Avstrija
Prodaja v Avstrijo
Kako prodajati v Avstrijo?
Gospodarska politika vlade
Inflacija cen življenjskih potrebščin se je v zadnjih mesecih hitro upočasnila, kar je vladi omogočilo, da se osredotoči na javnofinančno konsolidacijo.
Posebna pozornost bo namenjena uravnoteženju vrnitve k fiskalnemu varčevanju, ki ga podpirajo regionalni voditelji ÖVP, ter prizadevanjem Zelenih, da bi zagotovili zadostna sredstva za napredek podnebnih politik.
Napetosti med obema koalicijskima partnerjema bodo onemogočile napredek pri glavnih reformnih zakonih v preostalem delu vladnega mandata.
Zaradi pretoka ruskega plina v Avstrijo, bo energetska varnost še naprej prevladovala na dnevnem redu vladne politike.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
- Za avstrijske potrošnike je cena pomemben element nakupne odločitve, a so za izdelke višje kakovosti pripravljeni plačati tudi več.
- Pri živilih dajejo prednost lokalnim svežim izdelkom pred pakiranimi živili.
- Avstrijci veliko potrošijo za izdelke, povezane z zdravjem in dobrim počutjem. Zaradi ekološke ozaveščenosti raste povpraševanje po ekoloških izdelkih. Delež ekoloških izdelkov v skupnih nakupih je med najvišjimi v Evropi.
- Avstrijski potrošniki so zelo občutljivi na okoljska in etična vprašanja.
- Pri izbiri izdelkov so precej konservativni, mlada populacija pa uživa v testiranju novih izdelkov.
- Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov, zlasti na spletnih mestih Willhaben, Locanto in Bazar.
Tržne poti, distribucija
Avstrijski maloprodajni sektor je precej zasičen, zato je povprečna letna rast skromna, za prodor na trg pa je nujno potrebno oglaševanje.Prodaja v avstrijskih supermarketih se je v letu 2023 povečala za 7 % na 12,2 mlrd EUR.
Prodaja v segmentu supermarketov naj bi se po napovedih analitikov v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji ter leta 2028 dosegla 13,9 mlrd EUR.
Spar Österreichische Warenhandels AG je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel leta 2023 51 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.
Vrednost maloprodaje v avstrijskih hipermarketih je v letu 2023 zrasla za 9 % in dosegla 4,7 mlrd EUR.
Po napovedih bo prodaja v hipermarketih v letu 2028 dosegla 5,7 mlrd EUR, povprečna letna rast prodaje pa bo v obdobju 2024-2028 znašala 4 %.
Največji konkurent v tem segmentu je Spar Österreichische Warenhandels AG, ki je imel v letu 2023 53 % tržni delež.
Prodaja diskontnih trgovcev se je v Avstriji v letu 2023 povečala za 10 % in dosegla 7,4 mlrd EUR.
Po napovedih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji in v letu 2028 dosegla 9,7 mlrd EUR.
Največji konkurent med diskontnimi trgovci v Avstriji je Hofer KG, ki je imel v letu 2023 62 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Lidl Österreich Gmbh | 73.888,63 |
Nike Retail B.V. | 11.265,78 |
Spar Österreichische Warenhandels AG | 6.809,95 |
Xxxlutz Kg | 6.366,24 |
Hornbach Baumarkt Gmbh | 6.234,87 |
Billa Aktiengesellschaft | 5.970,20 |
Hofer Kommanditgesellschaft | 5.114,66 |
Spletna prodaja
Na avstrijskem trgu spletne trgovine prevladujejo mednarodna podjetja, saj vsaka 2. avstrijska stranka naroča iz tujine. Večji mednarodni spletni ponudniki prodajajo v Avstrijo s svojih sedežev ali središč na večjih bližnjih evropskih trgih.Vrednost spletne maloprodaje se je v Avstriji v letu 2023 medletno povečala za 6 % in dosegla 8,5 mlrd EUR.
Po letu počasne rasti je spletna maloprodaja v Avstriji v letu 2023 znova zabeležila znatno rast vrednosti. Ta je bila večinoma posledica višjih cen, saj je inflacija že 2. leto zapored dosegla visoke ravni. Čeprav se je razpoložljivi dohodek leta 2023 nekoliko povečal v skladu z višjimi življenjskimi stroški, so potrošniki ostali razmeroma varčni pri porabi. Rast v tradicionalni trgovini na drobno z živili je v letu 2023 znatno presegala rast v neživilski trgovini, a spletna prodaja živil je še vedno ostala razmeroma nizka.
Po napovedih analitikov se bo avstrijska spletna maloprodaja v prihodnjih 5 letih povečevala po 6 % povprečni letni stopnji, ter leta 2028 dosegla 11,2 mlrd EUR.
Ravni plač se bodo še naprej v veliki meri prilagajale dvigu cen, kar bo izboljšalo razpoloženje potrošnikov.
Močna naklonjenost e-trgovini med mlajšimi skupinami potrošnikov, bo postopoma vplivala na celotni trg spletne trgovine, kar bo postopno povečevalo tržni delež spletnih trgovin na račun tradicionalnih fizičnih trgovin.
Stroški obratovanja fizičnih trgovin so se od začetka energetske krize precej povečali in posledično je na številnih področjih pričakovati precejšen upad prodajnih površin.
V trgovinskem sektorju tudi primanjkuje osebja, kar bo še pospešilo razvoj spletne trgovine.
Področja, kjer ima spletna prodaja največji potencial so:
- izdelki za hišne ljubljenčke
- izdelki, povezani z zdravjem in dobrim počutjem potrošnikov
- prehrambni izdelki
Amazon GmbH je vodilni konkurent na avstrijskem trgu spletne prodaje. Leta 2023 je imel 18 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.
Drugi večji spletni ponudniki
- Zalando SE
- eBay GmbH
- Apple Inc
- Ikea Möbelvertrieb OHG
- Media-Saturn Beteiligungs GesmbH
- Universal Versand GmbH
- Redcare Pharmacy NV
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
V Avstriji je običajna praksa, da se za začetne transakcije zahteva vsaj delno plačilo vnaprej ali pa nepreklicni akreditiv.Po vzpostavitvi dobrega medsebojnega odnosa avstrijska podjetja običajno pošiljajo blago na odprt račun, s 30 ali 60 dnevnim plačilnim rokom.
Za predčasna plačila se običajno priznajo popusti od 3 % do 6 %, odvisno od panoge.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Avstrija je vozlišče in osrednje križišče za vseevropske prometne tokove in ima zaradi svoje osrednje geografske lege v Evropi velik pomen kot logistična lokacija. Država ima tudi močno mrežo prometnih sistemov in pretovornih vozlišč z inter-modalnimi terminali, povezovalnimi cestami, železnicami in vodnimi potmi.Cestni segment je najdonosnejši v avstrijskem transportnem sektorju, saj ustvari približno 87 % celotnih prihodkov v sektorju.
Cestni in železniški segment sta trenutno najbolj razširjena, ker sta stroškovno učinkovitejša od alternativ.
Glede na študijo Inštituta za ekonomiko prometa in logistiko na Univerzi na Dunaju, bo cestni prevoz ostal prevladujoč način prevoza, medtem ko bo železniški tovorni promet v naslednjih nekaj desetletjih še naprej izgubljal tržni delež.
To pa ovira cilje razogljičenja, ki si jih je Avstrija zastavila do leta 2040, zato se mora avstrijski transportni sektor osredotočiti na bolj zelen cestni promet, k čemer lahko pripomorejo tovorna vozila na električni, vodikov in plinski pogon.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- wko.at/commercial-agents - poslovni imenik komercialnih agentov v Avstriji
- herold.at - avstrijski poslovni imenik
- wlw.at - poslovni imenik avstrijskih podjetij Wer Liefert Was
- yellowpages.co.at - avstrijske rumene strani
Druge koristne povezave:
- ABA – Invest in Austria
- Advantage Austria
- Österreichs digitales Amt
- Wirtschaftskammer Österreich
- Wirtschaftsagentur Wien
- Slovenska gospodarska zveza - SGZ
- Austrian Standards
- Rechtsinformationssystem des Bundes (RIS)
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- MarketLine
Posodobljeno: junij 2024.
Poglejte si tudi: