Indija
Prodaja v Indijo
Kako prodajati v Indijo?
Gospodarska politika vlade
Vladajoča BJP je dosegla pomemben napredek pri sprejemanju strukturnih reform, odkar je prišla na oblast leta 2014.Septembra 2020 je sprejela zakonodajo za liberalizacijo delovne zakonodaje. Druge reforme, kot je zmanjšanje vloge podjetij v državni lasti v strateških sektorjih in privatizacija podjetij v ne-strateških sektorjih, so dosegle zmeren uspeh, prav tako prizadevanja za sklenitev dvostranskih trgovinskih sporazumov.
Gospodarska liberalizacija, spodbujanje trgovine in pospeševanje infrastrukturnih projektov, bodo ostale prednostne naloge vladajoče BJP, ki si je na volitvah v letu 2024 zagotovila že 3.zaporedni mandat.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Indijski potrošniki kupujejo blagovne znamke, ki jih poznajo, zato je potrebno vlagati v oglaševanje in promocijo izdelkov, ki jih želimo lansirati na trg.Na vedenje potrošnikov močno vpliva sistem kast, ki deli družbo. Ustvarja socialne razlike in omogoča krepitev vezi med ljudmi iz iste družbene skupine. Blagovne znamke se običajno promovirajo preko priporočil med ljudmi posamezne skupine.
Rast sektorja luksuznih izdelkov je omejena, saj se bogati potrošniki izogibajo širjenju bogastva, razen na porokah. Kakovost poprodajnih storitev s strani prodajalca ima pomembno vlogo pri nakupni odločitvi.
Indijski potrošniki običajno kupujejo sveže prehrambne izdelke, nakupujejo pa vsakih dva do tri dni. V Indiji se potrošniki delijo na več dohodkovnih razredov, od katerih najhitreje rasteta razred elite in premožnih potrošnikov. Zelo hitro se razvija tudi srednji, urbani sloj, za katerega se pričakuje, da bo ključna gonilna sila indijske potrošnje v naslednjih nekaj letih.
Tržne poti, distribucija
Maloprodaja je eden najhitreje rastočih poslovnih sektorjev v Indiji. V državi je približno 12 mio maloprodajnih mest, od katerih je večina neorganiziranih družinskih subjektov.Po napovedih analitikov naj bi sektor hitrega potrošniškega blaga v naslednjih 10 letih rasel po 12 % povprečni letni stopnji, kar bo zahtevalo močno distribucijsko mrežo, ki bo zadovoljila hitro rastoče potrošniško povpraševanje v Indiji.
Segment hipermarketov je v Indiji v letu 2023 beležil 14 % rast prodaje, ki je dosegla 513 mlrd INR ali približno 5,7 mlrd EUR.
Avenue Supermarts Ltd je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 82 %.
Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 855 mlrd INR ali približno 9,57 mlrd EUR.
Supermarketi so v Indiji v letu 2023 povečali prodajo za 13 % na 932 mlrd INR ali približno 10,43 mlrd EUR.
Reliance Retail Ltd je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2023 37 % tržni delež.
Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 12 % povprečni letni stopnji (oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 1.674 mlrd INR, kar je približno 18,74 mlrd EUR.
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Indiji zanemarljiva. Verjetnost, da bi se situacija v kratkem spremenila, je majhna, saj je neformalna maloprodaja v Indiji še vedno zelo velika in cenovno zelo dostopna. Tradicionalni trgovci z živili so glavna formalna alternativa diskontom v Indiji.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Reliance Retail Limited | 26.558,21 |
National Agricultural Co-Operative Marketing Federation Of India Limited | 6.580,12 |
Avenue Supermarts Ltd. | 5.116,53 |
Malabar Gold Limited | 3.124,94 |
Infiniti Retail Limited | 1.880,27 |
Aditya Birla Fashion & Retail Ltd. | 1.481,92 |
Life Style International Private Limited | 1.374,27 |
Spletna prodaja v Indiji
Spletna maloprodaja se je v Indiji v letu 2023 medletno povečala za 22 % in dosegla vrednost 5.186 mlrd INR, kar je približno 58,1 mlrd EUR.
Spletna maloprodaja je v letu 2023 ohranila dinamično rast. Prav vse kategorije so beležile dvomestno rast.
Segment hitre dostave se hitro širi, predvsem v kategorijah pakirane hrane in izdelkov za nego doma, zahvaljujoč kratkemu času dostave 15–30 minut. Blinkit, Swiggy Instamart in Dunzo so med vodilnimi platformami v segmentu hitre dostave. Svojo prisotnost širijo v različnih mestih po vsej Indiji. Čeprav so v tem segmentu cene veliko višje in popusti nižji, se je trend prijel zaradi same udobnosti, ki jo ponuja indijskim potrošnikom, kar je pomembno zaradi njihovega vse bolj razgibanega življenjskega sloga.
Po napovedih Euromonitor International, naj bi se spletna maloprodaja v Indiji v naslednjih 5 letih povečevala po 20 % povprečni letni stopnji (oziroma 15 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 12.764 mlrd INR ali približno 142,9 mlrd EUR.
Kljub temu, da spletna prodaja v Indiji hitro raste, je delež spletne prodaje v celotni maloprodaji še vedno relativno nizek (približno 4 %), kar poudarja njegov ogromen potencial rasti v prihodnosti. Po napovedih bo Indija v prihodnjih 5 letih beležila najmočnejšo rast spletne prodaje v azijsko-pacifiški regiji.
Eden od dejavnikov, ki spodbujajo rast spletne prodaje v Indiji, je tudi indijska nacionalna politika e-trgovine, ki si prizadeva za vzpostavitev takšnega regulativnega okvira, ki bo olajšal spletno poslovanje. Cilj je poenostaviti predpise in ustvariti ugodno okolje za rast e-trgovine.
Vodilni spletni ponudniki v Indiji
Dva vodilna ponudnika v indijski e-trgovini sta Flipkart (v lasti Walmarta) in Amazon .Flipkart Internet Pvt Ltd je imel v letu 2023 največji, 33 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Postopki financiranja uvoza so v skladu z zahodnimi poslovnimi praksami. Najvarnejši način za izvoznike je uporaba nepreklicnega akreditiva (L/C).Poslovne banke so glavni vir kratkoročnega financiranja indijskih podjetij. Lokalna in rezidenčna tuja podjetja lahko pridobijo srednjeročna in dolgoročna posojila v tuji valuti za projekte, ki zahtevajo kapitalsko opremo, uvoz tehnologije ali nakup letal in ladij.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
V Indiji prevladuje cestni transport, ki količinsko predstavlja 59 % pretovora blaga. 35 % tovornega prometa poteka po železnici, 6 % po vodnih poteh in manj kot 1 % po zraku.Indija je z obalo, ki meri približno 7.517 km, strateško umeščena na svetovne ladijske poti.
Nov mednarodni status Indije kot informacijskega in proizvodnega vozlišča je povzročil rast mednarodnega zračnega prometa. Indija ima 91 mednarodnih prevoznikov, od tega 5 indijskih in 86 tujih, kar zagotavlja, da je Indija dobro povezana z večino večjih držav.
Indija ima eno največjih cestnih omrežij na svetu. Državne avtoceste, katerih skupna dolžina je 66.590 km, povezujejo pristanišča in velika mesta.
Indijsko železniško omrežje se razprostira na 67.368 km. V prihodnjih 5 letih vlada načrtuje več mlrd vredne investicije v njegovo obnovo.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz - poslovni imenik indijskih podjetij
- dir.indiamart - indijski poslovni imenik
- indianindustriesdirectory - indijski poslovni imenik podjetij v industriji
- eindiabusiness - poslovni imenik indijskih podjetij
- exportersindia - poslovni imenik indijskih izvoznikov
- indiae.in - poslovni imenik indijskih podjetij
- indiamart- poslovne priložnosti v Indiji
- indianyellowpages - indijske rumene strani
Druge koristne povezave:
- india.gov.in
- Invest India
- Indian Trade Portal
- Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry - FICCI
- Confederation of Indian Industry - CII
- Ministry of Corporate Affairs - ustanavljanje in registracija podjetij
- Make in India - nacionalni program za spodbujane tujih naložb, inovacij, varstvo intelektualne lastnine in vzpostavitev proizvodne infrastrukture
- trade india.
Vrednosti INR in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- LLoyds Bank
- eCommerce DB
Poglejte si tudi: