Razcvet spletnega nakupovanja v Južni Afriki

torek, 14. maj 2024
 

Južnoafriški spletni maloprodajni sektor se je v letu 2023 povečal za 29 % 

Medtem ko maloprodaja v Južni Afriki stagnira in celo upada, pa spletno nakupovanje doživlja pravi razcvet.

Po podatkih Statističnega urada Republike Južne Afrike je celotna maloprodaja v letu 2023 dosegla 1.153 mlrd ZAR (57,77 mlrd EUR), kar je -1 % manj kot leta 2022.

Južnoafriški spletni maloprodajni sektor se je v letu 2023 povečal za 29 % na 71 mlrd ZAR (3,55 mlrd EUR) in je predstavljal 6,15 % delež celotne maloprodaje v državi.

Nova študija, ki jo je izvedel World Wide Worx v sodelovanju z Mastercard, Peach Payment in Ask Afrika, je bila objavljena maja 2024 in napoveduje, da bo sektor spletne trgovine v Južni Afriki do leta 2026 presegel mejo 100 mlrd ZAR (5 mlrd EUR) in s tem dosegel 10 % celotne nacionalne maloprodaje. 

Strateški premik trgovcev na drobno h konkurenčnemu prodajnemu kanalu e-trgovini, izboljšane storitve za stranke ter uporaba sofisticiranih orodij, ki jih poganja umetna inteligenca, so dejavniki, ki so temeljito preoblikovali južnoafriški maloprodajni sektor. 
 

Kateri spletni ponudniki so v letu 2023 beležili največjo rast prodaje? 

Južnoafriški spletni ponudnik Shoprite Checkers Sixty60 je bil tudi v letu 2023 zvezda spletne maloprodaje. V letu 2023 je zabeležil 13,9 % povečanje prodaje in 63,1 % povečanje svojih storitev, saj je zabeležil kar 4,5 mio prenosov. Sixty60 je od leta 2020 do konca leta 2023 ustvaril 9.903 novih delovnih mest. 


 
Pick n Pay je dober primer tega, kako lahko spletna prodaja nadomesti slabo uspešnost fizične trgovine. Spletna prodaja tega trgovca je lani medletno poskočila za 76,3 %, medtem ko je skupna prodaja v tem obdobju narasla le za 5,4 %. Pick n Pay Group je južnoafriški trgovec na drobno. Upravlja s tremi blagovnimi znamkami, Pick n Pay, Boxer in TM Supermarkets. Pick n Pay upravlja tudi eno največjih spletnih trgovin z živili v podsaharski Afriki.

Spletni trgovec z mešanim blagom Woolworths je lani poročal o 47 % porastu spletne prodaje.
 
Največji spletni trgovec v državi Takealot je lani povečal prodajo za 6 %. 
 

Najuspešnejše kategorije spletne prodaje v Južni Afriki v letu 2023

 
Južnoafričani so na spletu lani največ kupovali:
  • oblačila (30 %)
  • živila (22,3 %)
  • obutev (12,6 %)
  • elektronsko blago (12,5 %)
  • otroške igrače in igre (11,7 %)
  • zdravila (11,7 %).  
 

Trendi spletnega nakupovanja v Južni Afriki

  • Uporaba mobilnih telefonov za spletno nakupovanje je lani presegla polovico (50,4 %), kar kaže na naraščajočo prednost pred namiznimi in prenosnimi računalniki.  
  • Potrošniki, stari od 25 do 34 let, so lani največ nakupovali prek spleta (46,3 %).  
  • Precej je naraslo število spletnih nakupovalcev starih 65 let in več, in sicer s 16,4 % v letu 2022 na 24,9 % v letu 2023.  
  • Trgovci na drobno so poročali, da so bili najpomembnejši operativni izzivi za panogo neuspešna plačila (18,2 %) ter upravljanje poizvedb in pritožb strank (16,8 %).
  • Največja težava, zaradi katere potrošniki zapustijo spletno trgovino, so zavrnjene kreditne kartice (52,2 %). Zaskrbljenost glede varnosti podatkov o kreditnih karticah in zapleteni postopki nakupa so bili prav tako pomembni dejavniki, zaradi katerih so spletni nakupovalci zapustili spletno trgovino. 
 

Po napovedih bo južnoafriška spletna maloprodaja konec leta 2025 dosegla 10 % celotne maloprodaje 

Razcvet spletne prodaje se je v Južni Afriki začel s pandemijo Covid-19 v letu 2020, ko so v državi zabeležili 66 % rast.

Kasneje so rast spodbudile konkurenčne strategije e-trgovine, ki so jih izvajali glavni trgovci na drobno, obdelava plačil s kreditnimi karticami pa je postala bolj racionalizirana.

V letu 2021 je spletna prodaja v Južni Afriki zrasla za 39 %, v letu 2022 pa za 35 %.

Študija napoveduje nadaljevanje močne rasti spletne prodaje tudi v prihodnjih letih, ki jo bo deloma spodbudil prihod Amazona na južnoafriški trg. Preberite še: Amazon se širi v Republiko Južno Afriko. 

Po napovedih bo južnoafriška spletna maloprodaja dosegla 10 % celotne maloprodaje do konca leta 2025 ali vsaj leta 2026. To pa je raven, ki so jo dosegli bolj zreli trgi, kot na primer Združeno kraljestvo in ZDA.


Viri: Factiva, Mail & Guardian Online, TimesLIVE 

 

Preberite še: 


Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT


Gospodarstvo ter možnosti vstopa na južnoafriški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: