Južna Afrika ima velik potencial za razvoj proizvodnje BEV

četrtek, 08. avgust 2024
 

Vpogled v avtomobilsko industrijo Južne Afrike

Južna Afrika je največji proizvajalec avtomobilov na afriški celini, avtomobilska industrija pa ima ključno vlogo pri gospodarski rasti, zaposlovanju in mednarodni trgovini.

Sektor predstavlja 4,9 % BDP Južne Afrike. Proizvodnja avtomobilov, skupaj z avtomobilskimi komponentami, zagotavlja zaposlitev za približno 460.000 ljudi in ustvarja več kot 12 % prihodkov od izvoza.

Izvoz vozil je v zadnjih 3 letih močno okreval po zmanjšanju v času pandemije Covid-19. Nov rekord je bil postavljen leta 2023, ko se je izvoz vozil medletno povečal za 12,6 % na 396.200 enot. Dve tretjini južnoafriške proizvodnje vozil se zdaj izvozi.

V južnoafriški avtomobilski industriji prevladujejo hčerinske družbe večjih proizvajalcev originalne opreme, vključno z BMW, Ford, Toyota in Volkswagen.

Ta podjetja so ustanovila proizvodne obrate v Južni Afriki, kar državi omogoča, da postane ključno proizvodno središče, ki izvaža vozila in komponente v več kot 150 držav.
 

Dejavniki, ki spodbujajo rast proizvodnje v južnoafriški avtomobilski industriji v prihodnjih letih

Geografska lega

Zaradi geografske lege je Južna Afrika idealna lokacija za izvoz vozil v druge afriške države in trge v Evropi in Aziji. Izvoz je v zadnjih letih predstavljal več kot 60 % celotne proizvodnje vozil.

Napredna infrastruktura in usposobljena delovna sila

Napredna infrastruktura, vključno s sodobnimi pristanišči, železnicami in cestnimi omrežji, podpira učinkovito logistiko in upravljanje dobavne verige.

Država ima dobro usposobljeno delovno silo, ter številne programe tehničnega usposabljanja, namenjene avtomobilskemu inženirstvu in proizvodnji.

Razvita proizvodnja avtomobilskih komponent

Južna Afrika ima močan proizvodni sektor, ki oskrbuje domači trg in izvaža pnevmatike, dele motorjev in druge bistvene komponente.
 

Izzivi in priložnosti

Kljub svojim prednostim se južnoafriška avtomobilska industrija sooča s številnimi izzivi, vključno z gospodarsko nestabilnostjo, delavskimi stavkami in motnjami v globalni dobavni verigi.

Vendar pa ti izzivi predstavljajo tudi priložnosti za inovacije in rast, kot so izpopolnjevanje delovne sile, raziskave in razvoj, strateška partnerstva in lokalna širitev na nove trge.

Širitev na te trge, zlasti v Afriki, ponuja velik potencial rasti. Sporazum o afriškem celinskem območju proste trgovine (AfCFTA), bi lahko imel ključno vlogo pri tej širitvi z zmanjšanjem trgovinskih ovir in spodbujanjem trgovine znotraj Afrike.
 

Je Južna Afrika pripravljena na proizvodnjo baterijskih električnih vozil (BEV)?

Južna Afrika je na ključni točki glede svoje pripravljenosti, da sprejme proizvodnjo BEV.

Več dejavnikov vpliva na sposobnost države, da preide in se uveljavi kot pomemben konkurent na trgu BEV:
  • Medtem ko ima Južna Afrika obilo virov mineralov, kot so litij, kobalt in mangan, ki so bistvenega pomena za proizvodnjo baterij, nima robustne dobavne verige za komponente, specifične za BEV, kot so baterijske celice in električni pogoni. Razvoj lokalnih proizvodnih zmogljivosti in privabljanje naložb v proizvodnjo baterij so zato ključnega pomena. Močno zanašanje na uvožene dele bi lahko povzročilo tudi motnje v dobavni verigi in višje proizvodne stroške.
  • Za vzpostavitev proizvodnih obratov BEV in povezane infrastrukture so potrebne znatne naložbe.
  • Razmeroma visoki stroški EV v primerjavi z vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem, lahko omejijo povpraševanje potrošnikov.
  • Južnoafriška vlada je izvedla različne pobude za podporo avtomobilski industriji, kot je program avtomobilske proizvodnje in razvoja (APDP), ki zagotavlja spodbude za lokalno proizvodnjo in naložbe. Vendar bi morala vlada okrepiti spodbude tako za proizvajalce, kot tudi za kupce BEV.
  • Obstajajo tudi priložnosti za strateška partnerstva z globalnimi proizvajalci BEV za izkoriščanje obstoječih zmogljivosti in strokovnega znanja v regiji.

Medtem ko Južna Afrika trenutno ni popolnoma opremljena, pa ima znaten potencial za razvoj svojih proizvodnih zmogljivosti BEV z obravnavanjem ključnih izzivov in izkoriščanjem priložnosti.

Medtem ko se svetovna avtomobilska industrija usmerja k EV, bi Južna Afrika lahko postala vodilna na celini v proizvodnji BEV.

Naložbe v povezano infrastrukturo in proizvodne zmogljivosti bi državo lahko pozicionirale kot ključnega konkurenta na tem nastajajočem trgu.



 
Viri:
  • Factiva
  • Just-Auto
  • Economist Intelligence Unit

Preberite še: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na južnoafriški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: