Priložnosti, ki jih ponuja cvetoča afriška zabavna industrija
Afriška zabavna industrija doživlja pravi razcvet in ponuja ogromne priložnosti za inovacije, ustvarjalnost in monetizacijo.
Industrija je pritegnila pozornost številnih vlagateljev:
- Afreximbank, egiptovska uvozno-izvozna banka, je za leto 2024 napovedala sklad za filmsko financiranje v višini 1 mlrd USD,
- NBA je razširila svojo prisotnost v Južni Afriki in Keniji.
- Gana je gostila prvi Afriški kinematografski vrh.
- Sony Ventures je ustanovil sklad v vrednosti 10 mio USD za podporo zagonskim podjetjem na področju zabave.
Najhitreje rastoči segmenti cvetoče afriške zabavne industrije
Šport
Po poročilu PwC naj bi se športni trg v Afriki od leta 2020 do leta 2025 povečeval za 15 % letno in do leta 2025 dosegel 4,6 mlrd USD.Šport je hitro rastoče področje s široko paleto priložnosti.
Kenija slovi po športnikih, ki podirajo svetovne rekorde in so povečali ugled in turizem države.
V Afriki poteka tudi turnir Afriškega pokala narodov, največjega nogometnega turnirja na celini, ki državi gostiteljici običajno ustvari veliko prihodkov.
Šport ima tudi potencial za ustvarjanje pomembnih gospodarskih in družbenih koristi za celino, kot so turizem, infrastruktura, zdravje, izobraževanje in kulturna raznolikost.
Zaradi močne infrastrukture v državi, je lani vodilna svetovna košarkarska liga izbrala Južno Afriko kot četrto lokacijo za razširjeno sezono 2024 svoje afriške košarkarske lige (BAL).
V Keniji je NBA Afrika napovedala ustanovitev nove podružnice, ki bo podpirala vse poslovne pobude lige in razvoj košarke v državi.
Priljubljenost športa v Afriki, spodbuja tudi rast trga športnih stav.
Rast afriškega trga športnih oblačil poganja vse večja priljubljenost športa med mladimi in mestnimi prebivalci, vse večja ozaveščenost o zdravju in telesni pripravljenosti, ter vse večji vpliv športnih zvezdnikov in blagovnih znamk.
Prav tako se povečuje povpraševanje po športnih vsebinah v živo in na zahtevo, pojavljajo se nove in inovativne tehnologije in platforme, ter širijo športne pravice in partnerstva.
iGaming
V ta sektor spadajo spletne igralniške igre, športne stave in loterijske igre.iGaming je eden najhitreje rastočih sektorjev na afriški celini, z več kot 9 % napovedano povprečno letno stopnjo rasti v obdobju 2022 - 2027.
Nigerija je eden od vodilnih iGaming trgov v Afriki, z več kot 200 mio prebivalcev, od katerih jih je več kot 60 % mlajših od 25 let in navdušenih nad športom in zabavo.
Zato obstaja veliko in naraščajoče povpraševanje po spletnih igrah na srečo, zlasti športnih stavah, ki so zelo priljubljene med Nigerijci, ki obožujejo nogomet. Večina stav se še vedno odda v stavnicah, medtem ko naraščajo tudi stave preko spleta.
Po ocenah analitikov je trg spletnih iger v Nigeriji vreden več kot 60 mio USD in naj bi se v prihodnjih letih še povečeval, ko bo več ljudi dostopalo do interneta in mobilnih naprav.
Drug segment iGaminga je segment e-športa, kamor sodi igranje iger na konzolah in osebnih računalnikih, pa tudi organizirani turnirji v video igrah s profesionalnimi igralci in ekipami.
Segment e-športa je eden najdonosnejših in najhitreje rastočih segmentov svetovne igralniške industrije. Do leta 2026 naj bi segment rasel po 7,6 % povprečni letni stopnji ter ustvaril prihodke v višini 114 mlrd USD.
Videoigre in e-šport so zanimivi predvsem za milenijce in generacijo Z, ki so največja demografska skupina v Nigeriji in celotni Afriki, z več kot 400 mio prebivalcev in povprečno starostjo 19 let. Te številke kažejo, da je na nigerijskem igralniškem trgu še veliko prostora za rast in širitev.
Film
Celotna afriška zabavna industrija ponuja številne priložnosti, a filmska industrija še posebej izstopa.V zadnjih letih je afriški film pridobil večjo globalno prepoznavnost, zaradi povpraševanja po bogati in raznoliki filmski dediščini.
Afriški filmi imajo velike koristi tudi od rasti digitalnih platform, kot so Netflix, Amazon Prime in Showmax, ki ponujajo več distribucijskih kanalov in izpostavljenosti lokalnim vsebinam.
Afriška filmska industrija ponuja ogromne priložnosti za inovacije, ustvarjalnost in monetizacijo, pa tudi za družbeni vpliv in kulturno izražanje.
Nigerijska filmska industrija, znana kot Nollywood, proizvede več kot 2.000 filmov na leto in si je ustvarila bazo zvestih oboževalcev po vsej Afriki in drugod. Samo Nollywood naj bi do leta 2025 ustvaril več kot 800 milo USD prihodkov.
Dokumentarni film je še en segment afriške filmske industrije, ki je v zadnjih letih postal pomemben in priznan, saj več filmskih ustvarjalcev in producentov raziskuje različne teme in vprašanja, ki zadevajo celino in njene ljudi.
Lansko leto so v Afriki beležili rekordne prodaje vstopnic za ogled filmov, vključno s prvim nollywoodskim filmom, ki je s prodajo vstopnic zaslužil 1 mlrd NGN (1,49 mio EUR), kar se je zgodilo že v 20 dneh po izidu.
Afriška celina se ponaša z najhitreje rastočim kinematografskim trgom na svetu, ki naj bi po napovedih analitikov do leta 2025 dosegel 1 mlrd USD.
Afriški kinematografski trg poganjata vrhunska, bogata ponudba zabave, ki na isti lokaciji združuje kino z drugimi atrakcijami za vso družino (restavracije, igralne dvorane, kozmetični in wellness saloni), ter cenovno dostopni in poceni skupnostni kinematografi, ki služijo ogromnemu obmestnemu in podeželskemu občinstvu, ki doslej ni moglo dostopati do te vrste zabave.
Dogodki v živo
Dogodki v živo, kot so koncerti in festivali, so priljubljen način preživljanja prostega časa Afričanov.Vse več je povpraševanja po visokokakovostnih dogodkih, ki vključujejo lokalne in mednarodne umetnike.
Trg poganja vse večja priljubljenost afriške glasbe in kulture med mladimi in urbanimi potrošniki, ki so pripravljeni plačati za vrhunske izkušnje in zabavo.
Dogodki v živo privabljajo tudi turiste in obiskovalce, ki prispevajo k lokalnemu gospodarstvu in kulturi. Na primer, mednarodni jazz festival v Cape Townu, ki vsako leto poteka v Južni Afriki, vsako leto privabi vsaj 34.000 obiskovalcev in ustvari več kot 100 mio USD prihodkov.
Dogodke v živo pogosto sponzorirajo lokalne in mednarodne blagovne znamke, kot so Coca-Cola, MTN in Red Bull.
Animacija
Afriška industrija animacije je še vedno v zgodnji fazi razvoja, vendar ima potencial, da postane glavna sila na svetovnem trgu.Po podatkih UNICEF-a bo afriška populacija otrok do leta 2055 znašala 1 mlrd, kar pomeni največjo populacijo otrok med vsemi celinami.
To daje celini veliko možnosti za ustvarjanje otroških vsebin.
Narašča tudi povpraševanje po afriških animacijah, ki pripovedujejo afriške zgodbe, odražajo afriško kulturo in nagovarjajo afriško občinstvo.
Trg poganjajo vse večja priljubljenost animacije med otroki in odraslimi, naraščajoča poraba spletnih in mobilnih vsebin ter vse večja ozaveščenost in spoštovanje afriške kulture in zgodb.
Afrika ima velik nabor nadarjenih in ustvarjalnih animatorjev, ki lahko zadovoljijo te potrebe.
Na trgu nastaja veliko novih podjetij za zabavno tehnologijo, kot na primer Anthill Studio, Plaything, Malika, Frogeck in Ratnik.
Lansko leto je Anthill Studio vstopil v animacijo mainstream kinematografov s svojim 157.420 USD vrednim filmom Mikolo.
Animacija v Afriki ima tudi potencial, da se razširi na druge industrije in sektorje, kot so izobraževanje, turizem, igre na srečo in oglaševanje, saj lahko zagotovi ustvarjalne in učinkovite rešitve za komunikacijo, vizualizacijo in zabavo.
Po poročilu skupine IMARC je velikost afriškega trga animacije leta 2023 dosegla 13,3 mlrd USD. Do leta 2032 naj bi trg rasel po 7,78 % povprečni letni stopnji ter dosegel vrednost 17,8 mlrd USD.
Viri: Factiva, Ventures Africa
Preberite še:
Globalni trendi na področju turizma, športa in prostega časaGospodarstvo ter možnosti vstopa na južnoafriški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.