Estonija

Prodaja v Estonijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Estonski potrošniki so cenovno občutljivi, kljub temu da je rast razpoložljivega dohodka povečala potrošnjo v zadnjih nekaj letih. Na nakupno odločitev Estoncev močno vplivajo socialni mediji in internet.

Na trgu je široka izbira tujih blagovnih znamk, ki jih potrošniki raje kupujejo kot estonske izdelke, razen pri živilih, kjer še vedno dajejo prednost lokalnim izdelkom.

Estonski trg je sorazmerno majhen in ga zaznamuje staranje prebivalstva, zato trg storitev in izdelkov za starejšo populacijo postaja vse bolj atraktiven.
 

Tržne poti, distribucija

Na estonskem maloprodajnem trgu imajo supermarketi približno 40 % tržni delež. Na drugem mestu so trgovine z motornim gorivom s 13 % tržnim deležem, sledijo pa trgovine, specializirane za gospodinjske izdelke, gradbene materiale in drugo blago.
 
Zasebni trgovci in trgovska podjetja na debelo so še posebej močni v nekaterih specializiranih sektorjih, kot so elektronika, električni sestavni deli in instrumenti, farmacevtski in zdravstveni izdelki, tehnični izdelki in stroji ter surovine in kemikalije.
 
Največji konkurenti v segmentu supermarketov so: 
  • Maxima: Litovska skupina s 76 prodajnimi mesti v Estoniji
  • Selver: Estonska skupina s 50 prodajnimi mesti v Estoniji
  • ETK (Coop): 141 prodajnih mest blagovne znamke A ja O, 98 supermarketov blagovne znamke Konsum in 10 supermarketov blagovne znamke Maksimarket
  • S Group: Švedska skupina z 8 hipermarketi blagovne znamk Prisma
  • OG Elektra AS: Estonska skupina z 61 trgovinami blagovne znamke Grossi
 
Spletna trgovina v Estoniji je v obdobju 2017-2019 narasla za več kot 50 %. Tržni delež spletnih trgovcev se je v tem obdobju povečal na 11 %. Hkrati se je povprečni znesek, porabljen za nakup, nekoliko zmanjšal in sicer s 40 EUR v letu 2017 na 33 EUR v letu 2019. Najbolj priljubljene platforme za spletno nakupovanje Estoncev so ugledni mednarodnii ponudniki, kot so Alibaba, Aliexpress in Amazon, približno 40 % prebivalcev pa uporablja lokalne spletne trgovine. Najhitreje rastoči segmenti so storitve delitve vožnje in dostave hrane, izrazito rast pa dosegajo tudi spletni nakupi v supermarketih, ki zagotavljajo dostavo na dom.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Tallinna Kaubamaja Grupp AS 728,92
Maxima Eesti Ou 515,31
Selver As 484,34
Rimi Eesti Food As 400,31
Circle K Eesti As 353,72
Sanitex Ou 209,08
Prisma Peremarket As 185,95
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

99 % vseh plačil v Estoniji se opravi elektronsko. Najbolj uporabljene metode e-plačil so:
  • kreditne kartice (Visa, MasterCard, American Express)
  • E bančna nakazila, opravljena prek splene banke
  • PayPal
  • kreditni prenos SEPA
  • neposredna bremenitev SEPA
  • druge oblike, vključno s kripto valutami

Plačilna disciplina v Estoniji je dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Estonijo na 58. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.

Estonski transportni sektor zajema železniški, cestni, pomorski, in letalski transport. Infrastruktura nacionalnega prometa je kar dobro razvita. Zaradi velike konkurence so lokalna logistična in transportna podjetja dosegla zahodne standarde v smislu storitev in kakovosti.

Glavna nacionalna prevozna podjetja so:
  • AS Tallinna Lennujaam (letališče Tallinn)
  • AS Tallinna Sadam (pristanišče v Talinu)
  • AS Elektriraudtee (Električne železnice)
  • AS Eesti Raudtee (estonske železnice), ki upravljajo večino javnih železniških infrastruktur v Estoniji.
Izvoz in uvoz blaga večinoma poteka preko cestnega in pomorskega transporta in v manjšem obsegu preko letalskega transporta.
Javni prevoz v večjih mestih je učinkovit in zanesljiv. Talin je trenutno največje mesto na svetu, ki ponuja brezplačen javni prevoz za prebivalce.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno april 2020.

_