Kako e-izvažati

 

14 dejavnikov uspešnega e-izvoza 


Predstavljamo 14 dejavnikov, ki jih slovenska podjetja morajo upoštevati, če želijo začeti izvažati ali okrepiti izvoz s pomočjo spletne trgovine. Ti dejavniki zagotovo povečujejo možnosti za uspeh.
 
Tu pa smo opisali tudi 5 največjih napak, ki jih mnogi storijo pri tem.
 

Strateški dejavniki spletne prodaje v tujino

1.
Premislite in sprejmite odločitev, na kakšen način boste prodajali preko spleta.
 
Možnosti je več:
  • lastna spletna trgovina (ki jo postavite na spletni platformi kot so Shopify, WooComerce, Wix, Opencart, Prestahop in podobne)
  • prisotnost na spletnih prodajnih platformah (marketplaces, kot so Amazon, Shopify, Etsy, eBay in druge ecommerce marketplace platforme),
  • družbena omrežja (kot je na primer Facebook marketplace),
  • kombinacija nekaterih od navedenih možnosti ali
  • kombinacija vseh navedenih možnosti.
 
Različni načini spletne prodaje od podjetja med drugim zahtevajo različen obseg finančnih in kadrovskih virov, omogočajo različne poslovne marže ter večjo ali manjšo odvisnost od tretjih oseb.
 
Načeloma drži, da sta tako finančni kot tudi kadrovski vložek v lastno spletno trgovino praviloma večja kot pri prodaji preko prodajnih platform. Vendar spletna trgovina omogoča večjo neodvisnost, manjše provizije tretjim osebam in dolgoročno rešitev. Za storitve in B2B ponudbo je pogosto bolj priporočljiva lastna spletna stran, saj je na voljo bistveno manj primernih prodajnih platform.
 
Medtem pa se za prodajo izdelkov v začetku splača vsaj kombinacija, saj tujci pogosto veliko bolj zaupajo znanim marketplace prodajnim platformam kot tujim spletnim stranem – zlasti, ko gre za plačevanje preko spleta. Se je pa pri tem treba zavedati, da je konkurenca na tovrstnih platformah resnično velika, zato se, sploh če prodajate kaj unikatnega, splača investirati tudi v lastno spletno trgovino, ki vam bo še povečala razpoznavnost.
 
Tukaj si lahko ogledate tudi nekoliko širšo primerjavo med lastno spletno trgovino in marketplace prodajo.

Če vseeno niste prepričani, kako bi začeli, smo vam pripravili kratek praktičen vodič o tem, kako narediti spletno trgovino, ki vam bo zagotovo pomagal pri odločitvi, kaj je boljše za vas.
 
2.
Izberite zanesljivo spletno trgovino, ki bo na voljo 24 ur, vse dni v tednu .

 
3.
Odločite se za prožen, učinkovit in konkurenčen logistični sistem, da bo stranka svoja naročila lahko prejemala hitro in z nizkimi stroški pošiljanja. Če bodo vsi potrebni dokumenti za izvoz že vnaprej pripravljeni, bo tudi sama prodaja blaga v EU ali v tretje države stekla brez zapletov.
 
4.
Stavite na odlično podporno strankam tako preko spleta, kot tudi v živo. Misliti pa morate tudi na čas pred, med in po nakupu vašega izdelka ali storitev. Negativna digitalna izkušnja skoraj vedno vključuje izgubo stranke. Preveč negativnih ocen na spletu ali prodajni platformi pa lahko vaš poskus prodora na trg zelo hitro ustavi.
 
5.
Vključite spletno strategijo v celotno poslovanje podjetja. Na ta način se boste izognili trkom med različnimi poslovnimi modeli. Pri tem imejte v mislih, da zgolj postavitev spletne strani ali registracija na različnih prodajnih platformah vsekakor ne bo dovolj.

