Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo

Gospodarska politika vlade

Vlada Yoon Suk-yeola se bo v letu 2022 osredotočila na uporabo deregulacije in znižanja davkov, da bi olajšala mobilnost na trgu dela, zmanjšala obremenitve za mala podjetja in samozaposlene ter spodbudila naložbe in ustvarjanje delovnih mest.
Oblasti bodo uporabile tudi politične in davčne spodbude za olajšanje naložb v napredne tehnologije in digitalno infrastrukturo z namenom spodbujanja konkurenčnosti in neodvisnosti v proizvodnji.
Umirjanje hitre rasti cen nepremičnin bo še ena prednostna naloga vlade. EIU pričakuje, da bodo oblasti povečale ponudbo cenovno dostopnih stanovanj z javnim načrtovanjem in uporabile davčne spodbude za povečanje stanovanjskega razvoja zasebnega sektorja.

Vir: EIU; Factiva, junij 2022. 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnokorejski potrošniki vedno bolj sledijo vzorcem potrošnje razvitih gospodarstev. Veliko jim pomeni blagovna znamka in učinki izdelkov na zdravje, hkrati pa iščejo brezhibno poprodajno storitev. Na spletu se pred nakupom pogosto informirajo o izdelku.

Južnokorejci stremijo k življenjskemu slogu, ki ga propagirajo mediji. Vedno bolj so naklonjeni tujim izdelkom. Denar jim predstavlja simbol uspeha, zato dajejo velik poudarek izdelkom, ki predstavljajo statusni simbol. Mladi južnokorejski potrošniki kupujejo oblačila in druge modne izdelke, v katerih lahko izrazijo svojo individualnost znotraj precej enotne družbe. Južnokorejcem je zelo pomemben zunanji videz in sledijo najnovejšim modnim trendom.

Veliko južnokorejskih potrošnikov ima velik dohodek in ti potrošniki so pripravljeni plačati za prestižne blagovne znamke in kakovostne izdelke. Bogate ženske so osrednja skupina potrošnikov luksuznih blagovnih znamk, a jih hitro dohitevajo tudi moški, zaradi vsesplošnega medijskega oglaševanja. Najnovejši modni trendi in njihovi ustvarjalci (pop-zvezde, znane osebnosti, igralci, itd.) imajo velik vpliv na preference potrošnikov.
 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Hipermarketi so v letu 2021 zabeležili 1 % rast prodaje, ki je dosegla 25,7 trln KRW ali približno 18,97 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu je E-Mart, ki je imel v leti 2021 54 % tržni delež. Po napovedih analitikov bo segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma bo upadal po -4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 dosegel vrednost 22,5 trln KRW ali približno 16,61 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2021 beležil 5 % rast prodaje, ki je dosegla 25,8 trln KRW ali približno 19,05 mlrd EUR. Seawon Distribution Co Ltd je največji konkurent v segmentu supermarketov, s 6 % tržnim deležem v letu 2021. V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v segmentu supermarketov rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -8 %) in v letu 2026 dosegla vrednost 19 trln KRW ali približno 14,03 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2021 beležili -18 % upad prodaje, ki je dosegla 673 mlrd KRW ali približno 497,02 mio EUR. E-Mart je edini konkurent v segmentu diskontnih trgovin. Po napovedih bo segment diskontnih trgovcev v prihodnjih 5 letih upadal po -4 % povprečni letni stopnji (oziroma -6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 545 mlrd KRW ali približno 402,49 mio EUR. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
E-Mart, Inc. 19.513,88
Lotte Shopping Co., Ltd. 12.188,84
GS Retail Co., Ltd. 7.643,25
Homeplus Co. Ltd. 5.872,70
BGF Retail Co., Ltd. 5.307,36
Shinsegae Co., Ltd. 4.943,64
Costco Wholesale Korea Ltd. 4.317,89


Spletna prodaja v Južni Koreji

Spletna maloprodaja se je v Južni Koreji v letu 2021 povečala za 27 % in dosegla vrednost 161 trln KRW ali približno 118,90 mlrd EUR.

Trgovci, ki svoje blago prodajajo preko spletnih tržnic, imajo na južnokorejskem trgu e-trgovine največji tržni delež, ki je v letu 2021 znašal 30 %.

E-trgovina v Južni Koreji je leta 2021 še naprej beležila impresivno dvomestno rast, saj je dolgotrajni vpliv Covid-19 še dodatno vplival na nakupovalne vzorce potrošnikov. Starejši potrošniki so največ prispevali k rasti spletne prodaje. Ti potrošniki pred nakupom pogosto raziskujejo različne mobilne nakupovalne aplikacije, zaradi česar so številni spletni ponudniki razvili ciljno usmerjene marketinške načrte, da bi starejšo populacijo ohranili kot zveste stranke. Največjo rast je v letu 2021 beležil segment hrane in pijače, k dinamičnemu delovanju e-trgovine pa sta prispevala tudi večje povpraševanje po gospodinjskih aparatih in izdelkih za opremo doma.
Leta 2021 so se v Južni Koreji odvile številne združitve in prevzemi. Najpomembnejši posel v maloprodaji je bil Shinsegaejev prevzem eBay Korea.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Južni Koreji v prihodnjih 5 letih rasla po 12 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 285 trln KRW ali približno 210,47 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v Južni Koreji:

  • eBay Korea Co Ltd     
  • Coupang Corp       
  • Google Inc        
  • Lotte Shopping Co Ltd    
  • 11 Street Co Ltd        
  • Wemakeprice Inc      

 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo:

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun
Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Za mednarodno trgovino se večinoma uporablja cestni, pomorski ali letalski transport. Za večji tovor je primeren železniški transport.
 
V državi je 8 mednarodnih letališč, vključno z mednarodnim letališčem Incheon, in 7 domačih letališč.
 
Južna Koreja ima 3 glavne pristaniške oblasti, pristaniško upravo Busan (BPA), pristaniško upravo Incheon (IPA) in pristaniško upravo Ulsan (UPA).
 
Največji konkurenti v logističnem sektorju Južne Koreje so: 
 
  • Air Incheon Co Ltd, tovorni letalski prevoznik s sedežem v Južni Koreji. Redni leti so namenjeni predvsem na Kitajsko, Japonsko in v Rusijo. Air Incheon upravlja floto 5 Boeingov 737 in 2 Boeingov 767. 
  • CEVA Logistics SA, družba, ki nudi storitve v špediciji, pogodbeni logistiki, upravljanju prevoza in upravljanju distribucije. 
  • FedEx Corp, družba za hitre logistične storitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Hyundai Merchant Marine Co Ltd, integrirano logistično podjetje, ki se ukvarja s kontejnerskimi in ladijskimi prevozi.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno junij 2022.

_