Italija

Poslovni obisk Italije

Državni prazniki in dela prosti dnevi

 
v letu 2020  
1. januar novo leto
6. januar sveti trije kralji
12. april velika noč
13. april velikonočni ponedeljek
25. april dan osvoboditve
1. maj praznik dela
2. junij dan republike
15. avgust Marijino vnebovzetje
1. november dan spomina na mrtve
8. december Marijino brezmadežno spočetje
25. december božič
26. december štefanovo


Vir: www.noworkdays.com

 

Priporočena dnevnica

Dnevnica znaša 44 EUR.

Vir: www.racunovodja.com, Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino (Uradni list RS, št. 51/2012 z dne 6.7.2012)

 

Diplomatsko konzularna predstavništva, vizumi, varnost potovanj

Informacije o diplomatsko konzularnih predstavništvih, vizumih in varnosti potovanj so dostopne na spletni strani www.gov.si.

 

Električna napetost

230 voltov, 50Hz

Pri nekaterih vtičnicah za priključitev na električno omrežje je potrebna uporaba adapterjev.

 

Poslovni običaji

Italijanski poslovneži prisegajo na prijateljstva. Zato je priporočljivo predvsem pri pomembnejših poslih kmalu (po možnosti pri drugem srečanju) preiti iz vikanja na tikanje. Če nam to ne uspe, pomeni da imamo težave s pridobivanjem zaupanja.

Zelo je cenjena tudi izmenjava osebnih številk mobilnih telefonov, saj to pomeni privilegij, da osebo lahko kadarkoli zmotimo s klicem.

Poslovna darila se izmenjujejo predvsem ob božičnih praznikih (Feste di Natale), zelo so cenjene tudi čestitke ob novem letu in veliki noči.

Splošno velja, da se pomembne odločitve sprejemajo ob neformalnih priložnostih, zato poziva na prekinitev pogajanj in povabila na kavo ne sprejmite kot poskus motnje, saj vam partner ponuja možnost, da se v hipu dogovorite o kočljivem vprašanju. Bodite pozorni, ker so Italijani mojstri pogajanj, zato tudi v teh neformalnih situacijah pazite na vsako besedo.

Pri srečanjih z italijanskimi poslovnimi partnerji se izogibajte pogovorom o politiki, zgodovini in kulturnih stereotipih. Za neformalne pogovore je najboljši argument nogomet, formula 1 (Ferrari) in šport na splošno.

 

Jezik

Znanje tujih jezikov je slabo, vendar se izboljšuje. Predvsem znanje angleškega jezika je vedno bolj prisotno. Znanje italijanščine je torej še vedno potrebno za vzpostavljanje stikov, razen če se pri tem ne opiramo na za to specializirane ustanove. Posebej priporočljiva je priprava predstavitvenih vsebin (prospekti, spletna stran) podjetja, proizvoda ali storitve v italijanskem jeziku. Dobro poznavanje jezika (ali dober prevajalec) nam lahko prihrani kup nevšečnosti, saj Italijani običajno stvari povedo »po ovinkih«, tako da preprosti prevod pogosto ne zadostuje za uspešno komunikacijo.

  •