Slovaška 
Prodaja na Slovaško
Gospodarska politika vlade
Poudarek slovaške vladne politike je na zmanjševanju korupcije in krepitvi poslovnega okolja. Poleg tega si vlada prizadeva za spodbujanje cepljenja proti Covid-19, saj ima Slovaška najnižjo stopnjo precepljenosti med višegrajskimi državami (Češka, Madžarska in Poljska).Vlada poskuša zmanjšati razvojno vrzel med regijami ter povečati izdatke za infrastrukturo in raziskave in razvoj za podporo dolgoročni rasti. Napredek na tem področju bo odvisen predvsem od uspešnega črpanja sredstev EU.
Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Glavni dejavnik nakupne odločitve slovaških potrošnikov je cena, čeprav vedno bolj povprašujejo tudi po kakovostnih izdelkih. Velik pomen imajo poprodajne storitve in garancije.Slovaškim potrošnikom se življenjski standard izboljšuje, a je še vedno pod evropskim povprečjem. Slovaki vse bolj posegajo po izdelkih, ki so namenjeni zdravemu načinu življenja in so okolju prijazni. Pri sprejemanju novih izdelkov so precej previdni. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom.
Tržne poti, distribucija
Slovaški maloprodajni sektor sestavljajo številna zasebna maloprodajna podjetja, tako tuja kot lokalna.Prodaja v hipermarketih je v letu 2021 zrasla za 6 % in dosegla vrednost 2,4 mlrd EUR. Kaufland Slovenska Republika je največji konkurent v segmentu, z 59 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 1 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -1 % stopnji) ter v letu 2026 dosegla vrednost 2,6 mlrd EUR.
Segment supermarketov je v letu 2021 beležil 7 % rast prodaje, ki je dosegla 2,4 mlrd EUR. Coop Jednota Slovensko je v tem segmentu največji konkurent, katerega tržni delež je v letu 2021 znašal 44 %. Prodaja v tem segmentu bo v prihodnjih 5 letih po napovedih rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla 2,9 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2021 beležili 7 % rast prodaje, ki je dosegla 1,7 mlrd EUR. Lidl Slovenská Republika je največji diskontni trgovec na Slovaškem, s 97 % tržnim deležem v letu 2021. Segment diskontnih trgovin naj bi po napovedih v prihodnjih 5 letih dosegal 6 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 2,2 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Lidl Slovenská Republika V.O.S. | 1.764,91 |
Tesco Stores Sr A.S. | 1.647,28 |
Kaufland Slovenská Republika V.O.S. | 1.508,94 |
Billa S.R.O. | 794,93 |
Nay A.S. | 369,66 |
Dm Drogerie Markt S.R.O. | 297,50 |
Merkury Shop S.R.O. | 223,46 |
Spletna prodaja na Slovaškem
Vrednost spletne maloprodaje se je na Slovaškem v letu 2021 povečala za 19 % in dosegla 2,1 mlrd EUR.Internet Mall Slovakia sro je največji spletni ponudnik na trgu. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 7 %.
Vrednost e-trgovine se je med pandemijo povečala, saj so potrošniki več časa preživeli doma in poskušali zmanjšati število obiskov v nakupovalnih središčih. Potrošniki so nakupovali več na spletu, razširili pa so se tudi segmenti spletnega nakupovanja.
Na strani ponudbe so se podjetja na spremenjene okoliščine odzvala z nadaljnjim razvojem svojih spletnih kanalov ter ponudila brezplačno dostavo in možnost vračila, da bi nadomestila upad vrednosti prodaje v fizičnih trgovinah. Vsi segmenti spletne prodaje so v letu 2021 zabeležili dvomestno rast, pri čemer je segment hrane in pijače že drugo leto zapored zabeležil najvišjo rast.
Leta 2021 so občasni spletni nakupovalci postali redni nakupovalci. Poleg tega se je tudi veliko starejših potrošnikov odločilo za nakupovanje po spletu. Kljub temu, da se je rast maloprodajne vrednosti spletne prodaje v letu 2021 nekoliko upočasnila v primerjavi z letom 2020, je kljub temu ostala visoka v primerjavi z ravnmi pred pandemijo.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Slovaškem v prihodnjih 5 letih rasla po 12 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2026 dosegla vrednost 3,6 mlrd EUR.
Spletni ponudniki na Slovaškem:
- Andrea Shop sro
- Bonprix Sp zoo
- Elektrosped as
- Eobuwie.pl SA
- Internet Mall Slovakia sro
- Nay as
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Običajni načini plačila so podobni kot v drugih državah EU, ter vključujejo plačila na odprt račun, avansna plačila, Swift transakcije, akreditive in bančne garancije. Vse je odvisno od medsebojnega dogovora in stopnje zaupanja. Plačilna disciplina je dobra.Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Slovaška ima strateško geografsko lego države. Zaradi številnih avtocest, ki prečkajo to območje, Slovaška ponuja neposreden dostop do madžarskih avtocest za potovanje na jug in jugovzhod Evrope, pa tudi na nemški, švicarski in italijanski trg prek Avstrije.Tako kot v večini evropskih držav tudi v slovaškem transportnem sektorju prevladuje cestni transport. Po cestah na leto prepeljejo več kot 200 mio ton blaga. Slovaška ima 43.414 km cest. Za posodobitev omrežja se v zvezi z vseevropskim omrežjem izvaja veliko število naložb v projekte prometnega omrežja.
Železniško omrežje je staro, a vendar predstavlja skoraj 20 % slovaškega transporta, kar je več od evropskega povprečja. Približno 48 mio ton blaga vsako leto prepeljejo po železnici.
Promet po celinskih plovnih poteh je zanemarljiv, saj letno prepeljejo po teh poteh le okoli 1,5 mio ton blaga.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- greenpages - slovaški poslovni imenik
- expat.slovakia - poslovni imenik slovaških podjetij
- business-yellowpages - slovaške rumene strani
- svk.bizdirlib.com – poslovni imenik slovaških podjetij
Druge koristne povezave:
- SARIO - Slovak investment and trade development agency
- SBA - Slovak Business Agency
- Slovak Chamber of Commerce and Industry in Slovakia
- Business Register
- slovensko.sk - Central Government Portal
- Electronic Services Portal of the Ministry of Economy of the SR
- Financial Administration
- Statistical Office of the Slovak Republik
- Národná banka Slovenska
- Industrial Property Office of the Slovak Republic
Posodobljeno maj 2022.
_