Estonija

Prodaja v Estonijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Estonski potrošniki so cenovno občutljivi, kljub temu da je rast razpoložljivega dohodka povečala potrošnjo v zadnjih nekaj letih. Na nakupno odločitev Estoncev močno vplivajo socialni mediji in internet.

Na trgu je široka izbira tujih blagovnih znamk, ki jih potrošniki raje kupujejo kot estonske izdelke, razen pri živilih, kjer še vedno dajejo prednost lokalnim izdelkom.

Estonski trg je sorazmerno majhen in ga zaznamuje staranje prebivalstva, zato trg storitev in izdelkov za starejšo populacijo postaja vse bolj atraktiven.
 

Tržne poti, distribucija


Distribucijski kanali v Estoniji so podobni kot v ostalih državah EU. Blago se lahko prodaja prek zastopnika, distributerja, uveljavljenega veletrgovca ali s prodajo neposredno maloprodajnim organizacijam. Podjetja in večina logističnih storitev so skoncentrirana v Talinu in okolici.

Sodobni trgovci z živili so v letu 2020 beležili minimalno rast prodaje, ki je dosegla 2,6 mlrd EUR. Najvišjo rast je dosegel segment priročnih prodajaln, ki je v letu 2020 beležil 4 % rast. Coop Estonia je največji konkurent v segmentu, s 30 % tržnim deležem v letu 2020. Analitiki napovedujejo, da bo prodaja v sodobnih živilskih trgovinah v obdobju 2020-2025 rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 3,2 mlrd EUR.

Tradicionalnim trgovcem je v letu 2020 prodaja upadla za -9 % in dosegla 210 mio EUR. Aldar Eesti OÜ je glavni konkurent v tem fragmentiranem segmentu, s 4 % tržnim deležem v letu 2020. Prodaja v tradicionalnih trgovinah se bo po napovedih v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 224 mio EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Tallinna Kaubamaja Grupp AS 743,28
Maxima Eesti Ou 453,29
Selver As 439,79
Rimi Eesti Food As 364,04
Circle K Eesti As 278,02
Sanitex Ou 200,95
Prisma Peremarket As 157,49

   

Spletna prodaja v Estoniji

 
Spletna prodaja se je v Estoniji v letu 2020 povečala za 30 % in dosegla vrednost 696 mio EUR.

Začasno zaprtje nebistvenih prodajaln v marcu 2020 je povzročilo, da se je veliko več potrošnikov odločilo za spletno nakupovanje. To je razširilo spletno bazo potrošnikov. Največjo rast prodaje je zabeležil segment hrane in pijače. Pandemija je v Estoniji pospešila rast spletne trgovine, ki je beležila visoke rasti že v preteklih letih. Estonija je znana po svoji visoki internetni pokritosti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Visoko raven prodaje ustvarijo domače spletne trgovine. Zaradi močne infrastrukture in hitrejših dobavnih rokov so domači ponudniki zelo konkurenčni v primerjavi s tujimi spletnimi ponudniki. Gre za nov trend, saj je v preteklosti večina estonskih potrošnikov raje nakupovala na tujih spletnih platformah, zdaj pa raje izberejo domače ponudnike, ker imajo pri njih manj zapletov pri izpolnjevanju in dostavi naročil.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Estoniji v obdobju 2020-2025 rasla po 17 % povprečni letni stopnji (oziroma 15 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 1,4 mlrd EUR.

Neodvisni trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko specializiranih spletnih platform, so imeli v letu 2020 največji, 9 % delež na trgu.


Spletni ponudniki v Estoniji:
  • 1A.EE OÜ                        
  • 24 tundi OÜ                     
  • Amazon.com Inc               
  • Antista AS                      
  • Apple Inc                       
  • Arvutitark OÜ                   
  • ASOS Plc                        
  • ATF Arvutisalong OÜ             
  • Baltika Group                   
  • Consortio Fashion Group OÜ      
  • DLB Trading OÜ                  
  • Dreamline Arvutikeskus OÜ       
  • H&M Hennes & Mauritz AB         
  • House of Fraser Ltd             
  • Klick Eesti AS                  
  • MK Trade Baltic OÜ               
  • MyLook OÜ                       
  • ON24 AS                         
  • OnOff Jaekaubanduse OÜ          
  • OX Eesti OÜ                      
  • Põldma Kaubanduse AS            
  • Runikon Retail OÜ               
  • Shoppa OÜ                       
  • Sports Direct International Plc 
  • Studio Moderna OÜ               
  • Supersa OÜ                      
  • Telia Eesti AS                  
  • Triton Holding OÜ               
  • Wraith Invest OÜ                
  • Zoo Planet OÜ                    

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

99 % vseh plačil v Estoniji se opravi elektronsko. Najbolj uporabljene metode e-plačil so:
  • kreditne kartice (Visa, MasterCard, American Express)
  • E bančna nakazila, opravljena prek splene banke
  • PayPal
  • kreditni prenos SEPA
  • neposredna bremenitev SEPA
  • druge oblike, vključno s kripto valutami
Plačilna disciplina v Estoniji je dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika


Estonski transportni sektor zajema železniški, cestni, pomorski in letalski transport. Infrastruktura nacionalnega prometa je kar dobro razvita. Zaradi velike konkurence so lokalna logistična in transportna podjetja dosegla zahodne standarde v smislu storitev in kakovosti.

Glavna nacionalna prevozna podjetja so:
  • AS Tallinna Lennujaam (letališče Tallinn)
  • AS Tallinna Sadam (pristanišče v Talinu)
  • AS Elektriraudtee (Električne železnice)
  • AS Eesti Raudtee (estonske železnice), ki upravljajo večino javnih železniških infrastruktur v Estoniji.
Izvoz in uvoz blaga večinoma poteka preko cestnega in pomorskega transporta in v manjšem obsegu preko letalskega transporta.
Javni prevoz v večjih mestih je učinkovit in zanesljiv. Talin je trenutno največje mesto na svetu, ki ponuja brezplačen javni prevoz za prebivalce.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno junij 2021.

_