Izrael

Prodaja v Izrael


Kako prodajati v Izrael?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Izraelu
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade 

Vojna med Izraelom in Hamasom bo imela dolgoročne varnostne in diplomatske posledice. Izraelsko-palestinski konflikt je okrepil zaskrbljenost Izraela glede vpliva Irana v regiji.

Kratkoročna prednostna naloga vlade bo financiranje tekočih stroškov vojne, ter obravnavanje njenih fiskalnih posledic in posledic na trgu dela.
 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Izraelski potrošniki so občutljivi na oglaševanje, veliko jim pomeni tudi ugledna blagovna znamka.

Izraelci radi nakupujejo, saj jim nakupovanje predstavlja zabavo. Radi imajo kakovostne izdelke in zanje so pripravljeni plačati tudi višjo ceno.

Poprodajne storitve in garancije so obvezne. Izraelci imajo tudi radi nove izdelke. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom, saj izraelska zakonodaja spodbuja nacionalne proizvode.

 

Tržne poti, distribucija

Čeprav so majhne neodvisne trgovine najpomembnejši maloprodajni kanal v državi, se te borijo s konkurenco velikih trgovskih verig, ki jih ogrožajo zaradi konkurenčnejših cen in daljših obratovalnih ur.

V Izraelu obstajajo 3 kategorije maloprodaje; nakupovalni centri in supermarketi na obrobju glavnih mest, tradicionalne trgovine z manjšo ponudbo izdelkov v manjših krajih, ter trgovine v centru mesta ali na bencinskih črpalkah. Nakupovalni centri so v Izraelu zelo priljubljeni, prav tako pa postajajo vse bolj priljubljene tudi specializirane trgovine in diskonti. 

Maja 2023 je na izraelski maloprodajni trg vstopil francoski trgovec Carrefour. S 50 trgovinami je bil Carrefour prva večja tuja veriga supermarketov, ki je vstopila na izraelski trg.

Nizozemska veriga supermarketov SPAR je na trg vstopila marca 2024. Imetnik licence SPAR za Izrael, Amit Zeev, namerava v prihodnje odpreti še 10 poslovalnic.

Prihod še ene nove trgovske verige bo lahko povečal konkurenco in znižal visoke cene hrane, ki so se v Izraelu v zadnjih dveh desetletjih dvignile za 50 % in so od 25 % do 80 % nad povprečjem OECD, pri čemer so še posebej dragi mlečni izdelki, brezalkoholne pijače in izdelki iz žitaric.

V izraelskem maloprodajnem sektorju hrane 3 vodilne verige supermarketov predstavljajo več kot polovico izraelskega trga, kar omejuje konkurenco in pritiska na cene.

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Shufersal Ltd. 4.082,10
Alon Blue Square Israel Ltd 2.399,95
Rami Levi Chain Stores Hashikma Marketing 2006 Ltd. 1.960,63
Electra Consumer Products (1970) Ltd 1.711,30
Yohananov M. & Sons (1988) Ltd. 1.075,94
M. Yochananof & Sons (1988) Ltd. 1.036,99
Victory Supermarket Chain Ltd. 644,59


 

Spletna prodaja v Izraelu

  
Izrael je tehnološko usmerjen trg, na katerem deluje vse več podjetij in start-upov, ki so specializirani za dejavnosti in infrastrukturo e-trgovine.

Povečanje števila podjetij, osredotočenih na e-trgovino, skupaj z rastjo obsega spletnega nakupovanja, pospešuje razvoj in izboljšave dobavne verige e-trgovine.

Po ocenah eCommerce DB, se bo izraelska spletna prodaja v letu 2024 povečala za 17,2 % in dosegla 7.103,9 mio USD ali približno 6,56 mlrd EUR.

Delež spletne prodaje v celotni maloprodaji znaša 9,8 % in se bo po napovedih do leta 2028 povečal na 13 %.

V obdobju 2024-2028 naj bi spletna prodaja v Izraelu rasla po 13,3 % povprečni letni stopnji ter v letu 2028 dosegla vrednost 11.700,7 mio USD ali 10,8 mlrd EUR EUR.

Izdelki za zabavo in prosti čas predstavljajo največji segment, ki ustvari 25,6 % prihodkov izraelskega e-trgovine. 

Sledijo:

  • elektronika (21,4 %)
  • moda (17,1 %)
  • pohištvo in izdelki za dom (11,8 %)
  • izdelki za osebno nego (9,2 %)
  • DIY – naredi si sam izdelki(8,4 %)
  • živila (6,6 %).

Največje spletne trgovine v Izraelu glede na vrednost prodahje v letu 2023 

  • shufersal.co.il (720 mio USD ali 665,9 mio EUR)
  • shein.com (349 mio USD ali 322,7 mio EUR)
  • ksp.co.il (273 mio USD ali 252,5 mio EUR)
  • super-pharm.co.il (233 mio USD ali 215,5 mio EUR)
  • next.co.il (195 mio USD ali 180,3 mio EUR)

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi 

 

Plačevanje

Obliko in rok plačila določa medsebojni dogovor med pogodbenima strankama, ki je odvisen od stopnje medsebojnega zaupanja.

Najbolj so v uporabi plačilo na odprt račun, dokumentarni inkaso in akreditiv. Izraelska podjetja zelo rada plačujejo tudi preko spleta.

Plačilni roki so od 30-90 dni, plačilna disciplina je dokaj dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Največ izraelske mednarodne trgovine poteka prek morskih pristanišč, ki vsako leto prepeljejo preko 52.000 mio ton blaga. Pristanišče Haifa je najpomembnejše, saj prepelje več kot 50 % vsega tovora izraelskih pristanišč. 
 
Cestni transport omejujejo prometni zastoji. OECD in IMF sta cestne zastoje v Izraelu opredelila kot najbolj pereč problem v državi. Izrael ima največje prometne zastoje med državami OECD. Gostota prometa v Izraelu znaša povprečno 2.800 vozil na km cest, kar je 3,5-krat več kot je povprečje v državah OECD, ki znaša 800 vozil na km cest. Zastoji pogosto ovirajo prevozne storitve in podaljšujejo čas dobave. 
 
Eden najbolj opaznih napredkov v prometu v Izraelu v zadnjih letih je bila posodobitev železniškega sistema. Vlaki vozijo iz Tel Aviva do večine velikih mest, vključno z Jeruzalemom, in do letališča Ben Gurion.
 
Mednarodno letališče Ben Gurion ponuja povezave do glavnih mednarodnih destinacij.



Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.

Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • The Times of Israel
  • eCommerce DB
  • LLoyds Bank  

 

Posodobljeno avgust 2024.
 
 
Poglejte si tudi: