Izrael

Prodaja v Izrael

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Izraelski potrošniki so občutljivi na oglaševanje, veliko jim pomeni tudi ugledna blagovna znamka. Izraelci radi nakupujejo, saj jim nakupovanje predstavlja zabavo. Radi imajo kakovostne izdelke in zanje so pripravljeni plačati tudi višjo ceno. Poprodajne storitve in garancije so obvezne. Izraelci imajo tudi radi nove izdelke. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom, saj izraelska zakonodaja spodbuja nacionalne proizvode.
 

Tržne poti, distribucija

Kljub visoki zasebni potrošnji segment izdelkov za vsakdanjo rabo (FMCG) že nekaj let stagnira. To je posledica sprememb v košarici kupcev, povečanja izdelkov trgovskih blagovnih znamk in visokih življenjskih stroškov. Uvedba "Zakona o hrani" trgovcem na drobno nalaga različne omejitve glede cen in števila prodajaln na istem območju.

Čeprav so majhne neodvisne trgovine najpomembnejši maloprodajni kanal v državi, se te borijo s konkurenco velikih trgovskih verig, ki jih ogrožajo zaradi konkurenčnejših cen in daljših obratovalnih ur. V Izraelu obstajajo tri kategorije maloprodaje; nakupovalni centri in supermarketi na obrobju glavnih mest, tradicionalne trgovine z manjšo ponudbo izdelkov v manjših krajih, ter trgovine v centru mesta ali na bencinskih črpalkah. Nakupovalni centri so v Izraelu zelo priljubljeni. Trenutno jih je že preko 200, veliko novih pa še načrtujejo. Prav tako postajajo vse bolj priljubljene tudi specializirane trgovine in diskonti.

Spletna maloprodaja je v Izraelu v zadnjih petih letih rasla po 16,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 ustvarila prihodke v višini 1,1 mlrd EUR. Največji segment spletne maloprodaje v Izraelu je segment prehrambnih izdelkov, ki je v letu 2017 ustvaril 265,5 mio EUR prihodkov, kar predstavlja 28,9 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Hiter prodor mobilnega interneta in pametnih telefonov je izboljšal digitalno pismenost izraelskih potrošnikov, kar je povzročilo večjo vključenost v spletno nakupovanje.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Shufersal Ltd. 2.658,10
Rami Levi Chain Stores Hashikma Marketing 2006 Ltd. 1.137,55
Alon Blue Square Israel Ltd 1.055,40
Victory Supermarket Chain Ltd. 358,91
Tiv Taam Holdings Ltd. 320,63
Hamashbir 365 Holdings Ltd. 220,30
Freshmarket Ltd. 217,03
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in rok plačila določa medsebojni dogovor med pogodbenima strankama, ki je odvisen od stopnje medsebojnega zaupanja. Najbolj so v uporabi plačilo na odprt račun, dokumentarni inkaso in akreditiv. Izraelska podjetja zelo rada plačujejo tudi preko spleta.
Plačilni roki so od 30-90 dni, plačilna disciplina je dokaj dobra.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Izrael na 24. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev. Izrael ima precej razdrobljeno izvozno industrijo, ki se je v zadnjih letih soočala z nizkim globalnim povpraševanjem, kar je posledično zmanjšalo tudi povpraševanje po prevoznih storitvah. Izraelski transportni sektor je v zadnjih petih letih izkazoval šibko rast, saj je v obdobju 2013-2017 rasel le po 1,9 % povprečni letni stopnji. V letu 2017 je sektor ustvaril prihodke v višini 8,9 mlrd EUR.

Največ transporta v Izraelu poteka po cesti, tako kot v večini evropskih držav. Segment cestnega transporta je v Izraelu v letu 2017 ustvaril 7,8 mlrd EUR prihodkov, kar predstavlja 87,7 % celotne vrednosti sektorja. Segment letalskega transporta je v letu 2017 ustvaril 531 mio EUR prihodkov ali 6,1 % celotne vrednosti sektorja. Analitiki napovedujejo, da bo izraelski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 3,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 dosegel vrednost 9,6 mlrd EUR.
 
Tržna segmentacija za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 87,7%
Letalski transport 6,1%
Pomorski transport 5,4%
Železniški transport 0,8%


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Posodobljeno februar 2019.