Spletne prodajne platforme



Spletne prodajne platforme na enem mestu združujejo različne ponudnike in privabljajo večje število kupcev. Več o razlikah med lastno spletno trgovino in prodajo preko spletnih prodjanih platfomah si lahko preberete v članku Kaj je spletna trgovina.

V nadaljevanju predstavljamo tri največje ponudnike:
Amazon.com, JD.com in Alibaba Group Holding Limited
 

Največji spletni ponudniki glede na prihodke

 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021) Država
Amazon.com, Inc. 397.245,28 ZDA
JD.com, Inc. 124.378,47 Kitajska
Alibaba Group Holding Ltd. 89.210,16 Kitajska
Coupang, Inc. 15.563,00 Južna Koreja
Vipshop Holdings Ltd. 15.346,74 Kitajska
Pinduoduo, Inc. 12.317,01 Kitajska
eBay, Inc. 8.865,30 ZDA

Amazon.com Inc.

 
Amazon.com, Inc. je trgovec na drobno, ki svoje izdelke ponuja prek spletnih in fizičnih trgovin. V svojem prodajnem programu ima različne vrste trgovskega blaga, vključno s knjigami, oblačili, izdelki za dom in vrt, elektroniko, igračami in otroškimi igricami, izdelki za šport, avtomobilskimi in industrijskimi izdelki ter drugimi splošnimi trgovskimi izdelki.

Amazon ponuja tudi storitve, ki vključujejo spletne storitve, izpolnjevanje naročil, založništvo, oglaševanje in storitve kreditnih kartic. Amazon tudi proizvaja in prodaja elektronske naprave, vključno z e-bralniki Kindle, tabličnimi računalniki Fire, televizorji Fire (TV) in Echo.

Amazon svoje izdelke trži prek svoje spletne strani www.amazon.com, deluje pa tudi prek različnih mednarodnih spletnih mest. Sedež družbe je v Seattlu v Washingtonu, v ZDA.

Družba je v letu 2020 beležila prihodke v višini 386.064 mio USD (326.425,97 mio EUR), kar predstavlja 37,6 % medletno rast. V Q2 2021 je družba ustvarila prihodke v višini 113.080 mio USD (95.611,73 mio EUR), v Q3 2021 pa 110.812 mio USD (93.694,08 mio EUR).
 

Poslovni segmenti

Družba deluje prek 3 poslovnih segmentov: .
  • Segment Severne Amerike vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnine prek spletnih mest, osredotočenih na Severno Ameriko, kot sta www.amazon.com in www.amazon.ca. Ta segment vključuje tudi izvozno prodajo iz spletnih trgovin.
  • Mednarodni segment vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnin prek mednarodno usmerjenih spletnih mest.
  • Segment spletnih storitev (Amazon Web Services) vključuje globalno prodajo računalniških in pomnilniških enot, zbirk podatkov in ponudb storitev AWS za novoustanovljena podjetja, že delujoča podjetja, vladne agencije in akademske ustanove.
 

Skupine strank

Amazon ime 4 primarne skupine strank: potrošnike, prodajalce, razvijalce in podjetja ter ustvarjalce vsebin. Družba razvija in proizvaja tudi medijske vsebine.

Amazon izpolnjuje naročila strank prek svojih spletnih centrov in dostavnih omrežij, ki delujejo v različnih državah.

Prodajalcem Amazon ponuja programe, ki jim omogočajo prodajo njihovih izdelkov na svojih spletnih mestih in na spletnih mestih Amazon. Družba zaračuna za to fiksne pristojbine, provizije na enoto dejavnosti in obresti za take transakcije. Amazon razvijalcem in podjetjem prek AWS ponuja širok nabor globalnih ponudb računalništva, shranjevanja, zbirke podatkov in drugih storitev. Ponuja tudi programe, ki avtorjem, glasbenikom, filmskim ustvarjalcem, razvijalcem aplikacij in drugim, omogočajo objavo in prodajo vsebin.
 

Geografska segmentacija

Geografsko gledano pokriva Amazon 5 regij: ZDA, Nemčijo, Japonsko, Združeno kraljestvo in preostali svet. V letu 2020 so ZDA predstavljale 68,3% prihodkov družbe, sledijo Nemčija (7,7 %), Združeno kraljestvo (6,9 %), Japonska (5,3 %) in preostali svet (11,9 %).
 

