Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnokorejski potrošniki vedno bolj sledijo vzorcem potrošnje razvitih gospodarstev. Veliko jim pomeni blagovna znamka in učinki izdelkov na zdravje, hkrati pa iščejo brezhibno poprodajno storitev. Na spletu se pred nakupom pogosto informirajo o izdelku.

Južnokorejci stremijo k življenjskemu slogu, ki ga propagirajo mediji. Vedno bolj so naklonjeni tujim izdelkom. Denar jim predstavlja simbol uspeha, zato dajejo velik poudarek izdelkom, ki predstavljajo statusni simbol. Mladi južnokorejski potrošniki kupujejo oblačila in druge modne izdelke, v katerih lahko izrazijo svojo individualnost znotraj precej enotne družbe. Južnokorejcem je zelo pomemben zunanji videz in sledijo najnovejšim modnim trendom.

Veliko južnokorejskih potrošnikov ima velik dohodek in ti potrošniki so pripravljeni plačati za prestižne blagovne znamke in kakovostne izdelke. Bogate ženske so osrednja skupina potrošnikov luksuznih blagovnih znamk, a jih hitro dohitevajo tudi moški, zaradi vsesplošnega medijskega oglaševanja. Najnovejši modni trendi in njihovi ustvarjalci (pop-zvezde, znane osebnosti, igralci, itd.) imajo velik vpliv na preference potrošnikov.

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Največji segment maloprodaje v Južni Koreji predstavljajo supermarketi. Prodaja v tem segmentu se je v letu 2019 povečala za 2 % in dosegla 22 mlrd EUR, prodaja v hipermarketih pa se je povečala za 5 % in dosegla 20 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo prodaja v prihodnjih petih letih v supermarketih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji, prodaja v hipermarketih pa naj bi v napovedanem obdobju rasla po 1 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu supermarketov je trgovska veriga Lotte Super, v segmentu hipermarketov pa trgovska veriga E-Mart.

Japonci radi kupujejo v diskontnih trgovinah, ki so v letu 2019 zabeležile visoko, 18 % rast prodaje. Rast v tem segmentu bo predvidoma visoka tudi v prihodnjih petih letih, saj naj bi prodaja v diskontnih trgovinah do leta 2024 rasla po 12 % povprečni letni stopnji.

Vrednost spletne prodaje se je na Japonskem v letu 2019 povečala za 16 % in dosegla 74 mlrd EUR. Po napovedih naj bi se v prihodnjih petih letih povečevala po 12 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 130 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na trgu je eBay, sledita pa mu G Market in Naver.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
E-Mart, Inc. 14.189,37
Lotte Shopping Co., Ltd. 13.116,86
GS Retail Co., Ltd. 6.704,27
Homeplus Co. Ltd. 5.328,72
Shinsegae Co., Ltd. 4.759,51
BGF Retail Co., Ltd. 4.425,93
Costco Wholesale Korea Co. Ltd 3.026,61
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo:

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun
Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Južno Korejo na 5. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Južnokorejski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 0,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 9,1 mlrd EUR.
 
Južna Koreja ima visoko razvito logistično infrastrukturo, z modernimi in tehnološko naprednimi pristanišči in letališči. Ti zagotavljajo hiter prevoz do mest in držav po vsem svetu. Tovorni letalski promet v Južni Koreji je eden največjih na svetu. Mednarodno letališče Incheon spada med največja tovorna letališča, pristanišče Busan pa med največja kontejnerska pristanišča na svetu.
 
Največji segment v južnokorejskem transportnem sektorju je segment pomorskega transporta, ki je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 3,6 mlrd EUR, kar predstavlja 39,4 % celotne vrednosti sektorja. Segment železniškega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 3,2 mlrd EUR ali 35,4 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo južnokorejski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 0,7 % povprečni letni stopnji. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.



Tržna segmentacija po segmentih za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Pomorski transport 39,4 %
Letalski transport 35,4 %
Cestni transport 22,9 %
Železniški transport 2,3 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Posodobljeno oktober 2020.

_