Estonija

Prodaja v Estonijo

Gospodarska politika vlade


Estonska vlada si bo v letih 2020-2023 prizadevala za:
  • družini prijazno državo
  • napredno gospodarstvo, ki bo temeljilo na znanju
  • učinkovito javno upravo
  • varno državo
V srednjeročnem obdobju so izzivi še demografski upad in staranje prebivalstva, nadzor proti pranju denarja in izboljšanje poslovnega okolja.

Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Estonski potrošniki so cenovno občutljivi, kljub temu da je rast razpoložljivega dohodka povečala potrošnjo v zadnjih nekaj letih. Na nakupno odločitev Estoncev močno vplivajo socialni mediji in internet.

Na trgu je široka izbira tujih blagovnih znamk, ki jih potrošniki raje kupujejo kot estonske izdelke, razen pri živilih, kjer še vedno dajejo prednost lokalnim izdelkom.

Estonski trg je sorazmerno majhen in ga zaznamuje staranje prebivalstva, zato trg storitev in izdelkov za starejšo populacijo postaja vse bolj atraktiven.
 

Tržne poti, distribucija

Distribucijski kanali v Estoniji so podobni kot v ostalih državah EU. Blago se lahko prodaja prek zastopnika, distributerja, uveljavljenega veletrgovca ali s prodajo neposredno maloprodajnim organizacijam. Podjetja in večina logističnih storitev so skoncentrirana v Talinu in okolici.

Sodobni trgovci z živili so v letu 2021 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 2,8 mlrd EUR. Najvišjo rast je dosegel segment priročnih prodajaln, ki je v letu 2020 beležil 4 % rast. Coop Estonia je največji konkurent v segmentu, s 30 % tržnim deležem v letu 2021. Analitiki napovedujejo, da bo prodaja v sodobnih živilskih trgovinah v prihodnjih 5 letih rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 3,4 mlrd EUR.

Tradicionalnim trgovcem se je v letu 2021 prodaja povečala za 1 % in dosegla 225 mio EUR. Aldar Eesti OÜ je glavni konkurent v tem fragmentiranem segmentu, s 4 % tržnim deležem v letu 2021. Prodaja v tradicionalnih trgovinah se bo po napovedih v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -1 %) in v letu 2026 dosegla vrednost 244 mio EUR.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Tallinna Kaubamaja Grupp AS 900,08
Selver As 597,18
Maxima Eesti Ou 572,92
Rimi Eesti Food As 435,73
Tavid As 308,08
Circle K Eesti As 302,41
Og Elektra As 201,89

  
Spletna prodaja v Estoniji 

Spletna maloprodaja se je v Estoniji v letu 2021 povečala za 24 % in dosegla vrednost 881 mio EUR.

Največji tržni delež na estonskem trgu e-trgovine imajo trgovci, ki svoje izdelke prodajajo reko spletnih tržnic. Njihov tržni delež je v letu 2021 znašal 8 %.

Spletna prodaja je tudi v letu 2021 beležila dvomestno rast. Začasno zaprtje ne-nujnih maloprodajnih mest v letu 2020 in omejitve njihovega delovanja v Q1 2021, so k spletni prodaji pritegnile veliko novih potrošnikov. Tudi po sprostitvi ukrepov so potrošniki še naprej kupovali preko spleta, predvsem zaradi prednosti, ki jih ponuja spletni prodajni kanal. 
Največjo rast spletne prodaje je beležil segment hrane in pijače.
Pandemija je še pospešila močno rast spletne prodaje v Estoniji, ki je bila že pred pandemijo impresivna. Estonija je znana po svoji visokokakovostni internetni pokritosti po vsej državi in ??po priljubljenosti nakupovanja preko spleta. Visoko vrednost spletne prodaje ustvarijo domače e-trgovine. Močna infrastruktura države in zlasti hitrejši dobavni roki domačim spletnim ponudnikom omogočajo konkurenčno prednost pred tujimi spletnimi trgovci. Ta trend je razmeroma nov, saj je v preteklosti večina estonskih potrošnikov za svoje spletne nakupe raje izbrala tuje e-trgovine.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Estoniji v prihodnjih 5 letih rasla po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 12 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 1,7 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v Estoniji:
 
  • ASOS Plc           
  • DLB Trading OÜ        
  • 1A.EE OÜ    
  • Runikon Retail OÜ        
  • Tella Eesti AS        
  • Wraith Invest OÜ        
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

Sejmi

 

Plačevanje

99 % vseh plačil v Estoniji se opravi elektronsko. Najbolj uporabljene metode e-plačil so:
  • kreditne kartice (Visa, MasterCard, American Express)
  • E bančna nakazila, opravljena prek splene banke
  • PayPal
  • kreditni prenos SEPA
  • neposredna bremenitev SEPA
  • druge oblike, vključno s kripto valutami
Plačilna disciplina v Estoniji je dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno 
 

Transport in logistika

Estonski transportni sektor zajema železniški, cestni, pomorski in letalski transport. Infrastruktura nacionalnega prometa je kar dobro razvita. Zaradi velike konkurence so lokalna logistična in transportna podjetja dosegla zahodne standarde v smislu storitev in kakovosti.

Glavna nacionalna prevozna podjetja so:
  • AS Tallinna Lennujaam (letališče Tallinn)
  • AS Tallinna Sadam (pristanišče v Talinu)
  • AS Elektriraudtee (Električne železnice)
  • AS Eesti Raudtee (estonske železnice), ki upravljajo večino javnih železniških infrastruktur v Estoniji.
Izvoz in uvoz blaga večinoma poteka preko cestnega in pomorskega transporta in v manjšem obsegu preko letalskega transporta.
Javni prevoz v večjih mestih je učinkovit in zanesljiv. Talin je trenutno največje mesto na svetu, ki ponuja brezplačen javni prevoz za prebivalce.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno maj 2022.

_