Turčija

Prodaja v Turčijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Turški potrošniki povprašujejo po kakovostnih izdelkih, zato so izdelki z oznako "CE", skupaj z navodili za uporabo in garancijo, cenjeni zaradi zagotavljanja kakovosti. Turški potrošniki kažejo veliko zanimanje za nove izdelke, ki prihajajo iz tujine. Azijski izdelki jih privlačijo zaradi nižje cene, medtem ko so izdelki iz Zahoda cenjeni zaradi razkošja in modnih trendov in so priljubljeni predvsem pri mlajši populaciji.

Pri nakupni odločitvi sta pomembna tudi cena in plačilni pogoji. Kar zadeva živila, imajo tradicionalni turški izdelki prednost pred mednarodnimi alternativami, kljub temu pa narašča zanimanje za svetovno kuhinjo in mednarodne blagovne znamke. Pri nakupu hrane je za turške potrošnike zelo pomembno, da izdelki ustrezajo njihovim verskim prepričanjem.
 

Tržne poti, distribucija

Turški distribucijski sektor je zelo razdrobljen. V sektorju trenutno poteka proces večjih sprememb, pojavljajo se veliki distributerji in velika nakupovalna središča, ki se koncentrirajo predvsem v Istanbulu. Kljub temu je distribucijski sistem z veliko posredniki še vedno zelo zapleten. V maloprodaji osnovnih izdelkov (hrana, osebna higiena, čiščenje) še vedno prevladujejo manjše trgovine. Le 20 % vseh trgovin ima površino več kot 100 m2, kar je posledica velikosti države, težkega dostopa do določenih območij, omejenega števila vozil na cesti in uporabe kreditnega sistema plačevanja pri lokalnih trgovcih.

Hitro se razvija tudi spletna maloprodaja, ki je v obdobju 2013-2017 beležila 23,2 % letno stopnjo rasti ter v letu 2017 ustvarila vrednost 2,9 mlrd EUR. V sektorju spletne maloprodaje je najbolj razvit segment električnih in elektronskih potrošnih izdelkov, ki je v letu 2017 ustvaril 1,2 mlrd EUR prihodkov ali 42,9 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Po napovedih analitikov bo spletna maloprodaja v Turčiji v prihodnjih petih letih rasla po 16,5 % letni stopnji in v letu 2022 dosegla vrednost 5,7 mlrd EUR. Ker je v Turčiji malo uporabnikov interneta, je na področju spletnega nakupovanja v naslednjih nekaj letih še veliko prostora za rast.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
BIM Birlesik Magazalar AS 7.414,96
Migros Ticaret AS 4.591,53
Migros Ticaret Anonim Sirketi 3.395,76
Sok Marketler Ticaret AS 2.846,43
Lc Waikiki Magaz. Hizmetleri Ticaret AS 1.548,20
CarrefourSA Carrefour Sab. Tic. Merkezi AS 1.362,73
Sette Bilgisayar Tekn. Sanayi Tic. Lim. Sirk. 1.055,29
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Turške korporacije večino svojih finančnih potreb urejajo preko bančnega sektorja. Povezave med podjetji in bankami je preprosto vzpostaviti. Zaradi vrzeli med obsežnimi potrebami Turčije in njenimi omejenimi finančnimi viri, je potrebno zunanje financiranje za investicije v javne in zasebne projekte. Za izvoznike je priporočljivo, da zagotovijo financiranje za svoj izvoz. Kratkoročni in srednjeročni krediti so na voljo pri poslovnih bankah v domačih in tujih valutah.
 
Nepreklicni akreditivi so tradicionalni uvozni instrumenti za transakcije v zasebnem sektorju. Turški uvozniki razvijajo dolgoročna poslovna partnerstva in dokazujejo svojo kreditno sposobnost, zato so dobavitelji pripravljeni sprejeti tudi dokumentarni inkaso (d/p). Časovni roki za odloženo plačilo niso običajni, razen v primerih velikih transakcij, pri katerih ima pomembno vlogo financiranje dobavitelja.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Turčijo na 32. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
Turški transportni sektor je v obdobju 2013-2017 rasel po 7 % letni stopnji in v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 21,1 mlrd EUR. Turčija je v zadnjem desetletju investirala približno 80 mlrd EUR v infrastrukturne projekte, kot so mostovi, avtoceste, predori, železnice in letališča. Do leta 2023 namerava Turčija v infrastrukturne projekte investirati še približno 57 mlrd EUR. To bo pomagalo utrditi položaj Turčije kot pomembnega transportnega središča v regiji.

V turškem transportu prevladuje cestni transport, ki je v letu 2017 ustvaril 18,2 mlrd EUR prihodkov ali 86,6 % skupne vrednosti turškega transportnega sektorja. Po napovedih analitikov bo turški transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 6 % letni stopnji in v letu 2022 ustvaril vrednost 39,4 mlrd EUR. Zaradi svojega geografskega položaja in močne domače rasti se bo po napovedih najbolj povečal segment zračnega tovornega prometa, predvsem zaradi odprtja novega letališča v Istanbulu, katerega prvi del so odprli oktobra 2018. To naj bi bilo največje letališče na svetu in bo ob koncu gradnje imelo šest vzletno-pristajalnih stez. Drugi projekti, ki bodo pospešili rast turškega transportnega sektorja so še avtocesta Gebze-Izmir, ki je največji infrastrukturni projekt v turški zgodovini, ter projekt tunela Big Istanbul, ki bo 110 m pod morsko gladino povezal Azijo in Evropo.
 
Tržna segmentacija za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 86,6 %
Letalski transport 8,2 %
Pomorski transport 4,4 %
Železniški transport 0,8 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno februar 2019.