Združeni arabski emirati

Prodaja v Združene arabske emirate


Kako prodajati v Združene arabske emirate? 
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
 
 

Gospodarska politika vlade

Glavni kratkoročni cilji vladne politike ZAE so usmerjanje visokih prihodkov od nafte v zmanjšanje pritiskov na življenjske stroške, vlaganje v razvoj zasebnega sektorja, ustvarjanje delovnih mest, ter povečanje naložb v infrastrukturo.

Dolgoročno se bosta Abu Dabi in Dubaj še naprej osredotočala na diverzifikacijo gospodarstva.

ZAE bodo ohranili proaktivno, a bolj spravljivo zunanjo politiko, gradili vezi z Izraelom in glavnimi trgi v razvoju, podpirali politične zaveznike in se zoperstavljali domnevnim grožnjam islamistov, obenem pa si prizadevali za zmanjšanje regionalnih napetosti, vključno z Iranom.

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Pomembni faktorji pri nakupni odločitvi potrošnikov v ZAE so cena, kakovost, poprodajne storitve in stopnja inovativnosti v izdelku. 
 
Potrošniki v ZAE so občutljivi na svoje običaje in tradicijo, zato se priporoča arabska embalaža. Obnašanje potrošnikov je v veliki meri odvisno od stopnje dohodka. 

Potrošniki v ZAE so večinoma mlada populacija z zelo visokim življenjskim standardom. Odprti so za nove tehnologije in izdelke. Zanima jih najsodobnejša oprema, predvsem na področju mobilne telefonije in informacijske tehnologije. Pomembne so jim luksuzne blagovne znamke. Oglaševanje ni toliko pomembno kot prejšnje nakupovalne izkušnje in informiranje o izdelkih.

 

Tržne poti, distribucija

V ZAE je možnih več načinov prodaje. Najmanj razširjena je neposredna prodaja, najpogostejši način pa je trženje izdelkov prek lokalnih trgovskih agentov. Mnoga podjetja si najdejo po enega distributerja ali trgovskega zastopnika v vsakem emiratu. Za živilske izdelke je priporočljivo poiskati specializirane distributerje. Hitro se širi tudi franšizna prodaja.

ZAE so zelo privlačni za trgovce na drobno, saj 88 % prebivalstva živi v urbanih središčih. Zaradi visoke stopnje urbanizacije imajo ZAE velik prodor supermarketov in hipermarketov Ko gre za sodobno maloprodajo z živili, postaja večkanalni model vse večji trend.

Trgovina na debelo in drobno prispevata več kot 10 % k BDP ZAE.
 
V sektorju maloprodaje imajo supermarketi največji tržni delež prodaje. Glavne trgovske verige v tem segmentu so Carrefour, EMKE (Lulu) Group, Nesto Group in Spinneys.
 
Druge sorazmerno manjše verige supermarketov in trgovskih verig vključujejo Al Maya Supermarkets, Centrepoint Stores, Choithram Supermarkets, K.M. Supermarketi Trading, Safeer in West Zone.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Majid Al Futtaim Hypermarkets L.L.C 6.778,58
Reckitt Benckiser (Arabia) Fze 2.092,31
Lulu Hypermarket (L.L.C.) 1.483,34
Dubai Duty Free Establishment 957,99
Kisan International Trading Fze 621,72
Sharaf Dg L.L.C 587,99
Thomsun Supermarket L L C 549,61

 

Spletna prodaja v Združenih arabskih emiratih


Spletna prodaja v ZAE se bo po ocenah eCommerce DB, v letu 2024 povečala za 9 % in dosegla vrednost 6.721,3 mio USD ali približno 6,2 mlrd EUR.

Na maloprodajnem trgu ZAE znaša spletni delež 14,4 %. Po napovedih se bo ta delež do leta 2028 povečal na 16,5 %.

Analitiki napovedujejo, da se bo spletna prodaja v ZAE v prihodnjih 5 letih povečevala po 8,7 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 9.378,6 mio USD ali približno 8,7 mlrd EUR.

Največji segment e-trgovine v ZAE je segment izdelkov za zabavo in prosti čas. Ta segment predstavlja 23 % prihodkov e-trgovine ZAE.

Sledijo:
 
  • elektronika (22,9 %)
  • moda (18 %)
  • pohištvo in oprema za dom (11,8 %)
  • izdelki za osebno nego (8,7 %)
  • DIY – naredi si sam izdelki (7,8 %)
  • živila (7,7 %).

Največje spletne trgovine v ZAE po prihodkih v 2023

  • amazon.ae (644 mio USD ali 595,6 mio EUR)     
  • carrefouruae.com (341 mio USD ali 315,4 mio EUR)    
  • namshi.com (244 mio USD ali 225,7 mio EUR)       
  • apple.com (164 mio USD ali 151,7 mio EUR)
  • shein.com (133 mio USD ali 123 mio EUR) .
  
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

Sejmi

 

Plačevanje

V mednarodni trgovini z ZAE se kot plačilno sredstvo pogosto uporablja dokumentarni akreditiv.

Čeki so pomemben plačilni instrument v ZAE za transakcije velikih zneskov. Čeki se digitalno obdelajo in obračunajo še isti dan z uporabo sistema za pregled čekov s slikami (ICCS).

Obstaja možnosti zamude plačil, ki so lahko tudi večmesečne, včasih pa se zgodi, da se z umikom iz države določeno podjetje tudi izogne plačilu.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Trg transporta in logistike v ZAE vztrajno raste, predvsem zaradi hitre rasti e-trgovine v regiji in naraščajoče mednarodne trgovine.
 
Logistični in transportni trg v ZAE je konkurenčen in razdrobljen, pri čemer številni mednarodni in lokalni konkurenti aktivno tekmujejo za tržni delež. Glede na to, da se splošna logistična infrastruktura v državi hitro razvija, se bo konkurenca v panogi še okrepila. V prihodnje se na trgu obeta konsolidacija ali širitev regionalnih podjetij.
 
Pomorski promet je najpomembnejši za prevoz blaga v ZAE. 90 % tovora, ki prihaja v Emirate, prispe preko morja, večji del pa se prevaža v ladijskih zabojnikih.

Dubajsko pristanišče Jebel Ali je najpomembnejše oceansko tovorno pristanišče v ZAE in eno največjih umetnih pristanišč na svetu.

Zračni in kopenski tovorni promet sta v ZAE manj pomembna.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave

 

Druge koristne povezave: