Kako e-izvažati


Predstavljamo 13 dejavnikov, ki jih slovenska podjetja morajo upoštevati, če želijo začeti izvažati ali okrepiti izvoz s pomočjo spletne trgovine. Ti dejavniki zagotovo povečujejo možnosti za uspeh.
 

Strateški dejavniki


1. Premislite in sprejmite odločitev, na kakšen način boste prodajali preko spleta. Možnosti je več:
  • lastna spletna trgovina, 
  • prisotnost na spletnih prodajnih platformah (marketplaces),
  • družbena omrežja,
  • kombinacija nekaterih od navedenih možnosti ali
  • kombinacija vseh navedenih možnosti.
Različni načini spletne prodaje od podjetja med drugim zahtevajo različen obseg finančnih in kadrovskih virov, omogočajo različne poslovne marže ter večjo ali manjšo odvisnost od tretjih oseb.

2. Izberite najboljšo tehnologijo za upravljanje postopkov v povezavi z naročili in upravljanjem zalog ter s tem  zagotovite, da je spletna trgovina na voljo 24 ur vse dni v tednu.

3. Odločite se za prožen, učinkovit in konkurenčen logistični sistem, da bo stranka svoja naročila lahko prejemala hitro in z nizkimi stroški pošiljanja.

4. Stavite na odlično podporno storitev. Negativna digitalna izkušnja skoraj vedno vključuje izgubo stranke.

5. Vključite spletno strategijo v celotno poslovanje podjetja. Na ta način se boste izognili trkom med različnimi poslovnimi modeli.
 

Dejavniki, povezani z izdelkom


6. Opredelite profil vašega kupca ter zanj pripravite ustrezen katalog izdelkov, ki naj poudarja konkurenčne prednosti vaših izdelkov in storitev.

7. Izberite način predstavitve izdelkov. Ta naj bo tak, da bo kupca takoj očaral ter prepričal, saj je kupec zelo intuitiven in čustven.

8. Podrobno opredelite značilnosti svojih izdelkov. Na ta način bodo  lahko vaši kupci odpravili ali ublažili morebitne dvome.

9. Predvidite morebitno povečanje proizvodnje, ki jo boste lahko organizirali kot odziv na povečanje povpraševanja.  
 

Dejavniki, povezani s kadri


10. Organizirajte ekipo, specializirano za prodajo prek spletna trgovine, ki lahko sledi postopku od začetka do konca in spremlja rezultate spletne prodaje.

11. Izobrazite zaposlene na področja digitalnega trženja. Ključno je optimiziranje pozicije spletnega mesta v različnih brskalnikih ter analiza obiskanosti.  
 

Tržni dejavniki

12. Izberite načine plačila, ki bodo na voljo glede na želje potrošnikov v posamezni državi. Na ta način zagotovite, da bodo lahko uporabili način plačila, ki jim zagotavlja največjo varnost in udobje.

13. Podrobno spoznajte pravne in davčne vidike povezane s ciljnim trgom, saj v nekaterih državah in pri določenih proizvodih obstajajo določene posebnosti.



Želite izvedeti več?