Italija

Prodaja v Italijo


Kako prodajati v Italijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Italiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade 

Nacionalni načrt za oživitev in odpornost Italije (NRRP), ki ga je pripravila prejšnja vlada, bo glede na ogromne vsote denarja, ki so na voljo iz programa EU za okrevanje in odpornost (približno 200 mlrd EUR v nepovratnih sredstvih in posojilih za obdobje 2021–2026), ostal glavna prioriteta gospodarske politike.

Izvajanje strukturnih reform in naložbenih načrtov, dogovorjenih z EU, bo ostalo neenakomerno, a zadostno za nadaljnje prejemanje izplačil iz sklada za okrevanje.

S svojimi močnimi desničarskimi populističnimi težnjami je vlada previdna do liberalizacije in reform, katerih cilj je ustvarjanje enakih konkurenčnih pogojev med podjetji, spodbujanje inovacij ali povečanje produktivnosti.

Italijanska vlada je pripravila srednjeročni fiskalno-strukturni načrt za obdobje 2025–2029, ki temelji na novih evropskih pravilih glede fiskalne discipline.

Glavni cilji načrta:
 
  • Fiskalna konsolidacija brez zaviranja rasti.
  • Postopno znižanje javnega dolga in primanjkljaja.
  • Trajnostna rast ob podpori reform in investicij.
  • Podpora družinski politiki, zdravstvu, in pokojninam.
  • Polna implementacija nacionalnega načrta za okrevanje (NRRP).
  • Reforma davčnega sistema za večjo pravičnost in učinkovitost.
  • Privabljanje zasebnega kapitala za podporo zelenemu in digitalnemu prehodu.

Posodobljeno: avgust 2025.

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Kupna moč italijanskih potrošnikov v zadnjih letih pada, zato postajajo vse bolj cenovno občutljivi, čeprav naj bi se po poročilu Unimprese domača potrošnja v letu 2025 povečala za 1,8 %.

Italijanski potrošniki povprašujejo po kakovostnih izdelkih. Pri nakupu dajejo prednost tistim, ki so izdelani v Italiji. 

Zelo pomemben faktor nakupne odločitve so tudi poprodajne storitve in natančne informacije o izdelku. Italijani pogosto zaupajo informacijam na internetu in družbenih omrežjih, zlasti tistim, ki jih objavijo drugi potrošniki

Italijani se hitro navdušijo za novosti, zlasti v modnem sektorju.

Potrošniki so v zadnjih letih bolj naklonjeni trajnostnim, lokalno pridelanim in trajnostnim izdelkom. Kar 85 % potrošnikov meni, da imajo trajnostni izdelki boljšo kakovost in so bolj inovativni.

 

Tržne poti, distribucija

Italijanski maloprodajni trg je zelo konkurenčen.

V zadnjih letih so se večje trgovske verige v Italiji osredotočile na prenovo hipermarketov in izkoriščanje njihovega prodajnega prostora, da bi izboljšale nakupovalne izkušnje potrošnikov in tako spodbudile prodajo.

Tradicionalni trgovci z živili v Italiji še vedno predstavljajo velik delež prodajnih mest, čeprav se njihovo število iz leta v leto zmanjšuje.

Leto 2024 je bilo za italijanske hipermarkete, supermarkete in diskontne trgovine uspešno. Diskontne trgovine so v letu 2024 zabeležile najmočnejšo rast, saj potrošniki vse bolj cenijo ugodno razmerje med kakovostjo in ceno ter prilagajajo svoje nakupovalne navade trenutnim gospodarskim razmeram. Vodilni diskontni trgovci, kot sta Eurospin in Lidl, so razširili svojo mrežo, kar je prispevalo k večji dostopnosti in priljubljenosti tega maloprodajnega kanala.

Segment hipermarketov je v letu 2024 beležil 0,2 % rast prodaje, ki je dosegla 20,6 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2025-2029 rasla po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2029 dosegla 22,7 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Coop Italia, ki je imela v letu 2024 37 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2024 beležil rast prodaje v višini 3 % in dosegel vrednost 63,3 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2028 dosegel vrednost 74,3 mlrd EUR. 
CONAD - Consorzio Nazionale Dettaglianti Scrl je največji konkurent v segmentu supermarketov in je imel v letu 2024 19 % tržni delež.

Diskontni trgovci so v letu 2025 zabeležili rast prodaje v višini 5 %. Vrednost prodaje je lani znašala 28,7 mlrd EUR. 
Analitiki napovedujejo segmentu diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih 7 % povprečno letno rast, vrednost segmenta pa naj bi v letu 2029 dosegla 39,8 mlrd EUR. 
Največji diskontni trgovec v Italiji je Eurospin Italia SpA, ki je imel v letu 2024 28 % tržni delež.


Največji trgovci po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2024)
Eurospin Italia Spa 9.183,81
Lidl Italia Srl 7.592,67
Coop Alleanza 3.0 Soc Coop 4.462,35
Gs Spa 4.092,81
Md Spa 3.831,79
Spesa Intelligente Spa 3.374,23
Gruppo Unicomm Spa 3.305,12

Spletna prodaja v Italiji

E-trgovina postaja vse pomembnejši gonilnik rasti italijanskega gospodarstva, saj potrošniki kažejo močan interes za iskanje in nakup izdelkov prek spleta.

Število italijanskih podjetij, ki so vzpostavila svoje spletne prodajne kanale, se povečuje, še posebej med in po pandemiji, kar jim omogoča boljšo konkurenčnost na domačem in mednarodnem trgu.

Po podatkih Euromonitor International se je vrednost spletne maloprodaje v Italiji v letu 2024 medletno povečala za 7 % in dosegla 37,1 mlrd EUR.

V letu 2024 je e-trgovina v Italiji nadaljevala rast predvsem zaradi vlaganj v inovacije, kot so umetna inteligenca in obogatena resničnost, ter izboljšav v procesih in novih poslovnih modelih.

Italijanski potrošniki so zaradi udobja in široke ponudbe spletnih promocij zelo naklonjeni spletnemu nakupovanju.
Pomemben trend je tudi večja fleksibilnost plačil, kot je storitev kupi zdaj, plačaj kasneje, ki pomaga potrošnikom pri upravljanju proračuna.

Moda in oblačila ostaja najbolj priljubljen segment spletnega nakupovanja pri italijanskih potrošnikih.

Po napovedih analitikov Euromonitor International naj bi se spletna maloprodaja v Italiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 10 % povprečni letni stopnji, ter leta 2029 dosegla vrednost 58,8mlrd EUR.

Amazon.com Inc je vodilni spletni ponudnik v Italiji. Leta 2024 je imel 34,71 % tržni delež glede na vrednost maloprodaje.
Najhitreje rastoči spletni ponudnik pa je bil v letu 2024 Temu.com.
 

Drugi večji spletni ponudniki:

  • eBay Inc 
  • Roadget Business Pte Ltd
  • Zalando SE
  • Apple Inc 
  • Esselunga SpA
  • MediaMarket SpA


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Običajni plačilni roki so 30 dni, daljši plačilni roki pa so lahko konkurenčna prednost.
 
Zamude pri plačilih so pogoste.
 
Uporaba nepreklicnih akreditivov v Italiji se je v zadnjih letih precej zmanjšala, zaradi visokih stroškov, povezanih z izdajo. Alternative vključujejo zavarovanje izvoznih kreditov in factoring. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Italijanski tovorni in logistični trg se v svetovnem merilu uvršča relativno visoko.

Država ima zelo razvito in učinkovito prometno mrežo, predvsem v severnih in osrednjih regijah, ter velik domači in mednarodni trg, saj ima država strateški položaj v središču Evrope. 
 
Hitra rast e-trgovine je v zadnjih letih spodbudila lokalno in globalno trgovino, ter povečala pomen logističnih in transportnih storitev. 

Cestni transport predstavlja približno 85 % celotnega celinskega tovornega prometa v Italiji. Cestni segment ustvari tudi največ prihodkov, približno 70 % celotnega transportnega sektorja. Cestni transport je najbolj razširjen in dostopen način prevoza, zlasti za manjše blago in kratke razdalje. Tovorni promet po cestah znaša 1.238 mio ton na leto. 
Italija ima zelo razvito in učinkovito mrežo medsebojno povezanih avtocest in manjših cest, zlasti v severnih regijah. Glavne poti v cestnem sistemu so Torino-Milano-Benetke-Trst, Milano-Bologna-Firence-Rim, Milano-Genova in Rim-Neapelj.

Pomembno vlogo v državi ima tudi pomorski segment. Pristanišča, kot so Genova, Trst, Gioia Tauro in Civitavecchia, so pomembna za pretovor kontejnerjev in drugih vrst blaga. Pristaniški sektor (kontejnerji) je v Italiji v polnem razcvetu. Po najnovejših razpoložljivih podatkih Eurostata za celotno EU, je 5 od 20 najbolj prometnih pristanišč v EU glede na kontejnerski promet lociranih v Italiji.

Italijanska železniška mreža vsako leto prepelje 96 mio ton blaga.

Letalski promet upravlja italijansko Ministrstvo za infrastrukturo in mobilnost v sodelovanju z več letališči, med katerimi so najpomembnejša Fiumicino (Rim), Malpensa (Milano) in Linate (Milano). Poleg potniškega letalskega prometa ima letalski transport tudi vlogo pri hitrem prevozu blaga, predvsem za časovno občutljive pošiljke.

Po oceni Mordor Intelligence, je velikost trg tovornega transporta in logistike v Italiji leta 2025 ocenjena na 117,6 mlrd USD ali približno 108,6 mlrd EUR, leta 2030 pa naj bi se povzpela na 140,9 USD ali približno 130,2 mlrd EUR.
 
Italijanski transportni in logistični trg ima velik potencial za nadaljnjo rast tudi v prihodnjih letih.


Italijanska vlada aktivno spodbuja trajnostno mobilnost in digitalizacijo transportnega sistema. S strategijo Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza (PNRR) so predvidene investicije v izboljšave železniških povezav, elektrifikacijo voznih parkov in razvoj pametnih logističnih centrov.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2024.

Viri: 

  • Factiva
  • LLodys Bank
  • Euromonitor International
  • mef.gov.it
  • Mordor Intelligence


Posodobljeno: avgust 2025.


Poglejte si tudi: