Italija
Poslovni obisk Italije
Državni prazniki in dela prosti dnevi
v letu 2024 | |
---|---|
1. januar | novo leto |
6. januar | sveti trije kralji |
1. april | velikonočni ponedeljek |
25. april | dan osvoboditve |
1. maj | praznik dela |
2. junij | dan republike |
15. avgust | Marijino vnebovzetje |
1. november | dan spomina na mrtve |
8. december | Marijino brezmadežno spočetje |
25. december | Božič |
26. december | štefanovo |
Vir: EIU
Priporočena dnevnica
Celotna dnevnica za Italijo (nad 14 do 24 ur) od 1.1.2021 znaša 55 EUR, nad 8 do 14 ur pa 41,25 EUR.
Dnevnice za Italijo (Datum veljave od 1.1.2021) | |||||||||
Valuta |
nad 14 - 24 ur | nad 8 - 14 ur | Nad 6 - 8 ur |
||||||
Celotna | Brezplačni zajtrk (-10%) |
Brezplačni zajtrk in kosilo ali večerja (-45%) |
Brezplačni zajtrk, kosilo in večerja (-80%) |
Celotna | Brezplačni zajtrk (-15%) |
Brezplačni zajtrk in kosilo ali večerja (-55%) |
Brezplačni zajtrk, kosilo in večerja (-80%) |
||
EUR | 55,00 | 49,50 | 30,25 | 11,00 | 41,25 | 35,06 | 18,56 | 8,25 | 13,75 |
-
Vir: racunovodstvo.net -
Lokalni čas in delovni čas
Lokalni čas
Delovni čas
V zasebnem sektorju Italijani običajno delajo od 9.00 do 13.00 in od 14.30 do 18.00 od ponedeljka do petka.
V javnem sektorju je delovni čas od 8.00 do 14.00, od ponedeljka do sobote.
Italijani imajo poletne počitnice meseca avgusta, ko je večina podjetij tudi zaprta. Poslovna dejavnost je v Italiji zmanjšana tudi med božično-novoletnimi počitnicami.-
Diplomatsko konzularna predstavništva, vizumi, varnost potovanj
Informacije o diplomatsko konzularnih predstavništvih, vizumih in varnosti potovanj so dostopne na spletni strani www.gov.si.
-
Valuta
Uradna valuta v Italiji je evro (EUR).
Vse glavne kreditne kartice, vključno z Visa in MasterCard/Eurocard, so splošno sprejete. Prav tako sprejemajo debetne kartice.
Bankomati so na voljo povsod v mestih, v trgovskih centrih, na bencinskih črpalkah in drugih frekventnih mestih.
Električna napetost in telekomunikacije
Dostop do interneta se v Italiji v zadnjih letih počasi razvija, po vsej državi pa je na voljo dobra spletna povezljivost s 4G in optičnim internetom. Hitrost mobilnega interneta je v povprečju približno 32 Mbps, vendar lahko optični Wi-Fi doseže do 50-60 Mbps. 5G je že na voljo tudi v nekaterih mestih po državi, kot so Milano, Bologna, Torino, Rim in Neapelj. - Če že imamo evropski telefonski paket, ne bomo imeli stroškov gostovanja, kar pomeni, da lahko uporabljamo svoj telefon z enakimi stroški kot doma.
Glavni ponudniki mobilnih omrežij na trgu so Vodafone, Tim in Windtre.
Wi-Fi v Italiji ni vedno zanesljiv, zato je smiselno kupiti lokalno kartico SIM, ki jo lahko kupimo v supermarketih (Lidl in Pam), v trgovinah z elektronskimi izdelki (Expert) ali v maloprodajnih trgovinah.
Brezplačne dostopne točke wi-fi niso tako pogoste kot drugod po Evropi, čeprav obstajajo javni prostori, kjer se lahko ljudje brezplačno povežejo z internetom prek svojih telefonov ali prenosnikov. Brezplačne dostopne točke Wi-Fi so na voljo v številnih mestnih središčih, muzejih in na vseh letališčih. Večina hotelov, penzionov, kavarn, restavracij in barov, gostom ponuja tudi brezplačen brezžični internet. Internetne kavarne v Italiji niso priljubljene.
Italija uporablja vtičnice 230 voltov/50 Hz po standardu EU. Vtikač je tipa F in L.
Poslovni običaji
Poslovni ljudje v Italiji cenijo hitro odzivnost in pričakujejo, da bo vsa korespondenca potrjena.
Za sklepanje poslov so obvezni osebni poslovni sestanki, na katerih se pričakuje točnost.
Italijanski poslovneži so precej formalni, zato se je priporočljivo vzdržati uporabe imen, dokler se ne vzpostavi trdno poslovno razmerje. Italijani običajno uporabljajo nazive, ki označujejo njihov položaj v podjetju.
Italijanski kupci cenijo stil, kakovost in dobro storitev, pomemben je tudi rok dobave.
V italijanski poslovni kulturi obdarovanje ni posebej pogosto. Šele potem, ko se vzpostavi zaupanja vreden odnos, lahko v znak prijateljstva podarimo skromno, ne preveč drago darilo, ki je lahko tudi znak hvaležnosti za italijansko gostoljubje.
Na poslovnih sestankih so zaželena konservativna poslovna oblačila. Obleka in predstavitev igrata pomembno vlogo v italijanski kulturi. Modni slog velja za znak premožnega družbenega statusa in uspeha. Zunaj velikih podjetij in finančnih krogov se uveljavljajo tudi bolj neformalna oblačila.
Gostoljubje igra ključno vlogo v italijanski poslovni kulturi in običajno vključuje večerjo v restavraciji. Zavrnitev povabila lahko obravnavajo kot žalitev.
Italijani so znani po tem, da uporabljajo največ govorice telesa od vseh evropskih narodov.
Jezik
Velika večina poslovnežev govori angleško, a je uporaba italijanščine lahko konkurenčna prednost.
Priporočljivo je, da pripravimo poslovne vizitke ter predstavitvene materiale v italijanskem jeziku. Če italijansko ne govorimo, je smiselno najeti prevajalca.
Posodobljeno: februar 2024.
Poglejte si tudi: