Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnokorejski potrošniki vedno bolj sledijo vzorcem potrošnje razvitih gospodarstev. Veliko jim pomeni blagovna znamka in učinki izdelkov na zdravje, hkrati pa iščejo brezhibno poprodajno storitev. Na spletu se pred nakupom pogosto informirajo o izdelku.

Južnokorejci stremijo k življenjskemu slogu, ki ga propagirajo mediji. Vedno bolj so naklonjeni tujim izdelkom. Denar jim predstavlja simbol uspeha, zato dajejo velik poudarek izdelkom, ki predstavljajo statusni simbol. Mladi južnokorejski potrošniki kupujejo oblačila in druge modne izdelke, v katerih lahko izrazijo svojo individualnost znotraj precej enotne družbe. Južnokorejcem je zelo pomemben zunanji videz in sledijo najnovejšim modnim trendom.

Veliko južnokorejskih potrošnikov ima velik dohodek in ti potrošniki so pripravljeni plačati za prestižne blagovne znamke in kakovostne izdelke. Bogate ženske so osrednja skupina potrošnikov luksuznih blagovnih znamk, a jih hitro dohitevajo tudi moški, zaradi vsesplošnega medijskega oglaševanja. Najnovejši modni trendi in njihovi ustvarjajalci (pop-zvezde, znane osebnosti, igralci, itd.) imajo velik vpliv na preference potrošnikov.
 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Segment supermarketov je vodilni distribucijski kanal za prehrambne izdelke, sledi pa mu segment hipermarketov. Jožnokorejcem je zelo pomembna bližina trgovine, zato radi nakupujejo v priročnih in enostavno dostopnih prodajalnah. Ker je spletna trgovina eden izmed najmočnejših maloprodajnih kanalov v Južni Koreji, so se maloprodajna živilska podjetja v veliki meri preusmerila tudi na spletno prodajo. Potrošnikom na primer ponujajo storitev, kjer potrošniki izdelke izberejo na spletu, prevzamejo pa jih na prevzemnih postajah v trgovinah.

Hitra širitev velikih konkurentov na trgu je povečala konkurenčni pritisk na korejskem maloprodajnem sektorju. Posledično so vodilni konkurenti iskali priložnosti za združitve in prevzeme, da bi dosegli večji nadzor nad trgom. Vodilne maloprodajne družbe v Južni Koreji so danes postale veliki konglomerati, ki upravljajo maloprodajna podjetja na različnih segmentih maloprodajne industrije. Na maloprodajnem trgu delujejo tudi majhne družinske trgovine, stojnice in ulični prodajalci. Ker so jih velike diskontne prodajalne začele izpodrivati, se je korejska vlada odzvala z ukrepi za zaščito segmenta malih in srednjih trgovskih podjetij.
 
Spletna maloprodaja v Južni Koreji je v zadnjih petih letih rasla po 10 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegla vrednost 26,3 mlrd EUR. Južnokorejci na spletu največ kupujejo oblačila in modne dodatke. Ta segment je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 6,9 mlrd EUR, kar predstavlja 26,3 % celotne spletne maloprodaje. Segmet električnih in elektronskih potrošnih izdelkov je v letu 2017 prispeval 17,4 % k celotni vrednosti spletne maloprodaje. Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Južni Koreji v prihodnjih petih letih rasla po 8,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvarila vrednost 36,4 mlrd EUR.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Lotte Shopping Co., Ltd. 13.728,27
E-Mart, Inc. 11.989,05
GS Retail Co., Ltd. 6.242,38
Homeplus Co. Ltd. 5.457,20
Costco Wholesale Korea Ltd. 3.020,60
Korea Seven Co. Ltd. 2.961,41
Shinsegae Co., Ltd. 2.923,44
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo:

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun
Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Južno Korejo na 4. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev. Transportni sektor Južne Koreje je v zadnjih petih letih rasel po 1,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegel vrednost 9,3 mlrd EUR. Južna Koreja ima visoko razvito logistično infrastrukturo, ki jo sestavljajo zelo napredna pristanišča in letališča, ki zagotavljajo hiter prevoz do mest in držav po vsem svetu. Letališče Incheon International Airport je eno od vodilnih tovornih letališč na svetu, pristanišče Busan pa je eno največjih pristanišč za kontejnerje. K rasti sektorja prispevajo tudi stalne vladne naložbe v infrastrukturo. Južna Koreja se je od leta 2003 pridružila 16 sporazumom o prosti trgovini, kar je prav tako spodbudilo rast sektorja.

Največ transporta v Južni Koreji poteka po morju. Segment pomorskega transporta je v letu 2017 ustvaril 3,6 mlrd EUR prihodkov, kar predstavlja 38,6 % celotne vrednosti sektorja. Letalski transport je v letu 2017 prispeval 37,1 % celotne vrednosti sektorja. Zaradi svoje lokacije je država močno odvisna od letalskega in pomorskega transporta, saj je njena edina sosednja država na kopnem Severna Koreja, ki pa zelo malo uvaža. Južna Koreja se nekoliko opira tudi na cestni transport, da bi ohranila lokalne dobavne verige in zadostila zahtevam večje proizvodnje.

Analitiki napovedujeo, da bo transportni sektor Južne Koreje v prihodnjih petih letih rasel po 3,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvaril vrednost 10 mlrd EUR. Južnokorejski transportni sektor bo v prihodnjih letih dobil nov zagon zaradi okrepljenega gospodarskega povezovanja z EU in z drugimi azijsko-pacifiškimi državami. To bo močno povečalo povpraševanje po transportnih storitvah v državi.

Tržna segmentacija po segmentih za leto 2017
 
Segment Odstotek
Pomorski transport 38,6 %
Letalski transport 37,1 %
Cestni transport 22,0 %
Železniški transport 2,3 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Posodobljeno februar 2019.