Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo


Kako prodajati v Južno Korejo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Južni Koreji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade


Vlada načrtuje deregulacijo in znižanje davkov, da bi spodbudila naložbe in zaposlovanje zasebnega sektorja.

Zagotovljene bodo davčne spodbude za ključne industrije, kot so mikročipi, baterije in umetna inteligenca (AI), z namenom dviga konkurenčnosti napredne proizvodnje.

Staranje prebivalstva Južne Koreje in nizka stopnja rodnosti (0,72 v letu 2023, kar je najnižja stopnja na svetu), ter posledično pomanjkanje delovne sile, bo zaviralo rast. To bo vlado prisililo k povečanju izdatkov za zdravstveno in socialno varstvo, vključno z otroškim varstvom.

Vlada si bo tudi prizadevala pritegniti tuje delavce s posebnimi znanji in spretnostmi, da bi zapolnila vrzeli v lokalni ponudbi delovne sile.

Ena od osrednjih prioritet vlade bo tudi gospodarska varnost. Vlada bo okrepila pravno in politično podporo za zaščito glavnih proizvodnih in tehnoloških sektorjev pred industrijskim vohunjenjem, krajo intelektualne lastnine in agresivnim lovljenjem talentov s strani tujih podjetij. To bo uvedlo dodatne stroške usklajevanja za podjetja, ki so izpostavljena tem sektorjem.


Južna Koreja kandidira za svetovni EXPO 2030. Predstavitev je na tej povezavi (you tube s slovenskim prevodom).
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južna Koreja je potrošniška družba. Nakupi ne služijo samo zadovoljevanju primarnih potreb, ampak tudi poudarjanju imidža in statusa.

Gospodarska upočasnitev in visoka stopnja dolga sta prisilila nekatere Korejce, da so pozorni na svojo porabo, čeprav je luksuzno blago še vedno v trendu. Izdelki, ki pritegnejo največ potrošnikov, so uspešne blagovne znamke.

Korejski potrošniki niso zvesti blagovnim znamkam, so tehnološko zelo podkovani in jih zanimajo ugledna imena blagovnih znamk.

Južnokorejci počasi spreminjajo svoje potrošniško vedenje:
 
  • Vedno več denarja namenjajo prostemu času.
  • Okolju prijazna potrošnja še ni povsem razširjena, čeprav se razvija. Pojavila se je tudi nova skupina potrošnikov, ki iščejo okolju prijazne ali organske in naravne alternative. Skrb za okolje je pri mladih nekoliko močnejša.
  • V Južni Koreji se hitro razvija trg rabljenega blaga, ki se odvija na bolšjih trgih in internetnih menjalnicah.
  • Razvija se tudi sodelovalno gospodarstvo.


Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Hipermarketi so v letu 2023 zabeležili 1 % rast prodaje, ki je dosegla 26,4 trln KRW ali približno 18,68 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu je E-Mart, ki je imel v letu 2023 54 % tržni delež.
 
Po napovedih analitikov bo segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma po 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 dosegel vrednost 32,7 trln KRW ali približno 23,14 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2023 beležil 2 % rast prodaje, ki je dosegla 26,9 trln KRW ali približno 19 mlrd EUR.
E-Mart Inc. je največji konkurent v segmentu supermarketov, s 7 % tržnim deležem v letu 2023. 

V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v segmentu supermarketov rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma po 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 dosegla vrednost 31,1 trln KRW ali približno 22 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili 1 % rast prodaje, ki je dosegla 711 mlrd KRW ali približno 503,2 mio EUR.
E-Mart je edini konkurent v segmentu diskontnih trgovin. 

Po napovedih bo segment diskontnih trgovcev v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadal po -0,3 %), ter v letu 2028 dosegel vrednost 776 mlrd KRW ali približno 549,2 mio EUR. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Coupang, Inc. 23.933,06
E-Mart, Inc. 22.346,64
Lotte Shopping Co., Ltd. 11.036,64
GS Retail Co., Ltd. 8.804,94
BGF Retail Co., Ltd. 6.213,48
Homeplus Co. Ltd. 5.095,86
Shinsegae Co., Ltd. 4.820,11


 

Spletna prodaja v Južni Koreji

Spletna maloprodaja se je v Južni Koreji v letu 2023 povečala za 11 % in dosegla vrednost 199 trln KRW, kar je približno 140,84 mlrd EUR.

Leta 2023 je južnokorejska spletna maloprodaja ohranila dvomestno vrednost. Zabeležen je bil izjemen porast spletnih nakupovalnih dejavnosti, kar je povzročilo znatno povečanje spletnih transakcij, zlasti na področju mobilnega nakupovanja. Najvišje stopnje rasti je dosegla spletna prodaja hrane in pijače.

Visoka rast spletnega nakupovanja pomeni spremembo preferenc potrošnikov in nakupovalnega vedenja. Ker se potrošniki vedno bolj obračajo na digitalne platforme za svoje nakupovalne potrebe, se morajo temu trendu prilagoditi tudi podjetja.

Na južnokorejskem trgu e-trgovine se s širjenjem članskih programov odvija ostra konkurenca za zvestobo strank:

  • Spletni ponudnik Shinsegae je na primer naredil strateški korak z razširitvijo svojega programa članstva na 6 podružnic, vključno z veleblagovnicami, brezcarinskimi trgovinami in Starbucksom. Namen te poteze je ustvariti enotno izkušnjo, ki člane povezuje tako na spletu kot zunaj njega.
  • Coupangovo članstvo v Rocket Wow po ceni 4.990 KRW (3,55 EUR) na mesec izstopa kot model članstva. Ponuja hitro dostavo naslednji dan, brezplačna vračila, ekskluzivne članske popuste, dostop do Coupang Play (OTT) in neomejene popuste pri storitvi dostave hrane Coupang Eats.
  • Medtem Naverjev program Plus Membership zagotavlja ugodnosti, kot je na primer do 5 % vračila denarja pri spletnem nakupovanju. Predstavlja tudi možnosti za letne naročnine in družinske pakete. Da bi izboljšal svojo paleto ugodnosti, Naver strateško sodeluje s CU, SPC in Hyundai Card,. 
  • Lotte, še en pomemben spletni ponudnik, je vključil plačljive storitve članstva v svojih podružnicah. Lotte Members ponuja dodatne točke za spletne in ne-spletne transakcije za mesečno naročnino 3.000 KRW (2,12 EUR). Poleg tega je Lotte Duty-Free uvedel plačljivo članstvo Young Travel, da bi pritegnil VIP stranke.

Po napovedih Euromonitor International, naj bi spletna maloprodaja v Južni Koreji v prihodnjih 5 letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 285 trln KRW ali približno 201,7 mlrd EUR.

Coupang Corp je bil leta 2023 vodilni konkurent na južnokorejskem trgu spletne prodaje, z 29 % tržnim deležem glede na maloprodajno vrednost.
 
 

Največje spletne trgovine v Južni Koreji glede na vrednost prodaje v letu 2023

  • Coupang.com (21.117 mio USD ali 19,5 mlrd EUR)  
  • Nike.com (1.459 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)  
  • SSG.com (1.157 mio USD ali 1,1 mlrd EUR)
  • E-himart.co.kr (982 mio USD ali 908,2 mio EUR)  
  • Gmarket.co.kr (884 mio USD ali 817,5 mio EUR) 

 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi


Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo: 

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun

Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Za mednarodno trgovino se večinoma uporablja cestni, pomorski ali letalski transport. Za večji tovor je primeren železniški transport.
 
V državi je 8 mednarodnih letališč, vključno z mednarodnim letališčem Incheon, in 7 domačih letališč.
 
Južna Koreja ima 3 glavne pristaniške oblasti, pristaniško upravo Busan (BPA), pristaniško upravo Incheon (IPA) in pristaniško upravo Ulsan (UPA).
 
Največji konkurenti v logističnem sektorju Južne Koreje so: 
 
  • Air Incheon Co Ltd, tovorni letalski prevoznik s sedežem v Južni Koreji. Redni leti so namenjeni predvsem na Kitajsko, Japonsko in v Rusijo. Air Incheon upravlja floto 5 Boeingov 737 in 2 Boeingov 767. 
  • CEVA Logistics SA, družba, ki nudi storitve v špediciji, pogodbeni logistiki, upravljanju prevoza in upravljanju distribucije. 
  • FedEx Corp, družba za hitre logistične storitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Hyundai Merchant Marine Co Ltd, integrirano logistično podjetje, ki se ukvarja s kontejnerskimi in ladijskimi prevozi.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti KRW in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.


Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • eCommerce DB
  • LLoyds Bank
 

Posodobljeno avgust 2024.

 
Poglejte si tudi: