Združeni arabski emirati

Prodaja v Združene arabske emirate

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Pomembni faktorji pri nakupni odločitvi potrošnikov v ZAE so cena, kakovost, poprodajne storitve in stopnja inovativnosti v izdelku. Občutljivi so tudi na svoje običaje in tradicijo, zato se priporoča arabska embalaža. Obnašanje potrošnikov je v veliki meri odvisno od stopnje dohodka.

Potrošniki v ZAE so večinoma mlada populacija z zelo visokim življenjskim standardom. Odprti so za nove tehnologije in izdelke. Zanima jih najsodobnejša oprema, predvsem na področju mobilne telefonije in informacijske tehnologije. Pomembne so jim luksuzne blagovne znamke. Oglaševanje ni toliko pomembno kot prejšnje nakupovalne izkušnje in informiranje o izdelkih.
 

Tržne poti, distribucija

ZAE so eden najprivlačnejših trgov za trgovce na drobno v regiji, saj 86 % prebivalstva živi v mestnih središčih, tveganja pa so v primerjavi z drugimi državami v regiji, nizka. V ZAE je možnih več načinov prodaje. Najmanj razširjena je neposredna prodaja, najpogostejši način pa je trženje izdelkov prek lokalnih trgovskih agentov. Mnoga podjetja si najdejo po enega distributerja ali trgovskega zastopnika v vsakem emiratu. Za živilske izdelke je priporočljivo poiskati specializirane distributerje. Hitro se širi tudi franšizna prodaja.

Prodaja v hipermarketih je v letu 2020 narasla za 11 % in dosegla 39,5 mlrd AED (približno 8,8 mlrd EUR). Po napovedih bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma ničelni ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 44 mlrd AED (9,8 mlrd EUR). Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Majid Al Futtaim Hypermarkets.

Segment supermarketov je v letu 2020 zrasel za 14 % in dosegel vrednost 16,6 mlrd AED (3,7 mlrd EUR). Po napovedih bo segment v obdobju 2020-2025 rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 19,2 mlrd AED (4,3 mlrd EUR). Največji konkurent v verigi supermarketov je družba West Zone.

Diskontni trgovci so šele konec leta 2018 vstopili na trg ZAE. Trenutno je edini ponudnik v tem segmentu družba Landmark Group, ki ima na trgu ZAE 16 diskontnih trgovin Viva.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Lulu Hypermarket (L.L.C.) 7.679,76
Maarab General Contracting Company L.L.C 6.691,61
Mass Consult 6.691,61
Investors Provident Ltd 6.641,70
Majid Al Futtaim Hypermarkets L.L.C 6.451,00
Reckitt Benckiser (Arabia) Fze 1.754,15
Al Manama Group 767,98
 


Spletna prodaja v Združenih arabskih emiratih

Spletna prodaja se je v ZAE v letu 2020 povečala za 15 % in dosegla vrednost 14,3 mlrd AED ali približno 3,2 mlrd EUR.

ZAE imajo več kot 1.000 maloprodajnih trgovin in skupno notranjo površino 5,9 mio m2. V začetku aprila 2020 je nakupovalno središče Dubai Mall, ki je v lasti družbe Emmar, ustvarilo virtualni nakupovalni center noon.com, da bi svojim najemnikom omogočilo e-poslovanje. Ker številne blagovne znamke v ZAE temeljijo na franšiznem modelu, običajno nimajo spletnih pravic, zato je Emaar na tak način lahko pomagal svojim najemnikom preživeti v mesecih, ko se je obisk nakupovalnega središča zaradi pandemije močno zmanjšal. Nekatere trgovine, na primer lokalni luksuzni butiki, prej niso imele možnosti odpreti spletne trgovine. Noon.com je tako ena vodilnih spletnih trgovin z močnim distribucijskim sistemom in dostavnim omrežjem.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna trgovina v ZAE v prihodnjih 5 letih rasla po 15 % povprečni letni stopnji, oziroma 13 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon, ki je imel v letu 2020 15 % tržni delež. 
 
Spletni ponudniki v ZAE:
  • Al Tayer Group                     
  • Alabbar Enterprises                
  • Alibaba Group Holding Ltd          
  • Amazon.com Inc                     
  • Apparel Group                      
  • Apple Inc                           
  • Axiom Telecom LLC                   
  • Early Bird Catering Services LLC   
  • Emke Group                          
  • Fu-Com International               
  • Jollychic EC Ltd                   
  • Landmark Group                     
  • Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC  
  • MarkaVIP                           
  • Marks & Spencer Plc                
  • Mumzworld FZ LLC                   
  • Namshi General Trading LLC          
  • Next Retail Ltd                    
  • Noon AD Holdings One Person Co LLC 
  • Sephora USA LLC                   
  • SuperMart.ae                       
  • T Choithram & Sons Dubai           
  • Trolley Trading                    
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.     
 

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj običajna metoda plačevanja v ZAE je ček z zamikom plačila (the post-dated cheque). Nepreklicni akreditiv (l/c) se prav tako uporablja, a manj pogosto, saj takšna oblika plačila lahko predstavlja nekonkurenčnost v primerjavi z ostalimi ponudniki, ki so pripravljeni poslovati na odprt način.

Obstaja možnosti zamude plačil, ki so lahko tudi večmesečne, včasih pa se zgodi, da se z umikom iz države določeno podjetje tudi izogne plačilu.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Pomorski promet je najpomembnejši za prevoz blaga v ZAE. 90 % tovora, ki prihaja v Emirate, prispe preko morja, večji del pa se prevaža v ladijskih zabojnikih.

Dubajsko pristanišče Jebel Ali je najpomembnejše oceansko tovorno pristanišče v ZAE in eno največjih umetnih pristanišč na svetu.
 
Zračni in kopenski tovorni promet sta v ZAE manj pomembna.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno maj 2021.

_