Indija

Prodaja v Indijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Indijski potrošniki kupujejo blagovne znamke, ki jih poznajo, zato je potrebno vlagati v oglaševanje in promocijo izdelkov, ki jih želimo lansirati na trg. Na vedenje potrošnikov močno vpliva sistem kast, ki deli družbo. Ustvarja socialne razlike in omogoča krepitev vezi med ljudmi iz iste družbene skupine. Blagovne znamke se običajno promovirajo preko priporočil med ljudmi posamezne skupine.

Rast sektorja luksuznih izdelkov je omejena, saj se bogati potrošniki izogibajo širjenju bogastva, razen na porokah. Kakovost poprodajnih storitev s strani prodajalca ima pomembno vlogo pri nakupni odločitvi.

Indijski potrošniki običajno kupujejo sveže prehrambne izdelke, nakupujejo pa vsakih dva do tri dni. V Indiji se potrošniki delijo na več dohodkovnih razredov, od katerih najhitreje rasteta razred elite in premožnih potrošnikov. Zelo hitro se razvija tudi srednji, urbani sloj, za katerega se pričakuje, da bo ključna gonilna sila indijske potrošnje v naslednjih nekaj letih.

 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih nekaj letih so se distribucijski kanali v Indiji zelo razširili. Indijska trgovina na drobno je ena najhitreje rastočih na svetu ter hkrati največji indijski industrijski sektor, ki trenutno predstavlja več kot 10 % indijskega BDP in 8 % celotne zaposlenosti.
 
Po napovedih analitikov naj indijski maloprodajni trg do leta 2026 presegel mejo 1,75 trl USD.
Večina indijskih proizvajalcev uporablja tristopenjsko strukturo prodaje in distribucije, ki se je razvijala skozi leta. Ta struktura vključuje distribucijo trgovcev, trgovcev na debelo in trgovcev na drobno.
 
Indijska trgovina na drobno z živili in živili velja za 3. največjo na svetu, prodaja naj bi do leta 2023 presegla 800 mlrd USD. Živilski sektor predstavlja skoraj 65 % celotnega maloprodajnega trga v Indiji, sestavljajo pa ga sodobni trgovci z živili, ki imajo na trgu 10 % tržni delež ter tradicionalne oblike prodaje na drobno (kot so trgovine kirana), ki predstavljajo 90 % celotne maloprodaje.
 
Najpomembnejše živilske trgovske verige v Indiji so: Reliance Retail, Future Value Retail, Aditya Birla Retail Limited, Avenue Supermarkets Limited, Star Bazaar, Spencer’s Retail, Walmart India, Spar Hypermarket in Namdhari’s Fresh.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Reliance Retail Limited 15.000,24
Xiaomi Technology India Private Limited 4.363,75
National Agricultural Co-Operative Marketing Fedration Of India Limited 3.066,58
Avenue Supermarts Ltd. 2.736,47
Future Retail Ltd. 2.237,10
Amazon Seller Services Private Limited 1.248,14
Life Style International Private Limited 1.050,86

Spletna prodaja v Indiji


Spletna prodaja v Indiji je v letu 2020 beležila 28 % rast in dosegla vrednost 3 trl INR (približno 33,79 mlrd EUR).

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Indiji v obdobju 2020-2025 rasla po 26 % povprečni letni stopni (oziroma po 21 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegla vrednost 9,5 trl INR (približno 107 mlrd EUR).
Največji tržni delež v spletni prodaji v Indiji imajo neodvisni trgovci na platformah Walmart (Flipkart) in Amazon. Njihov tržni delež je v letu 2020 znašal 35 %, oziroma 34 %.

Pandemija COVID-19 je močno pospešila rast spletne prodaje v Indiji. Zaradi omejenega dostopa do nekaterih trgovin, so se mnogi potrošniki prvič obrnili na spletno trgovino, ki je bila leta 2020 daleč najhitreje rastoči maloprodajni kanal. Največ se je leta 2020 povečala spletna prodaja hrane in pijače, medtem ko sta segmenta oblačil in obutve ter potrošniške elektronike, beležila podpovprečno rast.


Spletni ponudniki v Indiji:
 
  • Actoserba Active Wholesale Pte Ltd 
  • Apple Inc                          
  • Dell India Pvt Ltd                 
  • FNS E-Commerce Ventures Pvt Ltd    
  • Manash Lifestyle Pvt Ltd           
  • Myntra.com                         
  • One97 Communications Ltd           
  • Rediff.com India Ltd                
  • TV18 Home Shopping Network Ltd     

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Postopki financiranja uvoza so v skladu z zahodnimi poslovnimi praksami. Najvarnejši način za izvoznike je uporaba nepreklicnega akreditiva (l/c). Poslovne banke so glavni vir kratkoročnega financiranja indijskih podjetij. Lokalna in rezidenčna tuja podjetja lahko pridobijo srednjeročna in dolgoročna posojila v tuji valuti za projekte, ki zahtevajo kapitalsko opremo, uvoz tehnologije ali nakup letal in ladij.


 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika 

Indijski logistični sektor je v zadnjih 5 letih rasel po 10,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost okoli 215 mlrd USD. V Indiji trenutno prevladuje cestni transport, ki količinsko predstavlja 59 % pretovora blaga. 35 % tovornega prometa poteka po železnici, 6 % po vodnih poteh in manj kot 1 % po zraku.

Indija je z obalo, ki meri približno 7.517 km, strateško umeščena na svetovne ladijske poti.

Nov mednarodni status Indije kot informacijskega in proizvodnega vozlišča je povzročil rast mednarodnega zračnega prometa. Indija ima 91 mednarodnih prevoznikov, od tega 5 indijskih in 86 tujih, kar zagotavlja, da je Indija dobro povezana z večino večjih držav.

Indija ima eno največjih cestnih omrežij na svetu. Državne avtoceste, katerih skupna dolžina je 66.590 km, povezujejo pristanišča in velika mesta.

Indijsko železniško omrežje se razprostira na 67.368 km. V prihodnjih 5 letih vlada načrtuje več mlrd vredne investicije v njegovo obnovo.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
Posodobljeno maj 2021.

_