Portugalska 
Prodaja na Portugalsko
Kako prodajati na Portugalsko?
Gospodarska politika vlade
Vlada pripravlja naložbene načrte za nadgradnjo infrastrukture in izobraževanja, ki sta ključna za dvig dolgoročne potencialne rasti, ter ukrepe za ublažitev vse hujše stanovanjske krize.Načrtuje, da bo do leta 2026 vložila 15,5 mlrd EUR iz sklada EU za okrevanje in odpornost, skupno pa 60 mlrd EUR sredstev EU. Financiranje EU in sredstva večletnega finančnega okvira naj bi pritekla na Portugalsko v obdobju do leta 2028.
Kar zadeva druge ukrepe politike, bodo kapitalske injekcije v podjetja v težavah še naprej izčrpavale javna sredstva. Fiskalna previdnost je pripomogla k uravnoteženju državnega proračuna, kar bo omogočilo ohranitev znatnih ravni javnih naložb po letu 2028.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Nakupno vedenje portugalskih potrošnikov je v veliki meri odvisno od oglaševanja, poprodajnih storitev, cene, ter blagovne znamke in s tem povezanega socialnega statusa. Okoljski vidik je še vedno drugotnega pomena, vendar postaja vse bolj pomemben med mladimi.Portugalski potrošniki so zvesti blagovnim znamkam, predvsem pri oblačilih. Običajno dajejo prednost uvoženim izdelkom, z izjemo živil.
Tipičen portugalski potrošnik ceni bližino ponudbe in daje prednost hipermarketom.
Institucionalni kupci na Portugalskem so zelo občutljivi na cene. Večina ponudb upošteva najnižjo ceno, kakovost je na drugem mestu.
Tržne poti, distribucija
Na Portugalskem so se sodobne oblike maloprodaje pojavile zelo pozno v primerjavi z drugimi evropskimi državami.
V zadnjih nekaj letih je ponovno v ospredju trend nakupovanja pri majhnih lokalnih trgovcih, ki so blizu doma, imajo prilagojene storitve in ponujajo sveže in lokalne izdelke. Vse večje zanimanje potrošnikov je tudi za sistem maloprodaje, ki združuje internetno prodajo s fizičnimi trgovinami.
Vrednost prodaje v hipermarketih se je na Portugalskem v letu 2023 povečala za 7 % in dosegla 4,2 mlrd EUR.
Po napovedih analitikov se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2028 dosegla vrednost 5 mlrd EUR.
Družba Modelo Continente Hipermercados SA je največji konkurent v segmentu hipermarketov, s 46 % tržnim deležem v letu 2023.
Segment supermarketov se je v letu 2023 povečal za 11 % in dosegel vrednost 13 mlrd EUR.
Po napovedih bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji ( oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 15,9 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Pingo Doce - Distribuição Alimentar SA, ki je imela v letu 2023 30 % tržni delež.
Diskontni trgovci so na Portugalskem v letu 2023 beležili 14 % rast prodaje, ki je dosegla 3,9 mlrd EUR.
V prihodnjih 5 letih se bo segment diskontnih trgovin po napovedih povečeval po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 4,8 mlrd EUR.
Največji diskontni trgovec na Portugalskem je Lidl & Cia, ki je imel v letu 2023 72 % tržni delež.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Jerónimo Martins SGPS SA | 33.161,67 |
Modelo Continente - Hipermercados S.A. | 5.143,29 |
Pingo Doce - Distribuicão Alimentar S.A. | 5.025,44 |
Auchan Retail Portugal S.A. | 1.259,38 |
Worten - Equipamentos Para O Lar S.A. | 1.122,31 |
Itx Portugal - Confecções S.A. | 1.084,60 |
Continente Hipermercados S.A. | 923,63 |
Spletna prodaja na Portugalskem
Spletna maloprodaja se je na Portugalskem v letu 2023 povečala za 2 % in dosegla vrednost 4,4 mlrd EUR.Leta 2023 se je e-trgovina na Portugalskem nekoliko upočasnila, saj sta gospodarska situacija in upad razpoložljivih dohodkov gospodinjstev zmanjšala povprečni obseg nakupov.
