Kazahstan

Prodaja v Kazahstan

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Po koncu sovjetske vladavine je v Kazahstanu začel naraščati srednji razred, ki sedaj obsega skoraj petino prebivalstva in tudi kupi večino blaga, ki se prodaja v državi. S povišanjem realnih dohodkov kazahstanski potrošniki vse bolj povprašujejo po kakovostnih izdelkih in uglednih blagovnih znamkah. V državo uvozijo veliko cenenih ruskih in kitajskih izdelkov, v porastu pa je povpraševanje po zahodnih dobrinah.

V nekaterih primerih so potrošniki pripravljeni plačati več za uvoženo blago, ki ponuja višjo kakovost in inovativnost. Prodajne storitve v Kazahstanu niso na visokem nivoju, zato lahko z dobrimi prodajnimi in poprodajnimi storitvami zagotovimo dodano vrednost izdelkom.
 

Tržne poti, distribucija

Porazdelitev tržnih deležev v maloprodajnem sektorju kaže, da je sektor še vedno v zgodnji fazi. 43,3 % dejavnosti opravljajo samostojni podjetniki, 29,9 % prometa ustvarijo mala podjetja, 8,4 % srednje velika podjetja in 18,6 % velika podjetja.

Sodobne trgovine z živili so v letu 2020 beležile 5 % rast prodaje, ki je dosegla 2.327,9 mlrd KZT ali približno 4,47 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih naj bi ta segment rasel po 8 % povprečni letni stopnji, oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen. Največji konkurent tega segmenta je Skif Sauda TOO, ki je imel v letu 2020 11 % tržni delež.

Prodaja tradicionalnim trgovcem z živili pa je v letu 2020 upadla za -10 % na 3.173,3 mlrd KZT ali približno 6,1 mlrd EUR. Volna TOO je največji konkurent v tem močno fragmentiranem segmentu, z več kot 1 % tržnim deležem v letu 2020. Analitiki napovedujejo 2 % povprečno letno rast prodaje v tem segmentu v obdobju 2020-2025 (ob predpostavki nespremenjenih cen pa se bo prodaja celo zmanjševala po -4 % povprečni letni stopnji rasti).

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Kaztransgaz Ao 1.942,46
Torgovaya Kompaniya Megapolis-Kazakhstan Too 727,95
Kazmunaigaz Onimderi Too 664,43
Apt Vostok Too 551,72
Technodom Operator Ao 465,42
Adm Machinery & Service Too 432,07
Sinooil Too 251,92

Spletna prodaja v Kazahstanu

Spletna prodaja se je v Kazahstanu v letu 2020 povečala za 114 % in dosegla vrednost 900,6 mlrd KZT ali približno 1,73 mlrd EUR.

Podobno kot po vsem svetu, se je spletna prodaja med pandemijo Covid-19, povečala tudi v Kazahstanu. Vrednost spletne prodaje se je v letu 2020 več kot podvojila. Eden najuspešnejših spletnih ponudnikov na trgu je bil leta 2020 ruski spletni trgovec Wildberries, zahvaljujoč svoji široki paleti izdelkov, brezplačni dostavi med zaprtjem države ter velikemu številu dobavnih mest. Leta 2020 je bila spletna prodaja tudi veliko bolj vključena v socialna omrežja.

Kaspi Magazin TOO je največji spletni ponudnik na kazahstanskem trgu, s 26 % tržnim deležem v letu 2020. Kaspi Magazin ima raznolik portfelj izdelkov, ki se je v letu 2020 razširil še na oblačila. Poleg tega je Kaspi Magazin TOO pred kratkim za svoje stranke uvedel še obročno plačevanje. Njegovo močno bančno ozadje spodbuja nenehne inovacije in še naprej privablja vse več strank.

Po napovedih bo spletna prodaja v Kazahstanu v obdobju 2020-2025 rasla po 20 % povprečni letni stopnji, oziroma 15 % ob predpostavki nespremenjenih cen.


Spletni ponudniki v Kazahstanu: 
 
  • Alina PG                      
  • Arbuz.kz TOO                   
  • Arena S TOO                   
  • Beliy Veter KZ TOO            
  • Electronika E-1 TOO           
  • Flip.kz TOO                   
  • Fora Trade TOO                
  • Green Commerce TOO            
  • Gulser Computers TOO          
  • Internet Resheniya OOO        
  • Intertop Central Asia TOO     
  • Kaspi Magazin TOO             
  • LCH TOO                       
  • Meloman Group TOO             
  • Moda s Dostavkoy TOO          
  • Nursat+ TOO                   
  • Office Expert TOO             
  • OTTO Kazakhstan TOO           
  • Private Trade OOO             
  • Ramstore Kazakhstan TOO       
  • Studio Moderna Kazakhstan LLP 
  • Technodom Group TOO           
  • Wildberries TOO               
  • Yves Rocher Kazakhstan        
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

Od leta 2014 zakon dovoljuje državam Evro-azijske ekonomske unije sodelovanje pri javnih naročilih pod enakimi pogoji kot domačim dobaviteljem. Za olajšanje postopka javnih naročil je vlada oblikovala sistem e-javnih naročil. Spletna stran o javnih naročilih (samo v kazahstanščini in ruščini) je bila uvedena leta 2008, center za e-trgovino (spletna stran v kazahstanskem, ruskem in angleškem jeziku) pa je postal edini izvajalec elektronskih javnih naročil. 
 

 

Sejmi

 

Plačevanje

Podobno kot v drugih državah se načini in pogoji plačil razlikujejo glede na poslovni model in odnos s trgovinskimi partnerji. Za nove stranke lahko izvozniki zahtevajo predplačilo, dokler se med obema poslovnima partnerjema ne vzpostavi medsebojno zaupanje.
 
Izvozniki morajo upoštevati, da imajo kazahstanska podjetja vse težji dostop do posojil pri lokalnih bankah, zaradi zmanjšanega dostopa do mednarodnega financiranja, ki je tem bankam na voljo po svetovni gospodarski krizi.
 
Najvarnejši način plačila za izvoznike je nepreklicni akreditiv (l/c). Uvozniki morajo položiti dovolj sredstev za kritje plačila, preden zaprosijo za akreditiv. Lokalna podjetja lahko za pridobitev akreditiva zaprosijo pri več velikih lokalnih poslovnih bankah, po kazahstanski bančni zakonodaji pa ga mora običajno potrditi ugledna zahodna banka.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Glavni segmenti transportnega sektorja Kazahstana so železniški, cestni in letalski transport.
 
Velik delež železniškega transporta je posledica velike odvisnosti države od naftnega sektorja, pa tudi od zgodovine države. Velik del železniške infrastrukture v Kazahstanu je bil zgrajen še v času nekdanje Sovjetske zveze, zato ima močne povezave z njenimi nekdanjimi članicami, vključno z Rusijo, v katero Kazahstan izvozi tretjino svojega izvoza. Kazahstan je zaradi svoje geografske lege osrednja točka za številne mednarodne železniške povezave, predvsem med Evropo in Kitajsko.
 
Največji konkurenti v kazahstanskem logističnem so: 
 
  • CEVA Logistics AG, družba za upravljanje oskrbovalne verige, ki nudi storitve v špediciji, pogodbeni logistiki, upravljanju prevoza in upravljanju distribucije. 
  • FedEx Corp, transportna in logistična družba, ki zagotavlja hitre dostave, logistične rešitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Rhenus SE & Co KG (Rhenus), ponudnik transportnih in logističnih storitev.
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_