Podaljšana turistična sezona naj bi letos v Turčijo privabila 60 mio turistov
Podaljšana turistična sezona naj bi letos v Turčijo privabila 60 mio turistov
Leta 2023 je Turčija ustvarila 50,2 mlrd EUR prihodkov od turizma, gostila pa je 56,7 mio turistov.
Cilj za leto 2024 je privabiti 60 mio turistov in ustvariti 55,5 mlrd EUR prihodkov od turizma.
V prvih 2 mesecih leta 2024, v januarju in februarju, je imela Turčija največ prihodov turistov doslej, in sicer 4.341.606.
Poletna turistična sezona se je letos v Turčiji začela že konec marca in naj bi trajala vse do konca novembra.
V Turčiji letos največ turistov pričakujejo iz Nemčije. Največ Nemcev bo dopustovalo v regiji Antalya/Alanya, ki naj bi letos gostila med 17 in 17,5 mio turistov.
Tudi Britanci naj bi nadaljevali naraščajoči trend iz zadnjih 2 let. Tuje letalske družbe so letos v primerjavi z lani dodale 15 % več sedežev za britanske turiste. V obdobju januar-december 2023 je v Turčiji dopustovalo 3,8 mio Britancev. Dodatnih 250.000 letalskih sedežev naj bi leta 2024 povečalo število britanskih turistov, ki obiščejo Turčijo, na 4 mio.
Rusi naj bi dosegli številke lanske sezone, na splošno pa pričakujejo veliko število turistov iz Evrope.
Luksuzni skupinski hoteli pa bodo letos pritegnili tudi pozornost turistov iz ZDA.
Turčija je priljubljena destinacija tudi za zdravstveni turizem. Pacienti iz Evrope in Bližnjega vzhoda prihajajo na zdravljenje v Turčijo, saj so na voljo visokokakovostne zdravstvene storitve po ugodnejših cenah.
Tržne priložnosti v Turčiji
Zaradi velikega potrošniškega trga je Turčija privlačna država za poslovanje.Prebivalstvo je mlado, hitro raste in je nagnjeno k porabi in ne k varčevanju.
Povprečni dohodki vztrajno naraščajo, čeprav sta od konca leta 2021 šibkost lire in visoka inflacija zmanjšali potrošno moč gospodinjstev.
Leta 2023 je BDP na prebivalca znašal 11.662 EUR. EIU ocenjuje, da bo BDP na prebivalca do leta 2028 narasel na 47.606 EUR, nato pa bo BDP ostal na splošno nespremenjen, na približno 65 % povprečja EU.
Dohodki in izdatki potrošnikov se med mestnimi in podeželskimi območji zelo razlikujejo. Geografske in podnebne razlike vplivajo na prehrano, prostočasne dejavnosti in povpraševanje po nekaterih dobrinah.
Gospodinjstva so glavna potrošna enota. Povprečno gospodinjstvo v Turčiji sestavljajo povprečno 3,2 osebe, več kot 90 % gospodinjstev pa sestavljajo poročeni pari. Ti vzorci se bodo spreminjali le počasi. Število gospodinjstev se bo povečevalo hitreje kot število prebivalcev, kar bo srednjeročno podpiralo povpraševanje po stanovanjski gradnji in trajnih gospodinjskih dobrinah.
Turčija ponuja široko paleto naložbenih priložnosti v različnih sektorjih. Vlada je uvedla številne spodbude za privabljanje tujih naložb, vključno z davčnimi olajšavami, subvencijami ter podporo raziskavam in razvoju. Posebej obetavna področja vključujejo nepremičnine, obnovljive vire energije in tehnološki sektor, kjer ima pomembno vlogo tudi cvetoča start-up scena v Istanbulu.
Tako javni kot zasebni sektor znatno vlagata v napredno proizvodnjo, informacijske in komunikacijske tehnologije ter zdravstveno varstvo.
Socialni indikatorji in življenjski standard (za leto 2023)
Kategorija | Turčija | Evropa |
---|---|---|
Poraba za zdravstvo (% BDP) | 3,9 | 9,7 |
Poraba za zdravstvo na osebo (v EUR) | 456,8 | 2.887 |
Poraba gospodinjstev za hrano, pijačo in tobak (% celotne porabe) | 29,5 | 21,2 |
Poraba mesa (kg na osebo na leto) | 42,6 | 70,4 |
Poraba mleka (l na osebo na leto) | 244,0 | 228 |
Poraba kave in čaja (kg na osebo na leto) | 4,0 | 4,6 |
Osebni avtomobili/na 1.000 prebivalcev | 200 | 440 |
TV aparati /na 1.000 prebivalcev | 566 | 922 |
Osebni računalniki/na 1.000 prebivalcev | 616 | 779 |
Število gospodinjstev (v mio) | 26.530 | 335.200 |
Povprečno število oseb na gospodinjstvo | 3,2 | 2,4 |
Povprečni dohodek na gospodinjstvo v EUR | 15.416 | 39.239 |
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri: Factiva, Hürriyet Daily News, The Economist Intelligence Unit
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizma
Turčija je eden najhitreje rastočih trgov kurirskih in paketnih storitev
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na turški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.