Madžarske spletne platforme zaostajajo za regionalnimi konkurenti
Lani se je spletna prodaja na Madžarskem povečala za 15 %
Glede na poročilo o digitalnem poslovanju na Madžarskem, ki ga je 14. februarja 2025 objavila svetovalna družba PwC, se je madžarski trg e-trgovine v letu 2024 povečal za 15 % in dosegel 1.920 mlrd HUF ali 4,85 mld EUR.Spletna prodaja pri EU spletnih ponudnikih se je lani povečala za 10 %, pri ponudnikih izven EU pa za 17 %.
Spletna prodaja, ki so jo na Madžarskem ustvarili spletni trgovci s sedežem v EU, se je lani povečala za 10 % na 1.600 mlrd HUF ali 4,04 mlrd EUR.
Madžarski potrošniki so lani preko spletnih platform iz držav zunaj EU kupili blago v vrednosti 330 mlrd HUF ali 834,8 mio EUR, kar predstavlja 17 % medletno rast.
Poročilo PwC kaže, da 31 % od 4,2 mio Madžarov, ki kupujejo prek spleta, to počne redno. Približno 31 % jih kupuje redko, 38 % pa občasno.
Rast e-trgovine je na Madžarskem lani presegla 2,6 % rast, ki so jo zabeležile tradicionalne trgovine, vključno s prodajo goriva.

Hiter vzpon kitajske spletne platforme Temu na madžarskem trgu
Madžarski potrošniki postajajo vse bolj občutljivi na cene. Povprečna vrednost spletne košarice je leta 2024 stagnirala, kar je odraz povečane previdnosti ob visoki inflaciji.Vse večja cenovna občutljivost pomaga tudi razložiti hiter vzpon kitajske spletne platforme Temu na madžarskem trgu.
Večino nakupov na spletnih prodajnih platformah izven EU so Madžari lani opravili preko kitajske platforme Temu, ki je zabeležila več kot 9 mio lokalnih naročil v vrednosti približno 110 mlrd HUF ali 278,3 mio EUR.
Baza aktivnih uporabnikov tega spletnega mesta je dosegla 1,8 mio.
Ena tretjina Madžarov, ki kupujejo prek spleta, je imela lani na svojih telefonih aplikacijo Temu.
Madžarske spletne platforme zaostajajo za regionalnimi konkurenti
Medtem ko se madžarski spletni trgovci le težko prebijajo na tuje trge, pa tuji konkurenti uspešno vstopajo na madžarski trg e-trgovine. Tuji spletni ponudniki pogosto ponujajo nižje cene, kot jih imajo domača podjetja, ter tudi brezplačno dostavo.Madžarski spletni ponudniki zato vse bolj izgubljajo tržne deleže na domačem trgu, hkrati pa težko dohajajo tudi konkurente iz Češke, Slovaške, Romunije in Poljske.
Do leta 2023 so bili največji madžarski spletni trgovci na drobno v tuji lasti, pri čemer so bili romunski eMAG ter češka Alza in Kifli vodilni na trgu v svojih segmentih.
Med 15 največjimi spletnimi ponudniki na Madžarskem jih je bilo le 5 v madžarski lasti, druge pa so nadzorovala podjetja iz Češke, Nemčije, Francije, Romunije, Združenega kraljestva, Švedske in Poljske.
Preoblikovanje trga je povzročilo pritisk na domače spletne trgovce, naj uvajajo inovacije in izboljšajo raven svojih storitev, s čemer bi lahko povečali obseg poslovanja in ostali konkurenčni.
Extreme Digital, nekoč vodilni madžarski konkurent v e-trgovini, je pri tem lahko primer dobre prakse. Na trgu je dominiral do leta 2019–2020, nato pa se je združil z romunskim spletnim ponudnikom eMAG, obdržal svoje ime in zdaj vodi madžarsko spletno maloprodajo.
Rast spletne trgovine je na Madžarskem preoblikovala tudi logistični trg
Rast e-trgovine je preoblikovala tudi logistični trg, pri čemer postajajo vse bolj priljubljeni paketomati. Lani je bilo vsako 4. naročilo v e-trgovini na Madžarskem opravljeno prek paketomatov, ta številka pa se je v samo 4 letih podvojila na skoraj 10.000.Regionalna logistična podjetja, kot je češki Packeta, so izkoristila to rast. Packeta je lani junija prevzel madžarsko podjetje Foxpost. Foxpost je bil leta 2014 pionir na trgu paketnih terminalov in je v samo 10 letih postal največji konkurent na trgu, zahvaljujoč finančni podpori svojih lastnikov.
Wallis, eno največjih podjetij v popolni madžarski lasti, je svoje deleže v Foxpostu prodalo konzorciju CVC Capital Partners in EMMA Capital Group.
Podjetje Foxpost upravlja več kot 1.200 terminalov po vsej Madžarski in je lani dostavilo skoraj 10 mio paketov, pri čemer sodeluje z več 1.000 trgovci na drobno.
Podjetje Packeta, ki je vodilni konkurent na trgu Slovaške in Češke, je leta 2019 vstopilo na madžarski trg. V samo 6 letih je svojo mrežo prevzemnih mest in paketomatov povečalo na več kot 3.500. Po združitvi s Foxpost, je Packeta postal prevladujoči ponudnik logistike na madžarskem trgu paketomatov.

Viri:
- Factiva
- bne IntelliNews
- Budapest Business Journal
- Foto: iStock, Packeta.hu
Preberite še:
Globalni trendi na področju IKT
Spletne prodajne platforme
Poslovno okolje Madžarske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.