Izrael

Prodaja v Izrael

Gospodarska politika vlade

Po večletnem premoru je vlada uspela doseči zadostno soglasje za prenovljen zagon političnih reform. Vlada si bo v luči koalicijskih zavez prizadevala uravnotežiti ohranjanje fiskalne konsolidacije. Prav tako bo velik poudarek na podpori prebivalcem pri vse višjih življenjskih stroških. Oblasti se bodo prizadevale tudi za preprečevanje širitve novih okužb s korona virusom ter nadaljevanje programa cepljenja proti covid-19, da bi ohranile odprto gospodarstvo.
 
Za Izrael ostajajo varnostna vprašanja še vedno na prvem mestu. Izrael dojema nestabilnost, ki izhaja iz političnih revolucij v arabskem svetu in iz Irana, kot glavni grožnji. Konflikt s Palestinci ostaja nerazrešen. Izraelske oblasti so naredile znaten napredek pri liberalizaciji gospodarstva, ljudje pa ostajajo zaskrbljeni zaradi socialno-ekonomske neenakosti. Delitve med verskimi in sekularnimi strankami bodo še naprej predstavljale težave za politično stabilnost in dolgoročno gospodarsko strategijo.


Vir: EIU; Factiva, junij 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Izraelski potrošniki so občutljivi na oglaševanje, veliko jim pomeni tudi ugledna blagovna znamka. Izraelci radi nakupujejo, saj jim nakupovanje predstavlja zabavo. Radi imajo kakovostne izdelke in zanje so pripravljeni plačati tudi višjo ceno. Poprodajne storitve in garancije so obvezne. Izraelci imajo tudi radi nove izdelke. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom, saj izraelska zakonodaja spodbuja nacionalne proizvode.
 

Tržne poti, distribucija

Čeprav so majhne neodvisne trgovine najpomembnejši maloprodajni kanal v državi, se te borijo s konkurenco velikih trgovskih verig, ki jih ogrožajo zaradi konkurenčnejših cen in daljših obratovalnih ur. V Izraelu obstajajo 3 kategorije maloprodaje; nakupovalni centri in supermarketi na obrobju glavnih mest, tradicionalne trgovine z manjšo ponudbo izdelkov v manjših krajih, ter trgovine v centru mesta ali na bencinskih črpalkah. Nakupovalni centri so v Izraelu zelo priljubljeni. Trenutno jih je že preko 200, veliko novih pa še načrtujejo. Prav tako postajajo vse bolj priljubljene tudi specializirane trgovine in diskonti. 

V Izraelu še ne deluje nobena veriga hipermarketov.

Segment supermarketov je v letu 2021 zrasel za 2 % in dosegel vrednost 11,3 mlrd ILS ali približno 2,95 mlrd EUR. Prodaja v tem segmentu se bo po napovedih v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2026 dosegla vrednost 12,5 mlrd ILS ali 3,27 mlrd EUR. Največji konkurent v tem segmentu je družba Yeynot Bitan Ltd, ki je imela v letu 2021 40 % tržni delež.

Segment diskontnih trgovin je v letu 2021 zrasel za 3 % in dosegel vrednost 39,3 mlrd ILS (približno 10,28 mlrd EUR). Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 45,8 mlrd ILS ali približno 11,98 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Izraelu je družba Shufersal Ltd, ki je imela v letu 2021 25 % tržni delež.

Tradicionalni trgovci z živili so v letu 2021 beležili 0,2 % rast prodaje, ki je dosegla 19,8 mlrd ILS ali približno 5,18 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo ta skupina trgovcev v prihodnjih 5 letih beležila 3 % povprečno letno rast (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 23 mlrd ILS kar je približno 6,01 mlrd EUR. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih: 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Shufersal Ltd. 4.574,37
Rami Levi Chain Stores Hashikma Marketing 2006 Ltd. 1.999,18
Alon Blue Square Israel Ltd 1.080,68
M. Yochananof & Sons (1988) Ltd. 1.080,43
Yohananov M. & Sons (1988) Ltd. 897,21
Electra Consumer Products (1970) Ltd 739,57
Victory Supermarket Chain Ltd. 716,24


Spletna prodaja v Izraelu

Spletna maloprodaja se je v Izraelu v letu 2021 povečala za 16 % in dosegla vrednost 35 mlrd ILS ali približno 9,16 mlrd EUR.

Trgovci, ki svoje blago prodajajo preko spletnih tržnic, imajo med spletnimi ponudniki v Izraelu največji tržni delež. Ta je v letu 2021 znašal 18 %.

E-trgovina, ki je v Izraelu že nekaj let beležila visoko rast, se je v času pandemije še okrepila. Med zaprtjem trgovin in omejitvenimi ukrepi so potrošniki več časa preživeli doma in so zato lahko dlje brskali po spletu in iskali različne izdelke. To je spodbudilo vse večje število trgovcev na drobno in podjetij, da ustvarjajo spletne platforme, poleg tega pa širijo razpoložljivost izdelkov in izboljšajo možnosti dostave.
Spletna prodaja je bila še posebej visoka v ne-živilskih segmentih, saj so bile te trgovine zaradi omejitvenih ukrepov dlje časa zaprte.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Izraelu v prihodnjih 5 letih rasla po 13 % povprečni letni stopnji (oziroma 11 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 65,5 mlrd ILS ali približno 17,14 mlrd EUR.

Spletni ponudniki v Izraelu:

  • Amazon.com Inc  
  • ASOS Plc                              
  • Fox Wizel Ltd                         
  • Next Plc                              
  • Rami Levy Shivuk Hashikma Ltd         
  • Shufersal LTD              


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi 

 

Plačevanje

Obliko in rok plačila določa medsebojni dogovor med pogodbenima strankama, ki je odvisen od stopnje medsebojnega zaupanja. Najbolj so v uporabi plačilo na odprt račun, dokumentarni inkaso in akreditiv. Izraelska podjetja zelo rada plačujejo tudi preko spleta.
Plačilni roki so od 30-90 dni, plačilna disciplina je dokaj dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Največ izraelske mednarodne trgovine poteka prek morskih pristanišč, ki vsako leto prepeljejo preko 52.000 mio ton blaga. Pristanišče Haifa je najpomembnejše, saj prepelje več kot 50 % vsega tovora izraelskih pristanišč. 
 
Cestni transport omejujejo prometni zastoji. OECD in IMF sta cestne zastoje v Izraelu opredelila kot najbolj pereč problem v državi. Izrael ima največje prometne zastoje med državami OECD. Gostota prometa v Izraelu znaša povprečno 2.800 vozil na km cest, kar je 3,5-krat več kot je povprečje v državah OECD, ki znaša 800 vozil na km cest. Zastoji pogosto ovirajo prevozne storitve in podaljšujejo čas dobave. 


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno junij 2022.

_