Kako izbrati izvozne trge za spletno trgovino?



Mednarodna širitev je ključna strategija rasti podjetja. Prisotnost na tujih trgih podjetjem omogoča večjo odpornost na različna tveganja, s spletno prodajo pa je lahko vstop enostavnejši in manj tvegan.

Medtem ko mora vsako podjetje poskrbeti za zdravo ravnotežje med tveganjem in nagradami, se je treba zavedati, da so tveganja povezana s spletno prodajo manj predvidljiva, a zaradi njene agilnosti lažje obvladljiva. Vse več domačih podjetij se tako odloča, da poišče nove priložnosti za zaslužek preko spleta tudi v tujini.



Če želijo biti uspešna, morajo podjetja podrobno raziskati trg in oceniti tveganja, nato pa razviti poslovni in izvedbeni načrt.
 

Kaj vse naj zajema analiza trga in konkurence?


Vaš izvozni potencial je odvisen od množice dejavnikov, ki različno vplivajo na uspešnost izvozne aktivnosti. Dva od ključnih dejavnikov sta dogajanje na trgu in vaša sposobnost prilagoditve spremenljivemu stanju. Da boste potencialna tveganja dobro obvladovali in preprečili izgubo, je dobra priprava nujna.

S pomočjo analize trga boste odgovorili na vprašanje ustreznosti izbranega izvoznega trga. Ta naj vključuje:
 
  • Analiza trendov
Ključni kazalniki ustreznosti so povezani s povpraševanjem in obstoječo ponudbo na tržišču. Trende povpraševanja narekujejo tudi drugi povezani izdelki ali storitve, ki lahko pospešijo ali ohromijo prodajo. Ob tem pa je potrebno upoštevati še cikličnost gospodarstva.

Pri analizi trga za potrebe vzpostavitve spletne prodaje je treba upoštevati tudi lokalne navade in socialno-ekonomsko stanje, ki lahko vplivajo na pripravljenost kupcev na elektronsko poslovanje.
 
  • Analiza tržnih segmentov
Zagotovo že imate ustvarjeno močno sliko, kdo so vaši potencialni kupci, saj ste se z enakim vprašanjem srečevali ob načrtovanju nastopa na lokalnem trgu. Kljub vsemu je treba ustvariti segmentacijo trga, na katerega ciljate, z upoštevanjem različnih kulturnih in ekonomskih vplivov.

Analizo tržnih segmentov je treba narediti tudi z vidika spletne prodaje, saj so navade uporabnikov zelo raznolike, prav tako pa so različni trgi različno razviti na področju nakupovanja preko spleta.

Prodaja izdelkov preko spleta sicer hitro raste na vseh trgih, ker pa so določeni segmenti v spletni prodaji že zelo zreli, je zato vstop na takšna tržišča veliko težji.
 
  • Analiza konkurence
Temeljita analiza konkurence je ključni sestavni del tržne analize, saj prav konkurenca predstavlja grožnjo uspehu spletne prodaje. Četudi so lahko gibanja panoge in segmentov ugodna, bodo vaši konkurenti določali hitrost tržne aktivnosti.

Pri analizi konkurence bodite temeljiti in v analizo vključite tudi aktivnosti podjetji, ki lahko posredno vplivajo na znižanje povpraševanja po vaših izdelkih. Prav tako ne pozabite na potencialne konkurente – večje multinacionalke, ki lahko razmeroma enostavno vstopijo na trg in zaradi svoje velikosti korenito spremenijo dinamiko trga.

 

Potencial na hitro rastočih digitalnih tržiščih


Pri načrtovanju spletne prodaje v tujino je treba dobro preučiti tudi zrelost in trend rasti posameznega trga z vidika spletne prodaje. Države, kot so Velika Britanija, Nemčija in države severne Evrope, spadajo med bolj zrele trge, kjer je ponudnikov z e-trgovino veliko, uporabniki pa so nakupovanja preko spleta zelo vešči.

 

Potencialni trgi za spletno prodajo




Spletno poslovanje B2C še naprej močno narašča po vsem svetu. V letu 2018 je preseglo 3900 milijard EUR (vir: UNCTAD, na osnovi nacionalnih virov (april 2020)). Več kot polovica tovrstne trgovine se odvija v Aziji, kjer prepričljivo vodi Kitajska. V svetovnem merilu ji sledijo ZDA, Združeno kraljestvo in Japonska.

Napovedi raziskovalnega podjetja J. P. Morgan za leto 2021 kažejo na 5 do 10-odstotno rast v Veliki Britaniji, Nemčiji, Švedski, Švici in Avstriji. Nad 10-odstotno rast pa napovedujejo v Franciji, Španiji, Italiji ter na Češkem skoraj 20-odstotno rast. Spletna prodaja je tako izredna priložnost na večini evropskih trgov.
 

Ključne informacije o 52-ih trgih


Ker so med potencialnimi tržišči razlike velike, smo za vas zbrali vse ključne informacije o 52 tržiščih. Med podatki najdete tudi ključne informacije o spletni prodaji v posamezni državi.
 
Spletna prodaja in možnosti za izvoz po državah
Albanija Alžirija Avstralija Avstrija
Belgija Belorusija Bolgarija Bosna in Hercegovina
Brazilija Češka Črna gora Danska
Egipt Estonija Finska Francija
Grčija Hrvaška Indija Iran
Irska Italija Izrael Japonska
Južna Koreja Republika Južna Afrika Kanada Kazahstan
Kosovo Latvija Litva Madžarska
Kitajska Severna Makedonija Mehika Nemčija
Norveška Nizozemska Poljska Portugalska
Romunija Rusija Slovaška Srbija
Španija Švedska Švica Turčija
Ukrajina Združeno kraljestvo ZDA Združeni arabski emirati
 
Med potrošniki v Evropski uniji je največ interesa za spletno nakupovanje oblačil, čevljev ali modnih dodatkov. Zelo pogosto potrošniki preko spleta kupujejo tudi pohištvo in izdelke za dom, tehnološke naprave (tablice, mobilne naprave in računalnike), kozmetične izdelke in wellness izdelke ter knjige in tiskane publikacije (vir: Eurostat).
 

Države, kamor slovenska podjetja največ izvažajo

Slovenija je izrazito izvozno usmerjena država. Izvoz blaga pa ključno prispeva k rasti BDP, ki je eden najpomembnejših pokazateljev razvitosti države.

Ključni trgi za slovenska podjetja so predvsem trgi znotraj Evropske unije, ki predstavljajo skoraj tri četrtine vsega izvoza. Ti trgi združujejo prednosti, kot so geografska bližina, enostavnost poslovanja, nizka stopnja tveganja in višji BDP. Največje izvozne trge slovenskih podjetij najdete na tej povezavi.

Čeprav bolj oddaljeni trgi pogosto predstavljajo višja tveganja, pa lahko prinašajo več poslovnih priložnosti.

Ne glede na splošne trende in rast na posameznih tržiščih je izredno pomembno, da analizo pripravite z vidika lastnega podjetja in izdelkov/storitev, ki jih nudite potrošnikom. Le tako boste lahko najbolje oblikovali načrt nastopa na tuje trge in izbrali pravo strategijo za uspeh.



Več informacij: