Belorusija
Prodaja v Belorusijo
Kako prodajati v Belorusijo?
Gospodarska politika vlade
Po javnih demonstracijah, ki so sledile spornim predsedniškim volitvam avgusta 2020, ter po uvedbi zahodnih sankcij, je Belorusija okrepila gospodarsko in vojaško sodelovanje z Rusijo.Ruska invazija na Ukrajino, ki je deloma potekala preko Belorusije, pomeni opustitev prejšnje politike politične nevtralnosti in povečuje vojna tveganja za Belorusijo.
Zahodne sankcije močno ovirajo belorusko gospodarsko dejavnost.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Belorusko gospodarstvo je v zadnjem času v težavah, zlasti zaradi negativnega vpliva ukrajinskih gospodarskih in političnih razmer, kar povzroča zmanjšanje razpoložljivih dohodkov potrošnikov. Posledično so potrošniki spremenili svoje potrošniške navade, nenehno iščejo promocije in v mnogih primerih odlašajo z nakupom, zlasti trajnega blaga. Novi davki na izdelke, kupljene v tujini, so vplivali na priljubljeno dejavnost čezmejnega nakupovanja.
Trend staranja prebivalstva bo v prihodnje pomembno vplival na vzorce potrošnje.
Večina Belorusov je še vedno v finančnih težavah, preživijo dolge ure v službi in uživajo tradicionalno prehrano z visoko vsebnostjo maščob in malo vlaknin, kar je povzročilo porast kroničnih bolezni.
Supermarketi so najbolj priljubljen format trgovine, ter predstavljajo 39 % prodaje v sodobni trgovini. Sledijo hipermarketi s 34 % in male trgovine s 25 %.
Beloruski maloprodajni trg živil je precej bolj konsolidiran v primerjavi z drugi državami vzhodne Evrope.
Eurotorg je vodilna trgovska veriga v vseh sodobnih trgovinskih formatih.
Drugi večji trgovci na drobno v Belorusiji so še:
V Belorusiji se je število registriranih spletnih trgovin med januarjem in julijem 2024, povečalo za 1,2 % na 30.279. Od tega je 16.658 spletnih trgovin (55 % vseh) v lasti podjetij, 13.621 tisoč (45 %) pa jih upravljajo samostojni podjetniki. S trgovino na drobno v spletnih trgovinah se ukvarja več kot 19.000 trgovcev.
Po podatkih državne statistike, prebivalci Belorusije preko spleta najpogosteje kupujejo oblačila. Ta segment predstavlja približno 30,6 % vseh spletnih nakupov. Sledita segmenta parfumerije, kozmetike in toaletnih izdelkov (13,1 %), ter deli in oprema za motorna vozila (9,2 %).
Promet spletne trgovine se je leta 2023 v Belorusiji povečal za 2,1 % in je znašal 5,8 mlrd BYR. Delež prodaje prek interneta je v celotnem obsegu maloprodaje znašal 8,1 %.
Vlada Belorusije je z vladno resolucijo z dne 10. julija 2024, določila dodatne zahteve za prodajalce in lastnike spletnih platform ter prevzemnih mest. Ti morajo kupce seznaniti s potrebnimi informacijami o sebi, ter razviti in objaviti pravila za opravljanje storitev v skladu z zakonom.
Poleg tega morajo lastniki spletnih trgovin zagotoviti delovanje infrastrukture spletnega mesta, vključno s tehnično možnostjo, da kupec izpolni elektronsko naročilnico, jo preveri in popravi napake. Kupcu mora biti omogočeno elektronsko kontaktiranje o kršitvah njegovih pravic in prejem odgovora nanje.
Resolucija hkrati dovoljuje spletno prodajo biološko aktivnih dodatkov, pirotehničnih izdelkov za gospodinjstvo in veterinarskih zdravil.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Priporočljivo je zahtevati avansno plačilo ali uporabiti klasične oblike zavarovanja v plačilnem prometu.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Belorusija je na križišču panevropskih prometnih koridorjev in povezuje Evropo z Azijo.
Cestni in letalski transport sta v Belorusiji dokaj nerazvita.
Najboljša možnost za transport predstavljajo železnice. Železniški transport je vodilni segment beloruskega transportnega sektorja, ki letno prepelje več kot 140 mio ton tovora, kar predstavlja več kot 60 % celotnega tovora v državi.
Vojna v Ukrajini in zahodne sankcije negativno vplivajo tudi na beloruski logistični sektor.
Beloruska podjetja se srečujejo s številnimi izzivi, kot so močno povišani stroški logističnih storitev, nepredvidljivi dobavni roki, ter pomanjkanje sodobne logistične infrastrukture in železniškega voznega parka. Največje izzive na področju transporta in logistike imajo industrijska podjetja.
Regionalna kriza, ki jo je povzročila ruska vojaška akcija v Ukrajini, je ogrozila tudi delovanje beloruskih cestnih prevoznikov, ki se soočajo s številnimi težavami . Med njimi so ustavitev dobav in zaustavitev regionalne proizvodnje motornih vozil, ki se uporabljajo v mednarodnem cestnem prometu, težave z vzdrževanjem vozil in sankcije proti beloruskim bankam, ki otežujejo plačevanje z nerezidenti.
Več:
Viri:
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
Trend staranja prebivalstva bo v prihodnje pomembno vplival na vzorce potrošnje.
Večina Belorusov je še vedno v finančnih težavah, preživijo dolge ure v službi in uživajo tradicionalno prehrano z visoko vsebnostjo maščob in malo vlaknin, kar je povzročilo porast kroničnih bolezni.
Tržne poti, distribucija
Penetracija sodobnega maloprodajnega formata je v Belorusiji precej pod evropskimi ravnmi, delež zasebnih blagovnih znamk v trgovini z živili pa ostaja pod 5 %.Supermarketi so najbolj priljubljen format trgovine, ter predstavljajo 39 % prodaje v sodobni trgovini. Sledijo hipermarketi s 34 % in male trgovine s 25 %.
Beloruski maloprodajni trg živil je precej bolj konsolidiran v primerjavi z drugi državami vzhodne Evrope.
Eurotorg je vodilna trgovska veriga v vseh sodobnih trgovinskih formatih.
Drugi večji trgovci na drobno v Belorusiji so še:
- Almi
- Bigzz
- Korona
- Gippo
- Belmarket
- Belkoopsojuz
- Rodnaja Sorona
- Bazaar
- Euroopt
Spletna prodaja v Belorusiji
V Belorusiji se je število registriranih spletnih trgovin med januarjem in julijem 2024, povečalo za 1,2 % na 30.279. Od tega je 16.658 spletnih trgovin (55 % vseh) v lasti podjetij, 13.621 tisoč (45 %) pa jih upravljajo samostojni podjetniki. S trgovino na drobno v spletnih trgovinah se ukvarja več kot 19.000 trgovcev.Po podatkih državne statistike, prebivalci Belorusije preko spleta najpogosteje kupujejo oblačila. Ta segment predstavlja približno 30,6 % vseh spletnih nakupov. Sledita segmenta parfumerije, kozmetike in toaletnih izdelkov (13,1 %), ter deli in oprema za motorna vozila (9,2 %).
Promet spletne trgovine se je leta 2023 v Belorusiji povečal za 2,1 % in je znašal 5,8 mlrd BYR. Delež prodaje prek interneta je v celotnem obsegu maloprodaje znašal 8,1 %.
Vlada Belorusije je z vladno resolucijo z dne 10. julija 2024, določila dodatne zahteve za prodajalce in lastnike spletnih platform ter prevzemnih mest. Ti morajo kupce seznaniti s potrebnimi informacijami o sebi, ter razviti in objaviti pravila za opravljanje storitev v skladu z zakonom.
Poleg tega morajo lastniki spletnih trgovin zagotoviti delovanje infrastrukture spletnega mesta, vključno s tehnično možnostjo, da kupec izpolni elektronsko naročilnico, jo preveri in popravi napake. Kupcu mora biti omogočeno elektronsko kontaktiranje o kršitvah njegovih pravic in prejem odgovora nanje.
Resolucija hkrati dovoljuje spletno prodajo biološko aktivnih dodatkov, pirotehničnih izdelkov za gospodinjstvo in veterinarskih zdravil.
Največji spletni ponudniki v Belorusiji
- AliExpress
- Wildberries
- 21vek.by
- E-dostavka
- Lamoda
- Ozon
- Oz.by
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Belorusija se uvršča med države z visokim tveganjem glede plačevanja in plačilne discipline.Priporočljivo je zahtevati avansno plačilo ali uporabiti klasične oblike zavarovanja v plačilnem prometu.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Belorusija je na križišču panevropskih prometnih koridorjev in povezuje Evropo z Azijo.
Cestni in letalski transport sta v Belorusiji dokaj nerazvita.
Najboljša možnost za transport predstavljajo železnice. Železniški transport je vodilni segment beloruskega transportnega sektorja, ki letno prepelje več kot 140 mio ton tovora, kar predstavlja več kot 60 % celotnega tovora v državi.
Vojna v Ukrajini in zahodne sankcije negativno vplivajo tudi na beloruski logistični sektor.
Beloruska podjetja se srečujejo s številnimi izzivi, kot so močno povišani stroški logističnih storitev, nepredvidljivi dobavni roki, ter pomanjkanje sodobne logistične infrastrukture in železniškega voznega parka. Največje izzive na področju transporta in logistike imajo industrijska podjetja.
Regionalna kriza, ki jo je povzročila ruska vojaška akcija v Ukrajini, je ogrozila tudi delovanje beloruskih cestnih prevoznikov, ki se soočajo s številnimi težavami . Med njimi so ustavitev dobav in zaustavitev regionalne proizvodnje motornih vozil, ki se uporabljajo v mednarodnem cestnem prometu, težave z vzdrževanjem vozil in sankcije proti beloruskim bankam, ki otežujejo plačevanje z nerezidenti.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz - poslovni imenik beloruskih podjetij
- b2b.by - beloruski poslovni imenik
- belarusguide.com - poslovni imenik beloruskih podjetij v industriji
- export.by - beloruski poslovni imenik
- belarus.by - beloruski poslovni imenik
- minskherald.com/belarus-directory - beloruski poslovni imenik
- business-yellowpages - beloruske rumene strani
Druge koristne povezave:
- National Agency of Investment and Privatization
- Belarus.by (Doing Business)
- Belarusian Chamber of Commerce and Industry
- Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Belarus
- Ministry of Taxes and Duties Republic of Belarus
- Belarusian Universal Commodity Exchange
- Belarusbank
- Hi-Tech Park Belarus
- e-belarus.org
Viri:
- Factiva
- LLoyds Bank
- Belta
- Prime Press
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi