Portugalska

Prodaja na Portugalsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nakupno vedenje portugalskih potrošnikov je v veliki meri odvisno od oglaševanja, poprodajnih storitev, cene ter blagovne znamke in s tem povezanega socialnega statusa. Okoljski vidik je še vedno drugotnega pomena, vendar postaja vse bolj pomemben med mladimi. Portugalski potrošniki so zvesti blagovnim znamkam, predvsem pri oblačilih. Običajno dajejo prednost uvoženim izdelkom, z izjemo živil.

Zaradi nedavnega okrevanja portugalskega gospodarstva so potrošniki povečali raven porabe, prav tako več uporabljajo kredite, zlasti pri večjih nakupih. Tipičen portugalski potrošnik ceni bližino ponudbe in daje prednost hipermarketom.

Institucionalni kupci na Portugalskem so zelo občutljivi na cene. Večina ponudb upošteva najnižjo ceno, kakovost je na drugem mestu.
 
 

Tržne poti, distribucija

Na Portugalskem so se sodobne oblike maloprodaje pojavile zelo pozno v primerjavi z drugimi evropskimi državami. Leta 1961 so odprli prvi supermarket v Lizboni, šele po letu 1985 pa so se pojavili prvi hipermarketi. Danes je največ maloprodajnih centrov v Lizboni in Portu, medtem ko imajo številni veliki uvozniki in trgovci na debelo prodajne pisarne in posrednike v drugih glavnih mestih. V zadnjih nekaj letih je ponovno v ospredju trend nakupovanja pri majhnih lokalnih trgovcih, ki so blizu doma, imajo prilagojene storitve in ponujajo sveže in lokalne izdelke. Vse večje zanimanje potrošnikov je tudi za sistem maloprodaje, ki združuje internetno prodajo s fizičnimi trgovinami.

Prodaja v hipermarketih je na Portugalskem v letu 2019 ostala na enakem nivoju kot leta 2018 in dosegla 3,7 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih napovedujejo analitiki v tem segmentu 2 % povprečno letno stopnjo rasti. Največji konkurent v tem segmentu je Modelo Continente Hipermercados SA, ki je imel v letu 2019 41 % tržni delež.

Prodaja v diskontnih trgovinah se je v letu 2019 povečala za 6 % in dosegla 2,5 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 5 % povprečni letni stopnji. Največja diskontna veriga na Portugalskem je Lidl & Cia, ki je imela v letu 2019 63 % tržni delež glede na vrednost prodaje. Največ prodajnih mest pa ima trgovska veriga Dia Portugal Supermercados Sociedade Unipessoal Lda. Impresivno rast je v letu 2019 dosegla tudi trgovska veriga Aldi.
 

Spletna prodaja

Spletna prodaja se je na Portugalskem v letu 2019 povečala za 12 % in dosegla 1,8 mlrd EUR. Po napovedih naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji. Na portugalskem trgu spletne prodaje prevladujeta Alibaba Group Holding Ltd in eBay Inc. Kitajski portal za e-trgovino AliExpress, ki pripada Alibaba Group Holding Ltd, je bil v letu 2019 najbolj priljubljen spletni nakupovalni portal portugalskih potrošnikov.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Jerónimo Martins SGPS SA 17.794,06
Pingo Doce - Distribuição Alimentar S.A. 4.480,22
Modelo Continente Hipermercados S.A. 3.944,42
Sonae MC SGPS SA 3.472,57
Auchan Retail Portugal S.A. 1.429,49
Worten - Equipamentos Para O Lar S.A. 837,96
Dia Portugal - Supermercados S.A. 723,96
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni pogoji so odvisni od velikosti naročila in zgodovine plačil kupca. Pri večjih transakcijah ali manjši kreditni sposobnosti kupca se najpogosteje uporablja nepreklicni dokumentarni akreditiv, zlasti v prvem letu poslovanja. Običajni plačilni pogoji so 30, 60 in 90 dni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci, določajo daljše plačilne pogoje, ki lahko trajajo do šest mesecev.
 
Poleg akreditivov se na Portugalskem najpogosteje uporabljajo še bančni čeki, plačilni nalogi ter dokumentarni inkaso. Za manjše spletne nakupe se običajno uporablja plačilo s kreditno kartico. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Portugalsko na 21. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Portugalska vlada je leta 2019 nacionalnemu parlamentu predstavila načrt naložb v infrastrukturo do leta 2030. Sestavlja ga 19 železniških projektov s skupnim proračunom 4,1 mlrd EUR. Eden pomembnejših projektov je nova železniška povezava med Lizbono in Portom.
 
Portugalski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 9,5 mlrd EUR.

Največ transporta na Portugalskem se odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2019 na Portugalskem ustvaril prihodke v višini 7,3 mlrd EUR, kar predstavlja 76,3 % celotne vrednosti sektorja. Segment pomorskega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 1,8 mlrd EUR ali 18,9 % celotne vrednosti sektorja.

Analitiki napovedujejo, da bo portugalski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 0,7 % povprečni letni stopnji. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.



Tržna segmentacija za leto 2019
 
Segment Odstotek
Cestni transport 76,3 %
Pomorski transport 18,9 %
Letalski transport 3,7 %
Železniški transport 1,1 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
Posodobljeno oktober 2020.

_