Izrael

Prodaja v Izrael

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Izraelski potrošniki so občutljivi na oglaševanje, veliko jim pomeni tudi ugledna blagovna znamka. Izraelci radi nakupujejo, saj jim nakupovanje predstavlja zabavo. Radi imajo kakovostne izdelke in zanje so pripravljeni plačati tudi višjo ceno. Poprodajne storitve in garancije so obvezne. Izraelci imajo tudi radi nove izdelke. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom, saj izraelska zakonodaja spodbuja nacionalne proizvode.
 

Tržne poti, distribucija

Čeprav so majhne neodvisne trgovine najpomembnejši maloprodajni kanal v državi, se te borijo s konkurenco velikih trgovskih verig, ki jih ogrožajo zaradi konkurenčnejših cen in daljših obratovalnih ur. V Izraelu obstajajo 3 kategorije maloprodaje; nakupovalni centri in supermarketi na obrobju glavnih mest, tradicionalne trgovine z manjšo ponudbo izdelkov v manjših krajih, ter trgovine v centru mesta ali na bencinskih črpalkah. Nakupovalni centri so v Izraelu zelo priljubljeni. Trenutno jih je že preko 200, veliko novih pa še načrtujejo. Prav tako postajajo vse bolj priljubljene tudi specializirane trgovine in diskonti. 

V Izraelu še ne deluje nobena veriga hipermarketov.

Segment supermarketov je v letu 2020 zrasel za 3 % in dosegel vrednost 11,1 mlrd ILS ali približno 2,8 mlrd EUR. Prodaja v tem segmentu se bo po napovedih v obdobju 2020-2025 povečevala po 1 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 12,7 mlrd ILS ali 3,2 mlrd EUR. Največji konkurent v tem segmentu je družba Yeynot Bitan Ltd, ki je imela v letu 2020 41 % tržni delež.

Segment diskontnih trgovin je v letu 2020 zrasel za 7 % in dosegel vrednost 31,8 mlrd ILS (približno 8 mlrd EUR). Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegel vrednost 36,8 mlrd ILS ali približno 9,3 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Izraelu je družba Shufersal Ltd, ki je imela v letu 2020 30 % tržni delež.

Tradicionalni trgovci z živili so v letu 2020 beležili 7 % rast prodaje, ki je dosegla 17,9 mlrd ILS ali približno 4,5 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta skupina trgovcev tudi v napovedanem obdobju beležila 4 % povprečno letno rast (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 21,5 mlrd ILS kar je približno 5,4 mlrd EUR. Ta segment trgovcev je zelo razdrobljen, saj imajo majhni, neodvisni trgovci skupno 98 % tržni delež v tem segmentu.


Največji trgovci na drobno po prihodkih: 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Shufersal Ltd. 3.877,21
Rami Levi Chain Stores Hashikma Marketing 2006 Ltd. 1.405,57
Bitan Wines Ltd. 1.221,13
Alon Blue Square Israel Ltd 1.100,66
M. Yochananof & Sons (1988) Ltd. 681,98
Yohananov M. & Sons (1988) Ltd. 678,44
Electra Consumer Products (1970) Ltd 627,92


Spletna prodaja v Izraelu

Spletna prodaja se je v Izraelu v letu 2020 povečala za 16 % in dosegla vrednost 15,5 mlrd ILS, kar je približno 3,9 mlrd EUR.

Po začetku pandemije korona virusa v letu 2020, se je maloprodajni sektor v državi korenito in hitro spremenil. Čeprav so trgovine z živili in drugimi potrebščinami lahko ostale odprte, je izraelska vlada določila, da mora večina specializiranih trgovcev na drobno začasno zapreti svoje trgovine, da se omeji širjenje virusa. Tudi ko so se trgovine ponovno odprle, so številni potrošniki zaradi strahu pred okužbo iskali načine, kako zmanjšati število obiskov prodajnih mest. Zato so se izraelski potrošniki leta 2020 preusmerili na spletno nakupovanje, saj je bila dostava na dom dobra alternativa za vse, ki so se želeli izogniti tveganju okužbe. Posledično so se številni potrošniki, ki so v preteklosti redko ali nikoli nakupovali prek spleta, začeli uporabljati spletno trgovino, tisti, ki pa so nakupovali prek spleta že prej, pa so pri spletnem nakupovanju še razširili nabor izdelkov. Spletna prodaja se je tako hitro širila. Skoraj vsak segment spletne trgovine je v letu 2020 beležil rast, še posebej pa segment hrane in pijače. Vpliv pandemije na fizične trgovine in elektronsko poslovanje je bil tako velik, da je ponudnik športne opreme Reebok, na primer med letom zaprl vse svoje fizične prodajalne v Izraelu in zdaj deluje le prek svoje spletne strani.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Izraelu v obdobju 2020-2025 rasla po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 12 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 29,9 mlrd ILS ali približno 7,5 mlrd EUR.

Največji tržni delež v izraelski spletni trgovini imajo neodvisni trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko globalnih spletnih platform. Njihov tržni delež je v letu 2020 znašal 30 %.


Spletni ponudniki v Izraelu:

  • Alibaba Group Holding Ltd)
  • Amazon.com Inc  
  • April Ltd                             
  • ASOS Plc                              
  • Azrieli Group Ltd                     
  • Castro Model Ltd                      
  • Fox Wizel Ltd                         
  • Golf & Co Group Ltd                   
  • Home Centers (DIY)
  • Internet Drugstore Ltd                
  • Ivory Computers Ltd                   
  • Next Plc                              
  • Opticana Holdings 2001 Ltd            
  • Rami Levy Shivuk Hashikma Ltd         
  • Retail 3000 Management & Holdings Ltd 
  • Steimatzky Ltd                        
  • Super-Pharm (Israel) Ltd              
  • Tiv Taam Holdings                     
  • Traklin Hashmal Ltd                   
  • Tzomet Sfarim Ltd                     
  • Victory Supermarket Chain Ltd         
  • Yeynot Bitan Ltd                      


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi 

 

Plačevanje

Obliko in rok plačila določa medsebojni dogovor med pogodbenima strankama, ki je odvisen od stopnje medsebojnega zaupanja. Najbolj so v uporabi plačilo na odprt račun, dokumentarni inkaso in akreditiv. Izraelska podjetja zelo rada plačujejo tudi preko spleta.
Plačilni roki so od 30-90 dni, plačilna disciplina je dokaj dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Največ izraelske mednarodne trgovine poteka prek morskih pristanišč, ki vsako leto prepeljejo preko 52.000 mio ton blaga. Pristanišče Haifa je najpomembnejše, saj prepelje več kot 50 % vsega tovora izraelskih pristanišč. Januarja 2020 je izraelski odbor za privatizacijo odobril načrt za prodajo pristanišča Haifa.
 
Cestni transport omejujejo prometni zastoji. OECD in IMF sta cestne zastoje v Izraelu opredelila kot najbolj pereč problem v državi. Izrael ima največje prometne zastoje med državami OECD. Gostota prometa v Izraelu znaša povprečno 2.800 vozil na km cest, kar je 3,5-krat več kot je povprečje v državah OECD, ki znaša 800 vozil na km cest. Zastoji pogosto ovirajo prevozne storitve in podaljšujejo čas dobave. 


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno maj 2021.

_