Italija

Prodaja v Italijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Italijanski potrošniki povprašujejo po kakovostnih izdelkih. Pri nakupu dajejo prednost tistim, ki so izdelani v Italiji. Zelo pomemben faktor nakupne odločitve so tudi poprodajne storitve in natančne informacije o izdelku. Italijani se hitro navdušijo za novosti, zlasti v modnem sektorju. Kupna moč italijanskih potrošnikov pada, zato postajajo vse bolj občutljivi na cene.
 

Tržne poti, distribucija

Italijanski maloprodajni trg je zelo konkurenčen. V zadnjih letih so se večje trgovske verige v Italiji osredotočile na prenovo hipermarketov in izkoriščanje njihovega prodajnega prostora, da bi izboljšale nakupovalne izkušnje potrošnikov in tako spodbudile prodajo. Tradicionalni trgovci z živili v Italiji še vedno predstavljajo velik delež prodajnih mest, čeprav se njihovo število iz leta v leto zmanjšuje. 

Segment hipermarketov je v letu 2020 beležil upad prodaje v višini -3 % in dosegel vrednost 20,5 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2020-2025 upadala po -2 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Coop Italia, ki je imela v letu 28 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2020 beležil rast prodaje v višini 8 % in dosegel vrednost 52,5 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel vrednost 52,6 mlrd EUR. CONAD - Consorzio Nazionale Dettaglianti Scrl je največji konkurent v segmentu supermarketov in je imel v letu 2020 24 % tržni delež.

Diskontni trgovci so v letu 2020 zabeležili rast prodaje v višini 9 %. Vrednost prodaje je lani znašala rekordnih 20,1 mlrd EUR. Analitiki napovedujejo segmentu diskontnih trgovin v napovedanem obdobju 2 % povprečno letno rast (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Največji diskontni trgovec v Italiji je Eurospin Italia SpA, ki je imel v letu 2020 26 % tržni delež.

Največji trgovci po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Esselunga Spa 7.359,10
Lidl Italia Srl 4.703,86
Gs Spa 3.803,07
Coop Alleanza 3.0 Soc Coop 3.718,07
Luxottica Group Spa 2.919,60
Unieuro SpA 2.667,96
World Duty Free SpA 2.396,14

Spletna prodaja v Italiji

Spletna prodaja se je v Italiji v letu 2020 povečala za 26 % in dosegla vrednost 22,7 mlrd EUR.

Na rast je največ vplivala pandemija COVID-19, saj so bili potrošniki med obdobjem blokad prisiljeni ostati doma. Poleg tega je bilo zaprtih veliko nebistvenih prodajaln, spletna trgovina in možnosti dostave na dom pa so za Italijane predstavljale varno, brezkontaktno nakupovalno metodo. Digitalizacija nabavnih postopkov, zlasti za podjetja, ki prej niso bila močno prisotna v spletni prodaji, je leta 2020 prispevala k močnemu razmahu spletne trgovine.

Pred izbruhom pandemije je bila spletna trgovina v Italiji šele v povojih v primerjavi z drugimi evropskimi državami. Nekateri razlogi za relativno nerazvitost spletne trgovine v Italiji so bili strukturni vidiki, predvsem nizko število gospodinjstev z dostopom do interneta, ki je v bilo v letu 2018 za 5 odstotnih točk pod povprečjem EU. Povečana uporaba spletnega nakupovanja leta 2020, je za italijanske potrošnike pomenila veliko spremembo. Poleg infrastrukturnih vidikov so razvoj spletne prodaje zavirali tudi kulturni vidiki. Nakupovanje ima v italijanski kulturi pomemben družbeni pomen in predstavlja pomembno priložnost za srečanja. Poleg tega so Italijani še posebej zainteresirani za ogled in dotikanje izdelkov ter za preizkušanje stvari, česar pa spletna prodaja ne omogoča.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Italiji v obdobju 2020-2025 rasla po 12 % povprečni letni stopnji, oziroma 11 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Največji tržni delež na italijanskem trgu spletne prodaje imajo neodvisni trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko globalnih spletnih platform. Njihov tržni delež je v letu 2020 znašal 28 %.


Spletni ponudniki v Italiji:

  • Amazon.com Inc               
  • Apple Inc                    
  • ASOS Plc                     
  • Bakker Italia Srl            
  • Bon Prix Srl                 
  • Bottega Verde Srl            
  • Burberry Group Plc           
  • Calzedonia SpA               
  • CHL SpA                      
  • Colibri SAS                  
  • Compar SpA                   
  • Decathlon Italia Srl         
  • Dell Inc                     
  • Dolce & Gabbana Srl          
  • Eataly Net srl               
  • ePRICE Operations Srl        
  • Esselunga SpA                
  • Euronics Italia SpA          
  • Flli Carli SpA               
  • Foot Locker Europe BV        
  • GameStop Italy Srl            
  • Gruppo Buffetti SpA          
  • Hennes & Mauritz Srl         
  • Hermès International SCA     
  • Inter IKEA Systems BV        
  • Interflora Italia SpA        
  • International Trading BV     
  • Internet Bookshop Italia Srl 
  • Iper Montebello SpA          
  • Kiabi Italia Srl             
  • Leroy Merlin Italia Srl      
  • Librerie Feltrinelli SpA     
  • Luisa Via Roma SpA           
  • MC Group Scarl               
  • Mediamarket SpA              
  • Mediashopping SpA            
  • Nespresso Italiana SpA       
  • Newpix & Co                  
  • Nike Italia SRL              
  • OVS SpA                       
  • Piazza Italia SpA            
  • Prenatal Retail Group SpA    
  • Privalia Vendita Diretta Srl 
  • Profumerie Douglas SpA       
  • QVC Italia Srl               
  • SaldiPrivati Srl             
  • Samsonite SpA                
  • Stefanel SpA                 
  • Stradivarius Italia
  • Stroili Oro Group SpA        
  • Trony Srl                    
  • Unieuro SpA                  
  • Veepee SA                    
  • Yoox Net-A-Porter Group SpA  
  • Zalando SE                   
  • Zara Italia SRL              
  • Zooplus Italia Srl           

 

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Običajni plačilni roki so 30 dni, daljši plačilnimi roki pa so lahko konkurenčna prednost. Uporaba nepreklicnih akreditivov v Italiji se je v zadnjih letih precej zmanjšala, zaradi visokih stroškov, povezanih z izdajo. Alternative vključujejo zavarovanje izvoznih kreditov in factoring.




Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Transport z ladijskimi zabojniki v Italiji hitro raste. Po najnovejših razpoložljivih podatkih Eurostata, je po vsej EU, 5 od 20 najbolj prometnih pristanišč z zabojniki, prav v Italiji.
 
Vloga pomorskega prometa se je v Italiji precej povečala zaradi projekta „Morske avtoceste“ v okviru razvoja vseevropskega prometnega omrežja.
 
Po podatkih Eurostata vsako leto prek dveh mednarodnih letališč, Milano Malpensa in Roma Fiumicino, v Italijo prispe več kot 780.000 ton tovornega tranzita.
 
Cestni blagovni prevoz letno doseže okoli 1.238 mio ton, železniški pa okoli 96 mio ton.
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_