Belorusija

Prodaja v Belorusijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V Belorusiji je malo srednjega sloga, kupna moč je izredno nizka. Posledično potrošniki nenehno iščejo ugodne promocijske ponudbe in v mnogih primerih odlašajo z nakupi, zlasti pri trajnih izdelkih. Novi davki na izdelke, kupljene v tujini, so vplivali na priljubljeno dejavnost čezmejnega nakupovanja.

Kupna moč potrošnikov se med glavnim mestom Minsk in podeželjem močno razlikuje. Zlasti v mestnih območjih se že pojavlja dobro razvit srednji razred, pa tudi bogati srednji sloj.
 

Tržne poti, distribucija

Vrednost prodaje v trgovskih verigah z živili se je v Belorusiji v letu 2019 povečala za 8 % in dosegla 4,3 mlrd EUR.
Beloruski potrošniki radi kupujejo v sodobnih nakupovalnih centrih, kot so hipermarketi in supermarketi, ki se širijo po državi. Analitiki napovedujejo, da bo prodaja v trgovskih verigah z živili v Belorusiji v prihodnjih petih letih rasla po 7 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 5,9 mlrd EUR.
 
Največji konkurent na trgu je lokalno trgovsko podjetje Eurotorg OOO, ki je v privatni lasti in je imelo v letu 2019 34 % tržni delež. Leta 2017 sta na beloruski trg vstopila tudi Spar in ruska veriga Svetofor.
 
E-trgovina v Belorusiji postaja vedno bolj priljubljena med potrošniki, saj ponuja udobno nakupovanje ter številne popuste in akcijske ponudbe. Vrednost e-trgovine se je v Belorusiji v letu 2019 povečala za 26 % in dosegla 660 mio EUR. Analitiki napovedujejo visoko rast tudi v prihodnjih petih letih, saj naj bi e-trgovina v Belorusiji v obdobju 2020-2024 rasla po 18 % povprečni letni stopnji in leta 2024 dosegla vrednost 1,5 mlrd EUR.
 
Največji konkurent v beloruski e-trgovini je podjetje Triovist OOO s spletno platformo 21vek.by, ki je imel v letu 2019 18 % tržni delež.
Vodilni konkurenti na trgu, kot so 21vek, Wildberry in 5element, so v letu 2019 povečali svojo prodajo, zahvaljujoč širokemu asortimaju blaga, privabljanju potrošnikov s popusti in programi zvestobe ter izboljšanju dostavnih storitev. Največji konkurenti povečujejo svoje tržne deleže na račun manjših konkurentov in postavljajo tržne trende. V segmentu potrošne elektronike sta vodilna ponudnika Triovist in Patio, medtem ko sta Internet-magazin Euroopt in GiperMall vodilna ponudnika v segmentu hrane in pijače. V segmentu oblačil in obutve sta najpomembnejša ponudnika Wildberries in Moda s Dostavkoj, v segmentu knjig in pisarniškega materiala pa vodilni položaj na trgu zavzema OZ Market. Na beloruskem trgu pa so prisotni tudi tuji spletni ponudniki. Eden takih je ruski Ozon.ru, ki beloruskim potrošnikom ponuja hitro dostavo izbranih izdelkov iz Rusije v Belorusijo v 2-3 dneh.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Stella Fominitchina Kulikovskaya Tch P 7.995,38
Tezoro Ooo 7.995,38
Elita 6.396,30
Babina Irina Aleksandrovna Ip 3.198,15
Vladimir Sergeevich Vostrikov Ip 2.339,51
Evrotorg Ooo 1.665,60
Belinterprodukt Ooo 766,01
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Belorusija se uvršča med države z visokim tveganjem glede plačevanja in plačilne discipline.
Priporočljivo je zahtevati avansno plačilo ali uporabiti klasične oblike zavarovanja v plačilnem prometu.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni in letalski transport sta v Belorusiji dokaj nerazvita. Najboljša možnost za transport predstavljajo železnice. Železniški transport je vodilni segment beloruskega transportnega sektorja, ki letno prepelje več kot 140 mio ton tovora, kar predstavlja več kot 60 % celotnega tovora v državi.
 
Beloruske železnice pospešeno posodabljajo železniški vozni park. V letu 2019 so kupile 3 nove dizelske vlake v vrednosti 30 mio EUR. Še tri takšne nameravajo kupiti do konca leta 2020. Celotna investicija v železniški vozni park za leto 2020 je vredna 33,7 mio EUR. V obdobju 2021–2025 nameravajo kupili deset vlakov Stadler za prevoz avtomobilov in 15 električnih lokomotiv, ki lahko vozijo potniške vlake.
 
Belorusija je na križišču panevropskih prometnih koridorjev in povezuje Evropo z Azijo. Kot rezultat izvajanja Državnega programa razvoja logističnih sistemov Republike Belorusije, je bilo ustanovljenih in trenutno deluje dvajset sodobnih logističnih centrov s skupno površino 400.000 m2, izvajanje devetih novih centrov pa še poteka. Projekt je privabil veliko investicij, predvsem iz zasebnih podjetij. Osem logističnih centrov je v celoti v državni lasti ali ima vsaj delni državni delež.



Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno september 2020.

_