Madžarska

Prodaja na Madžarsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Z naraščanjem mestnega prebivalstva narašča tudi povpraševanje madžarskih potrošnikov po kakovostnih prehrambnih izdelkih, predvsem po zdravih in ekoloških živilih. Obstaja precejšnja razlika med potrošniki, ki živijo v velikih mestih in med potrošniki na podeželju. Koncentracija nakupovalnih središč in mednarodnih blagovnih znamk v večjih mestnih središčih je oblikovala nov profil potrošnikov. V državi tudi narašča število enočlanskih gospodinjstev.

Na nakupno odločitev madžarskih potrošnikov največ vpliva cena. Večina potrošnikov kupuje le na podlagi svojih potreb. Le za majhen delež potrošnikov so pomembni še drugi elementi, kot so kakovost in poprodajne storitve. Ta segment potrošnikov je precej impulziven.
 

Tržne poti, distribucija

Madžarska je postala prednostna lokacija za številne multinacionalke, ki tu ustanavljajo svoje sedeže za srednjo in jugovzhodno Evropo. Tuje blago običajno uvozijo trgovci na debelo, nato pa ga neposredno prodajajo trgovcem na drobno in končnim uporabnikom. Madžarski agenti in distributerji običajno iščejo pomoč tujih partnerjev, da si delijo stroške trženja in promocije, ter si zagotovijo usposabljanje in financiranje.
 
Do nedavnega so na madžarskem maloprodajnem trgu prevladovali majhni neodvisni trgovci, zlasti v manj poseljenih delih države. Na tisoče teh trgovin še naprej služi podeželskemu prebivalstvu in predstavlja logistične izzive za distributerje in dobavitelje. Vendar pa na madžarski maloprodajni trg vstopajo srednje velike, finančno uveljavljene verige z diskontnimi cenami, ki imajo svoje maloprodajne enote v manjših vaseh in drugih naseljih. Najuspešnejša distribucijska podjetja na Madžarskem so hčerinske družbe v 100-odstotni lasti mednarodnih verig, kot so Auchan, Tesco, Lidl, Aldi, DM, itd.

Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 povečala za 13 % in dosegla vrednost 1,2 trln HUF ali približno 3,46 mlrd EUR. Tesco-Globál Áruházak je glavni konkurent v segmentu, z 49 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2020-2025 povečevala po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla 1,4 trln HUF ali približno 4 mlrd EUR.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 8 % rast prodaje, ki je dosegla 583 mlrd HUF ali 1,68 mlrd EUR. Spar Magyarország Kereskedelmi je največji konkurent v segmentu, z 59 % tržnim deležem v letu 2020. V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v supermarketih rasla po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla 738,3 mlrd HUF ali 2,13 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 zabeležili najvišjo, 21 % rast prodaje, ki je dosegla 1,3 trln HUF ali 3,74 mlrd EUR. Lidl Magyarorszag Kereskedelmi je največji diskontni trgovec na Madžarskem. Njegov tržni delež je v letu 2020 znašal 52 %. V prihodnjih 5 letih analitiki napovedujejo, da bo prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla 1,9 trln HUF ali približno 5,47 mlrd EUR.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Tesco-Global Áruházak Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 1.613,04
Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 1.567,60
Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság 1.479,24
Auchan Magyarország Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 906,42
Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 731,86
Aldi Magyarország Élelmiszer Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság 670,19
Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. 387,32

 

Spletna prodaja na Madžarskem

Spletna prodaja se je na Madžarskem v letu 2020 povečala za 15 % in dosegla vrednost 659,6 mlrd HUF ali približno 1,9 mlrd EUR.

Pandemija COVID-19 in z njo povezane omejitve so pospešile rast spletne trgovine v letu 2020. Potrošniki so se vedno pogosteje odločali za spletno nakupovanje, saj so ga ocenili kot najbolj varen način nakupovanja. To je domače trgovce prisililo, da so sprejeli spletno trgovino kot dodatni prodajni kanal. Potrošniki so po spletu kupovali izdelke za delo od doma, športno opremo, izdelke za vsakodnevno higieno, pa tudi  izdelke za domačo zabavo, obnovo doma in vrtnarjenje.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Madžarskem v obdobju 2020-2025 rasla po 18 % povprečni letni stopnji (oziroma 15 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 205 dosegla vrednost 1,5 trln HUF ali približno 4,3 mlrd EUR.

Neodvisni trgovci, ki prodajajo svoje izdelke preko globalnih spletnih platform, imajo na trgu največji tržni delež. Ta je v letu 2020 znašal 6 %.


Spletni ponudniki na Madžarskem:
  • Alibaba Group Holding Ltd
  • Alza.hu Kft                             
  • Amazon.com Inc                          
  • Auchan Magyarország Kft                 
  • BestByte Kft                            
  • Book24 Zrt                              
  • Brendon Gyermekáruházak Kft             
  • CCC Hungary Shoes Kft                    
  • Deichmann Cipokereskedelmi Kft          
  • eBolt.hu
  • Extreme Digital - Emag Kft              
  • G'Roby Netshop Kft                      
  • H&M Hennes & Mauritz Kft                
  • Haldorádó Team Kft                      
  • Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft  
  • Ikea Lakberendezési Kft                 
  • Internet Mall Kft                       
  • Inventurio Zrt                          
  • Játéknet.hu Webáruház Kft               
  • Jysk Kereskedelmi Kft                   
  • Kifli.hu Shop Kft                       
  • Libri-Bookline Zrt                      
  • Líra Könyv Zrt                          
  • LPP Hungary Kft                         
  • Manna Natúr Kozmetikum Kft              
  • Media Markt Retail Cooperation Kft      
  • Mountex Alpin Design Kft                
  • Online Príma Hungary Kft                
  • Otto Group                              
  • Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft 
  • Regio Kft                                
  • SC Dante International SA               
  • Spar Magyarország Kereskedelmi Kft      
  • Studio Moderna 2000 TV-Shop Kft         
  • Tarsago Magyarország
  • Tchibo Budapest Kft                     
  • Telemarketing International Kft         
  • Tesco-Globál Áruházak Zrt               
  • Tízpróba Magyarország Kereskedelmi Kft  
  • Vitaking Kft                            
  • Vörösko Kft                             
  • White Crystal Kft                       
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
   

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Čeprav se bančni prenosi uporabljajo za več kot 80 % plačilnih transakcij na Madžarskem, je od novih strank priporočljivo zahtevati avansno plačilo. Akreditiv se pogosto uporablja za pomembnejše in vrednejše prve transakcije, preden se med partnerji razvije medsebojno zaupanje. Uporabljajo se tudi kreditne kartice, vendar večinoma za individualne nakupe. Običajni plačilni pogoji so 60 ali 90 dni.

Največje poslovne banke na Madžarskem so OTP - madžarska hranilnica, madžarska banka za zunanjo trgovino MKB, komercialna in kreditna banka K&H, UniCredit, Erste, Raiffeisen, Budapest Bank in CIB Bank. Vse so članice madžarskega bančnega združenja.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S podporo EU sredstev Madžarska še naprej razvija svojo že dokaj dobro in razširjeno prometno infrastrukturo. 
 
Cestni transport predstavlja okoli 3/4 celotnega sektorja. Cestno omrežje povezuje Madžarsko z njenimi najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami, kot sta Nemčija in Avstrija. Prevlada cestnega transporta povzroča prekomerno uporabo cest, s tem pa tudi zastoje in zamude.

Železniški transport predstavlja približno 20 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska se ponaša z obsežnim železniškim omrežjem, ki povezuje velika mestna in komercialna središča. Glavno železniško vozlišče je Budimpešta.

Rečni promet predstavlja manj kot 5 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska kot država brez izhoda na morje nima neposrednega dostopa do morskih pristanišč in pomorskih trgovskih poti. Rečni transport se odvija po reki Donavi, ki teče skozi prestolnico in zagotavlja povezave med Nemčijo in Črnim morjem.

Madžarski letalski transport je slabo razvit. Vendar pa so novi infrastrukturni projekti izboljšali zmogljivosti na glavnem letališču Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), ki ima strateško lokacijo v Srednji Evropi in ponuja velike možnosti za razširitev zmogljivosti zračnega tovornega prometa. 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno junij 2021.

_