Avstrija 
Prodaja v Avstrijo
Gospodarska politika vlade
Primarni poudarek vlade v prvi polovici leta 2022 bo na ublažitvi vpliva skoka cen energije na razpoložljivi dohodek.Usklajevanje strategije cepljenja, vključno z obnovitvenimi odmerki, ter prizadevanje za fiskalno konsolidacijo, bosta prav tako pomembni temi vladne politike v letih 2022 in 2023.
Vlada bo pozornost usmerjala tudi k fiskalnemu varčevanju, ki ga podpirajo regionalni voditelji ÖVP, k spodbujanju zelenih tehnologij ter zagotovitvi zadostnih finančnih sredstev za napredek podnebnih politik.
Vir: EIU; Factiva, april 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Za avstrijske potrošnike je cena pomemben element nakupne odločitve, a so za izdelke višje kakovosti pripravljeni plačati tudi več. Pri živilih dajejo prednost lokalnim svežim izdelkom pred pakiranimi živili. Veliko potrošijo za izdelke, povezane z zdravjem in dobrim počutjem. Zaradi ekološke ozaveščenosti raste povpraševanje po ekoloških izdelkih. Delež ekoloških izdelkov v skupnih nakupih je med najvišjimi v Evropi.
Avstrijski potrošniki so zelo občutljivi na okoljska in etična vprašanja. Pri izbiri izdelkov so precej konservativni, mlada populacija pa uživa v testiranju novih izdelkov.
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov, zlasti na spletnih mestih Willhaben, Locanto in Bazar.
Tržne poti, distribucija
Avstrijski maloprodajni sektor je precej zasičen, zato je povprečna letna rast skromna, za prodor na trg pa je nujno potrebno oglaševanje.Vrednost maloprodaje v avstrijskih hipermarketih je v letu 2021 zrasla za 3 % in dosegla 3,9 mlrd EUR. Po napovedih bo prodaja v hipermarketih v letu 2026 dosegla 4,3 mlrd EUR. Največji konkurent v tem segmentu je skupina Rewe International AG, ki je imela v letu 2021 51 % tržni delež.
Prodaja diskontnih trgovcev se je v Avstriji v letu 2021 zmanjšala za -3 % in dosegla 6,3 mlrd EUR. Po napovedih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih rasla po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2026 dosegla 7,1 mlrd EUR. Največji konkurent med diskontnimi trgovci v Avstriji je Hofer KG, ki je imel v letu 2021 63 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Dm Drogerie Markt Gmbh | 10.573,24 |
Nike Retail B.V. | 9.169,43 |
Spar Österreichische Warenhandels-Aktiengesellschaft | 6.492,36 |
Billa Aktiengesellschaft | 6.348,76 |
Xxxlutz Kg | 4.904,89 |
Hofer Kommanditgesellschaft | 4.610,05 |
Interspar Gesellschaft M.B.H. | 1.745,98 |
Spletna prodaja
Vrednost spletne maloprodaje se je v Avstriji v letu 2021 povečala za 5 % na 7,9 mlrd EUR.Po napovedih analitikov naj bi spletna prodaja v Avstriji v obdobju 2022-2026 rasla po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 10 mlrd EUR.
Na avstrijskem trgu spletne prodaje prevladujejo mednarodni spletni ponudniki. Amazon.de je največji konkurent na avstrijskem trgu. Med 3 največje spadata še Zalando.at in mediamarkt.at. Vsi 3 ponudniki skupaj ustvarijo 26 % spletnih prihodkov v Avstriji.
E-trgovina v Avstriji se osredotoča na 5 kategorij izdelkov: oblačila (31 %), elektronika in mediji (27 %), igrače, predmeti za hobi in naredi si sam (19 %), pohištvo in aparati (14 %) ter hrana in osebna nega (9 %).
Lani je v Avstriji veliko rast spletne prodaje beležila Ikea. Poleg 9 avstrijskih prodajaln ima IKEA v Avstriji še 9 samostojnih prevzemnih prodajnih mest, na novo pa je uvedla še mrežo 36 prevzemnih postaj v veleblagovnicah Billa in hipermarketih Billa Plus. Strošek dostave na prevzemno postajo je 10 EUR, kar je bistveno ceneje od stroška dostave na dom, predvsem pri večjih naročilih.
Največji spletni ponudniki:
- Amazon.de
- Zalando.at
- Mediamarkt.at
- Ikea.at
- Apple
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Plačilni pogoji so odvisni od medsebojne pogodbe in zaupanja med partnerjema. Pri vzpostavitvi poslovnega odnosa je običajna praksa delno vnaprejšnje plačilo ali nepreklicni akreditiv. Kasneje je običajno poslovanje na odprt račun z daljšimi plačilni roki.V Avstriji so običajni plačilni roki od 30 do 60 dni. Za zgodnja plačila (v 14 dneh) se običajno priznajo popusti od 3 % do 6 %, odvisno od panoge.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Avstrija je vozlišče in osrednje križišče za vseevropske prometne tokove in ima zaradi svoje osrednje geografske lege v Evropi velik pomen kot logistična lokacija. Država ima tudi močno mrežo prometnih sistemov in pretovornih vozlišč z inter-modalnimi terminali, povezovalnimi cestami, železnicami in vodnimi potmi.Največji segment avstrijskega transportnega sektorja je cestni transport, ki predstavlja vel kot 80 % celotne vrednosti sektorja.
Tehnološki napredek, dekarbonizacija prometnega sistema, urbanizacija, vplivna mlajša generacija in globalna pandemija COVID-19 poganjajo vse večje zahteve Avstrije po pametni mobilnosti in prometnih sistemih prihodnosti. Ti trendi ponujajo pomembne priložnosti za izvoz in sodelovanje inovativnim podjetjem na področjih čiste mobilnosti, povečanja povezljivosti, širjenja avtomatizacije in skupne uporabe prevoza.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- wko.at/commercial-agents - poslovni imenik komercialnih agentov v Avstriji
- herold.at - avstrijski poslovni imenik
- wlw.at - poslovni imenik avstrijskih podjetij Wer Liefert Was
- yellowpages.co.at - avstrijske rumene strani
Druge koristne povezave:
- ABA – Invest in Austria
- Advantage Austria
- Österreichs digitales Amt
- Wirtschaftskammer Österreich
- Wirtschaftsagentur Wien
- Avstrijsko-slovenska trgovinska zbornica
- Slovenska gospodarska zveza - SGZ
- Unternehmensservice Portal
- Austrian Standards
- Rechtsinformationssystem des Bundes (RIS)
Posodobljeno: april 2022.
_