Italija

Prodaja v Italijo

Gospodarska politika vlade

Ena od primarnih kratkoročnih prednostnih nalog vlade je zajeziti vpliv naraščajočih stroškov energije na podjetja in potrošnike, ki jih je še poslabšal konflikt v Ukrajini.

Kratkoročni prednostni nalogi vladne politike sta tudi strategija cepljenja proti korona virusu in izvajanje italijanskega nacionalnega načrta za sprostitev 205 mlrd EUR iz sklada EU za okrevanje v letih 2021–2026.
 
Vlada se osredotoča tudi na nujne strukturne reforme, kot so davčna reforma ter reformi sodstva in javne uprave.
 

Vir: EIU; Factiva, april 2022. 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Italijanski potrošniki povprašujejo po kakovostnih izdelkih. Pri nakupu dajejo prednost tistim, ki so izdelani v Italiji. Zelo pomemben faktor nakupne odločitve so tudi poprodajne storitve in natančne informacije o izdelku. Italijani se hitro navdušijo za novosti, zlasti v modnem sektorju. Kupna moč italijanskih potrošnikov pada, zato postajajo vse bolj občutljivi na cene.
 

Tržne poti, distribucija

Italijanski maloprodajni trg je zelo konkurenčen. V zadnjih letih so se večje trgovske verige v Italiji osredotočile na prenovo hipermarketov in izkoriščanje njihovega prodajnega prostora, da bi izboljšale nakupovalne izkušnje potrošnikov in tako spodbudile prodajo. Tradicionalni trgovci z živili v Italiji še vedno predstavljajo velik delež prodajnih mest, čeprav se njihovo število iz leta v leto zmanjšuje. 

Segment hipermarketov je v letu 2021 beležil 3 % rast prodaje, ki se je povzpela na 21,6 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2022-2026 rasla po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2026 dosegla 24,1 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Coop Italia, ki je imela v letu 2021 30 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2021 beležil rast prodaje v višini 3 % in dosegel vrednost 54,3 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2026 dosegel vrednost 59,2 mlrd EUR. CONAD - Consorzio Nazionale Dettaglianti Scrl je največji konkurent v segmentu supermarketov in je imel v letu 2021 25 % tržni delež.

Diskontni trgovci so v letu 2021 zabeležili rast prodaje v višini 6 %. Vrednost prodaje je lani znašala rekordnih 22,8 mlrd EUR. Analitiki napovedujejo segmentu diskontnih trgovin v napovedanem obdobju 3 % povprečno letno rast (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), vrednost segmenta pa naj bi v letu 2026 dosegla 26,6 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Italiji je Eurospin Italia SpA, ki je imel v letu 2021 24 % tržni delež.


Največji trgovci po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Esselunga Spa 8.999,75
Lidl Italia Srl 6.019,72
Gs Spa 4.529,96
Coop Alleanza 3.0 Soc Coop 4.087,86
Md Spa 3.141,24
Unieuro SpA 2.990,75
World Duty Free SpA 2.631,30

Spletna prodaja v Italiji

Spletna prodaja se je v Italiji v letu 2021 medletno povečala za 18 % in dosegla vrednost 27,6 mlrd EUR.

Analitiki napovedujejo, da bo trg spletne prodaje v obdobju 2022-2026 rasel po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 39,8 mlrd EUR.

Mednarodne spletne prodajne B2C platforme imajo močan vpliv na italijanski trg e-trgovine. Številna podjetja v Italiji ponujajo uspešne večkanalne digitalne rešitve in mednarodna spletna mesta za e-trgovino, ki so večjezična, večvalutna in omogočajo prodajo več blagovnih znamk. Ti kanali ponujajo priložnosti za mala in srednje velika podjetja, ki jih zanima prodaja na italijanskem trgu.

Največji spletni ponudniki:

  • Subito.it
  • Aliexpress.com
  • Zalando.it
  • Autoscout24.it
  • Groupon.it
  • Yoox
  • Pixmania.


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Običajni plačilni roki so 30 dni, daljši plačilnimi roki pa so lahko konkurenčna prednost. Uporaba nepreklicnih akreditivov v Italiji se je v zadnjih letih precej zmanjšala, zaradi visokih stroškov, povezanih z izdajo. Alternative vključujejo zavarovanje izvoznih kreditov in factoring.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Italijanski tovorni in logistični trgi se v svetovnem merilu uvrščajo relativno visoko. Po letih stagnacije logistični sektor zaradi pozitivnega okrevanja izvoza države ponovno raste.

Država ima zelo razvito in učinkovito prometno mrežo, predvsem v severnih in osrednjih regijah ter velik domači trg in mednarodni trg zaradi strateškega položaja v središču Evrope. Trg ima velik potencial za nadaljnjo rast v prihodnjih letih.

Cestni transport predstavlja približno 80 % celotnega celinskega tovornega prometa v Italiji. Italija ima zelo razvito in učinkovito mrežo medsebojno povezanih avtocest in manjših cest, zlasti v severnih regijah. Glavne poti v cestnem sistemu so Torino-Milano-BenetkeTrst, Milano-Bologna-Firence-Rim, Milano-Genova in Rim-Neapelj. Hitrih cest je 6.460 km, večinoma v severnih in osrednjih regijah, celoten sistem pa obsega 654.676 km asfaltiranih cest. Ker se večina blaga v Italiji prevaža po cesti, se sistem nenehno nadgrajuje in izboljšuje.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno april 2022.

_