Madžarska

Gospodarske panoge Madžarske

Priložnosti na trgu

Madžarska je privlačna država za tuje izvoznike in vlagatelje, saj ima odprto gospodarstvo, kakovostno infrastrukturo in strateško lokacijo. Madžarska bo v obdobju 2021–2027 prejela 52,8 mlrd EUR EU sredstev, ki bodo namenjena povečanju madžarske konkurenčnosti. Povečati nameravajo produktivnost in inovacijsko sposobnost madžarskih MSP, izboljšati produktivnost in pogoje zaposlovanja, vlagati v infrastrukturo, povečati čezmejno sodelovanje s sosednjimi regijami, dati osrednjo vlogo raziskavam, razvoju in inovacijam, pospešiti uporabo obnovljivih virov energije in spodbuditi prehod na bolj zeleno, nizkoogljično industrijo.

Perspektivna področja so:

Pametna mesta in pametna mobilnost: Inteligentni prometni sistemi so nameščeni v več mestih. Razvoj takšnih rešitev je postal prednostna naloga lokalnih občin in vključuje radarje, kamere in napredno elektroniko za cestni promet.
 
Pametne zgradbe in gradnja: Javni in zasebni sektor preoblikujeta obstoječe zgradbe v pametne zgradbe, vključno z obnovljivimi viri energije, naprednim nadzorom dostopa in upravljanjem varnosti.

Živilski izdelki: Najbolj perspektivni segmenti so visoko kakovostno goveje meso, pivo, slaščice in prigrizki.

Znanosti o življenju: Madžarska ima enega najbolj razvitih sektorjev farmacije in biotehnologije v Srednji in Vzhodni Evropi, naraščajoče število biotehnoloških podjetij ter hitro razvijajoče se raziskovalne ustanove. Za tuja podjetja obstajajo priložnosti za skupne raziskovalne in razvojne projekte, za naložbe in sodelovanje v oskrbovalni verigi. 80 % izdelkov, potrebnih za vsakodnevno delovanje madžarske zdravstvene službe, je uvoženih in na trgu obstajajo priložnosti za kakovostne in konkurenčne izdelke s področja medicinske opreme.


Gospodarstvo

Madžarska se je iz centralno-planskega preusmerila v tržno gospodarstvo. Dohodek na prebivalca znaša približno 2/3 povprečja držav članic EU. Madžarsko gospodarstvo je v veliki meri odvisno od izvoza, zaradi česar je občutljivo na zunanja tržna nihanja. Madžarska je neke vrste evropsko stičišče; v državi imajo mnoga podjetja svoje centrale, od logističnih storitev do raziskovalno razvojnih oddelkov številnih podjetij. Veliko je tudi tujega lastništva in tujih investicij v madžarska podjetja.

 

Struktura BDP

Kmetijski sektor predstavlja 4 % BDP in zaposluje 4,6 % delovno aktivnega prebivalstva. Glavni kmetijski pridelki so žita, sadje, zelenjava in vino.
 
Storitveni sektor prispeva 67 % BDP in zaposluje 63 % delovne sile. Storitveni sektor je v zadnjih letih povečal izvoz in postal bolj konkurenčen. Trgovina, turizem in finance predstavljajo največji delež dejavnosti in zaposlovanja v terciarnem sektorju.

 

 
Vir: EIU; Factiva, april 2021.

 

Industrijski sektor

Industrija predstavlja 29 % BDP zaposluje 32,8 % delovno aktivnega prebivalstva. Madžarska je zelo odprta za tuje naložbe. Najpomembnejša segmenta industrijskega sektorja sta avtomobilska industrija in proizvodnja elektronskih izdelkov.

V letu 2020 je industrijska proizvodnja upadla za -6,2 %. Za leto 2021 analitiki napovedujejo rast industrijske proizvodnje v višini 8,5 %, v letih 2022 in 2023 pa 3,6 %, oziroma 3,8 % rast.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na madžarskem trgu:

 

Turizem

Vrednost madžarskega hotelirskega sektorja se je v letu 2021 povečala za 17 % in bo predvidoma dosegla 193 mlrd HUF ali približno 520 mio EUR.

Madžarska ima v primerjavi z drugimi sosednjimi državami relativno visoko stopnjo precepljenosti prebivalcev, kar ustvarja spodbudne razmere za oživitev turizma in s tem hotelirskega sektorja. Največje okrevanje lahko pričakujejo hoteli nizkega in srednje cenovnega razreda, saj je cenovna dostopnost pomembnejša kot kdaj koli prej. Poleg tega se za ta segment hotelov največ odločajo domači turisti, domači turizem pa okreva veliko hitreje kot dohodni turizem. Po drugi strani pa se luksuzni hoteli v središču Budimpešte, ki so nekoč privabljali premožne tuje turiste in poslovne potnike, soočajo s šibkejšo prodajo, saj je pandemija zaradi omejitvenih ukrepov negativno vplivala na mednarodna potovanja.

V teh negotovih razmerah je ključnega pomena, da lahko ponudniki storitev ponudijo prilagodljive in agilne rešitve, ki omogočajo spremembe v zadnjem trenutku. Zaradi velike negotovosti turisti iščejo ponudbe, ki jim nudijo tako ugodne cene, kot tudi raven zavarovanja v primeru sprememb v kratkem času. Madžarski hotelirski sektor se sooča s številnimi izzivi, kot so pomanjkanje delovne sile, napovedani novi vali pandemije, potrebe po strogih varnostnih standardih in trenutna odvisnost od domačih turistov.

V obdobju 2022-2026 naj bi se vrednost madžarskega hotelirskega sektorja povečevala po 22 % povprečni letni stopnji, (oziroma 19 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2026 dosegla vrednost 528,8 mlrd HUF ali približno 1,4 mlrd EUR.

Tržni deleži v madžarskem hotelirskem sektorju glede na vrednost prodaje v letu 2021 (v %)


Vir: Euromonitor International

Zaradi pandemije se je povečala spletna prodaja potovanj. V letu 2021 je beležila 30 % rast in bo v tem letu predvidoma dosegla 303,2 mlrd HUF ali približno 800 mio EUR. Turistične agencije v letu 2021 beležijo 21 % rast in bodo v letu 2021 predvidoma ustvarile 400 mio EUR prihodkov.

Podobno kot druge storitvene dejavnosti, so morale tudi tradicionalne turistične agencije v kritičnih obdobjih pandemije zapreti svoje pisarne. Vse velike agencije so se zato uspešno preselile na spletne platforme, da bi komunicirale s strankami in jih privabile s posebnimi ponudbami. Le manjše turistične agencije, ki preprodajajo potovanja, so v času prisilnega zaprtja zaustavile svoje poslovanje in odpustile svoje delavce. Spletne potovalne platforme so še posebej pomembne za nišno, a bogato skupino turistov. V to skupino spadajo tisti, ki so bili v času pandemije pripravljeni plačati premije za potovanja na eksotične lokacije, brez negativnih testov ali cepilnih potnih listov.

Po napovedih analitikov naj bi se spletna prodaja potovanj na Madžarskem v obdobju 2022-2026 povečevala po 32 % povprečni letni stopnji (oziroma 28 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter leta 2026 dosegla 1.200 mlrd HUF ali približno 3,26 mlrd EUR. Turistične agencije naj bi v napovedanem obdobju beležile 24 % povprečno letno rast (21 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 ustvarile prihodke v višini 436,1 mlrd HUF ali približno 1,18 mlrd EUR.

Največja podjetja na področju hotelirskega sektorja na Madžarskem

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Danubius Hotel & Spa Plc 174,65
Danubius Szállodaüzemeltetö És Szolgáltató Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 37,10
Hunguest Hotels Szállodaipari Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 35,05
Sof-11 Sb Operatingco Korlátolt Felelösségü Társaság 19,77
Accor-Pannonia Hotels Szállodaüzemeltetö Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 12,15
Avalon Park Korlátolt Felelösségü Társaság 11,79
Spirit Hotel Gyógyszálloda Korlátolt Felelösségü Társaság 9,13
 

Največje turistične agencije na Madžarskem

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Jcg Travel Korlátolt Felelösségü Társaság 59,01
Club Tihany Üdülöközpont Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 2,22
United Asia Travel Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 1,65
Main Assets Korlátolt Felelösségü Társaság 1,60
Szállás És Utazás Kft. 1,46
Travelorigo Hungary Korlátolt Felelösségü Társaság 1,44
Araamu Travel Kereskedelmi És Szolgáltató Korlátolt Felelösségü Társaság 1,43


Vir: Factiva, november 2021.

  

 

Avtomobilska industrija


Avtomobilska industrija na Madžarskem predstavlja približno tretjino celotne madžarske proizvodnje. Več kot 90 % proizvodnje avtomobilov je namenjene izvozu. V panogi je zaposlenih okoli 186.000 ljudi, kar predstavlja 4,1 % celotne zaposlenosti v državi. Madžarska je tudi 3. največja izvoznica bencinskih motorjev, 5. največja izvoznica baterij za EV ter 6. največja izvoznica dizelskih motorjev na svetu.
 
Madžarska je pomemben regionalni proizvajalec avtomobilov. Trenutno v madžarski avtomobilski proizvodnji prevladujejo trije proizvajalci: Magyar Suzuki, Mercedes-Benz in Audi Hungaria, BMW pa načrtuje gradnjo tovarne v Debrecenu v začetku leta 2022.
 
Največjo proizvodnjo avtomobilov je Madžarska dosegla leta 2019, ko je proizvedla skupno 533.000 enot. V letu 2020 se je proizvodnja znižala na 433.000 enot.

Vrednost izvoza madžarske avtomobilske industrije je v letu 2020 dosegla 17 mlrd EUR. Največji izvozni trg je bila v letu 2020 Nemčija, kamor so izvozili za 6,5 mlrd EUR. Drugi najpomembnejši izvozni trg je bila v tem letu Belgija, kamor so izvozili skoraj za 1 mlrd EUR vozil.
 
Madžarski avtomobilski sektor je v prvi polovici leta 2021, medletno povečal svojo proizvodnjo za 31 %. Po napovedih naj bi do konca leta 2021, skupna vrednost avtomobilskega sektorja prvič v zgodovini presegla 10.000 mlrd HUF, kar je približno 27,13 mlrd EUR. Avtomobilski sektor naj bi tako uresničil vladna prizadevanja, da letos poveča svoj delež v madžarskem BDP na 5,5 %.
 


Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilov na Madžarskem 

 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Audi Hungaria Zrt. 
7.517,63
Magyar Suzuki Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 1.711,41
Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 1.021,24
Smr Automotive Mirror Technology Hungary Betéti Társaság 646,80
Acps Automotive Korlátolt Felelösségü Társaság 150,73
Schwarzmüller Jármügyártó És Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 129,46
Opel Szentgotthárd Autóipari Korlátolt Felelösségü Társaság 96,49
Autóflex-Knott Közlekedési Eszközöket Gyártó Szolgáltató És Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 94,09
  


Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilskih delov na Madžarskem 

   
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Schaeffler Savaria Korlátolt Felelösségü Társaság 680,64
Denso Gyártó Magyarország Korlátolt Felelösségü Társaság 550,69
Zf Hungária Ipari És Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 502,48
Robert Bosch Automotive Steering Korlátolt Felelösségü Társaság 445,40
Borgwarner Oroszlány Korlátolt Felelösségü Társaság 389,69
Joyson Safety Systems Hungary Korlátolt Felelösségü Társaság 285,52
Bpw-Hungária Korlátolt Felelösségü Társaság 242,23



Vir: Factiva, november 2021.

 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje