Spletne prodajne platforme



Spletne prodajne platforme na enem mestu združujejo različne ponudnike in privabljajo večje število kupcev. Več o razlikah med lastno spletno trgovino in prodajo preko spletnih prodjanih platfomah si lahko preberete v članku Kaj je spletna trgovina.

V nadaljevanju predstavljamo tri največje ponudnike:
Amazon.com, JD.com in HelloFresh SE
 

Največji spletni ponudniki glede na prihodke

 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2022) Država
Amazon.com, Inc. 488.113,01 EUR ZDA
JD.com, Inc. 148.013,22 EUR Kitajska
Alibaba Group Holding Ltd. 125.464,80 EUR Kitajska
Coupang, Inc. 19.546,64 EUR Južna Koreja
Vipshop Holdings Ltd. 14,547,77 EUR Kitajska
PDD Holdings, Inc. 13,834,12 EUR Kitajska
MercadoLibre, Inc. 10,006,64 EUR Urugvaj
Huitongda Network Co., Ltd. 9.654,35 EUR Kitajska
eBay, Inc. 9.169,04 EUR ZDA
HelloFresh SE 7.617,00 EUR Nemčija


Amazon.com Inc.

 
Amazon.com, Inc. je trgovec na drobno, ki svoje izdelke ponuja prek spletnih in fizičnih trgovin. V svojem prodajnem programu ima različne vrste trgovskega blaga, vključno s knjigami, oblačili, izdelki za dom in vrt, elektroniko, igračami in otroškimi igricami, izdelki za šport, avtomobilskimi in industrijskimi izdelki ter drugimi splošnimi trgovskimi izdelki.

Amazon ponuja tudi storitve, ki vključujejo spletne storitve, izpolnjevanje naročil, založništvo, oglaševanje in storitve kreditnih kartic. Amazon tudi proizvaja in prodaja elektronske naprave, vključno z e-bralniki Kindle, tabličnimi računalniki Fire, televizorji Fire (TV) in Echo.

Amazon svoje izdelke trži prek svoje spletne strani www.amazon.com, deluje pa tudi prek različnih mednarodnih spletnih mest. Sedež družbe je v Seattlu v Washingtonu, v ZDA.
 
Družba je v letu 2022 beležila prihodke v višini 513.983 mio USD (488.113 mio EUR), kar predstavlja 9,4 % medletno rast. V poslovnem letu 2022 je bila operativna marža podjetja 2,4 % v primerjavi z operativno maržo v višini 5,3 % v poslovnem letu 2021. Čista izguba podjetja je v poslovnem letu 2022 znašala 2.722 mio USD (2.584,99 mio EUR) v primerjavi s čistim dobičkom v višini 33.364 mio USD (31.684,71 mio EUR) v v poslovnem letu 2021.
 

Poslovni segmenti


Družba deluje prek 3 poslovnih segmentov: 
  • Segment Severne Amerike vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnine prek spletnih mest, osredotočenih na Severno Ameriko, kot sta www.amazon.com in www.amazon.ca. Ta segment vključuje tudi izvozno prodajo iz spletnih trgovin.
  • Mednarodni segment vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnin prek mednarodno usmerjenih spletnih mest.
  • Segment spletnih storitev (Amazon Web Services) vključuje globalno prodajo računalniških in pomnilniških enot, zbirk podatkov in ponudb storitev AWS za novoustanovljena podjetja, že delujoča podjetja, vladne agencije in akademske ustanove.
 

Skupine strank

Amazon ime 4 primarne skupine strank: potrošnike, prodajalce, razvijalce in podjetja ter ustvarjalce vsebin. Družba razvija in proizvaja tudi medijske vsebine.

Amazon izpolnjuje naročila strank prek svojih spletnih centrov in dostavnih omrežij, ki delujejo v različnih državah.

Prodajalcem Amazon ponuja programe, ki jim omogočajo prodajo njihovih izdelkov na svojih spletnih mestih in na spletnih mestih Amazon.

Družba zaračuna za to fiksne pristojbine, provizije na enoto dejavnosti in obresti za take transakcije. Amazon razvijalcem in podjetjem prek AWS ponuja širok nabor globalnih ponudb računalništva, shranjevanja, zbirke podatkov in drugih storitev. Ponuja tudi programe, ki avtorjem, glasbenikom, filmskim ustvarjalcem, razvijalcem aplikacij in drugim, omogočajo objavo in prodajo vsebin.
 

