Madžarska

Prodaja na Madžarsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Z naraščanjem mestnega prebivalstva narašča tudi povpraševanje madžarskih potrošnikov po kakovostnih prehrambnih izdelkih, predvsem po zdravih in ekoloških živilih. Obstaja precejšnja razlika med potrošniki, ki živijo v velikih mestih in med potrošniki na podeželju. Koncentracija nakupovalnih središč in mednarodnih blagovnih znamk v večjih mestnih središčih je oblikovala nov profil potrošnikov. V državi tudi narašča število enočlanskih gospodinjstev.

Na nakupno odločitev madžarskih potrošnikov največ vpliva cena. Večina potrošnikov kupuje le na podlagi svojih potreb. Le za majhen delež potrošnikov so pomembni še drugi elementi, kot so kakovost in poprodajne storitve. Ta segment potrošnikov je precej impulziven.
 

Tržne poti, distribucija

Madžarska je postala prednostna lokacija za številne multinacionalke, ki tu ustanavljajo svoje sedeže za srednjo in jugovzhodno Evropo. Tuje blago običajno uvozijo trgovci na debelo, nato pa ga neposredno prodajajo trgovcem na drobno in končnim uporabnikom. Madžarski agenti in distributerji običajno iščejo pomoč tujih partnerjev, da si delijo stroške trženja in promocije, ter si zagotovijo usposabljanje in financiranje.
 
Do nedavnega so na madžarskem maloprodajnem trgu prevladovali majhni neodvisni trgovci, zlasti v manj poseljenih delih države. Na tisoče teh trgovin še naprej služi podeželskemu prebivalstvu in predstavlja logistične izzive za distributerje in dobavitelje. Vendar pa na madžarski maloprodajni trg vstopajo srednje velike, finančno uveljavljene verige z diskontnimi cenami, ki imajo svoje maloprodajne enote v manjših vaseh in drugih naseljih. Najuspešnejša distribucijska podjetja na Madžarskem so hčerinske družbe v 100-odstotni lasti mednarodnih verig, kot so Auchan, Tesco, Lidl, Aldi, DM, itd.
 
Prodaja v hipermarketih se je na Madžarskem v letu 2019 povečala za 4 % in dosegla vrednost 31 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih petih letih povečevala po 5 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Tesco Globál Áruházak, sledita pa mu Auchan in Spar.

Prodaja v diskontnih verigah se je na Madžarskem v letu 2019 povečala za 20 % in dosegla vrednost 28 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v prihodnjih petih letih v tem segmentu rasla po 12 % povprečni letni stopnji. Največji diskontni trgovec na trgu je Lidl Magyarorszag Kereskedelmi, ki je imel v letu 2019 50 % tržni delež.
 
Vrednost spletne trgovine se je na Madžarskem v letu 2019 povečala za 15 % na 1,3 mlrd EUR. Po napovedih se bo vrednost spletne prodaje v naslednjih petih letih povečevala po 12 % povprečni letni stopnji. Največji spletni ponudnik na trgu je Media Markt, ki je imel v letu 2019 7 % tržni delež.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Tesco-Global Áruházak Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 1.895,61
Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 1.588,11
Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság 1.356,27
Auchan Magyarország Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 1.051,19
Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 725,90
Aldi Magyarország Élelmiszer Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság 632,23
Dm-Drogerie Markt Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 292,47
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Čeprav se bančni prenosi uporabljajo za več kot 80 % plačilnih transakcij na Madžarskem, je od novih strank priporočljivo zahtevati avansno plačilo. Akreditiv se pogosto uporablja za pomembnejše in vrednejše prve transakcije, preden se med partnerji razvije medsebojno zaupanje. Uporabljajo se tudi kreditne kartice, vendar večinoma za individualne nakupe. Običajni plačilni pogoji so 60 ali 90 dni.

Največje poslovne banke na Madžarskem so OTP - madžarska hranilnica, madžarska banka za zunanjo trgovino MKB, komercialna in kreditna banka K&H, UniCredit, Erste, Raiffeisen, Budapest Bank in CIB Bank. Vse so članice madžarskega bančnega združenja.

Povprečni plačilni rok na Madžarskem je bil v letu 2019 31 dni, povprečna zamuda plačil pa 7 dni.



 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Madžarsko na 30. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
S podporo EU sredstev Madžarska še naprej razvija svojo že dokaj dobro in razširjeno prometno infrastrukturo. 
 
Cestni transport predstavlja okoli tri četrtine celotnega sektorja. Cestno omrežje povezuje Madžarsko z njenimi najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami, kot sta Nemčija in Avstrija. Prevlada cestnega transporta povzroča prekomerno uporabo cest, s tem pa tudi zastoje in zamude.

Železniški transport predstavlja približno 20 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska se ponaša z obsežnim železniškim omrežjem, ki povezuje velika mestna in komercialna središča. Glavno železniško vozlišče je Budimpešta.

Rečni promet predstavlja 3,3 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska kot država brez izhoda na morje nima neposrednega dostopa do morskih pristanišč in pomorskih trgovskih poti. Rečni transport se odvija po reki Donavi, ki teče skozi prestolnico in zagotavlja povezave med Nemčijo in Črnim morjem.

Madžarski letalski transport je slabo razvit. Vendar pa so novi infrastrukturni projekti izboljšali zmogljivosti na glavnem letališču Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), ki ima strateško lokacijo v Srednji Evropi in ponuja velike možnosti za razširitev zmogljivosti zračnega tovornega prometa. Madžarski letalski prevozniki so v letu 2019 zabeležili 19 % rast prihodkov, ki se dosegli 1,2 mlrd EUR. Po napovedih naj bi vrednost letalskega transportnega segmenta na Madžarskem v prihodnjih petih letih rasla po 14 % povprečni letni stopnji.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno oktober 2020.

_