Madžarska

Prodaja na Madžarsko

Gospodarska politika vlade 

Vlada se sooča z dvema večjima političnima izzivoma: konsolidacijo javnih financ in spodbujanjem gospodarske rasti.

Vlada pod vodstvom Fidesza spodbuja tuje naložbe, gospodarsko rast in politike, usmerjene v stabilnost, a posega v gospodarstvo in zavira konkurenco v sektorjih, ki se štejejo za strateško ali politično pomembne. Javna naročila se pogosto uporabljajo za spodbujanje vladnih podjetij.

Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 


Z naraščanjem mestnega prebivalstva narašča tudi povpraševanje madžarskih potrošnikov po kakovostnih prehrambnih izdelkih, predvsem po zdravih in ekoloških živilih. Obstaja precejšnja razlika med potrošniki, ki živijo v velikih mestih in med potrošniki na podeželju. Koncentracija nakupovalnih središč in mednarodnih blagovnih znamk v večjih mestnih središčih je oblikovala nov profil potrošnikov. V državi tudi narašča število enočlanskih gospodinjstev.

Na nakupno odločitev madžarskih potrošnikov največ vpliva cena. Večina potrošnikov kupuje le na podlagi svojih potreb. Le za majhen delež potrošnikov so pomembni še drugi elementi, kot so kakovost in poprodajne storitve. Ta segment potrošnikov je precej impulziven.
 

Tržne poti, distribucija

Madžarska je postala prednostna lokacija za številne multinacionalke, ki tu ustanavljajo svoje sedeže za srednjo in jugovzhodno Evropo. Tuje blago običajno uvozijo trgovci na debelo, nato pa ga neposredno prodajajo trgovcem na drobno in končnim uporabnikom. Madžarski agenti in distributerji običajno iščejo pomoč tujih partnerjev, da si delijo stroške trženja in promocije, ter si zagotovijo usposabljanje in financiranje.
 
Do nedavnega so na madžarskem maloprodajnem trgu prevladovali majhni neodvisni trgovci, zlasti v manj poseljenih delih države. Na tisoče teh trgovin še naprej služi podeželskemu prebivalstvu in predstavlja logistične izzive za distributerje in dobavitelje. Vendar pa na madžarski maloprodajni trg vstopajo srednje velike, finančno uveljavljene verige z diskontnimi cenami, ki imajo svoje maloprodajne enote v manjših vaseh in drugih naseljih. Najuspešnejša distribucijska podjetja na Madžarskem so hčerinske družbe v 100-odstotni lasti mednarodnih verig, kot so Auchan, Tesco, Lidl, Aldi, DM, itd.

Prodaja v hipermarketih se je v letu 2021 povečala za 5 % in dosegla vrednost 1,187 trln HUF ali približno 3,31 mlrd EUR. Tesco-Globál Áruházak je glavni konkurent v segmentu, s 46 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 dosegla 1,486 trln HUF ali približno 4,14 mlrd EUR.

Supermarketi so v letu 2021 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 593 mlrd HUF ali 1,65 mlrd EUR. Spar Magyarország Kereskedelmi je največji konkurent v segmentu, z 61 % tržnim deležem v letu 2021. V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v supermarketih rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla 725 mlrd HUF ali 2,02 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2021 zabeležili najvišjo, 20 % rast prodaje, ki je dosegla 1,48 trln HUF ali 4,12 mlrd EUR. Lidl Magyarorszag Kereskedelmi je največji diskontni trgovec na Madžarskem. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 53 %. V prihodnjih 5 letih analitiki napovedujejo, da bo prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla 2,275 trln HUF ali približno 6,34 mlrd EUR.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság 2.159,56
Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 1.968,92
Tesco-Global Áruházak Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 1.909,63
Auchan Magyarország Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 1.111,71
Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 958,9
Aldi Magyarország Élelmiszer Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság 911,45
Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. 449,81


 

Spletna prodaja na Madžarskem

Spletna maloprodaja se je na Madžarskem v letu 2021 povečala za 34 % in dosegla vrednost 899 mlrd HUF ali približno 2,5 mlrd EUR.

Extreme Digital - Emag Kft je bil v letu 2021 vodilni spletni ponudnik na Madžarskem, s 7 %  tržnim deležem.

Pandemija Covid-19 je povzročila izjemno rast spletne trgovine že v letu 2020. Še vedno dinamična, čeprav nekoliko počasnejša, je bila tudi rast leta 2021, pri čemer je stopnja rasti ostala dvakrat večja od tiste pred pandemijo.
Še posebej se je povečala spletna prodaja hrane. Kljub temu, da so bile trgovine s hrano med pandemijo lahko odprte, so se številni potrošniki odločili tudi za nakup hrane in pijače prek spleta. Močno se je povečala tudi spletna prodaja izdelkov za dom in vrt, igrač in iger.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja na Madžarskem v prihodnjih 5 letih rasla po 16 % povprečni letni stopnji (oziroma 13 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2026 dosegla vrednost 1,862 trln HUF, kar je približno 5,19 mlrd EUR.

Spletni ponudniki na Madžarskem:
  • Extreme Digital – Emag Kf
  • Media Markt Retail Cooper
  • Ikea Lekberendezesi Kft
  • Tesco Global Aruhazak Zrt
  • Extreme Digital Zrt
  • CCC SA
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
   

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Čeprav se bančni prenosi uporabljajo za več kot 80 % plačilnih transakcij na Madžarskem, je od novih strank priporočljivo zahtevati avansno plačilo. Akreditiv se pogosto uporablja za pomembnejše in vrednejše prve transakcije, preden se med partnerji razvije medsebojno zaupanje. Uporabljajo se tudi kreditne kartice, vendar večinoma za individualne nakupe. Običajni plačilni pogoji so 60 ali 90 dni.

Največje poslovne banke na Madžarskem so OTP - madžarska hranilnica, madžarska banka za zunanjo trgovino MKB, komercialna in kreditna banka K&H, UniCredit, Erste, Raiffeisen, Budapest Bank in CIB Bank. Vse so članice madžarskega bančnega združenja.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S podporo EU sredstev Madžarska še naprej razvija svojo že dokaj dobro in razširjeno prometno infrastrukturo. 
 
Cestni transport predstavlja okoli 3/4 celotnega sektorja. Cestno omrežje povezuje Madžarsko z njenimi najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami, kot sta Nemčija in Avstrija. Prevlada cestnega transporta povzroča prekomerno uporabo cest, s tem pa tudi zastoje in zamude.

Železniški transport predstavlja približno 20 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska se ponaša z obsežnim železniškim omrežjem, ki povezuje velika mestna in komercialna središča. Glavno železniško vozlišče je Budimpešta.

Rečni promet predstavlja manj kot 5 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska kot država brez izhoda na morje nima neposrednega dostopa do morskih pristanišč in pomorskih trgovskih poti. Rečni transport se odvija po reki Donavi, ki teče skozi prestolnico in zagotavlja povezave med Nemčijo in Črnim morjem.

Madžarski letalski transport je slabo razvit. Vendar pa so novi infrastrukturni projekti izboljšali zmogljivosti na glavnem letališču Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), ki ima strateško lokacijo v Srednji Evropi in ponuja velike možnosti za razširitev zmogljivosti zračnega tovornega prometa. 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2022.

_