Geografska segmentacija

Geografsko gledano pokriva Amazon 5 regij: ZDA, Nemčijo, Japonsko, Združeno kraljestvo in preostali svet. V letu 2021 so ZDA predstavljale 66,8% prihodkov družbe, sledijo Nemčija (7,9 %), Združeno kraljestvo (6,8 %), Japonska (4,9 %) in preostali svet (13,5 %).
 
 

Prodaja po poslovnih segmentih

Izdelki: izdelki za vrt, igre, predmeti za dom, oblačila, izdelki za avto, industrijski izdelki, kozmetični in zdravstveni izdelki, knjige, računalniki, izdelki potrošne elektronike, živila, nakit, izdelki za dojenčke in otroke, filmi, glasba, pisarniški material, predmeti za zunaj, čevlji, športni izdelki, igrače, orodja.

Storitve: spletne storitve (računalništvo, shranjevanje in ponudba zbirk podatkov), založniške storitve, kreditne kartice z blagovno znamko, oglaševalske storitve.
 

Postopki in stroški prodaje na Amazon.com

Amazon ponuja tako individualne in profesionalne pakete, ki omogočajo prodajo le enega izdelka ali pa prodajo več 1.000 izdelkov. Strošek individualnega paketa je 0,99 USD (0,94 EUR) na prodajo izdelka, medtem ko prodajalci pri profesionalnem paketu plačajo 39,99 USD (37,97 EUR) na mesec, ne glede na to, koliko izdelkov prodajo.

Pri registraciji paketov potrebujemo št. bančnega računa in SWIFT, s strani ZDA dodeljeno davčno številko, davčno številko podjetja in telefonsko številko, oziroma kontaktne podatke. Ob registraciji na Amazon.com, dobi prodajalec dostop do svojega računa, kjer so na enem mestu zbrane vse informacije za upravljanje prodajnega računa, možnosti dodajanja informacij o izdelkih, posodabljanje zalog, upravljanje plačil in iskanje koristnih vsebin. Tu prodajalec navede tudi vse svoje izdelke. 

Podrobne informacije o postopkih in stroških prodaje na amazon.com.

 

JD.com Inc.

JD.com Inc (JD) je družba za e-trgovino, ki potrošnikom ponuja spletne maloprodajne storitve prek mobilnih aplikacij in spletne platforme JD.com . V prodajnem portfelju so elektronski izdelki in splošno blago, vključno z avdio in video izdelki ter knjigami. Družba ponuja tudi gospodinjske aparate, oblačila, čevlje, dodatke, računalnike, izdelke za dom, otroške knjige in hrano. 
JD.com izdelke distribuira prek lastnega logističnega oddelka. Ponuja tudi storitve spletne potovalne agencije, prodaje vstopnic, predplačniških telefonskih kartic, igralnih kartic ter storitve obdelave transakcij.
Sedež družbe je v Pekingu na Kitajskem.
 
Družba je v letu 2022, s 385.357 zaposlenimi, ustvarila prihodke v višini 1.047.756 mio CNY (148.013,22 mio EUR), kar je 10,1 % več kot leta 2021, ko so prihodki znašali 951.592 CNY (134.428,43 EUR).
 

Poslovni segmenti

Družba svoje poslovanje razvršča v tri segmente: JD Retail, JD Logistics in New Businesses. JD deluje prek več kot 1.300 skladišč in več kot 1.700 skladišč v oblaku, ki jih upravljajo tretji lastniki-operaterji skladišč v okviru JD Logistics Open Warehouse Platform. Družba ima v 58 mestih na Kitajskem več kot 16 mio m2 zemljišč, ki temeljijo na infrastrukturi za izpolnitev naročil.
 

Geografska pokritost

 JD -jeva globalna mreža dobavne verige pokriva več kot 220 držav in regij po vsem svetu. Mednarodna logistična veja družbe upravljala z okoli 80 carinskimi in čezmorskimi skladišči ter tovornimi letalskimi progami med Kitajsko in ZDA, Združenim kraljestvom in Tajsko. Skupaj z različnimi storitvami pošiljanja po zraku, železnici, morju in po cesti, ter drugimi čezmejnimi storitvami, omogoča dostavo čezmorskih naročil v le 48 urah.
 

Postopki in stroški prodaje na JD.com

Družba JD.com na svoji platformi sprejema samo dobro uveljavljene, zanesljive prodajalce. Odprta je za blagovne znamke, franšizo-jemalce, trgovce na drobno in druga podjetja, ki so registrirana izven Kitajske in prodajajo izdelke, ki niso kitajskega izvora.

Registracija za prodajo na JD.com je povezana z določenimi stroški. JD.com zahteva polog v višini približno 15.000 USD (14.245,01 EUR) in letno pristojbino v višini približno 1.000 USD (949,66 EUR). Pri vsaki prodaji JB.com zaračuna med 2 % in 5 % provizije, potrebno pa je plačati tudi stroške upravljanja. Vse te pristojbine so odvisne od sektorja dejavnosti, od velikosti podjetja, letnih prihodkov in podobno. Prijava na JD.com mora biti napisana v kitajskem jeziku, zato potrebujemo prevajalca, ali pa agencijo, ki tujim podjetjem pomaga pri prijavi (na primer GMA).

Na splošno je za prodajo na JD.com potrebno izpolnjevati naslednje pogoje:
  • biti lastnik blagovne znamke ali imetnik licence za blagovno znamko
  • imeti registrirano podjetje v tujini z registrirano blagovno znamko
  • imeti odprt račun podjetja v tujini
  • posredovati ustrezno dokumentacijo o registraciji podjetja

Ko je prodaja na JD.com odobrena, je potrebno še pritegniti kitajske potrošnike in povečati prepoznavnost naše blagovne znamke. Spletno trgovino je treba prilagoditi platformi JD.com in okusom kitajskih kupcev. Izdelki morajo biti predstavljeni na jasen način, spletna stran blagovne znamke pa mora biti napisana tudi v kitajščini. Kitajske potrošnike pritegne veliko slik, čim bolj podroben opis izdelka, video predstavitve ter vidna in privlačna promocija.



HelloFresh SE


HelloFresh je spletni ponudnik za dostavo hrane.

Ukvarja se z zagotavljanjem prilagojenih rešitev obrokov.
V svoji ponudbi ima pripravljene obroke, sveže sestavine, ter dodatno ponudbo, ki vključuje juhe, solate, prigrizke, mesne in mlečne izdelke, ter sladice.

Družba svoje storitve ponuja pod blagovnimi znamkami HelloFresh, Green Chef, EveryPlate in Chefs Plate.

Družba deluje prek naslednjih segmentov: ZDA, International in Holding. Mednarodni segment obsega Avstralijo, Avstrijo, Belgijo, Kanado, Nemčijo, Nizozemsko, Švico in Združeno kraljestvo.

Družba je bila ustanovljena oktobra 2011, sedež pa ima sedež v Berlinu, v Nemčiji.

Družba je v letu 2022, s približno 4.300 zaposlenimi, ustvarila 7.617 mio EUR prihodkov, kar je 27,08 % več kot leta 2021, ko so prihodki znašali 5.993,40 EUR.
 
V letu 2022 je družba odposlala preko 1 mlrd naročil več kot 7 mio strankam po vsem svetu.
 
Družba ima zelo visok proračun za trženje, ki je v letu 2022 znašal 1,3 mlrd EUR ali približno 17 % prihodkov .
 
HelloFresh promovirajo številne znane osebnosti, med njimi tudi Jamie Oliver, ki je za ta koncept prodaje zasnoval vrsto receptov.
 
Analitiki Deutche Bank napovedujejo, da se bodo prihodki družbe v letu 2023 povečali za 9 % na 8,33 mlrd EUR, v letu 2025 pa naj bi prihodki že presegli 10 mlrd EUR.
 

Geografska pokritost

HelloFresh deluje v ZDA, Združenem kraljestvu, Nemčiji, Belgiji, Luksemburgu, Avstraliji, Avstriji, Švici, Kanadi, na Danskem, Nizozemskem, Švedskem, ter na Novi Zelandiji.
 

Partnerska sodelovanja

HelloFresh sodeluje s številnimi znanimi blagovnimi znamkami, s ciljem izboljšati ponudbo in povečati promocijo dostave obrokov. Hkrati ponuja popuste za bazo strank ali članov partnerjev.
 
Družba je osredotočena predvsem na partnerstva z organizacijami z veliko bazo strank ali članov, kjer lahko skupaj dosežejo največji učinek. K sodelovanju pa vabijo tudi številne influencerje.
 
HelloFresh uporablja strog postopek za dobavitelje sestavin, saj si družba prizadeva za bolj zeleno prihodnost in se osredotoča na trajnost. HelloFresh obroki proizvedejo 31 % nižji ogljični odtis v življenjskem ciklu kot primerljivi obroki iz trgovin.
 
 
Viri: Factiva, Marketline, Deutche Bank


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnem letni deviznem tečaju ECB za leto 2022.


Posodobljeno: marec 2023.

 

Ne spreglejte tudi: 


Naše vsebine