Izrael

Gospodarske panoge Izraela

Priložnosti na trgu

Izraelsko gospodarstvo je usmerjeno v visoko tehnologijo in inovacije. Trg je privlačen za proizvajalce vrhunske opreme s tehnološkimi prednostmi pred konkurenco.

Ključni ciljni sektorji za izvoznike vključujejo:

Gradbeništvo: Trenutni obseg naložb v infrastrukturo v Izraelu je nižji od primerljivih držav po vsem svetu. Da bi odpravila to vrzel, izraelska vlada načrtuje obsežne infrastrukturne projekte v skoraj vseh panogah. Vsako leto objavi delovni načrt Infrastrukture, oziroma nacionalno infrastrukturno strategijo. Velik del projektov se izvaja prek modela javno-zasebnega partnerstva. Priložnosti so predvsem na področju dobave gradbenih izdelkov, arhitekturnih in inženirskih storitev ter gradbene tehnologije.
Potrebe gradbene industrije spodbujajo razvoj gradbene tehnike, vključno s programskimi rešitvami za optimizacijo spletnih strani, upravljanje projektov, razporejanje, uvajanje inovativnih gradbenih metod in materialov ter razvoj najsodobnejše opreme za gradbišča.

Živilski izdelki:  Izrael ni samozadosten v kmetijstvu in je odvisen od uvoza, zato država beleži znaten trgovinski primanjkljaj s hrano in kmetijskimi proizvodi, še posebej z žiti. Uvoz kmetijskih in živilskih izdelkov znaša približno 6 mlrd EUR letno.

IKT: Izrael ostaja visokotehnološko središče za globalno oblikovanje in raziskave in razvoj, ki ponuja velike priložnosti za trgovinska partnerstva in skupna podjetja. Izraelska podjetja prevzemajo vodilno vlogo pri razvoju varnosti IT, kibernetske varnosti, računalništva v oblaku, poslovne inteligence, virtualizacije, e-uprave in internetnih aplikacij.


Gospodarstvo

Izrael ima tehnološko napredno tržno gospodarstvo. Rezani diamanti, visokotehnološka oprema in farmacevtski izdelki so med vodilnimi v izvozu. Država je vodilna v svetu po številu start-up podjetij. Izrael veliko sredstev nameni za raziskave in razvoj. Izraelski tehnološki inkubatorji so pripomogli, da je Izrael svetovno znan po visokotehnološkem podjetništvu.
Izraelska dohodkovna neenakost in stopnja revščine sta med najvišjimi v državah OECD.
 

 

Struktura BDP

Kmetijski sektor zaposluje približno 1 % aktivnega prebivalstva in predstavlja 2 % BDP. Glavni kmetijski pridelki so sadje, zelenjava, žita in vino. Pomemben segment je tudi živinoreja. Država je z vidika pridelave hrane samozadostna, z izjemo žit. 

Večina delovne sile (82 %) je zaposlena v storitvenem sektorju, ki predstavlja 71 % BDP. Turizem je kljub izraelsko-palestinskemu konfliktu še vedno velik segment storitvenega sektorja. 

 
Vir: EIU; Factiva, april 2021.
 

Industrijski sektor

Industrijski sektor ustvari 27 % BDP in zaposluje 17 % delovne sile. Pomembnejši segmenti izraelskega industrijskega sektorja so proizvodnja kemičnih izdelkov, zdravil (Izrael je specializiran za generična zdravila) in plastike ter visoka tehnologija (aeronavtika, elektronika, telekomunikacije, programska oprema, biotehnologija itd.). Po številu podjetij, registriranih na ameriških borzah, je Izrael na 2. mestu, takoj za Kanado. 

Izrael je v letu 2020 beležil rast industrijskega sektorja v višini 0,3 %. V letu 2021 analitiki napovedujejo 3,8 % rast industrijskega sektorja, v letu 2022 in 2023 pa rast v višini 4 %.


Predstavljamo dve gospodarski panogi na izraelskem trgu:

 

Trg gospodinjskih strojev za pranje perila

Prodaja gospodinjskih strojev za pranje perila, je v Izraelu po zmerni rasti leta 2019, v letu 2020 stagnirala. Obseg prodaje je v letu 2020 znašal 472.000 enot. V analizi so zajete naslednje kategorije: avtomatski sušilniki, samodejni pralni stroji, avtomatski pralni in sušilni stroji ter polavtomatski pralni stroji.

Največjo rast prodaje je v letu 2020 beležil segment samostoječih avtomatskih sušilnikov, ki se mu je prodaja v tem letu povečala za 1 %.

Povprečna cena na enoto gospodinjskih strojev za pranje perila se v letu 2020 znižala za -2 %.

Na izraelski trg gospodinjskih strojev za pranje perila, pandemija COVID-19 ni imela pretirano negativnega vpliva, saj je potreba po pranju perila osnovna in je prisotna tudi v času krize. Pravzaprav so številni potrošniki zaradi skrbi glede okužbe, še nekoliko povečali pogostost pranja perila. Kljub temu je prodaja v letu 2020 stagnirala. Nekateri potrošniki zaradi recesije, ki jo je sprožila pandemija COVID-19, raje popravljajo svoje obstoječe stroje in aparate, kot pa da se odločijo za nakup novih.

Analitiki v prihodnjih 5 letih ne pričakujejo bistvenih sprememb na trgu. Napovedujejo, da se bo prodaja gospodinjskih strojev za pranje perila v Izraelu v prihodnjih 5 letih povečevala po 1 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla obseg 499.000 enot.

Največji ponudnik na izraelskem trgu gospodinjskih strojev za pranje perila je družba BSH Ltd, ki je imela v letu 2020 18 % tržni delež, kar je nekoliko manj kov v letu 2019.


Konkurenti na trgu in njihove blagovne znamke:

  • Brimag Digital Age Ltd (Beko, LG)
  • BSH Ltd (Bosch, Constructa, Siemens)
  • Electra Consumer Products Ltd (Electra, Miele, Whirlpool)
  • Hemilton Electric & Electronics Ltd (Midea)
  • Hidur Products Ltd (Candy)
  • HY Electronics & Components LTD (Ariston)
  • Isfar Consumer Products Ltd (Hoover)
  • Mini Line Ltd (AEG, Electrolux, Samsung)
  • Newpan Ltd ( Bauknecht, Haier, Indesit)
  • Ralco Agencies Ltd (Blomberg, Zanussi)
  • Tadiran Holdings Ltd (Crystal)


Največje trgovine z gospodinjskimi aparati v Izraelu

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Electra Consumer Products (1970) Ltd 661,91
A.L.M. Trade 2000 Ltd. 76,85
Semel Perfecto Ltd. 57,64
Electro Kubi Ltd. 48,03
Tadiran Hamerkaz Ltd 44,50
Diran Kitchens 1970 Ltd. 44,40
Eden Electricity Ltd. 44,30


Vir: Factiva, oktober 2021.


Turizem - hotelirski sektor

Domači in vhodni turizem v Izraelu v letu 2021 počasi okreva, kar spodbuja tudi povpraševanje po namestitvah. Po ocenah analitikov naj bi izraelski hotelirski sektor leta 2021 zrasel za 87 % in dosegel vrednost 8,4 mlrd ILS ali približno 2,4 mlrd EUR. V obdobju 2021-2026 naj bi sektor rasel po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2026 dosegel vrednost 14,1 mlrd ILS ali približno 3,8 mlrd EUR.
Vrednost namestitve je izračunana glede na ceno sobe in ne vključuje hrane in pijače ali katere koli druge storitve.
 
Hoteli se vse bolj osredotočajo na bolj trajnostne in okolju prijazne storitve, da bi privabili več gostov.
Zaradi negotovosti in strahu, ki ga povzroča pandemija COVID-19, se morajo hoteli prilagajati novim potrebam svojih gostov. Na primer, v hotelskih sobah je gostom na voljo paket, ki vsebuje sredstva za razkuževanje rok in maske za obraz. Hoteli sledijo tudi novim ukrepom, da bi se gostje počutili varne, s tem da jim nudijo zaščito pred nevarnostjo okužbe v skladu s »standardom vijolične značke«, ki v Izraelu dovoljuje obratovanje objekta. Skladnost z novimi protokoli zahteva doseganje več meril, ki jih je postavilo ministrstvo za zdravje v sodelovanju z izraelskim ministrstvom za turizem. Postopki med drugim vključujejo ukrepe razkuževanja, stroga pravila socialnega distanciranja, redno merjenje temperature za osebje in goste, nove smernice v restavracijah in obvezno nošenje mask v javnih prostorih. Hoteli ponujajo tudi brezplačno odpoved rezervacij, saj se razmere COVID-19 nenehno spreminjajo.
Zaradi manjše zasedenosti številni hoteli privabljajo posebne goste in izvajalce ter ustvarjajo posebne ponudbe za privabljanje potrošnikov. Hotelska veriga Dan, na primer, gostom nudi kupon za degustacijo hrane, ki ga lahko uporabijo na mestnih živilskih tržnicah, kar se je izkazalo za zelo privlačno ponudbo za številne potrošnike. Poleg tega je hotelska veriga Dan, v sodelovanju z American Express, ponudila posebne pakete CHEFing. Povabila je nekatere vrhunske izraelske kuharje v svoje hotele, da bi gostom lahko ponudili edinstvene kulinarične izkušnje. Številni hoteli so se osredotočeni tudi na ponudbo drugih paketov za prosti čas in zabavo, kot so na primer izleti, joga in mešanje koktajlov, da bi pritegnili domačine in vhodne turiste.

 
Tržni deleži v izraelskem hotelirskem sektorju glede na vrednost prodaje v letu 2021 (v %)


Vir: Euromonitor International
 

Konkurenti na trgu in njihove blagovne znamke 

  • AccorHotels Group (Ibis)
  • Africa-Israel Hotels Ltd (Crowne Plaza, Harlington, Vert)
  • Atlas Group Hotles Ltd (Atlas Hotels)
  • Azorim Tourism Ltd (Mercure)
  • Club Hotel Ltd (Club Hotel)
  • Dan Hotels Corp (Dan, King David, Rimonim)
  • Elad Hotels Ltd  (Queen of Sheba Hilton)
  • Expedia Group Inc (VRBO)
  • Fattal Hotel Management Ltd (Herods, Leonardo, NYX, Rothschild 22,, U Hotels & Resorts, U Magic Palace)
  • Hilton Israel Ltd (Hilton, Waldorf Astoria)
  • Isrotel Ltd ( Isrotel)
  • Prima Hotels Israel Ltd (Prima, Spa Club)
  • Rimonim Ltd (Rimonim)
  • Sheraton Moriah Hotels Ltd (Sheraton)

 

Največja podjetja na področju hotelirskega sektorja v Izraelu

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Fattal Hotels Ltd 852,29
Dan Hotels Ltd. 200,65
Isrotel Ltd. 199,61
Africa Israel Hotels Ltd. 72,91
Hachsharat Hayishuv Hotels Ltd. 47,02
Tamares Hotels Ltd. 41,66
Hilton Tel Aviv 31,25


Vir: Factiva, oktober 2021.

 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje