Francija

Gospodarske panoge Francije

Priložnosti na trgu


Francija ima veliko, raznoliko in prefinjeno bazo potrošnikov. Kljub temu, da proizvodna dejavnost upada, so številni francoski industrijski sektorji, kot sta na primer vesoljska in farmacevtska industrija, še vedno vodilni v svetu in dovzetni za tuje partnerje in dobavitelje. Francozi so vodilni potrošniki storitev, zlasti v digitalnem, izobraževalnem in potovalnem sektorju.

Priložnosti za izvoznike z inovativnimi izdelki so v številnih sektorjih, kot so prehrambni izdelki, farmacevtskimi izdelki, mikroelektronika, logistika in zdravstvena oprema. Sektorji z velikim potencialom so tudi klicni centri, biotehnologija, telekomunikacije, IKT sektor, e-trgovina, e-mobilnost, napredna proizvodnja, pametna mesta in okolje.

Živilski izdelki: Tržne priložnosti vključujejo sadne sokove in brezalkoholne pijače, aromatizirane izvirske vode, sveže sadje in zelenjavo, zamrznjeno hrano, prigrizke, inovativne dietetične in zdravstvene izdelke, ekološka živila, juhe, žitarice za zajtrk in hrano za hišne živali.

Kozmetika: Priložnosti ponujajo segmenti ekološke kozmetike, etničnih kozmetičnih izdelkov, spa in wellness izdelkov ter moške kozmetike.

IKT: Vodilni segmenti so »big data«, računalništvo v oblaku, mobilnost, rešitve za kibernetsko varnost, E-trgovina, programske aplikacije za pametne telefone, integracija sistemov za obdelavo informacij, vključevanje pametnih telefonov in tablic v obstoječo IT infrastrukturo, vključevanje družbenih omrežij v model prodaje/trženja, E-zdravje in tele-medicina.
 


Gospodarstvo


Francosko gospodarstvo je raznoliko v vseh sektorjih. Vlada je delno ali v celoti privatizirala številna velika podjetja, med njimi Air France, France Telecom, Renault in Thales. Vendar pa vlada ohranja močno prisotnost v nekaterih sektorjih, zlasti v energetiki, javnem prometu in obrambni industriji.

 

Struktura BDP

Francija je največja kmetijska sila v Evropski uniji in predstavlja četrtino njene celotne kmetijske proizvodnje. Kljub temu kmetijski sektor predstavlja le 2 % BDP države in zaposluje 2,6 % prebivalstva. Francoski kmetijski sektor prejema znatne subvencije iz Evropske unije. Glavni kmetijski izdelki so pšenica, koruza, meso in vino.

Storitveni sektor predstavlja 79 % BDP in zaposluje 77,3 % delovne sile. Najpomembnejši segment storitvenega sektorja je turizem. 
 

Vir: EIU; Factiva, junij 2020.

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor predstavlja 19 % BDP in zaposluje 20,1 % aktivne delovne sile. Francoska predelovalna industrija je zelo raznolika. Država je trenutno v procesu de-industrializacije, kar je povzročilo zunanje izvajanje številnih dejavnosti. Ključni industrijske panoge v Franciji so telekomunikacije, elektronika ter avtomobilska, vesoljska in vojaška industrija.

V letu 2019 je industrijska proizvodnja dosegla rast v višini 0,4 %. Za leto 2020 analitiki napovedujejo upad industrijske proizvodnje za -13 %, nato pa v letu 2021 9,2 % rast ter v letu 2022 2,3 % rast industrijske proizvodnje.


Predstavljamo dve gospodarski panogi na francoskem trgu:

 

Avtomobilska industrija - trg hibridnih in električnih avtomobilov

V analizo je zajeta prodaja hibridnih in električnih avtomobilov na drobno, oziroma registracija novih električnih in hibridnih osebnih avtomobilov.

Francoski trg hibridnih in električnih avtomobilov je v obdobju 2015-2019 rasel po 23,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 5 mlrd EUR. Za primerjavo, nemški trg hibridnih in električnih avtomobilov je v zadnjih petih letih rasel po 64,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 10,2 mlrd EUR, medtem ko je trg v Združenem kraljestvu v tem obdobju rasel po 34,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 6 mlrd EUR.

Obseg francoskega trga hibridnih in električnih avtomobilov se je v obdobju 2015-2019 povečeval po 20,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel skupno 168.200 enot. Po napovedih se bo obseg trga v obdobju 2020-2024 povečeval po 17,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel 378.252 enot.

Francija je v letu 2008 vzpostavila sistem bonus-malus, ki ponuja spodbudo (bonus) za nakup avtomobilov z nizkimi emisijami in kazen (malus) za avtomobile z visokimi emisijami. Ta sistem je pospešil rast trga, saj potrošnike poziva, naj preidejo na okolju prijaznejše alternative. Različne spodbude nudijo tudi lokalne oblasti. Trenutni bonus za nakup avtomobilov do vrednosti 45.000 EUR in z emisijami manj kot 20 g CO2/km, znaša 6.000 EUR. Vlada je sprejela tudi vrsto ukrepov za pospeševanje razvoja omrežja polnilne infrastrukture za električna vozila in subvencionirala namestitev več kot 29.000 polnilnih mest.

V letu 2019 so v Franciji prodali 125.436 hibridnih avtomobilov, kar predstavlja 74,6 % celotnega obsega trga hibridnih in električnih avtomobilov. Električnih vozil pa so v letu 2019 prodali 42.764 ali 25,4 % celotnega obsega trga. Renault Zoe je bil najbolje prodajani avtomobil na trgu v letu 2019 in je predstavljal kar tretjino prodaje električnih avtomobilov. Sledita mu Tesla Model 3 in Nissan Leaf. Najbolje prodajani PHEV pa je bil Mitsubishi Outlander. Tržni delež električnih avtomobilov v skupni prodaji novih avtomobilov se je povečal z 1,5 % v letu 2018 na 1,9 % v letu 2019.

Analitiki napovedujejo, da bo francoski trg hibridnih in električnih avtomobilov v obdobju 2020-2024 rasel po 19,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 11,3 mlrd EUR. Nemški trg hibridnih in električnih avtomobilov naj bi v prihodnjih petih letih rasel po 45,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 60,2 mlrd EUR, medtem ko naj bi trg v Združenem kraljestvu v napovedanem obdobju rasel po 30 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 20,2 mlrd EUR. Zaradi pandemije COVID-19 se bo leta 2020 povpraševanje nekoliko umirilo, saj se je proizvodnja za nekaj časa ustavila. Kljub temu analitiki pričakujejo precejšnjo rast prodaje. Po poročilu francoskega Združenja avtomobilske industrije (CCFA), se je v obdobju januar-februar 2020 prodaja BEV vozil medletno povečala za 243 %, prodaja PHEV vozil pa za 214 %. Po letu 2020 bo rast trga predvidoma močna, saj bodo proizvajalci poskušali povečati prodajo hibridnih in električnih avtomobilov v prizadevanju za uskladitev z novimi emisijskimi standardi EU. V letu 2020 je bilo že predstavljenih kar nekaj novih modelov, kot so Opel Corsa EV, novi Volvo XC40 PHEV, VW e-Up, Audi e-tron in novi Peugeot 2008 EV, ki bodo pritegnili zanimanje potrošnikov. Poleg tega je vlada do leta 2022 obljubila tudi 100.000 novih polnilnih postaj, da bi pospešila povpraševanje po električnih avtomobilih.

 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Renault SA
  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • Tesla Motors, Inc.
  • Toyota Motor Corporation


Francoski trg hibridnih in električnih avtomobilov je v letu 2019 zrasel za 22,4 % in dosegel obseg 168.200 enot. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2015-2019 znašala 20,8 %.

Vrednost trga se je v letu 2019 povečala za 24,1 % in dosegla 5 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2015-2019 znašala 23,7 %.
 

Vrednost trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2015 2.175  
2016 2.326 6,9 %
2017 3.068 34,3 %
2018 3.862 31,4 %
2019 5.048 24,1 %




Analitiki napovedujejo, da bo obseg francoskega trga hibridnih in električnih avtomobilov v letu 2024 dosegel 378.252 enot, kar je 124,9 % več kot leta 2019. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2020-2024 znaša 17,6 %.

Vrednost trga naj bi v letu 2024 dosegla 11,3 mlrd EUR, kar je 147,7 % več kot leta 2019. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2020-2024 je 19,9 %.
 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2020 5.678 10,5 %
2021 6.798 21,9 %
2022 7.886 21,2 %
2023 9.463 24,1 %
2024 11.293 22,3 %


Hibridni avtomobili so največji segment francoskega trga hibridnih in električnih avtomobilov in predstavljajo 74,6 % celotnega obsega trga. Segment električnih avtomobilov predstavlja nadaljnjih 25,4 % trga. 

Tržni deleži po segmentih glede na obseg za leto 2019 (v odstotkih)  

Hibridni avtomobili 74,6 %
Električni avtomobili 25,4 %


Francija predstavlja 11,6 % evropskega trga hibridnih in električnih avtomobilov glede na vrednost.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2019 (v odstotkih) 

Nemčija 23,4 %
Združeno kraljestvo 13,9 %
Francija 11,6 %
Španija 7,7 %
Italija 7,0 %
Ostale evropske države 36,4 %


Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilov v Franciji (2019)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Peugeot SA 70.553,41
Renault SA 52.432,39
Groupe Volkswagen France SA 6.926,34
Renault Retail Group SA 4.628,06
Mercedes-Benz France SAS 3.857,41
Peugeot Citroen Mulhouse Snc 3.326,86
Toyota Motor Manufacturing France 2.827,25
 

Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilskih delov v Franciji (2019) 

Podjetje Prihodki v mio EUR
PSA Automobiles SA 51.263,24
Faurecia SA 16.775,02
Plastic Omnium SE 8.018,75
Robert Bosch (France) Sas 2.543,83
Française de Mécanique SNC 1.318,84
Faurecia Sieges Dautomobile 995,18
Valeo Equipements Electriques Moteur 834,37

 

Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, avgust 2020.

 

IT storitve 

V analizo IT storitev so zajete BPO storitve (Business process outsourcing), aplikacijske storitve in storitve informacijske infrastrukture.

Francoski trg IT storitev je v obdobju 2015-2019 rasel po 17 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 39,8 mlrd EUR. Za primerjavo, nemški trg IT storitev je v zadnjih petih letih rasel po 16,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 52,5 mlrd EUR, medtem ko je trg IT storitev v Združenem kraljestvu v tem obdobju rasel po 15,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 52,1 mlrd EUR.

Segment storitev informacijske infrastrukture je največji segment na francoskem trgu IT storitev, saj je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 22 mlrd EUR, kar predstavlja 55,4 % celotne vrednosti trga. Segment BPO storitev je v tem letu ustvaril prihodke v višini 9,8 mlrd EUR ali 24,7 % celotne vrednosti trga.

Analitiki napovedujejo, da bo francoski trg IT storitev v obdobju 2020-2024 rasel po 15,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 ustvaril vrednost 74,2 mlrd EUR. Nemški trg IT storitev naj bi v prihodnjih petih letih rasel po 14,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 ustvaril vrednost 95,2 mlrd EUR, trg IT storitev v Združenem kraljestvu pa naj bi v napovedanem obdobju rasel po 14,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 92,2 mlrd EUR. Povpraševanje po IT storitvah bo v prihodnjih letih naraščalo, saj bo veliko podjetij uvedlo delo od doma in zunanje izvajanje poslov, da se bodo lahko spoprijeli s potencialnimi izbruhi covid-19 virusa ali s kakršnimikoli drugimi motnjami. Za to bodo morala podjetja vložiti veliko sredstev v IT in nove tehnologije, ki jim bodo pomagale, da bodo lahko delali z oddaljenih lokacij ali od doma. Čeprav je dejanski vpliv pandemije COVID-19 težko oceniti, bo pandemija nedvomno škodovala tudi trgu IT storitev. 

 

Največji konkurenti na trgu IT storitev v Franciji so:

  • Apple Inc
  • Samsung Electronics Co Ltd.
  • Sony Network Communications Inc.
  • Huawei Technologies Co Ltd

Francoski trg IT storitev je v letu 2019 zrasel za 14,6 % in dosegel vrednost 39,8 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2015-2019 znašala 17 %.

Vrednost trga po letih (v mio EUR)  

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2015 21.441  
2016 25.315 18,0 %
2017 29.292 17,7 %
2018 32.966 17,6 %
2019 39.821 14,6 %


Analitiki napovedujejo, da bo leta 2024 francoski trg IT storitev dosegel vrednost 74,2 mlrd EUR, kar je 106,3 % več kot leta 2019. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2020–2024 je 15,6 %.

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)  

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2020 43.545 7,6 %
2021 50.892 19,0 %
2022 58.119 19,1 %
2023 65.619 16,8 %
2024 74.193 15,9 %


Storitve informacijske infrastrukture so najbolj donosen segment na francoskem trgu IT storitev. Segment je v letu 2019 ustvaril 55,4 % celotne vrednosti trga.

Tržni deleži po segmentih glede na vrednost za leto 2019 (v odstotkih) 

Storitve informacijske infrastrukture 55,4 %
BPO storitve 24,7 %
Aplikacijske storitve 19,9 %
 


 

Francija predstavlja 13,5 % evropskega trga IT storitev glede na vrednost.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2019 (v odstotkih) 

Nemčija 17,8 %
Združeno kraljestvo 17,7 %
Francija 13,5 %
Italija 7,0 %
Španija 5,4 %
Ostale evropske države 38,6 %

Največja podjetja na področju IT storitev v Franciji (2019)

 
Podjetje Prihodki v mio EUR
ATOS SE 10.940,21
Sopra Steria Group SA 4.186,13
GFI Informatique SA 1.346,65
Euro-Information Europeenne De Traitement De Linformation 1.275,88
Agarik Sas 1.210,52
SII SA 628,27
Atos Integration 611,76

 

Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, avgust 2020.
 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje