Kitajska

Poslovni obisk Kitajske

Državni prazniki in dela prosti dnevi

v letu 2019
 
 
1. januar Novo leto
4. februar Festival pomladi
5. februar Kitajsko novo leto
6. februar Festival pomladi - Zlati teden
5. april Festival Qing Ming Jie
1. maj Praznik dela
7. junij Praznik zmajevih ladij
13. september Festival sredine jeseni
1. oktober Državni praznik
2. - 3. oktober Državni praznik - Zlati teden
 

Vir: www.timeanddate.com

 

Priporočena dnevnica

Dnevnica znaša 40 USD (druge države).

Vir: www.racunovodja.com, Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino (Ur.l. RS, št. 51/2012).

 

Diplomatsko konzularna predstavništva, vizumi, varnost potovanj

Informacije o diplomatsko konzularnih predstavništvih, vizumih in varnosti potovanj so dostopne na spletni strani Ministrstva RS za zunanje zadeve.

 

Električna napetost

Električna napetost je 220V, potrebni so adapterji.

 

Poslovni običaji

Kitajske pogajalske veščine so legendarne. Temeljijo predvsem na neizmerni potrpežljivosti in temeljitosti. Vedo, kdaj zaostriti in kdaj popustiti. Opremljeni s starodavnimi modrostmi so vedno korak dlje, nikoli se ne ve, kaj natančno mislijo.

Kaj pri Kitajcih v poslu deluje: hierarhija in načelo senioritete, pa seveda slavni guanxi, omrežje odnosov, poznanstev in povezav, ki so življenjskega pomena za vsak posel v tem okolju. Značilen je tudi njihov slog v pogajanjih - vljuden, temeljit in usmerjen na boleča mesta.

Za zahodnjake je Kitajska težko razumljivo okolje, ker je tako velika in ima zapletene sisteme. Vse traja dlje in stane več, kot ste sprva ocenjevali. Da bi zadrego rešili, morate tudi vi odlično poznati njih.

  • Slog oblačenja je konzervativen.
  • Pri poslovnih srečanjih je navada, da se vizitko izroči z obema rokama.
  • V poslovnem svetu se uporablja poslovne nazive in priimke.
  • Na sestanek pridite 5-10 minut pred dogovorjenim terminom. Poleg tega je potrebno upoštevati gost promet in velike razdalje med mesti. Za Kitajce velja, da so na poslovnih srečanjih vedno točni in zamuda za njih predstavlja nespoštovanje.
  • Vzemite si čas za spoznavanje. Kitajci so nezaupljivi do tujcev in si je potrebno pridobiti njihovo zaupanje. Ne prehitevajte stvari.
  • Kitajska velja za državo v razvoju, vendar bodite pripravljeni na cene, ki znajo prekoračiti naše cene. Poslovni obisk ni poceni. Za hotelsko namestitev, najem avtomobila, poslovne storitve se pozanimajte že doma.
  • V mestih znajo biti življenjski pogoji neugodni: vročina, mraz, prah, hrup, prometni kaos ipd.. Boljši hoteli nudijo možnost, da se odmaknete iz stresnega okolja.
  • V določenih in zahtevnejših primerih priporočamo najem vodiča ali prevajalca.
  • Za Kitajce je značilno, da najemajo posrednike v primerih: osebnega spoznavanja, reševanja sporov in sporočanja slabih novic.
  • Sprejemi so pomemben del posla na Kitajskem. Bodite pripravljeni na dejstvo, da gre v te namene bistveno več denarja kot pri nas. Vključujejo: karaoke, bankete, pitje kitajskega viskija itd..
  • Banketi so tudi del posla. Priporočamo, da se usedete na mesto, ki vam je dodeljeno. Poskusite ponujeno hrano, pripravite govor, zapojte svojo najljubšo pesem na karaokah. Če ne znate nobene pesmi, se naučite nekaj znanih angleških skladb. Na krožniku pustite nekaj hrane, drugače bo gostitelj pomislil, da ste še lačni.
  • Bodite prijazni. Najpomembnejši besedi na Kitajskem sta: »Xie xie«, kar pomeni hvala. Naučite se ju. V pomoč lahko uporabite angleško-kitajski in kitajsko-angleški prevajalnik, ki ga najdete na spletni strani Kamous.Com.
  • Izberite si svoje kitajsko ime še pred prihodom na Kitajsko. Naša imena so namreč težko izgovorljiva za Kitajce. Izberite si kitajski karakter za svoje ime in se ga tudi naučite napisati.
  • Darila: primerno je darilo, ki predstavlja značilnost naše države, regije. Neprimerna so ura, dežnik, bele rože ali robec. Darilo za Kitajce pomeni, da ste zainteresirani za sodelovanje. Izogibajte se ovojnega papirja bele ali črne barve, saj to za Kitajce pomeni znak žalovanja.

 

Jezik

Kitajska ni enotno tržišče. Razlogi so različna topografija, klima, kultura in ljudje. Samo kitajski denar je tiskan v petih različnih jezikih. Poleg uradne kitajščine se poslovno uveljavlja tudi angleški jezik, vendar pa je znanje kitajščine velika prednost.