Uspešen nastop slovenskih podjetij na vodilnem svetovnem sejmu zdravstvene oskrbe v Dubaju
Pred časom je v Dubaju svoja vrata zaprl največji specializirani sejem medicinske opreme in pripomočkov, zdravil, zdravstvene oskrbe in storitev na arabskem polotoku, Arab Health 2025. Letos se je na sejmu tamkajšnji poslovni javnosti pod okriljem SPIRIT Slovenija s svojimi izdelki, storitvami in rešitvami uspešno predstavilo tudi 26 slovenskih podjetij s področij proizvodnje medicinske opreme, farmacije ter medicine, ki so z obiskom Dubaja zelo zadovoljna. Udeležba na sejmu in v delegaciji je bila po njihovem mnenju odlična priložnost za predstavitev njihovih izdelkov, storitev in rešitev ter navezovanje poslovnih stikov s potencialnimi poslovnimi partnerji.
Sejem Arab Health, ki je letos potekal med 27. in 30. januarjem 2025, velja za največji specializirani sejem medicinske opreme in pripomočkov, zdravil, zdravstvene oskrbe in storitev na arabskem polotoku. Poglavitni namen sejma je povezovanje proizvajalcev in ponudnikov zdravstvenih storitev z zdravstvenimi klinikami, dobavitelji in distributerji v tej regiji. Vodilna nit letošnjega sejma je bila "Kjer se sreča svet zdravstva", ki so jo spremljale številne odmevne konference, osredotočene na inovacije, najsodobnejšo tehnologijo, trajnost in sodelovanje. Letos je na sejmu razstavljalo več kot 3800 razstavljavcev iz 75 držav, zabeležili pa so več kot 140.000 obiskovalcev iz 182 dežel. Na sejmu je bilo tudi več kot 45 nacionalnih paviljonov, med katerimi je vidno izstopal slovenski. Ob polstoletnem mejniku so organizatorji sejem preimenovali v World Health Expo Dubai (WHX Dubai) in poudarili, da ta sprememba predstavlja prelomno vizijo za naslednjih 50 let globalnega sodelovanja in inovacij v zdravstvu ter poudarja vlogo Dubaja kot svetovnega središča medicinskega napredka. Naslednje leto bo sejem potekal med 9. in 12. februarjem 2025.
Več o sejmu: www.arabhealthonline.com

SPIRIT Slovenija je na pobudo slovenskih podjetij skupinski nastop na sejmu Arab Health letos organiziral že osmič zapovrstjo. Na skupnem razstavnem prostoru velikosti 213 m2 se je predstavilo 16 slovenskih podjetij: Caretronic, d. o. o., DAGRI inženiring, d. o. o., Domel, d. o. o., HYB, d. o. o., Iskra Medical d. o. o., IZA, d. o. o., Kinestica, d. o. o., Koval, d. o. o., Mesi, d. o. o., MOOR ortotetika in prototetika, d. o. o., Opikar, klimatizacija in čisti prostori, d. o. o., RTS Medical, d. o. o., TIK, d. o. o., Tosama, d. o. o., UVC Solutions, d. o. o. in VPD Bled, d. o. o.
V tem času je pod okriljem agencije v Dubaj odpotovala tudi delegacija predstavnikov 10 slovenskih podjetij s področja medicine in medicinske opreme, ki jih zanimajo poslovne priložnosti v tamkajšnjem zdravstvenem segmentu, in sicer: MedDev Rešitve, Better, d. o. o., Biostile d. o. o., Dedisol, d. o. o., MG Mont Innovations, OMNISPECTRA, d. o. o., Sergej Prosen, SAN.KO.M d. o. o., Tevel d. o. o. in Zavod Pomni. Delegacija je obiskala lokalni podjetji Innovative Life Sciences in 4Basecare, na sejmu Arab Health pa razstavni prostor Dubai Science Park, kjer so jim predstavili svoje delovanje in področja na katerih vidijo možnost za sodelovanje s slovenskimi podjetji. Člani delegacije so se srečali tudi s predstavniki Ministrstva za zdravje ZAE, kjer so razpravljali o možnih partnerstvih za izboljšanje zagotavljanja zdravstvene oskrbe z inovativnimi tehnologijami in trajnostnimi praksami.

SPIRIT Slovenija je na slovenskem razstavnem prostoru v sodelovanju z Veleposlaništvom RS v Abu Dabiju organiziral tudi sprejem za slovenska in tuja podjetja z mreženjem, ki so se ga udeležili tudi člani slovenske delegacije in veleposlanica RS v UAE, Nj. Eksc. Natalija Al Mansour.
Slovenska podjetja (tako razstavljavci kot člani delegacije) so bila z letošnjim obiskom Dubaja in nastopom na sejmu Arab Health zelo zadovoljna. Udeležba na sejmu je bila po njihovem mnenju odlična priložnost za predstavitev njihovih izdelkov, storitev in rešitev ter navezovanje poslovnih stikov s potencialnimi poslovnimi partnerji. Ker sejem postavlja trende v panogi, je bil zanje pomemben tudi z vidika preverjanja konkurence in najnovejših tehnologij na področju zdravstvene oskrbe. Večina slovenskih udeležencev je dobila kar nekaj obetavnih kontaktov, s katerimi bodo nadaljevali pogovore v prihodnosti.
Ocenjujejo tudi, da je bil nastop njihovega podjetja bolj opazen in prepoznan s strani obiskovalcev tudi zaradi tega, ker je celotna predstavitev slovenskih podjetij na sejmu Arab Health potekala v nacionalnem paviljonu in pod sloganom komunikacijske kampanje za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini I feel Slovenia. Green. Creative. Smart., ki jo že od leta 2019 vodi SPIRIT Slovenija. Člani delegacije pa so med prednostmi udeležbe v delegaciji izpostavili srečanja s strokovnjaki iz panoge in izmenjavo izkušenj, pridobitev novih kontaktov ter vpogled v najnovejše inovacije na področju medicinske tehnologije.

Slovenski razstavni prostor na Arab Health 2025. Foto: SPIRIT Slovenija
Irma Vodlan, Iza, d. o. o.: »Letos smo se že drugo leto zapored udeležili sejma Arab Health v Dubaju. Odločitev za skupinski nastop se je izkazala za strateško pravilno, saj nam je omogočila lažjo organizacijo in večjo vidnost na sejmu. Sejem predstavlja izjemno priložnost za širitev našega trga, saj privablja poslovne partnerje in interesente z vsega sveta. Vidimo velik potencial za naše izdelke ne le na arabskem trgu, temveč tudi širše. Sejem nam je omogočil vzpostavitev pomembnih stikov, izmenjavo znanj in vpogled v najnovejše trende v industriji. Prepričani smo, da bo naša prisotnost na takšnih dogodkih prispevala k nadaljnji rasti in uspehu našega podjetja. Zelo smo zadovoljni z obiskom na sejmu, saj je bilo skozi vse štiri dni za naš razstavni prostor veliko zanimanja. Poleg predstavitve naših inovacij smo dobili tudi dragocene povratne informacije, ki nam bodo pomagale pri nadaljnjem razvoju in prilagajanju ponudbe. Prepričani smo, da bomo v prihodnjih mesecih nadgradili vzpostavljene stike in jih pretvorili v uspešna poslovna sodelovanja.«
Andreja Thaler, Domel, d. o. o.: »Skupinski sejemski nastop nam omogoča, da se lahko na sejmu ArabHealth sploh predstavimo, saj sicer tak nastop terja visok finančni vložek. Poleg tega nam SPIRIT Slovenija prevzame večinski del organizacije sejma, kar pomeni, da se mi lahko bolj intenzivno pripravljamo na sejemski nastop, povabimo naše kontakte, privlačimo potencialne kupce ... Z letošnjo udeležbo smo zelo zadovoljni, cilji so doseženi - pridobili smo 60 novih kontaktov, obiskalo pa nas je 10 obstoječih - ne le iz našega programa laboratorijske opreme, temveč tudi drugih programov, s katerimi sodelujejo partnerji, ki so bili prav tako prisotni na ArabHealthu, nekateri le kot obiskovalci, drugi tudi kot razstavljavci. Kontaktov smo pridobili precej, njihova kakovost pa se bo pokazala v prihodnjih mesecih.«
Nina Puntarić Kavalič, Opikar, d. o. o.: »Letos smo bili na sejmu v sklopu skupinske udeležbe že petič in vsako leto smo z udeležbo zelo zadovoljni. Bilo je veliko obiskovalcev in tudi nekaj potencialnih kupcev. Če smo dosegli zastavljene cilje bomo videli v prihodnosti, če se potencialni kupci odločijo za sodelovanje z nami, a vseeno smo zelo zadovoljni, saj smo se srečali z našimi obstoječimi partnerji ter spoznali veliko novih. Prednosti skupinskega nastopa vidimo v tem, da se slovenska podjetja predstavljajo v sklopu slovenskega paviljona in tako lahko s skupnimi močmi predstavimo našo čudovito državo.«
Aleš Hribar, Kinestica d. o. o.: »Za skupinski sejemski nastop smo se odločili, ker želimo okrepiti svojo prisotnost na trgih Bližnjega vzhoda in širše Azije. Arab Health je v zadnjih letih pridobil izjemno prepoznavnost ter se uveljavil kot eden najpomembnejših globalnih sejmov medicinske opreme, zato je prisotnost na tem sejmu za naše podjetje izrednega pomena. Obiskanost našega razstavnega prostora je bila sicer nekoliko nižja kot v preteklih letih, vendar se je delež relevantnih obiskovalcev občutno povečal. To nam omogoča bolj ciljno in kakovostnejše vzpostavljanje novih partnerstev. Prepričani smo, da je dodatna lokacija paviljona v hali Rasheed pomembno prispevala k večjemu deležu relevantnih obiskovalcev, kar je bistvenega pomena za uspešnost našega nastopa.«
Tatjana Smrekar, TIK, d. o. o.: »Na sejmu Arab Health 2025 smo se že peto leto zapored odločili za skupinski nastop s SPIRIT Slovenija, saj nam to omogoča večjo vidnost in lažji dostop do mednarodnih poslovnih partnerjev. Skupinska predstavitev pod nacionalno blagovno znamko krepi prepoznavnost slovenskih podjetij in izboljšuje našo konkurenčnost na globalnem trgu, zagotavlja pa tudi logistično podporo, kar nam omogoča učinkovitejšo in bolj osredotočeno udeležbo na sejmu. Z našo udeležbo na sejmu smo zelo zadovoljni. Uspeli smo vzpostaviti številne stike s potencialnimi distributerji in kupci, kar bo v prihodnje pomembno vplivalo na rast našega poslovanja v regiji. Prav tako smo okrepili odnose z obstoječimi partnerji in pridobili dragocene vpoglede v trende ter potrebe trga. Takšni dogodki so lahko za posameznike v tujini logistično zahtevni, a zahvaljujoč usklajenemu sodelovanju in skupinski dinamiki se vsi razstavljavci na sejmu počutimo kot del povezane skupnosti – skoraj kot ena velika družina.«
Nuša Ambrožič, VPD Bled, d. o. o.: »Sejem Arab Health obiskujemo že vrsto let, zadnja leta sta zaradi skupinskega nastopa, ki ga organizira SPIRIT Slovenija, , udeležba in sodelovanje na sejmu z vidika organizacije in sofinanciranja bistveno enostavnejša. Sejem je eden pomembnejših za naše podjetje. Sestanemo se s poslovnimi partnerji, ki sejmov v Evropi ne obiskujejo in je tako Arab Health odlična priložnost za srečanje in krepitev poslovnih vezi. Poleg tega pa prihajajo obiskovalci sejma Arab Health iz trgov, ki so zanimivi za iskanje novih izvoznih priložnosti. Z nastopom našega podjetja na sejmu smo zadovoljni in ga imamo namen obiskovati tudi v prihodnje.«
Sara Paljk, MOOR Ortotika in Protetika d. o. o.: »Odločitev za skupinski sejemski nastop je bila strateška, saj nam omogoča večjo prepoznavnost, dostop do širše mreže poslovnih partnerjev ter učinkovitejši nastop na konkurenčnem mednarodnem trgu. Prednost takšnega nastopa vidimo predvsem v združevanju izkušenj in zagotavljanju finančnih virov. Letos smo se sejma udeležili že drugič zapored, kar se je izkazalo za izjemno prednost, saj smo ponovno vzpostavili stik s partnerji, s katerimi smo začeli pogajanja o sodelovanju že lani. Naš razstavni prostor je pritegnil veliko zanimanja, srečali smo se s številnimi novimi potencialnimi partnerji, pridobili pomembne kontakte ter uspešno podpisali prvo večjo pogodbo o sodelovanju. Udeležba na sejmu Arab Health 2025 je bila za naše podjetje ponovno zelo uspešna in predstavlja pomemben korak v naši mednarodni širitvi.«
Andreja Ažman, Tosama, d. o. o.: »Za skupinski sejemski nastop smo se odločili, ker nam je taka organizacija precej olajšala pripravo na sejem. Letos smo bili na sejmu Arab Health prvič in doslej nismo imeli nobenih izkušenj s pojavljanjem na sejmih v arabskih deželah. Sodelovanje preko SPIRIT Slovenija nam je zelo olajšalo organizacijo in logistiko udeležbe, že pred sejmom nam je omogočilo tudi povezovanje z drugimi razstavljavci na skupnem slovenskem paviljonu, med in po sejmu pa deljenje izkušenj in mnenj. Na sejem smo šli z mešanimi občutki in pričakovanji, predvsem zaradi nabora naših izdelkov, ki naj v množici visoko tehnoloških ter naprednih izdelkov in storitev, ponujenih na sejmu, ne bi tako izstopali. Doživeli pa smo ravno nasprotno - že v prvem dnevu je bil odziv obiskovalcev neverjeten. Število zbranih oz. navezanih kontaktov v vseh štirih dneh je preseglo naša pričakovanja, zbrali smo jih blizu 200. Zdaj seveda sledi veliko dela s filtriranjem teh kontaktov, navezovanjem stikov, pripravo ponudb in podobno. V Tosami smo več kot navdušeni in hkrati hvaležni, da smo lahko bili del skupinskega sejemskega nastopa.«
Adrijana Gjeka, RTS Medical, medicinski pripomočki, d. o. o.: »Odločitev za skupinski sejemski nastop s SPIRIT Slovenija omogoča večjo prepoznavnost, delitev stroškov, podporo pri organizaciji ter pomoč pri iskanju poslovnih partnerjev. Skupaj z drugimi podjetji je močnejša pozicija na trgu. Zadovoljni smo z udeležbo na sejmu, izkušnja je bila dragocena, saj smo pridobili pomembna znanja in priložnost za rast našega podjetja. Naši cilji so bili doseženi, želeli smo si pridobiti poznanstva in priljubljenost z udeležbo na sejmu.«
Preberite tudi:
Gospodarstvo ter možnost vstopa na trg Združenih arabskih emiratov
Zakaj na sejme v tujino?
Gospodarske delegacije, dnevi dobaviteljev, B2B dogodki