Združeni arabski emirati

Prodaja v Združene arabske emirate

Gospodarska politika vlade

Politične trende bodo v veliki meri oblikovali načrti ZAE za gospodarski razvoj, ki vključujejo ekonomsko vizijo Abu Dhabija 2030, dubajsko industrijsko strategijo 2030 in okoljsko vizijo Abu Dhabija 2030. Ti načrti so namenjeni diverzifikaciji gospodarstva ZAE in krepitvi ZAE kot poslovnega središča.
 
V ospredju vladne politike je še vedno upravljanje javnega zdravja in blaženje gospodarskih posledic korona virusa. Vpliv pandemije na gospodarstvo Dubaja je še posebej izrazit, pri čemer so najbolj prizadeti gostinski, turistični in nepremičninski sektor.
 

Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Pomembni faktorji pri nakupni odločitvi potrošnikov v ZAE so cena, kakovost, poprodajne storitve in stopnja inovativnosti v izdelku. Občutljivi so tudi na svoje običaje in tradicijo, zato se priporoča arabska embalaža. Obnašanje potrošnikov je v veliki meri odvisno od stopnje dohodka.

Potrošniki v ZAE so večinoma mlada populacija z zelo visokim življenjskim standardom. Odprti so za nove tehnologije in izdelke. Zanima jih najsodobnejša oprema, predvsem na področju mobilne telefonije in informacijske tehnologije. Pomembne so jim luksuzne blagovne znamke. Oglaševanje ni toliko pomembno kot prejšnje nakupovalne izkušnje in informiranje o izdelkih.
 

Tržne poti, distribucija

ZAE so eden najprivlačnejših trgov za trgovce na drobno v regiji, saj 86 % prebivalstva živi v mestnih središčih, tveganja pa so v primerjavi z drugimi državami v regiji, nizka. V ZAE je možnih več načinov prodaje. Najmanj razširjena je neposredna prodaja, najpogostejši način pa je trženje izdelkov prek lokalnih trgovskih agentov. Mnoga podjetja si najdejo po enega distributerja ali trgovskega zastopnika v vsakem emiratu. Za živilske izdelke je priporočljivo poiskati specializirane distributerje. Hitro se širi tudi franšizna prodaja.

Prodaja v hipermarketih je v letu 2021 upadla za -3 % in dosegla 38,5 mlrd AED, kar je približno 8,81 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 49 mlrd AED ali 11,21 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Majid Al Futtaim Hypermarkets, ki je imela v letu 2021 38 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2021 upadel za -3 % in dosegel vrednost 16,1 mlrd AED ali približno 3,68 mlrd EUR. Po napovedih bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 19,7 mlrd AED ali 4,5 mlrd EUR. Največji konkurent v verigi supermarketov je družba West Zone, ki je imela v letu 2021 19 % tržni delež.

Diskontni trgovci so šele konec leta 2018 vstopili na trg ZAE. Trenutno je edini ponudnik v tem segmentu družba Landmark Group, ki ima na trgu ZAE 16 diskontnih trgovin Viva. Vrednost prodaje tega segmenta je v letu 2021 zrasla za 67 % na 236 mio AED ali 54,01 mio EUR. Po napovedih naj bi se prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih povečevala po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 377 mio AED ali približno 86,29 mio EUR.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Lulu Hypermarket (L.L.C.) 8.888,05
Maarab General Contracting Company  L L C 7.744,43
Mass Consult 7.744,43
Investors Provident Ltd 7.686,66
Shiseido Group Middle East Fz-Llc 4.250,70
Reckitt Benckiser (Arabia) Fze 2.030,14
 


Spletna prodaja v Združenih arabskih emiratih

Vrednost spletne maloprodaje je v ZAE v letu 2021 zrasla za 23 % in dosegla 17,6 mlrd AED, kar je približno 4,02 mlrd EUR.

Največji tržni delež imajo na trgu trgovci, ki prodajajo preko spletnih tržnic. Njihov tržni delež je v letu 2021 znašal 29 %.

Vrednost spletne prodaje je v ZAE leta 2021 ponovno zabeležila dvomestno rast, čeprav je bila ta nekoliko nižja kot leta 2020. Kljub prenehanju omejitvenih ukrepov zaradi pandemije, so številni potrošniki še naprej ohranjali svoje spletne nakupovalne navade. Med pandemijo se je spletnemu nakupovanju pridružilo tudi veliko potrošnikov starejše generacije.

Številni spletni ponudniki so začeli odpirati tudi fizične prodajalne, mnogi od njih pa svoje izdelke tudi oglašujejo na spletnih tržnicah, kot sta Amazon in Noon, saj jim to prinaša prepoznavnost blagovne znamke in pridobivanje novih strank.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v ZAE v prihodnjih 5 letih rasla po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 12 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 33,7 mlrd AED ali približno 7,71 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v ZAE:
  • Amazon.com Inc                     
  • Apple Inc                           
  • Landmark Group                     
  • Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC  
  • Namshi General Trading LLC          
  • Noon AD Holdings One Person Co LLC 
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.     

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj običajna metoda plačevanja v ZAE je ček z zamikom plačila (the post-dated cheque). Nepreklicni akreditiv (l/c) se prav tako uporablja, a manj pogosto, saj takšna oblika plačila lahko predstavlja nekonkurenčnost v primerjavi z ostalimi ponudniki, ki so pripravljeni poslovati na odprt način.

Obstaja možnosti zamude plačil, ki so lahko tudi večmesečne, včasih pa se zgodi, da se z umikom iz države določeno podjetje tudi izogne plačilu.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Pomorski promet je najpomembnejši za prevoz blaga v ZAE. 90 % tovora, ki prihaja v Emirate, prispe preko morja, večji del pa se prevaža v ladijskih zabojnikih.

Dubajsko pristanišče Jebel Ali je najpomembnejše oceansko tovorno pristanišče v ZAE in eno največjih umetnih pristanišč na svetu.
 
Zračni in kopenski tovorni promet sta v ZAE manj pomembna.
 
Po napovedih analitikov Technavio naj bi logistični trg v ZAE v obdobju 2022–2026 rasel po 6,84 % povprečni letni stopnji in v letu 2026 dosegel vrednost 10 mlrd EUR. Trg poganjata rastoča industrija e-trgovine in vse večja uporaba multi-modalnega prevoza.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave

 

Druge koristne povezave: