Turčija je eden najhitreje rastočih trgov kurirskih in paketnih storitev
V nasprotju z Evropo in ZDA dosega turški trg kurirskih in paketnih storitev močno rast
Zaradi močne proizvodne baze, hitre širitve e-trgovine, odlične geostrateške lokacije in številnih tujih naložb je postala Turčija eden od najhitreje rastočih trgov kurirskih in paketnih storitev.Glede na podatke tržne raziskave Effigy Consulting je turški trg kurirskih in paketnih storitev v letu 2022 dosegel močno, več kot 20 % rast, kar je v popolnem nasprotju z Evropo in ZDA, katerih trgi so se zmanjšali za -2,5 % oziroma -1,5 %.
Prihodki turškega trga so se v letu 2022 povečali za več kot 80 %, pri čemer je velik del tega povečanja povzročila visoka inflacija.
Globalni prevozniki, podjetja za paketno dostavo ter globalni spletni ponudniki investirajo v Turčijo, da bi izkoristili njeno močno lokalno tekstilno industrijo in rastoči trg e-trgovine.
V Turčiji svojo prisotnost krepijo:
- vseevropski prevozniki, kot so Geopost, Austrian Post Group
- integratorji DHL, UPS, FedEx
- globalni spletni ponudniki, kot sta Amazon in Alibaba.
Med največjimi vlagatelji so:
- Geopost (Francija)
- Aramex (ZAE)
- Austrian Post Group (Avstrija)
- DHL (Nemčija)
- Fedex (ZDA)
- UPS (ZDA)
- Alibaba (Kitajska)
- Amazon (ZDA).
Dejavniki rasti trga
Zaradi strateške lokacije in prožne proizvodne baze ima Turčija velik potencial, da postane glavno središče e-trgovine.Ponavljajoče se težave z naročanjem blaga iz Kitajske zaradi pandemije Covid-19 in motenj dobavne verige med vzhodom in zahodom so ta trend še pospešile.
Turčija je tudi privlačen lokalni trg, saj je 91,3 % prihodkov iz e-trgovine v državi realiziranih doma, medtem ko izvoz in uvoz e-trgovine trenutno predstavljata le 4,2 % oziroma 4,5 %.
Po ocenah je turški trg e-trgovine leta 2022 zrasel za 117 % na 338 mlrd TRY, kar je približno 19,41 mlrd EUR, pri čemer je e-trgovina predstavljala več kot 15 % celotne maloprodaje. Več o turški spletni prodaji je na voljo na tej povezavi.
Ključni trgi za turški izvoz e-trgovine so Evropa (40 %), Bližnji vzhod (35,3 %), Afrika (16,6 %) ter Azija (5,7 %).
Večina oziroma 71 % turških podjetij za e-trgovino, ki trgujejo čezmejno, uporabljajo spletne prodajne platforme, medtem ko jih 39 % čezmejno posluje prek lastnih spletnih mest.
Vpogled v turški trg paketnih in kurirskih storitev
Turški trg paketnih in kurirskih storitev je v letu 2022 dosegel prihodke v višini 1,7 mlrd EUR, kar je več kot 80 % rast v primerjavi z letom 2021. Obseg trga je lani dosegel 1.330 mio paketov, kar pomeni več kot 20 % medletno rast.Obseg domačega trga se je lani povečal za več kot 20 %, mednarodni trg pa za skoraj 15 %. Trg B2C je zrasel za skoraj 30 %, medtem ko se je B2B zmanjšal za -5 %.
Največji konkurenti glede na prihodke:
- Yurtici Kargo
- Aras Kargo
- Trendyol Express
- PTT Sürat Kargo
- DHL Express
- MNG Kargo
- UPS
- Kolay Gelsin
- FedEx/TNT
- hepsiJET
- AGT
- Aramex ASE
Največji konkurenti glede na obseg:
- Trendyol Express
- Aras Kargo
- Yurtici Kargo
- PTT Sürat Kargo
- MNG Kargo
- hepsiJET
- Kolay Gelsin
- UPS
- DHL Express
- AGT
- FedEx/TNT
- Aramex ASE
Analitiki napovedujejo, da bo turški trg paketnih in kurirskih storitev dosegal visoko rast tudi v prihodnjih 5 letih. Rast na turškem trgu bo precej višja kot v Evropi in Severni Ameriki, zahvaljujoč povečanju e-trgovine in s tem povezanih izvoznih tokov.

Viri: Factiva, CEP Research
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Vpogled v turški logistični trg
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na turški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.