Kitajska

Prodaja na Kitajsko


Kako prodajati na Kitajsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Kitajskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade

Ohranjanje realne rasti BDP na razmeroma visoki ravni, bo v letih 2024–2028 ostala ena od glavnih vladnih prioritet.

Druge prednostne naloge vključujejo nacionalno varnost, enakost dohodkov in zeleni razvoj.

Glede na vse slabše demografske obete v državi, bodo tudi vprašanja o povečanju stopnje rodnosti, vse pogosteje na dnevnem redu politike.

Kitajska si prizadeva za razširjeno mednarodno vlogo Kitajske, kar poudarja tudi pobuda Belt and Road.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za kitajske potrošnike je ozaveščenost o blagovnih znamkah čedalje pomembnejša in zapleteno oglaševanje je začelo igrati ključno vlogo pri privabljanju kitajskih potrošnikov. 
 
Ker se življenjski standard izboljšuje, se vedno več ljudi osredotoča na izdelke visoke kakovosti in na prestižne blagovne znamke. Menijo, da je cena kazalnik kakovosti izdelka, čeprav sta cena in prodajna storitev najpomembnejša kriterija pri nakupni odločitvi.

Kitajci se radi informirajo pred nakupom, zlasti pred nakupom tujih izdelkov. Cena, ki jo je kitajski potrošnik pripravljen plačati za izdelek, se je v zadnjih letih povečala, saj potrošniki zdaj iščejo izdelke in storitve najvišje kakovosti. Kitajska je tudi eden največjih trgov  za svetovne luksuzne blagovne znamke.

Kitajska družba je kolektivistična, pri čemer skupina prevladuje nad posameznikom. Posledično imajo standardi, preference in norme skupine, ki ji posameznik pripada, velik vpliv na nakupne navade. Zato je oglaševanje pogosto namenjeno skupinam, ne posameznikom.
 
 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih letih je Kitajska liberalizirala svoj distribucijski sistem. Novi zakoni so odpravili prejšnje omejitve glede zahtev po velikosti za trgovska in distribucijska podjetja, ter tako utrli pot konkurenci malih podjetij. Prodajne poti, ki so na voljo tujim podjetjem, ki prodajajo na Kitajskem, vključujejo trgovske družbe, distributerje in lokalne agente.
 

Prodaja v hipermarketih je v letu 2023 upadla za -2 % in dosegla 509 mlrd CNY ali približno 66,4 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih naj bi se prodaja v segmentu hipermarketov povečevala po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 619 mlrd CNY ali približno 80,8 mlrd EUR.
Največji konkurent v tem segmentu je družba Wal-Mart China, ki je imela v letu 2023 14% tržni delež.

Prodaja v supermarketih se je v letu 2023 povečala za 4 % in dosegla 2.683 mlrd CNY ali približno 350,3 mlrd EUR. 
Po napovedih bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih beležil 7 % povprečno letno rast (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 3.761 mlrd CNY ali približno 491 mlrd EUR. 
Alibaba Group Holding Ltd je vodilni konkurent v segmentu, z 1 % tržnim deležem v letu 2023.

Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 2.600 mlrd CNY ali približno 339,4 mlrd EUR. 
Analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo 5 % rast prodaje v tem segmentu (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Vrednost prodaje naj bi v letu 2028 dosegla okoli 3.300 mlrd CNY ali 430,8 mlrd EUR.
Suning.com Co Ltd je vodilni konkurent med diskontnimi trgovci na Kitajskem in je imel v letu 2023 16 % tržni delež.

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Yonghui Superstores Co., Ltd. 12.789,80
DFI Retail Group Holdings Ltd. 9.000,69
Lianhua Supermarket Holdings Co., Ltd. 3.608,90
China Resources Vanguard Co. Ltd 3.585,57
Lianhua Supermarket Holdings Co Limited 2.996,86
Panjin Taifeng Trading Co. Ltd. 2.993,12
Dingdong (Cayman) Ltd. 2.766,78
 


Spletna prodaja na Kitajskem

Spletna maloprodaja se je na Kitajskem v letu 2023 povečala za 7 % in dosegla vrednost 9.436 mlrd CNY ali približno 1.231 mlrd EUR.

V letu 2023 se je nadaljevala močna rast spletne prodaje, čeprav je bila stopnja rasti počasnejša kot v prejšnjih letih. Rast spletne prodaje je spodbudila močna rast v segmentih pijač, tobačnih izdelkov ter izdelkov za nego hišnih ljubljenčkov. Poleg tega so rast pospeševala tudi močna logistična omrežja, ki omogočajo hitro in cenovno dostopno dostavo.

Kitajski potrošniki so vse bolj digitalno podkovani, kar je posledica širokega dostop do interneta v mestih in na podeželju.

Leta 2023 sta spletni prodajni platformi Pinduoduo Marketplace in Douyin Marketplace pridobili opazen tržni delež na račun vodilnih spletnih prodajnih platform Tmall Marketplace (Alibaba Group Holding Ltd) in JD Marketplace (JD.com Inc), pri čemer sta slednja oba beležila upad tržnega deleža že 2. zaporedno leto. Pinduoduo je beležil močno prodajo predvsem v manjših mestih in na podeželju.

Douyin, priljubljena aplikacija za družabne medije, ki temelji na kratkih videoposnetkih na Kitajskem, trgovcem omogoča, da uskladijo potrošnikove video preference z njihovim portfeljem izdelkov in tako ustvarijo prilagojeno nakupovalno izkušnjo.

Analitiki Euromonitor International napovedujejo, da se bo spletna maloprodaja na Kitajskem v prihodnjih 5 letih povečevala po 10 %
povprečni letni stopnji (oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 15.149 mlrd CNY ali približno 1.977 mlrd EUR.


Pretočno predvajanje bo še naprej podpiralo prodajo v e-trgovini, saj vse več trgovcev vključuje pretakanje v živo v svoje marketinške dejavnosti. Pretočno predvajanje ponuja interaktivni prostor za potrošnike, spletnim ponudnikom pa predstavlja učinkovit način razdeljevanja kuponov in drugih promocijskih ponudb. Pretočno predvajanje v živo lahko tudi poveča zvestobo strank in spodbudi ponovno prodajo, zlasti zdaj, ko je bolj regulirano. Junija 2022 so na Kitajskem uvedli kodeks ravnanja za pretočno predvajanje, ki poudarja pomen podpiranja pravilnih političnih in pozitivnih družbenih vrednot, ter zahteva od ponudnikov ustrezne kvalifikacije in odobritev platform za pretakanje. Namen smernic je izboljšati ugled pretakanja v živo in zagotoviti, da se bo še naprej razvijalo na zdrav in trajnosten način.

Nizkocenovne spletne prodajne platforme bodo v prihodnjih letih beležile visoko rast. Sredi gospodarske negotovosti potrošniki primerjajo izdelke med različnimi platformami in iščejo najboljšo ponudbo. Vse večja konkurenca bo tudi pritiskala na spletne ponudnike, da ponudijo več znižanih izdelkov in/ali večje popuste.
 

Največji spletni ponudniki na Kitajskem glede na tržni delež v letu 2023

  • Jd.com Inc. (27,4 %)
  • ByteDance Ltd (16,41 %) 
  • Pinduoduo Inc (14,85 %)
  • Suning.com Co Ltd (1,7 %)
  • Vipshop Holdings Ltd (1,05 %)
  • Beijing Xiao Mi Co Ltd (0,72 %)
  • Wal-Mart China (0,35 %)
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Na Kitajskem obstaja veliko načinov za financiranje uvoza. Najpogostejša sta dokumentarni akreditiv in dokumentarni inkaso. 

Ne glede na to, katera metoda se uporablja, mora kitajski uvoznik zaprositi za devizni znesek za trgovinski posel od State Administration of Foreign Exchange (SAFE).
 


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni transport je najpomembnejši segment transportnega sektorja na Kitajskem, saj ustvari približno 50 % celotne vrednosti sektorja. Kitajska ima eno največjih cestnih omrežij na svetu, ki meri okoli 4,8 mio km, kar je največ za ZDA.

Pomorski transport ustvari približno 42 % prihodkov transportnega sektorja. 10 pristanišč na celinski Kitajski je vključenih med 30 najboljših kontejnerskih pristanišč na svetu. Pristanišče Šanghaj je daleč najbolj prometno na svetu.

Železniški transport je glavni način prevoza in najcenejša rešitev za tovor na dolge razdalje. Segment železniškega transporta ustvari približno 6 % prihodkov celotnega kitajskega transportnega sektorja. Na Kitajskem je trenutno 141.400 km železniških prog, od tega je 36.000 km hitrih prog. Kitajska namerava do konca leta 2035 imeti približno 200.000 km železniških tirov, od tega približno 70.000 km hitre železnice. 
Kitajska vlada je veliko vložila v kitajski železniški prometni sistem, ki je eden največjih in najučinkovitejših sistemov na svetu.

Kitajska ima trenutno 238 letališč za civilno letalstvo, vključno z letališčem v Pekingu, ki je 2. najprometnejše letališče na svetu.

 
Več:

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti CNY in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.

Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International



Posodobljeno avgust 2024.


 
Poglejte si tudi: