Na Slovaškem v 2025 in 2026 načrtujejo velike projekte v prometni infrastrukturi

četrtek, 07. november 2024
 

Leto 2024 je bilo za slovaška gradbena podjetja zelo zahtevno

Leto 2024 je za slovaško gradbeništvo eno najbolj zahtevnih v zadnjih letih, kar kažejo tudi rezultati. Podatki slovaškega statističnega urada za prvo polletje kažejo na medletni upad gradbene proizvodnje za skoraj -5 %. Avgusta letos je gradbena proizvodnja na medletni ravni upadla za -11,5 %, kar je bilo največ v zadnjih 4 letih.

Javna naročila za velike infrastrukturne projekte so se zadnja 4 leta praktično ustavila. Velik odstotek slovaških projektnih zmogljivosti, predvsem v segmentu prometne infrastrukture, zaradi pomanjkanja naročil države, dela za sosednje države, predvsem za Češko. Takšno stanje traja že več let in trenutno še ni pričakovati izboljšanja.

Glede na raziskavo, ki jo je oktobra med slovaškimi gradbenimi in inženirskimi podjetji izvedel CEEC Research, se sektor letos sooča z upadom domačega trga, kar je posledica zmanjševanja novogradenj (-5,7 %), pa tudi občutnega upada na področju vzdrževanja in popravil (-15,4 %). Velik upad beležijo tudi inženirske gradnje, kot so avtoceste in mostovi (-15 %).

Medtem ko domači trg upada, so slovaška gradbena podjetja v tujini letos zabeležila 10,7-odstotno rast, kar kaže na to, da podjetja, ki se širijo v tujino, najdejo boljše pogoje in priložnosti.
 

Na Slovaškem so v letih 2025 in 2026 načrtovani veliki projekti v prometni infrastrukturi

Na Slovaškem so v letih 2025 in 2026 načrtovani veliki gradbeni projekti, ki jih bodo financirali iz sredstev EU.

V okviru programa Slovaška 2021–2027, ki bo financiral projekte, osredotočene na prometno infrastrukturo, modernizacijo železnic, gradnjo avtocest in projekte za podporo pametnim mestom in regijam, se pričakujejo skupne naložbe v višini do 12,6 mlrd EUR. Njihova izvedba lahko prispeva k rasti prodaje gradbenih podjetij v prihodnjih letih.

V slovaški državni družbi za ceste pripravljajo nove projekte, kot sta dolgo pričakovana odseka Turany-Hubová in Kysučka D3, kar bo po njihovem mnenju lahko povečalo gradbeno dejavnost v prihodnjih letih.

Rast projektov napovedujejo tudi v podjetju STRABAG Ground Construction, saj že letos poteka več javnih naročil za velike infrastrukturne projekte, kot so na primer industrijski park Valaliky, D1 Turany-Hubová ali D3 Oščadnica-Čadca Bukovm 2 odseka D3 pa sta še v pripravi. Kljub temu večji obseg gradbenih del v cestni gradnji pričakujejo šele v letih 2026 in 2027.
 

Kljub napovedanim projektom slovaški gradbeni sektor v 2025 pričakuje upad gradbenega trga

A kljub napovedim novih projektov so slovaška gradbena podjetja precej pesimistična, saj se soočajo z negotovostjo na nepremičninskem trgu in manjšim obsegom naročil.

Za leto 2025 slovaška gradbena podjetja predvidevajo rahel padec trga za -1,8 % ter ponovno okrevanje v višini 0,9 % v letu 2026. Nadaljnji razvoj bo odvisen od stabilizacije gospodarskega okolja in povrnitve zaupanja vlagateljev v slovaški trg.

Pri 53 % anketiranih podjetij se je število naročil medletno zmanjšalo. Na Slovaškem so v letu 2023 zabeležili zmanjšanje števila gradbenih pogodb, kar je prizadelo tako rekoč vsa področja gradbene industrije.
Glavni razlog je visoka inflacija in rast cen gradbenih materialov, ki povečujejo stroške izvedbe projektov. Ta negativni trend se je nadaljeval kljub temu, da se je vrednost dovoljenih gradenj nekoliko povečala, vendar tudi to ne nadomesti manjšega števila realnih projektov. Drugi vzroki so administrativna zapletenost javnih naročil in težave z razpoložljivostjo delovne sile.


 
Viri:
  • Factiva
  • Dennik
  • SITA Slovenska Tlacova Agentura
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Slovaška je eden najhitreje rastočih in najbolj dinamičnih trgov srednje Evrope

Gospodarstvo ter možnost vstopa na slovaški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: