Estonija

Prodaja v Estonijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Estonski potrošniki so cenovno občutljivi, kljub temu da je rast razpoložljivega dohodka povečala potrošnjo v zadnjih nekaj letih. Na nakupno odločitev Estoncev močno vplivajo socialni mediji in internet.

Na trgu je široka izbira tujih blagovnih znamk, ki jih potrošniki raje kupujejo kot estonske izdelke, razen pri živilih, kjer še vedno dajejo prednost lokalnim izdelkom.
 

Tržne poti, distribucija

V letu 2017 se je estonski maloprodajni trg povečal za 6,1 %. Supermarketi predstavljajo približno 40 % celotne maloprodaje v Estoniji. Največji konkurenti v sektorju so: 
  • Maxima: Litovska skupina s 76 prodajnimi mesti v Estoniji
  • Selver: Estonska skupina s 50 prodajnimi mesti v Estoniji
  • ETK (Coop): 141 prodajnih mest blagovne znamke A ja O, 98 supermarketov blagovne znamke Konsum in 10 supermarketov blagovne znamke Maksimarket
  • S Group: Švedska skupina z 8 hipermarketi blagovne znamk Prisma
  • OG Elektra AS: Estonska skupina z 61 trgovinami blagovne znamke Grossi
 
Spletna maloprodaja je v Estoniji v letu 2018 dosegla 313 mio EUR. Analitiki napovedujejo, da bo v prihodnjih petih letih rasla po 9,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 dosegla vrednost 447 mio EUR. Največ Estonci na spletu kupujejo oblačila in modne dodatke. Ta segment je v letu 2018 ustvaril 118 mio EUR prihodkov, kar predstavlja 37,7 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. V letu 2018 je 70,8 % internetnih uporabnikov v Estoniji opravilo vsaj en spletni nakup.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Tallinna Kaubamaja Grupp AS 683,33
Maxima Eesti Ou 448,68
Selver As 402,20
Rimi Eesti Food As 351,46
Prisma Peremarket As 172,80
Sanitex Ou 170,85
Og Elektra As 118,98
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

99 % vseh plačil v Estoniji se opravi elektronsko. Najbolj uporabljene metode e-plačil so:
  • kreditne kartice (Visa, MasterCard, American Express)
  • E bančna nakazila, opravljena prek splene banke
  • PayPal
  • kreditni prenos SEPA
  • neposredna bremenitev SEPA
  • druge oblike, vključno s kripto valutami

Plačilna disciplina v Estoniji je dobra.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Estonijo na 48. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
Estonski transportni sektor zajema železniški, cestni, pomorski, in letalski transport. Infrastruktura nacionalnega prometa je kar dobro razvita. Zaradi velike konkurence so lokalna logistična in transportna podjetja dosegla zahodne standarde v smislu storitev in kakovosti.
Glavna nacionalna prevozna podjetja so:
  • AS Tallinna Lennujaam (letališče Tallinn)
  • AS Tallinna Sadam (pristanišče v Talinu)
  • AS Elektriraudtee (Električne železnice)
  • AS Eesti Raudtee (estonske železnice), ki upravljajo večino javnih železniških infrastruktur v Estoniji.
Izvoz in uvoz blaga večinoma poteka preko cestnega in pomorskega transporta in v manjšem obsegu preko letalskega transporta.
Javni prevoz v večjih mestih je učinkovit in zanesljiv. Talin je trenutno največje mesto na svetu, ki ponuja brezplačen javni prevoz za prebivalce.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno februar 2019.