Slovaška

Prodaja na Slovaško


Kako prodajati na Slovaško?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Slovaškem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Vladna politika se ob visoki inflaciji osredotoča na podporo gospodinjstvom, zlasti upokojencem.

V ospredju je tudi črpanje sredstev EU in obvladovanje monetarnega zaostrovanja.

Vlada poskuša zmanjšati razkorak v razvoju med regijami, vlagati v infrastrukturo ter raziskave in razvoj, da bi podprla dolgoročno rast.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Glavni dejavnik nakupne odločitve slovaških potrošnikov je cena, čeprav vedno bolj povprašujejo tudi po kakovostnih izdelkih. Velik pomen imajo poprodajne storitve in garancije.

Slovaškim potrošnikom se življenjski standard izboljšuje, a je še vedno pod evropskim povprečjem.

Slovaki vse bolj posegajo po izdelkih, ki so namenjeni zdravemu načinu življenja in so okolju prijazni. Pri sprejemanju novih izdelkov so precej previdni. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom.
 

Tržne poti, distribucija

Bratislava je na Slovaškem najpomembnejši maloprodajni trg, ki ima tudi najbolj razvite distribucijske mreže. Drugi pomembnejši maloprodajni trgi so še Košice, Trnava, Trencin, Žilina, Poprad in Nitra, ki so hkrati tudi glavna proizvodna območja v državi.
 
Slovaški maloprodajni sektor je sestavljen iz zasebnih mrež maloprodajnih in veleprodajnih podjetij.
 
Na trend zahodnjaške maloprodaje, ki ponuja široko paleto izdelkov, je močno vplivalo poslovanje tujih podjetij.
 
Prodajno najbolj uspešen je diskontni trgovec Lidl, ki po vsej državi upravlja s približno 160 trgovin z več kot 6.000 zaposlenimi.
 
Na 2. mestu po prihodkih je Tesco, ki ima na Slovaškem 157 poslovalnic in zaposluje približno 8.500 ljudi.
 
Kaufland, tretja največja trgovska veriga, na Slovaškem upravlja 73 trgovin in zaposluje skoraj 6.500 ljudi.
 
4. največji trgovec Billa, ki je del nemške trgovske verige Rewe, ima na Slovaškem 160 trgovinami in več kot 4.000 zaposlenih. Je pomemben delodajalec na Slovaškem. Billa upravlja manjše supermarkete in hipermarkete v nakupovalnih središčih in mestnih središčih.
 
Druge mednarodne trgovske verige na Slovaškem vključujejo Metro Cash & Carry, Hornbach, OBI, Bauhaus, Drogerie Markt (DM), IKEA, XXXLutz in številne druge.
 
Večji slovaški trgovci na drobno so COOP Jednota, Terno in Kraj.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Lidl Slovenska Republika S.R.O. 2.018,90
Tesco Stores Sr A.S. 1.759,82
Kaufland Slovenska Republika V.O.S. 1.648,34
Billa S.R.O. 795,55
Terno Real Estate S.R.O. 246,57
Merkury Shop S.R.O. 238,76
Obi Slovakia S.R.O. 231,85
  
 

Spletna prodaja na Slovaškem

Po podatkih Heureke je e-trgovina na Slovaškem leta 2023 medletno upadla za -4 %, kar je že 2. zaporedno leto upada.
Vendar se je v Q4 2023 prodaja povečala za 5 %.

Segment elektronike predstavlja 24 % celotne spletne prodaje na Slovaškem. Segment kozmetičnih izdelkov in izdelkov za zdravje se je v letu 2023 povečal s 6 % na 8 %. Prodaja sedežnih garnitur se je povečala za 66 %, pralnih praškov za 55 %, hrana za hišne ljubljenčke pa je zrasla za 20 %.

Analitiki eCommerce DB napovedujejo, da bo leto 2024 uspešnejše od prejšnjih let. Spletna prodaja naj bi se povečala za 8,3 % na 2.172,3 mio USD, kar je približno 2 mlrd EUR.

V obdobju 2024-2028 naj bi spletna prodaja na Slovaškem rasla po 7,2 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 2.864 mio USD ali približno 2,65 mlrd EUR.
 

Največje spletne trgovine na Slovaškem po prihodkih v 2023

  • Alza.sk (301 mio USD ali 278,4 mio EUR)
  • Mall.sk (96 mio USD ali 88,8 mio EUR) 
  • Notino.sk (60 mio USD ali 55,5 mio EUR)
  • Aboutyou.sk (59 mio USD ali 54,6 mio EUR) 
  • Shein.com (55 mio USD ali 50,9 mio EUR)  

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajni načini plačila so podobni kot v drugih državah EU, ter vključujejo plačila na odprt račun, avansna plačila, Swift transakcije, akreditive in bančne garancije. Vse je odvisno od medsebojnega dogovora in stopnje zaupanja. Plačilna disciplina je dobra. 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Slovaška ima strateško geografsko lego države. Zaradi številnih avtocest, ki prečkajo to območje, Slovaška ponuja neposreden dostop do madžarskih avtocest za potovanje na jug in jugovzhod Evrope, pa tudi na nemški, švicarski in italijanski trg prek Avstrije.

Tako kot v večini evropskih držav tudi v slovaškem transportnem sektorju prevladuje cestni transport. Po cestah na leto prepeljejo več kot 200 mio ton blaga. Slovaška ima 43.414 km cest. Za posodobitev omrežja se v zvezi z vseevropskim omrežjem izvaja veliko število naložb v projekte prometnega omrežja.

Železniško omrežje je staro, a vendar predstavlja skoraj 20 % slovaškega transporta, kar je več od evropskega povprečja. Približno 48 mio ton blaga vsako leto prepeljejo po železnici.
 
Promet po celinskih plovnih poteh je zanemarljiv, saj letno prepeljejo po teh poteh le okoli 1,5 mio ton blaga.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
 

Viri:
 

  • Factiva
  • EIU
  • eCommerce DB
  • SITA



Posodobljeno avgust 2024.



Poglejte si tudi: