Finska

Prodaja na Finsko


Kako prodajati na Finsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Finskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade

Prednostne naloge politike sedanje vlade so krepitev energetske varnosti in obrambnih zmogljivosti.

Priseljevanje bo ostalo najbolj sporno politično vprašanje.

Vlada si prizadeva povečati stopnjo zaposlenosti, da bi nadomestila vpliv zmanjševanja delovno sposobnega prebivalstva na gospodarstvo in javne finance.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupno odločitev finskih potrošnikov, so kakovost, varnost in poreklo izdelka. Finci dajejo prednost nacionalnim izdelkom, zlasti na področju prehrane. Pomembni sta tako CE oznaka kot ekološka oznaka izdelka.

Finski potrošniki so odprti za nove izdelke in na trgu obstaja veliko povpraševanje po blagu z visoko dodano vrednostjo. Prednost imajo enostavni in praktični izdelki s preprosto embalažo, ter izdelki, ki niso škodljivi za okolje.
 
 

Tržne poti, distribucija

Distribucijska omrežja na Finskem postajajo vse bolj integrirana. Razvoj velikih trgovskih centrov in hipermarketov povzroča zaprtje številnih malih trgovskih podjetij in butikov. Omejeni delovni čas predstavlja veliko oviro v sektorju. Finski potrošniki najraje kupujejo v nakupovalnih središčih, zlasti v severnih mestih. Večina nakupovalnih centrov se nahaja v največjih mestih.

Prodaja na Finskem se lahko organizira prek zastopnika, distributerja, uveljavljenega trgovca na debelo ali neposredno preko maloprodajne mreže. 

Prodaja v hipermarketih se je na Finskem v letu 2023 zmanjšala za - 0,4 % in dosegla vrednost 6,7 mlrd EUR.
S Group je največji konkurent v segmentu, s 53 % tržnim deležem v letu 2023. 

Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla 7,9 mlrd EUR.

Prodaja v supermarketih se je v letu 2023 povečala za 1 % na 6,2 mlrd EUR.
S Group ima tudi v tem segmentu največji, 63 % tržni delež. 

Po napovedih se bo vrednost prodaje v segmentu supermarketov v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla 7 mlrd EUR.

Diskontne trgovine so v letu 2023 dosegle 1,9 mlrd EUR prodaje, kar predstavlja 0,1 % letno rast.
Lidl Suomi je na Finskem edini diskontni trgovec, s 100 % tržnim deležem. 

Po napovedih se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih povečevala po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 2,6 mlrd EUR.


Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Kesko Oyj 12.767,16
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta 9.625,84
Hok-Elanto Liiketoiminta Oy 2.714,55
Lidl Suomi Kommandiittiyhtiö 1.840,25
K-Market Oy 1.560,88
Osuuskauppa Hämeenmaa 1.265,32
Pirkanmaan Osuuskauppa 1.240,26

 

Spletna prodaja na Finskem

Po ocenah eCommerce DB, se bo spletna prodaja na Finskem v letu 2024 povečala za 5,6 % in dosegla vrednost 6.565,7 mio USD ali približno 6,1 mlrd EUR.

Na finskem maloprodajnem trgu je spletni delež 16,3 %. Do leta 2028 naj bi se povečal na 21,2 %.

Največji segment na finskem trgu e-trgovine je segment izdelkov za zabavo in prosti čas. Ta segment predstavlja 26,1 % prihodkov finske e-trgovine.

Sledijo:

  • elektronika (20,5 %)
  • moda (17,1 %)
  • pohištvo in oprema za dom (11,7 %)
  • izdelki za osebno nego (9,4 %)
  • DIY – naredi si sam izdelki (9,1 %)
  • živila (6,1 %).

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja na Finskem v prihodnjih 5 letih rasla po 4,4 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 7.791,1 mio USD ali približno 7,2 mlrd EUR.
 

Največje spletne trgovine na Finskem glede na vrednost prodaje v 2023:

  • K-ruoka.fi (282 mio USD ali 260,8 mio EUR)
  • Verkkokauppa.com (243 mio USD ali 224,7 mio EUR)
  • Gigantti.fi (220 mio USD ali 203,4 mio EUR)    
  • Zalando.fi (145 mio USD ali 134,1 mio EUR)  
  • Alko.fi (133 mio USD ali 123 mio EUR)   


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najpogostejši način plačevanja med poslovnimi subjekti na Finskem je plačilo preko enotnega območja plačil SEPA.

Plačilni pogoji se razlikujejo glede na sektor, vrsto pogodbe in zaupanja podjetja.

Računi so praviloma plačani pravočasno.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Finska transportno-logistična infrastruktura je zelo dobro razvita, prometni sistem pa temelji na učinkovitem železniškem in cestnem omrežju.
 
Finska ima več kot 50 trgovskih pristanišč, več kot 10 pa se jih nahaja na celinskih plovnih poteh, ki jih s Saimskim kanalom povezuje Baltsko morje. Pristanišča so varna in avtomatizirana, postopki natovarjanja in razkladanja pa so vedno hitri in potekajo brez težav. 
 
Za mednarodni prevoz blaga je najbolj primeren pomorski transport, za notranji prevoz pa cestni in železniški transport.
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.


Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • ecommerceDB




Posodobljeno avgust 2024.


Poglejte si tudi: