Madžarska

Prodaja na Madžarsko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Z naraščanjem mestnega prebivalstva narašča tudi povpraševanje madžarskih potrošnikov po kakovostnih prehrambnih izdelkih, predvsem po zdravih in ekoloških živilih. Obstaja precejšnja razlika med potrošniki, ki živijo v velikih mestih in med potrošniki na podeželju. Koncentracija nakupovalnih središč in mednarodnih blagovnih znamk v večjih mestnih središčih je oblikovala nov profil potrošnikov. V državi tudi narašča število enočlanskih gospodinjstev.

Na nakupno odločitev madžarskih potrošnikov največ vpliva cena. Večina potrošnikov kupuje le na podlagi svojih potreb. Le za majhen delež potrošnikov so pomembni še drugi elementi, kot so kakovost in poprodajne storitve. Ta segment potrošnikov je precej impulziven.
 

Tržne poti, distribucija

Madžarska je postala prednostna lokacija za številne multinacionalke, ki tu ustanavljajo svoje sedeže za srednjo in jugovzhodno Evropo. Tuje blago običajno uvozijo trgovci na debelo, nato pa ga neposredno prodajajo trgovcem na drobno in končnim uporabnikom. Madžarski agenti in distributerji običajno iščejo pomoč tujih partnerjev, da si delijo stroške trženja in promocije, ter si zagotovijo usposabljanje in financiranje.

Maloprodajni sektor se razlikuje glede na mesto in podeželje. V Budimpešti so številne prestižne trgovine, nakupovalni centri, hipermarketi in supermarketi. Najuspešnejša distribucijska podjetja na Madžarskem so v 100 % lasti mednarodnih verig, kot so Auchan, Tesco, Lidl, Aldi, DM, Rossmann, OBI, Praktiker in IKEA. Največji nakupovalni centri v Budimpešti so Arkad, Terminal KOKI, Westend, Arena in Mammut. Majhne, ??neodvisne, družinske trgovine prevladujejo v maloprodajnem sektorju na podeželju. Na tisoče teh trgovin predstavlja logistične izzive za distributerje in dobavitelje.

Vrednost spletne maloprodaje na Madžarskem je v letu 2017 znašala 1,7 mlrd EUR, kar predstavlja 6,2 % celotne maloprodaje. V letu 2017 je 39 % Madžarov kupovalo preko spleta, kar je še vedno pod povprečjem EU, ki znaša 57 %. V letu 2017 je bilo na Madžarskem registriranih približno 12.800 spletnih trgovin, kar je le 1,6% skupnega števila spletnih trgovin v Evropi. Med najbolj priljubljene in največje spletne trgovine na Madžarskem spadajo Tesco, Media Markt, eMAG, Vatera.hu, Mall, Tesco, Libri-Bookline in Ujjé.hu. Madžari preko spletna največ kupujejo elektronske in električne potrošne izdelke, pa tudi oblačila in modne dodatke. V letu 2017 je bilo na Madžarskem 5,85 mio spletnih nakupovalcev, po napovedih naj bi se to število do leta 2022 povečalo na 6,9 mio.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Tesco-Global Áruházak Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 2.173,39
Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 1.595,32
Auchan Magyarország Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 1.090,17
Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság 952,73
Hungaropharma Gyógyszerkereskedelmi Zrt. 795,44
Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 708,09
Aldi Magyarország Élelmiszer Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság 568,80
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Čeprav se bančni prenosi uporabljajo za več kot 80 % plačilnih transakcij na Madžarskem, je od novih strank priporočljivo zahtevati avansno plačilo. Akreditiv se pogosto uporablja za pomembnejše in vrednejše prve transakcije, preden se med partnerji razvije medsebojno zaupanje. Uporabljajo se tudi kreditne kartice, vendar večinoma za individualne nakupe.

Največje poslovne banke na Madžarskem so OTP - madžarska hranilnica, madžarska banka za zunanjo trgovino MKB, komercialna in kreditna banka K&H, UniCredit, Erste, Raiffeisen, Budapest Bank in CIB Bank. Vse so članice madžarskega bančnega združenja.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Madžarsko na 30. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
 
S podporo EU sredstev Madžarska še naprej razvija svojo že dokaj dobro in razširjeno prometno infrastrukturo. Cestni transport predstavlja 74,7 % celotnega sektorja. Cestno omrežje povezuje Madžarsko z njenimi najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami, kot sta Nemčija in Avstrija. Prevlada  cestnega transporta povzroča prekomerno uporabo cest, s tem pa tudi zastoje in zamude.

Železniški transport predstavlja 21 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska se ponaša z obsežnim železniškim omrežjem, ki povezuje velika mestna in komercialna središča. Glavno železniško vozlišče je Budimpešta.

Rečni promet predstavlja 3,3 % celotnega transportnega sektorja. Madžarska kot država brez izhoda na morje nima neposrednega dostopa do morskih pristanišč in pomorskih trgovskih poti. Rečni transport se odvija po reki Donavi, ki teče skozi prestolnico in zagotavlja povezave med Nemčijo in Črnim morjem.

Madžarski letalski transport je slabo razvit. Vendar pa so novi infrastrukturni projekti izboljšali zmogljivosti na glavnem letališču Budapest Ferenc Liszt International Airport (BUD), ki ima strateško lokacijo v Srednji Evropi in ponuja velike možnosti za razširitev zmogljivosti zračnega tovornega prometa.

Tržna segmentacija za leto 2018
 
Segment Odstotek
Cestni transport 74,7 %
Železniški transport 21,0 %
Rečni transport 3,3 %
Letalski transport  1,0 %
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno februar 2019.