Spletna prodaja lepotnih izdelkov v Indiji skokovito narašča
Indija je najhitreje rastoči spletni trg lepotnih izdelkov
Indijska industrija lepotnih izdelkov doživlja skokovit porast spletne prodaje.Svetovno znane blagovne znamke, pa tudi domači konkurenti, si prizadevajo pridobiti čim večji tržni delež v tem cvetočem sektorju. Samo v zadnjih 2 letih je na trg vstopilo 25 mednarodnih blagovnih znamk lepotnih izdelkov.
Spletna prodaja lepotnih izdelkov je v Indiji med junijem in novembrom 2024 zrasla za 39 % v primerjavi z enakim obdobjem 2023, Indija pa je postala najhitreje rastoči spletni trg lepotnih izdelkov na svetu.
Rast spletne prodaje lepotnih izdelkov je močno prehitela prodajo v fizičnih trgovinah, ki se je v tem obdobju povišala le za 3 %.
Brazilija, drugi najhitreje rastoči spletni lepotni trg, je v tem obdobju dosegel 27 % rast.
Analitiki napovedujejo, da bo indijski spletni trg lepotnih izdelkov v prihodnjih 5 letih rasel po 25 % povprečni letni stopnji, kar bo preseglo 14 % rast maloprodaje zunaj spleta.

Strukturne spremembe v vedenju potrošnikov
Indijski potrošniki vse bolj gravitirajo k e-trgovini, ki se hitro širi in prevzema delež fizičnim trgovinam.Premik k spletnemu nakupovanju je več kot le trend, ki ga je povzročila pandemija. Gre za strukturno spremembo v vedenju potrošnikov, zlasti med mlajšimi generacijami.
Leta 2024 je 17 % indijskih potrošnikov kupovalo kozmetične izdelke prek spleta, v primerjavi s 13 % pred letom dni.
Na visoko rast spletne prodaje lepotnih izdelkov v Indiji vplivajo dostopnost, raznolikost izdelkov, priročnost in vpliv družbenih medijev.
Konkurenti na indijskem spletnem trgu lepotnih izdelkov
Svetovne in indijske blagovne znamke se na hitro rast spletne prodaje lepotnih izdelkov odzivajo s krepitvijo svoje digitalne prisotnosti.Prodajo spodbujajo:
- globalne luksuzne znamke, kot so MAC, Clinique in Dior
- blagovne znamke srednjega razreda, kot sta Lakme in L'Oreal, ter
- cenejši ponudniki kot je na primer Sugar.
Te blagovne znamke svoje izdelke lepotnim navdušencem prodajajo na spletnih prodajnih platformah, kot so:
- Amazon
- Myntra
- Blinkit
- Zepto
- Nykaa
- Tira Reliance Retail.
Spletna prodajna platforma Nykaa je s 25 % - 30 % tržnim deležem največji konkurent na trgu.
Na indijskem spletnem trgu lepotnih izdelkov je nekoč prevladovala peščica uveljavljenih imen, zdaj pa se z vstopom novih ponudnikov krepi konkurenca.
Ponudniki si prizadevajo, da bi si pridobili zvestobo strank. Mnogi se osredotočajo na prilagojene rešitve za nego kože, tehnološko usmerjene inovacije in programe zvestobe, da bi se razlikovali od konkurentov.
Prizadevanja za prevlado na trgu se bodo v prihodnje še stopnjevala, saj si bodo konglomerati, novoustanovljena podjetja in mednarodne blagovne znamke prizadevale za čim večji delež na tem hitro rastočem trgu. Pri tem bo prišlo tudi do konsolidacije, saj bodo uveljavljeni konkurenti prevzemali nišne blagovne znamke, ki so si že pridobile močno zvestobo potrošnikov.
Indijski trg lepotnih izdelkov
Po podatkih NielsenIQ je bil indijski trg lepotnih izdelkov v letu 2024 vreden 28 mlrd USD (25,9 mlrd EUR). Po napovedih naj bi v naslednjih 4 letih rasel po 11 % povprečni letni stopnji ter leta 2028 dosegel vrednost 34 mlrd USD (31,4 mlrd EUR), kar predstavlja približno 5 % globalnega trga lepotne industrije.Letna poraba na prebivalca v tej kategoriji je v Indiji še vedno nizka in trenutno znaša 14 USD ali približno 12,9 EUR. Za primerjavo, na Kitajskem znaša 38 USD (35,1 EUR), v ZDA pa 313 USD (289,2 EUR). To pa pomeni velik potencial trga v prihodnje.
Medtem ko so dišave najhitreje rastoči segment med lepotnimi izdelki na globalnem trgu, pa največjo rast v Indiji beležita segmenta ličil in izdelkov za nego kože.
Velik trend v Indiji je naravna in trajnostna lepota, pa tudi dobro počutje. Indijski potrošniki so še posebej osredotočeni na sestavine lepotnih izdelkov.
Viri:
- Factiva
- The Economic Times
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKT
Spletne prodajne platforme
Indija je najhitreje rastoče gospodarstvo na svetu
Indija postaja vse bolj privlačen trg za tuje proizvajalce
Poslovno okolje Indije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.