Republika Južna Afrika

Prodaja v Republiko Južno Afriko

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnoafriški potrošniki so na splošno zelo ozaveščeni. Potrošniki srednjega razreda imajo relativno visoko raven porabe in iščejo sofisticirane izdelke. Zelo veliko dajo na osebni videz. Najpomembnejši faktor pri nakupni odločitvi je dodana vrednost izdelka glede na ceno. Na splošno so potrošniki lojalni blagovnim znamkam, a le v primeru ustrezne cene. Potrošniki so vse bolj naklonjeni tudi akcijskim nakupom. Veliko jim pomenijo poprodajne storitve, zlasti pri zagotavljanju tehničnih storitev in rezervnih delov.

Naraščajoče število enočlanskih gospodinjstev spodbuja povečano povpraševanje po izdelkih, ki so namenjeni posameznim potrošnikom, kot so pripravljeni obroki za eno osebo. Ta trend se bo nadaljeval tudi v prihodnjeDober način za uvajanje novih izdelkov na trg so sejmi, pa tudi neposredna prodaja. Zelo priljubljeni so tudi brezplačni promocijski izdelki ob nakupu.
 

Tržne poti, distribucija

Republika Južna Afrika, ki je eden največjih in najbolj premožnih trgov v Afriki, ima dobro razvit maloprodajni sektor. Ta prispeva okoli 10 % BDP. Pojav supermarketov in hipermarketov, ki prodajajo velike količine skoraj vseh potrošniških dobrin, je povzročil velik razvoj v distribucijskem sektorju v Republiki Južni Afriki. Večina maloprodaje poteka v nakupovalnih centrih, veleblagovnicah in supermarketih. Te vrste prodajaln običajno obiskuje premožnejši sloj. Tradicionalne trgovine v živili so večinoma zunaj večjih mest, v njih pa nakupuje predvsem revnejši segment prebivalstva.

Prodaja v segmentu hipermarketov se je v letu 2020 povečala za 7 % in dosegla 27,1 mlrd ZAR ali približno 1,6 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment v obdobju 2020-2025 rasel po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 35,8 mlrd ZAR ali 2,1 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Pick ‘n’ Pay retailers Ltd, ki je imel v letu 2020 55 % tržni delež.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 5 % rast prodaje, ki je dosegla 273,1 mlrd ZAR ali približno 16,1 mlrd EUR. Po napovedih bo segment supermarketov v naslednjih 5 letih rasel po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2020 dosegel vrednost 374,2 mlrd ZAR ali približno 22 mlrd EUR. Družba Shoprite Holdings Ltd je imela v letu 2020 največji, 36 % tržni delež v tem segmentu.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 6 % rast prodaje, ki je dosegla 7 mlrd ZAR ali 410 mio EUR. Družba Shoprite Holdings Ltd ima v segmentu diskontnih trgovcev skoraj monopol, saj je njen tržni delež v letu 2020 znašal 98 %. Po napovedih se bo segment diskontnih trgovin v obdobju 2020-2025 povečeval po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegel vrednost 9,8 mlrd ZAR ali 580 mio EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Shoprite Holdings Ltd. 7.391,90
Electrolux South Africa (Pty) Ltd 6.586,38
Spar Group Ltd. 6.183,27
Bid Corp. Ltd. 5.707,74
Pick n Pay Stores Ltd. 5.117,66
Massmart Holdings Ltd. 4.813,09
Massdiscounters (Pty) Ltd 4.632,14


Spletna prodaja v Republiki Južni Afriki


Spletna prodaja se je v Republiki Južni Afriki v letu 2020 povečala za 56 % in dosegla 27,3 mlrd ZAR, kar je približno 1,6 mlrd EUR.

Omejitve gibanja med pandemijo Covid-19 so povzročile povečano povpraševanje po spletnem nakupovanju. Poleg tega so številni potrošniki tudi po odprtju trgovin raje uporabljali spletno trgovino, saj jim je ta omogočila brezkontaktno dostavo na dom. Tako se je za spletno nakupovanje odločilo veliko novih uporabnikov, vključno s starejšo in ranljivejšo populacijo. Posledično se je rast vrednosti spletne prodaje v letu 2020 povečala za 56 %, v primerjavi s 17 % v letu 2019. Povečano povpraševanje je verige trgovin prisililo v hitro preusmeritev v digitalizacijo. Oblikovala so se tudi strateška partnerstva, ki so jih izkoristili predvsem tisti trgovci, ki niso imeli veliko možnosti za digitalizacijo.

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja v Republiki Južni Afriki v obdobju 2020-2025 rasla po 18 % povprečni letni stopnji (oziroma 13 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 62,9 mlrd ZAR ali približno 3,7 mlrd EUR.

Takealot Online (Pty) Ltd je največji spletni ponudnik na južnoafriškem trgu. V letu 2020 je njegov tržni delež znašal 32 %.

Spletni ponudniki v Republiki Južni Afriki:  
 
  •        Apple Inc                               
  •        ASOS Plc                                
  •        Cybercellar Pty Ltd                     
  •        Dell Inc                                 
  •        Fashion United SA (Pty) Ltd             
  •        Foschini Group Ltd, The                 
  •        Global Capital (Pty) Ltd                
  •        Homechoice SA Pty Ltd                   
  •        Incredible Connection Pty Ltd           
  •        Jade E- Services South Africa (Pty) Ltd 
  •        Moresport Holdings Ltd                   
  •        Mr Price Group Ltd                      
  •        Netflorist SA                           
  •        Pick 'n' Pay Retailers (Pty) Ltd        
  •        Takealot Online (Pty) Ltd               
  •        Truworths Group Pty Ltd                 
  •        Woolworths Holdings Ltd (South Africa)   

 Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Pri izvozu v Republiko Južno Afriko izvozniki se izvozniki lahko dogovorijo za avansno plačilo, akreditive, menice, prodajo na odprt račun ali konsignacijsko prodajo. Za večino plačilnih postopkov se uporabljata dve zanesljivi metodi: telegrafski prenosi (TT) ali S.W.I.F.T. 

Plačilni pogoji se razlikujejo glede na vrsto kupca. Običajen plačilni rok je med 80 in 120 dni po prejemu blaga. Pri večjih naročilih so pogosto potrebni daljši roki.


Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Transportni sektor je pomemben za južnoafriško gospodarstvo, saj zaposluje več kot 1 milijon ljudi.

Največ tovornega transporta (približno 80 %) se v Republiki Južni Afriki odvija po cestah. Približno 69 % tonaže cestnega tovornega prometa prepeljejo podjetja ali izvajalci, ki med svojim prevozom prevažajo tovor, 29 % pa cestna tovorna podjetja.
 
Nacionalni razvojni načrt (NDP) vključuje vzdrževanje provincialnih in državnih cestnih omrežij ter posodobitev železniške infrastrukture za potnike, kar bo prispevalo k rasti transportnega sektorja v državi.
 
Pomanjkanje železniške in pristaniške zmogljivosti ostaja resna ovira v domači in mednarodni trgovini. Južnoafriška vlada je napovedala načrte, da bo do leta 2027 vložila 900 mlrd ZAR v prometno infrastrukturo, čeprav se izvajanje projektov odvija zelo počasi.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_