Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnokorejski potrošniki vedno bolj sledijo vzorcem potrošnje razvitih gospodarstev. Veliko jim pomeni blagovna znamka in učinki izdelkov na zdravje, hkrati pa iščejo brezhibno poprodajno storitev. Na spletu se pred nakupom pogosto informirajo o izdelku.

Južnokorejci stremijo k življenjskemu slogu, ki ga propagirajo mediji. Vedno bolj so naklonjeni tujim izdelkom. Denar jim predstavlja simbol uspeha, zato dajejo velik poudarek izdelkom, ki predstavljajo statusni simbol. Mladi južnokorejski potrošniki kupujejo oblačila in druge modne izdelke, v katerih lahko izrazijo svojo individualnost znotraj precej enotne družbe. Južnokorejcem je zelo pomemben zunanji videz in sledijo najnovejšim modnim trendom.

Veliko južnokorejskih potrošnikov ima velik dohodek in ti potrošniki so pripravljeni plačati za prestižne blagovne znamke in kakovostne izdelke. Bogate ženske so osrednja skupina potrošnikov luksuznih blagovnih znamk, a jih hitro dohitevajo tudi moški, zaradi vsesplošnega medijskega oglaševanja. Najnovejši modni trendi in njihovi ustvarjalci (pop-zvezde, znane osebnosti, igralci, itd.) imajo velik vpliv na preference potrošnikov.

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Hipermarketi so v letu 2020 zabeležili -12 % upad prodaje, ki je dosegla 24,2 trln KRW ali približno 17,8 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu je E-Mart, medtem ko sta druga dva večja ponudnika, Lotte Mart in Homeplus v procesu prestrukturiranja. Po napovedih analitikov bo segment hipermarketov v obdobju 2020-2025 upadal po -1 % povprečni letni stopnji (oziroma -3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegel vrednost 22,5 trln KRW ali približno 16,6 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 2 % rast prodaje, ki je dosegla 28,1 trln KRW ali približno 20,7 mlrd EUR. Trgovska veriga Lotte Mart ostaja največji konkurent v segmentu supermarketov, čeprav se je njen tržni delež v letu 2020 zmanjšal. V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v segmentu supermarketov upadala po -2 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 27,7 trln KRW ali približno 20,4 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 2 % rast prodaje, ki je dosegla 711 mlrd KRW ali približno 520 mio EUR. Trgovska veriga E-Mart zapira neučinkovite prodajalne No Brand, hkrati pa investira v nove. Po napovedih bo segment diskontnih trgovcev v prihodnjih 5 letih upadal po -2 % povprečni letni stopnji (oziroma -4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 632 mlrd KRW ali približno 470 mio EUR. 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR
E-Mart, Inc. 16.595,89
Lotte Shopping Co., Ltd. 12.190,54
Coupang, Inc. 9.786,83
GS Retail Co., Ltd. 6.675,35
Homeplus Co. Ltd. 5.068,56
BGF Retail Co., Ltd. 4.655,91
Costco Wholesale Korea Co. Ltd 3.092,23


Spletna prodaja v Južni Koreji

Spletna prodaja se je v Južni Koreji v letu 2021 povečala za 27 % in dosegla vrednost 125,3 trln KRW ali približno 92,2 mlrd EUR.

Spletna trgovina je leta 2020 zabeležila najmočnejšo rast med maloprodajnimi kanali v Južni Koreji, saj se je življenjski slog potrošnikov zaradi pandemije COVID-19 zelo spremenil. Pospešilo se je spletno nakupovanja med širšim segmentom potrošnikov, zlasti med starejšimi potrošniki, ki so tradicionalno raje kupovali v fizičnih trgovinah. V začetku pandemije je bilo kar nekaj težav z dostavo in zalogami, a so se glavni spletni ponudniki hitro prilagodili novim razmeram na trgu. Leta 2020 se je povpraševanje po spletnem nakupovanju živil močno povečalo, saj so potrošniki več časa preživeli doma. Kljub temu so nekateri južnokorejski potrošniki še vedno raje nakupovali izdelke v fizičnih trgovinah, saj so želeli izdelke tudi fizično videti, hkrati pa niso želeli čakati na dostavo. Trgovci so zato uvedli dostavo v dnevu naročila, ki  traja od 30 minut do 3 ur. Eden takih trgovcev je veriga Coupang, ki po naročilu izdelke dostavi iz najbližje fizične prodajalne.

Po napovedih analitikov bo spletna prodaja v Južni Koreji v obdobju 2020-2025 rasla po 9 % povprečni letni stopnji, oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Spletni ponudniki v Južni Koreji:

  • 11 Street Co Ltd            
  • Amazon.com Inc              
  • Apple Inc                   
  • Bucket Place Inc            
  • CJ ENM Co Ltd               
  • Coupang Corp                
  • Croquis Inc                 
  • Daiso Asung Co Ltd          
  • eBay Korea Co Ltd           
  • Google Inc                  
  • Grab Co
  • GS Homeshopping Co Ltd      
  • Homeplus Co Ltd             
  • Hyundai Homeshopping Co Ltd 
  • InterPark INT Corp          
  • Kurly Corp                  
  • Kyobo Life Insurance Co Ltd)
  • Lotte Homeshopping Co Ltd   
  • Lotte Shopping Co Ltd       
  • Rakuten Inc               
  • SSG.COM Corp                
  • TMON Corp                   
  • Wemakeprice Inc              
  • YES24 Co Ltd                

 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo:

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun
Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Za mednarodno trgovino se večinoma uporablja cestni, pomorski ali letalski transport. Za večji tovor je primeren železniški transport.
 
V državi je 8 mednarodnih letališč, vključno z mednarodnim letališčem Incheon, in 7 domačih letališč.
 
Južna Koreja ima 3 glavne pristaniške oblasti, pristaniško upravo Busan (BPA), pristaniško upravo Incheon (IPA) in pristaniško upravo Ulsan (UPA).
 
Največji konkurenti v logističnem sektorju Južne Koreje so: 
 
  • Air Incheon Co Ltd, tovorni letalski prevoznik s sedežem v Južni Koreji. Redni leti so namenjeni predvsem na Kitajsko, Japonsko in v Rusijo. Air Incheon upravlja floto 5 Boeingov 737 in 2 Boeingov 767. 
  • CEVA Logistics SA, družba, ki nudi storitve v špediciji, pogodbeni logistiki, upravljanju prevoza in upravljanju distribucije. 
  • FedEx Corp, družba za hitre logistične storitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Hyundai Merchant Marine Co Ltd, integrirano logistično podjetje, ki se ukvarja s kontejnerskimi in ladijskimi prevozi.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_