravljen plačati za izdelek, se je v zadnjih letih povečala, saj potrošniki zdaj iščejo izdelke in storitve najvišje kakovosti. Kitajska je največji trg za svetovne luksuzne blagovne znamke, saj predstavlja približno 47 % svetovne prodaje potrošniških luksuznih izdelkov.
Kitajska družba je „kolektivistična“, pri čemer skupina prevladuje nad posameznikom. Posledično imajo standardi, preference in norme skupine, ki ji posameznik pripada, velik vpliv na nakupne navade. Zato je oglaševanje pogosto namenjeno skupinam, ne posameznikom.
Tržne poti, distribucija
V zadnjih letih je Kitajska liberalizirala svoj distribucijski sistem. Novi zakoni so odpravili prejšnje omejitve glede zahtev po velikosti za trgovska in distribucijska podjetja, ter tako utrli pot konkurenci malih podjetij. Prodajne poti, ki so na voljo tujim podjetjem, ki prodajajo na Kitajskem, vključujejo trgovske družbe, distributerje in lokalne agente.Prodaja v hipermarketih se je v letu 2021 dvignila za le za 0,1 % in dosegla 634 mlrd CNY ali približno 83,11 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi se prodaja v segmentu hipermarketov povečevala po 1 % povprečni letni stopnji, oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -3 %. Največji konkurent v tem segmentu je družba China Resources Holdings Co Ltd, ki je imela v letu 2021 15% tržni delež.
Prodaja v supermarketih se je v letu 2021 povečala za 2 % in dosegla približno 322 mlrd EUR. Po napovedih bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih beležil 5 % povprečno letno rast (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 413,20 mlrd EUR. Alibaba Group Holding Ltd je vodilni konkurent v segmentu, z 1 % tržnim deležem v letu 2021.
Diskontni trgovci so v letu 2021 beležili -24 % upad prodaje, ki je dosegla približno 109,6 mlrd EUR. Analitiki tudi v prihodnjih letih napovedujejo upad prodaje v tem segmentu. Suning.com Co Ltd je vodilni konkurent med diskontnimi trgovci na Kitajskem in je imel v letu 2021 45 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
JD.com, Inc. | 132.931,88 |
Alibaba Group Holding Ltd. | 95.345,07 |
Guiyang Aiwei Trade Co. Ltd. | 89.869,26 |
Shuyang Renda Biological Fuel Co. Ltd. | 47.994,63 |
Suning.com Co., Ltd. | 34.765,51 |
Chinaoil (Hong Kong) Corporation Limited | 19.033,15 |
Suguo Supermarket Co. Ltd. | 16.829,49 |
Spletna prodaja na Kitajskem
Vrednost spletne maloprodaje se je na Kitajskem v letu 2021 povečala za 18 % in dosegla 6.963 mlrd CNY ali približno 912,79 mlrd EUR.E-trgovina je eden najbolj perspektivnih sektorjev na Kitajskem. Analitiki napovedujejo, da naj bi se vrednost spletne prodaje na Kitajskem v obdobju 2022-2026 povečevala po 15 % povprečni letni stopnji (oziroma 12 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla 13.906 mlrd CNY ali približno 1.822,97 mlrd EUR.
Alibaba s 50,8 % ter JD.com s 15,9 % tržnim deležem sta lokalni spletni platformi, ki prevladujeta na kitajskem trgu e-trgovine. Pinduoduo je s 13,2 % tržnim deležem pred kratkim prehitel na desetine konkurentov in postal 3. največja platforma v državi.
Februarja 2021 je kitajski državni svet predstavil Smernice proti monopolu spletnih platform. Po navedbah kitajske vlade je bil ta ukrep namenjen zaustavitvi monopolnega vedenja ter spodbujanju trajnostnega in zdravega razvoja spletne trgovine. Aprila 2021 je bila družba Alibaba kaznovana z globo v višini 2,8 mlrd USD, ker je državna uprava za regulacijo trga ugotovila, da je družba zlorabila svoj prevladujoči položaj na trgu.
Največji spletni ponudniki
- Alibaba
- JD.com
- Pinduoduo
- Suning
- Gome
- Vipshop
- Yihaodian
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Na Kitajskem obstaja veliko načinov za financiranje uvoza. Najpogostejša sta dokumentarni akreditiv in dokumentarni inkaso. Ne glede na to, katera metoda se uporablja, mora kitajski uvoznik zaprositi za devizni znesek za trgovinski posel od State Administration of Foreign Exchange (SAFE).Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Segment cestnega tovora je najpomembnejši segment transportnega sektorja na Kitajskem. Kitajska ima eno največjih cestnih omrežij na svetu, ki meri okoli 4,8 mio km, kar je največ za ZDA.10 pristanišč na celinski Kitajski je vključenih med 30 najboljših kontejnerskih pristanišč na svetu. Pristanišče Šanghaj je daleč najbolj prometno na svetu.
Kitajska ima trenutno 238 letališč za civilno letalstvo, vključno z letališčem v Pekingu, ki je 2. najprometnejše letališče na svetu.
Železniški transport je glavni način prevoza in najcenejša rešitev za tovor na dolge razdalje. Na Kitajskem je trenutno 141.400 km železniških prog, od tega je 36.000 km hitrih prog. Kitajska namerava do konca leta 2035 imeti približno 200.000 km železniških tirov, od tega približno 70.000 km hitre železnice.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz/cn - poslovni imenik kitajskih podjetij
- chinainfo - poslovni imenik kitajskih podjetij
- made-in-china - poslovni imenik kitajskih podjetij
- expat - poslovni imenik kitajskih podjetij
- businessdirectorychina - kitajski poslovni imenik
- chinacompanydatabase - kitajski poslovni imenik
- yellowpages-china - kitajske rumene strani
- foreignercn.com/yellowpages – kitajske rumene strani
Druge koristne povezave:
- Invest in China
- EU SME Center EU
- China IPR SME Helpdesk
- ENGLISH.GOV.CN
- China Chamber of Commerce for Import and Export of Machinery and Electronic Products (CCCME)
- Ministry of Commerce of the People's Republic of China
- Hong Kong Trade Development Council (HKTDC)
- Macao Trade and Investment Promotion Institute
- State Administration of Foreign Exchange (SAFE)
- General Administration of Customs of the People's Republic of China
Posodobljeno april 2022.
_