Belorusija

Prodaja v Belorusijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V Belorusiji je malo srednjega sloga, kupna moč je izredno nizka. Posledično potrošniki nenehno iščejo ugodne promocijske ponudbe in v mnogih primerih odlašajo z nakupi, zlasti pri trajnih izdelkih. Novi davki na izdelke, kupljene v tujini, so vplivali na priljubljeno dejavnost čezmejnega nakupovanja.

Kupna moč potrošnikov se med glavnim mestom Minsk in podeželjem močno razlikuje. Zlasti v mestnih območjih se že pojavlja dobro razvit srednji razred, pa tudi bogati srednji sloj.
 

Tržne poti, distribucija

Beloruski potrošniki radi kupujejo v sodobnih nakupovalnih centrih, kot so hipermarketi in supermarketi, ki se širijo po državi.
 
Prodaja živil v sodobnih nakupovalnih središčih je v letu 2020 v Ukrajini zrasla za 11 % in dosegla vrednost 14,4 mlrd BYR ali približno 4,7 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo prodaja v tem segmentu v obdobju 2020-2025 rasla po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegla vrednost 20,4 mlrd BYR ali približno 6,7 mlrd EUR.
 
Družba Eurotorg OOO je največji konkurent na beloruskem maloprodajnem trgu živil. V letu 2020 je njen tržni delež znašal 35 %.
 
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Stella Fominitchina Kulikovskaya Tch P 7.796,68
Tezoro Ooo 7.796,68
Elita 6.237,34
Babina Irina Aleksandrovna Ip 3.118,67
Vladimir Sergeevich Vostrikov Ip 2.281,37
Belbroen Ooo 2.055,05
Evrotorg Ooo 1.624,21

 

Spletna prodaja v Belorusiji

Spletna prodaja se je v letu 2020 v Belorusiji povečala za 38 % in dosegla vrednost 2,7 mlrd BYR, kar je približno 880 mio EUR.

Pandemija COVID-19 je spodbudila spletno prodajo, ki je leta 2020 zabeležila dvomestno rast. Čeprav vlada ni uvedla zaprtja države, se je veliko Belorusov odločilo za samo-izolacijo. Da bi se izognili vstopu v javne prostore in tveganju osebnih stikov, so potrošniki prešli na nakupovanje po spletu.

Rast spletne prodaje je bila najvišja v segmentu potrošne elektronike, pa tudi v segmentu hrane in pijače. Med največje spletne ponudnike hrane in pijače spadata spletna ponudnika e-dostavka.by (Internet-magazin Euroopt) in gipermall.by (GiperMall).

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Belorusiji v obdobju 2020-2025 rasla po 19 % povprečni letni stopnji (oziroma 14 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2020 dosegla vrednost 6,3 mlrd BYR, kar je približno 2,1 mlrd EUR.

Neodvisni trgovci, ki svoje izdelke ponujajo preko globalnih spletnih platform, imajo na beloruskem trgu največji tržni delež, ki je v letu 2020 znašal 21 %.


Spletni ponudniki v Belorusiji: 
  • Alibaba Group Holding Ltd
  • DPM OOO                      
  • GiperMall OOO                
  • Internet-magazin Euroopt ZAO 
  • Moda s Dostavkoj OOO         
  • OZ Market OOO                
  • Patio ZAO                    
  • Triovist OOO                 
  • Wildberries OOO              

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Belorusija se uvršča med države z visokim tveganjem glede plačevanja in plačilne discipline.
Priporočljivo je zahtevati avansno plačilo ali uporabiti klasične oblike zavarovanja v plačilnem prometu.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni in letalski transport sta v Belorusiji dokaj nerazvita. Najboljša možnost za transport predstavljajo železnice. Železniški transport je vodilni segment beloruskega transportnega sektorja, ki letno prepelje več kot 140 mio ton tovora, kar predstavlja več kot 60 % celotnega tovora v državi.
 
Beloruske železnice pospešeno posodabljajo železniški vozni park. V obdobju 2021–2025 nameravajo kupiti 10 vlakov Stadler za prevoz avtomobilov in 15 električnih lokomotiv, ki lahko vozijo potniške vlake.
 
Belorusija je na križišču panevropskih prometnih koridorjev in povezuje Evropo z Azijo. Kot rezultat izvajanja Državnega programa razvoja logističnih sistemov Republike Belorusije, je bilo ustanovljenih in trenutno deluje dvajset sodobnih logističnih centrov s skupno površino 400.000 m2, izvajanje 9 novih centrov pa še poteka. Projekt je privabil veliko investicij, predvsem iz zasebnih podjetij. 8 logističnih centrov je v celoti v državni lasti ali ima vsaj delni državni delež.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_