Finski pohištveni trg je po pandemiji upadel za -20 %
Prodaja pohištva na Finskem že od pandemije naprej močno upada
Finski trgovci s pohištvom so v času pandemije Covid-19 dosegli rekordno prodajo, od takrat pa so se prodajne krivulje v panogi obrnile strmo navzdol.Prodaja pohištva je na Finskem v letih po pandemiji upadla za približno -20 %.
Posledično trgovci s pohištvom zapirajo svoja vrata in spreminjajo prodajne strategije.
- Finski trgovec s pohištvom Indoor Group Oy vse bolj koncentrira svoje trgovine Asko in Sotka pod eno streho in hkrati zmanjšuje število zaposlenih.
- Pohištveni trgovec Isku Koti Oy je januarja 2025 vložil zahtevo za prestrukturiranje podjetja.
- Vodilna pohištvena veriga na trgu Ikea je odpovedala svoje načrte za trgovino v Lauttasaariju v Helsinkih.
- Po vsej Finski se tudi zapirajo številne manjše trgovine s pohištvom.
Medtem pa prodajo pisarniškega pohištva zavirajo vse manjše potrebe podjetij po kadrih in prostoru, saj veliko ljudi že dela od doma.
Število trgovcev še naprej upada
Finska gospodarska zbornica je napovedala, da se bo prodaja na drobno v državi letos povečala za okoli 0,5 %. Napoved rasti za leto 2026 je okoli 1 % do 1,5 %.Manjši preobrat na bolje je že opaziti v trgovini z živili, vendar je prodaja v specializiranih trgovinah še vedno šibka.
Upočasnjen trend prodaje je prisoten tudi v trgovini s pohištvom. V obdobju januar–november 2024 se je na primer prodaja pohištva zmanjšala za skoraj -7 % glede na leto prej in je trenutno na ravni leta 2016, kar pa ne velja za fiksne stroške trgovcev, ki se bodo zaradi napovedanega zvišanja plač še dodatno zvišali.
Velike trgovske verige še naprej krčijo svoje prodajne mreže, število trgovcev na drobno pa postaja vse manjše.
Največji konkurenti na trgu
Najbolje gre na trgu tistim trgovcem, ki vlagajo v spletno prepoznavnost poleg fizične prisotnosti. Nekateri proizvajalci pohištva so svoje izdelke začeli prodajati tudi neposredno potrošnikom prek svojih spletnih trgovin.Med trgovci, ki so lani precej povečali prodajo, je tudi trgovska veriga Veken Kaluste, ki je lani povečala svoj tržni delež, prodajo pa povečala za 30 % na dobrih 43 mio EUR.
Majhna lokalna trgovina s pohištvom, ustanovljena v Ranui sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja, je z menjavo generacij prerasla v nacionalno verigo notranje opreme.

Največji konkurenti na finskem pohištvenem trgu so:
- Ikea
- Indoor Group
- JYSK
- Masku
- Isku Koti
- Vepsäläinen
- Veken Kaluste
Napovedi finskega pohištvenega trga
Po napovedih Statista naj bi finski pohištveni trg v obdobju 2025-2029 rasel po 1 % povprečni letni stopnji.Prihodki na pohištvenem trgu naj bi leta 2025 dosegli 2,17 mlrd EUR.
Največji segment na tem trgu je segment pohištva za dnevne sobe, katerega tržni obseg je za leto 2025 ocenjen na 445,5 mio EUR.
Trendi in značilnosti finskega pohištvenega trga
Na finskem trgu pohištva prevladujejo minimalistični dizajn, trajnostni materiali in funkcionalnost pohištvenih kosov.Narašča povpraševanje po prostorsko varčnem in večnamenskem pohištvu, ki ustreza potrebam manjših bivalnih prostorov v urbanih območjih.
Trendi na finskem trgu pohištva odražajo globalni premik k spletnemu nakupovanju. Spletni trgovci na drobno so izkoristili ta trend s ponudbo široke palete možnosti pohištva, konkurenčnih cen in priročnih storitev dostave.
Drug trend na finskem trgu pohištva je vzpon skandinavskega dizajna, ki ga odlikujeta minimalistični in funkcionalni pristop.
K razvoju trga pohištva prispevajo tudi lokalne posebne okoliščine na Finskem. Finska ima močno tradicijo obdelave lesa in izdelave pohištva s številnimi lokalnimi obrtniki in proizvajalci, ki izdelujejo unikatne in visokokakovostne kose pohištva.
Viri:
- Factiva
- STT
- Statista
- Foto: Veken Kaluste Oy
Preberite še:
Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije
Pomanjkanje lesa spodbuja reformo finske lesne industrije
Finska gozdarska in lesna industrija
Poslovno okolje Finske
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.