Slovaška

Prodaja na Slovaško

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Glavni dejavnik nakupne odločitve slovaških potrošnikov je cena, čeprav vedno bolj povprašujejo tudi po kakovostnih izdelkih. Velik pomen imajo poprodajne storitve in garancije.

Slovaškim potrošnikom se življenjski standard izboljšuje, a je še vedno pod evropskim povprečjem. Slovaki vse bolj posegajo po izdelkih, ki so namenjeni zdravemu načinu življenja in so okolju prijazni. Pri sprejemanju novih izdelkov so precej previdni. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom.
 

Tržne poti, distribucija

Slovaški maloprodajni sektor sestavljajo številna zasebna maloprodajna podjetja, tako tuja kot lokalna.

Prodaja v hipermarketih je v letu 2020 zrasla za 4 % in dosegla vrednost 2,3 mlrd EUR. Kaufland Slovenska Republika je največji konkurent v segmentu, s 53 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2020-2025 povečevala po 1 % povprečni letni stopnji, oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -1 % stopnji.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 8 % rast prodaje, ki je dosegla 2,2 mlrd EUR. Coop Jednota Slovensko je v tem segmentu največji konkurent, katerega tržni delež je v letu 2020 znašal 44 %. Prodaja v tem segmentu bo v prihodnjih 5 letih po napovedih rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla 2,7 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 11 % rast prodaje, ki je dosegla 1,6 mlrd EUR. Lidl Slovenská Republika je največji diskontni trgovec na Slovaškem, z 92 % tržnim deležem. Segment diskontnih trgovin naj bi po napovedih v prihodnjih 5 letih dosegal 6 % povprečno letno rast prodaje (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 2,1 mlrd EUR.

 Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Tesco Stores Sr A.S. 1.302,97
Lidl Slovenská Republika V.O.S. 1.236,69
Kaufland Slovenská Republika V.O.S. 1.078,67
Billa S.R.O. 598,85
Nay A.S. 312,01
Dm Drogerie Markt S.R.O. 223,32
Merkury Shop S.R.O. 185,76


 

Spletna prodaja na Slovaškem

Spletna prodaja se je na Slovaškem v letu 2020 povečala za 31 % in dosegla vrednost 1,8 mlrd EUR.

Spletna prodaja se je med pandemijo močno povečala, saj so potrošniki več časa preživeli doma in poskušali zmanjšati obiske v fizičnih trgovinah, da bi se izognili morebitni okužbi. Potrošniki so več kupovali na spletu, nakupe pa so razširili na različna področja. Podjetja so se na spremenjene okoliščine odzvala z nadaljnjim razvojem spletne trgovine. Ponudila so brezplačno dostavo in možnost vračila, da bi nadomestila upad vrednosti prodaje v fizičnih trgovinah. Vsa področja spletne prodaje so leta 2020 zabeležila dvomestno rast. Segment hrane in pijače se je skoraj podvojil in je zabeležil največjo rast. Podjetja, ki so bila pred pandemijo že prisotna v spletni trgovini, so imela konkurenčno prednost pred ostalimi, ki so spletno trgovino šele vzpostavljala. Številni spletni ponudniki so svoj portfelj izdelkov prilagodili nenadni spremembi življenjskega sloga potrošnikov, predvsem so razširili nabor izdelkov.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Slovaškem v obdobju 2020-2025 rasla po 13 % povprečni letni stopnji (oziroma 11 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 3,3 mlrd EUR.

Internet Mall Slovakia je največji spletni ponudnik na Slovaškem. Njegov tržni delež je v letu 2020 znašal 5 %. 
 
 
Spletni ponudniki na Slovaškem:
 
  • ABC Shop sro                     
  • About You GmbH                   
  • Alza.sk sro                      
  • Amazon.com Inc                 
  • Andrea Shop sro                  
  • Artforum Spol sro                
  • Asko - nabytok spol sro          
  • ASOS.com Ltd                      
  • Bonami CZ as                     
  • Bonprix Sp zoo                   
  • Bugy sro                          
  • CBR Martinus sro                 
  • CCC Slovakia sro                 
  • Company New as                   
  • Consortio Fashion Group spol sro 
  • Dedoles sro                      
  • Deichmann-Obuv sro               
  • dm-Drogerie Markt sro            
  • Dracik DIVI sro                  
  • Elektrosped as                   
  • Eobuwie.pl SA                     
  • Extreme Digital Zrt              
  • Eyerim sro                       
  • FAnn Parfumerie sro              
  • Fast Plus spol sro               
  • H&M Hennes & Mauritz SK sro      
  • Hornbach Baumarkt SR sro         
  • Ikar as                          
  • Ikea Bratislava sro              
  • Internet Mall Slovakia sro       
  • JRC Sk sro                       
  • Jysk sro                         
  • LPP Slovakia sro                 
  • Martinus sro                     
  • Merkury Market Slovakia sro      
  • Mirakl as                        
  • Möbelix SK sro                   
  • Mountfield SK sro                
  • Nay as                           
  • New Yorker Slovakia sro          
  • Next Retail Ltd                   
  • Notino sro                       
  • Obi Slovakia sro                 
  • OKAY Slovakia spol sro           
  • Otto Katalógusáruház Kft         
  • Panta Rhei sro                   
  • Pilulka.sk
  • Powerlogy sro                    
  • Sportisimo SK sro                
  • Studio Moderna sro                
  • Tempo Kondela sro                
  • Tesco Stores SR as               
  • Valve Corp                       
  • Wearco Sp zoo                    
  • Yves Rocher Slovakia sro         
  • Zara Slovakia sro                
  • Zooplus AG                       

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajni načini plačila so podobni kot v drugih državah EU, ter vključujejo plačila na odprt račun, avansna plačila, Swift transakcije, akreditive in bančne garancije. Vse je odvisno od medsebojnega dogovora in stopnje zaupanja. Plačilna disciplina je dobra. 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Slovaška ima strateško geografsko lego države. Zaradi številnih avtocest, ki prečkajo to območje, Slovaška ponuja neposreden dostop do madžarskih avtocest za potovanje na jug in jugovzhod Evrope, pa tudi na nemški, švicarski in italijanski trg prek Avstrije.

Tako kot v večini evropskih držav tudi v slovaškem transportnem sektorju prevladuje cestni transport. Po cestah na leto prepeljejo več kot 200 mio ton blaga. Slovaška ima 43.414 km cest. Za posodobitev omrežja se v zvezi z vseevropskim omrežjem izvaja veliko število naložb v projekte prometnega omrežja.

Železniško omrežje je staro, a vendar predstavlja skoraj 20 % slovaškega transporta, kar je več od evropskega povprečja. Približno 48 mio ton blaga vsako leto prepeljejo po železnici.
 
Promet po celinskih plovnih poteh je zanemarljiv, saj letno prepeljejo po teh poteh le okoli 1,5 mio ton blaga.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno junij 2021.

_