Prodaja po poslovnih segmentih

Izdelki: izdelki za vrt, igre, predmeti za dom, oblačila, izdelki za avto, industrijski izdelki, kozmetični in zdravstveni izdelki, knjige, računalniki, izdelki potrošne elektronike, živila, nakit, izdelki za dojenčke in otroke, filmi, glasba, pisarniški material, predmeti za zunaj, čevlji, športni izdelki, igrače, orodja.

Storitve: spletne storitve (računalništvo, shranjevanje in ponudba zbirk podatkov), založniške storitve, kreditne kartice z blagovno znamko, oglaševalske storitve.
 

Postopki in stroški prodaje na Amazon.com

Amazon ponuja tako individualne in profesionalne pakete, ki omogočajo prodajo le enega izdelka ali pa prodajo več 1.000 izdelkov. Strošek individualnega paketa je 0,99 USD (0,83 EUR) na prodajo izdelka, medtem ko prodajalci pri profesionalnem paketu plačajo 39,99 USD (33,81 EUR) na mesec, ne glede na to, koliko izdelkov prodajo. Pri registraciji paketov potrebujemo št. bančnega računa in SWIFT, s strani ZDA dodeljeno davčno številko, davčno številko podjetja in telefonsko številko, oziroma kontaktne podatke. Ob registraciji na Amazon.com, dobi prodajalec dostop do svojega računa, kjer so na enem mestu zbrane vse informacije za upravljanje prodajnega računa, možnosti dodajanja informacij o izdelkih, posodabljanje zalog, upravljanje plačil in iskanje koristnih vsebin. Tu prodajalec navede tudi vse svoje izdelke. Podrobne informacije o postopkih in stroških prodaje na amazon.com.
 

JD.com Inc.


JD.com je spletni trgovec na drobno, ki prodaja elektronske izdelke in splošno blago, vključno z avdio in video izdelki ter knjigami. Družba ponuja tudi gospodinjske aparate, oblačila, čevlje, dodatke, računalnike, izdelke za dom, otroške knjige in hrano. 
JD.com prodaja izdelke prek svojega portala za e-trgovino JD.com in jih distribuira prek lastnega logističnega oddelka. Ponuja tudi storitve spletne potovalne agencije, prodaje vstopnic, predplačniških telefonskih kartic, igralnih kartic ter storitve obdelave transakcij.
 
Sedež družbe je v Pekingu na Kitajskem.
 
Družba je v letu 2020 ustvarila prihodke v višini 745.801,9 mio CNY (91.398,30 mio EUR), kar predstavlja 29,3 % medletno rast. V Q2 2021 so prihodki družbe znašali 253.800,5 mio CNY, v Q3 2021 pa 218.708,4 mio CNY. 
 

Poslovni segmenti

Poslovanje družbe je razdeljeno v 2 segmenta: JD Retail in New Businesses.
V okviru segmenta JD Retail družba upravlja več kot 900 skladišč in ponuja storitve čezmejne dostave, dostave v hladni verigi, zamrznjene in ohlajene skladiščne prostore, B2B in B2C logistiko.  
 

Geografska pokritost

 JD -jeva globalna mreža dobavne verige pokriva več kot 220 držav in regij po vsem svetu. Mednarodna logistična veja družbe upravljala z okoli 80 carinskimi in čezmorskimi skladišči ter tovornimi letalskimi progami med Kitajsko in ZDA, Združenim kraljestvom in Tajsko. Skupaj z različnimi storitvami pošiljanja po zraku, železnici, morju in po cesti, ter drugimi čezmejnimi storitvami, omogoča dostavo čezmorskih naročil v le 48 urah.
 

Postopki in stroški prodaje na JD.com

Družba JD.com na svoji platformi sprejema samo dobro uveljavljene, zanesljive prodajalce. Odprta je za blagovne znamke, franšizo-jemalce, trgovce na drobno in druga podjetja, ki so registrirana izven Kitajske in prodajajo izdelke, ki niso kitajskega izvora.

Registracija za prodajo na JD.com je povezana z določenimi stroški. JD.com zahteva polog v višini približno 15.000 USD (12.682,84 EUR) in letno pristojbino v višini približno 1.000 USD (845,52 EUR). Pri vsaki prodaji JB.com zaračuna med 2 % in 5 % provizije, potrebno pa je plačati tudi stroške upravljanja. Vse te pristojbine so odvisne od sektorja dejavnosti, od velikosti podjetja, letnih prihodkov in podobno. Prijava na JD.com mora biti napisana v kitajskem jeziku, zato potrebujemo prevajalca, ali pa agencijo, ki tujim podjetjem pomaga pri prijavi (na primer GMA).

Na splošno je za prodajo na JD.com potrebno izpolnjevati naslednje pogoje:
  • biti lastnik blagovne znamke ali imetnik licence za blagovno znamko
  • imeti registrirano podjetje v tujini z registrirano blagovno znamko
  • imeti odprt račun podjetja v tujini
  • posredovati ustrezno dokumentacijo o registraciji podjetja

Ko je prodaja na JD.com odobrena, je potrebno še pritegniti kitajske potrošnike in povečati prepoznavnost naše blagovne znamke. Spletno trgovino je treba prilagoditi platformi JD.com in okusom kitajskih kupcev. Izdelki morajo biti predstavljeni na jasen način, spletna stran blagovne znamke pa mora biti napisana tudi v kitajščini. Kitajske potrošnike pritegne veliko slik, čim bolj podroben opis izdelka, video predstavitve ter vidna in privlačna promocija.

Alibaba Group Holding Limited


Alibaba Group Holding Limited je operater spletnih in mobilnih tržnic v trgovini na drobno in na debelo. Ukvarja se z logističnimi storitvami, maloprodajo in veleprodajo ter lokalnimi storitvami za potrošnike. Ponuja tudi storitve v oblaku, vključno z bazami podatkov, storitvami virtualizacije omrežja, varnostnimi, upravljalnimi in aplikacijskimi storitvami, internetom stvari (IoT), analitiko velikih podatkov in platformo za strojno učenje. Upravlja tudi inovativne pobude ter digitalne medije in zabavo.

Družba ima 3 glavne platforme za e-trgovino na Kitajskem. To so Alibaba.com, Taobao.com in Tmall.com. Je tudi lastnica družbe Lazado Group, ki je ena največjih spletnih ponudnikov v jugovzhodni Aziji.

Družba je v poslovnem letu, ki se je končalo marca 2021, ustvarila prihodke v višini 717.289 mio CNY (89.210,16 mio EUR), kar predstavlja 40,7 % medletno rast. V Q2 2021 je družba ustvarila prihodke v višini 205.740 mio CNY, v Q3 2021 pa 200.690 mio CNY.
Sedež družbe je v mestu Hangzhou v Zhejiangu na Kitajskem.
 

Poslovni segmenti

  • Družba deluje v 4 segmentih:
  • Core Commerce (Taobao, Tmall, AliExpress, Lazada)
  • Računalniške storitve v oblaku (Alibaba Cloud)
  • Digitalni mediji in zabava (Youku, Alibaba Pictures)
  • Inovacijske pobude (Tmall Genie, Amap DingTalk)
 

Geografska pokritost

Družba posluje preko svojih hčerinskih družb. Pisarne ima na Kitajskem, v Indiji, Singapurju, na Japonskem, v Avstraliji, Koreji, Nemčiji, Združenem kraljestvu in v ZDA.
 

Postopki in stroški prodaje na Alibaba.com

Podjetja, ki želijo prodajati preko Alibaba.com, se morajo sprva registrirati na registracijski spletni strani. Registracija omogoča izbiro več vrst prodajnih paketov in storitev. Registracijska spletna stran vodi uporabnika po posameznih korakih, omogoča pa tudi pomoč svetovalcev, ki vodijo uporabnike skozi postopek registracije. Po registraciji sledi preverjanje podjetja, ki vključuje dokazila o registraciji podjetja, bančnem računu, davčni številki, pooblaščenih osebah, itd. Alibaba.com ponuja različne vrste paketov.

Cena osnovnega paketa je okoli 2.500 USD (2113,80 EUR) na leto. Več o cenah paketov pa si lahko preberete tukaj.
 
  
Viri: Factiva, Marketline
Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnem letni deviznem tečaju ECB za leto 2021.
 

Ne spreglejte tudi: 


Naše vsebine
Posodobljeno: marec 2022.