Pri pripravi digitalne strategije podjetja je treba nujno upoštevati tudi stroške za pripravo kakovostne vsebine in stroške oglaševanja na iskalnikih, družbenih omrežjih ali znotraj samih platform. Mednarodni marketing je praviloma dražji kot domač, saj je tam veliko več konkurence.
 

Dejavniki, povezani z izdelkom

6.
Dobro preverite mednarodno konkurenco, in predstavite svoj izdelek tako, da se bo čim bolj ločil od konkurence in ponudil kupcu neko dodano vrednost.
 
Se je pa pri tem treba zavedati, da se mednarodna konkurenca tudi močno razlikuje glede na posamezno tržišče. Preden se podate na to pot, tako dobro preverite, kako izbrati pravi trg za spletno prodajo v tujino in s tem povečajte svoje možnosti za uspeh.

 
7.
Opredelite profil svojega idealnega kupca ter zanj pripravite ustrezen katalog izdelkov, ki naj poudarja konkurenčne prednosti vaših izdelkov in storitev.

 
8.
Izberite način predstavitve izdelkov, ki naj bo tak, da bo kupca takoj očaral ter prepričal, saj je kupec zelo intuitiven in čustven. Preverite na kaj se odziva in temu sledite. Digitalni marketing vam namreč omogoča hitro prilagajanje tako spremembam, kot tudi dobrim praksam.
 
Hkrati pa kupcu nudite podporo tudi po samem nakupu – poskrbite, da pri vas dobi tudi informacije o tem, kako izdelek vzdrževati ali nadgraditi. Na tak način gradite zaupanje, obdržite kupca in mogoče tudi še kaj dodatno prodate.

 
9.
Čim podrobneje opredelite značilnosti svojih izdelkov. Na ta način bodo lahko vaši kupci odpravili ali ublažili morebitne dvome.
 
Dobra vsebina bo všeč tako vašim uporabnikom kot tudi spletnim iskalnikom kot je Google, ki bodo to nagradili z višjimi pozicijami med rezultati, ki avtomatsko pomenijo tudi večje število uporabnikov na vaši spletni strani.

 
10.
Predvidite morebitno povečanje proizvodnje, ki jo boste lahko organizirali kot odziv na povečanje povpraševanja.

 

Dejavniki, povezani s kadri

11.
Organizirajte ekipo, specializirano za prodajo v tujino prek spletne trgovine, ki lahko sledi postopku od začetka do konca in spremlja rezultate spletne prodaje.
 
12.
Izobrazite zaposlene na področju digitalnega trženja. Ključne aktivnosti so optimiziranje pozicije spletnega mesta v različnih brskalnikih, analiza obiskanosti in kakovostno izvedeno oglaševanje na Googlu in preko družbenih omrežij.
 
Izziv digitalnega marketinga sicer je, da se ta ves čas spreminja, kar pomeni, da tudi vaši zaposleni ves čas potrebujejo dodatna izobraževanja, da ostanejo na tekočem z vsemi spremembami in še dodatno razvijajo svoje spretnosti. Na SPIRIT-u se tega zavedamo in vam tako ves čas pomagamo z izborom brezplačnih ali zelo ugodnih in predvsem resnično kakovostnih izobraževanj. Novo izobraževanje s področja digitalnega marketinga - Grow Slovenia with Google je eno izmed takih, ki vam bo v letu 2021 dalo širši vpogled v svet digitalnega marketinga.

 

Tržni dejavniki

13.
Izberite načine plačila, ki bodo na voljo glede na želje potrošnikov v posamezni državi. Na ta način zagotovite, da bodo lahko uporabili način plačila, ki jim zagotavlja največjo varnost in udobje.
 
14.
Podrobno spoznajte pravne in davčne vidike povezane s ciljnim trgom, saj v nekaterih državah in pri določenih proizvodih obstajajo določene posebnosti. Za vas tako redno pripravljamo novosti in priložnosti za mednarodno trgovanje in posebnosti spletne prodaje v kar 52 državah sveta.
 


Želite izvedeti več?