Na strani ponudbe so se podjetja osredotočila tudi na svojo digitalno ponudbo, razvoj spletnih strani ali vstop na trg. Kombinacija umetne inteligence (AI), sofisticiranih marketinških orodij, različnih načinov plačila, spletne interakcije in prilagojene izkušnje potrošnikov, je povečala uspeh e-trgovine.
Po napovedih eCommerce DB, bo spletna maloprodaja na Portugalskem v prihodnjih 5 letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 6,4 mlrd EUR.
Po počasnejši stopnji rasti v letu 2023 je v prihodnjih letih ponovno napovedana močnejša rast. Pri tem bodo spletne prodajne platforme, kot so Amazon, Alibaba Group, Sonae ali Fnac, glavna gonilna sila rasti. Ko se bodo gospodarske razmere izboljšale, razpoložljivi dohodki pa narasli, bodo potrošniki povečali število sočasnih spletnih nakupov, pri čemer se bo povečala povprečna vrednost nakupa.
Penetracija e-trgovine v državi ostaja nizka glede na potencial kanala za širitev. Priročnost in enostavnost nakupa, ter konkurenčne cene, bodo glavni razlogi za spletno nakupovanje. Bistvenega pomena bodo tudi izboljšave pri storitvah dostave in stroških pošiljanja. Trgovina s hitro dostavo hitro raste. Na trgu se pojavlja vse več tovrstnih ponudnikov, ki imajo v hitri dostavi strateško prednost v primerjavi z mednarodnimi spletnimi ponudniki.
Največje spletne trgovine na Portugalskem glede na vrednost prodaje v 2023
- Shein.com (327 mio USD ali 302,4 mio EUR)
- Amazon.es (279 mio USD ali 165,5 mio EUR)
- Zara.com (175 mio USD ali 161,8 mio EUR)
- Continente.pt (166 mio USD ali 153,5 mio EUR)
- Worten.pt (143 mio USD ali 132,2 mio EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Plačilni pogoji so odvisni od velikosti naročila in zgodovine plačil kupca. Pri večjih transakcijah ali manjši kreditni sposobnosti kupca se najpogosteje uporablja nepreklicni dokumentarni akreditiv, zlasti v prvem letu poslovanja. Običajni plačilni pogoji so 30, 60 in 90 dni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci, določajo daljše plačilne pogoje, ki lahko trajajo do 6 mesecev.Poleg akreditivov se na Portugalskem najpogosteje uporabljajo še bančni čeki, plačilni nalogi ter dokumentarni inkaso. Za manjše spletne nakupe se običajno uporablja plačilo s kreditno kartico.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Portugalska pristanišča vsako leto pretovorijo več kot 60 mio ton blaga. Portugalska želi spodbuditi zasebne vlagatelje, da bi posodobili pristaniško infrastrukturo.Cestno omrežje je slabo in potrebuje obnovo. Kljub temu se največ transporta na Portugalskem odvija po cestah.
Veliko blaga prepeljejo tudi železnice. Po podatkih Nacionalnega inštituta za statistiko (Estatísticas dos Transportes e Comunicações 2019) meri portugalsko železniško omrežje 3.620,7 km. Portugalska vlada je leta 2019 nacionalnemu parlamentu predstavila načrt naložb v infrastrukturo do leta 2030. Sestavlja ga 19 železniških projektov s skupnim proračunom 4,1 mlrd EUR. Eden pomembnejših projektov je nova železniška povezava med Lizbono in Portom.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- cylex - vodnik po portugalskih podjetjih
- guianet - poišči posel na Portugalskem
- portoxxi - portugalski poslovni imenik
- the Yellow Pages - portugalske rumene strani
- expat - portugalski poslovni imenik
Druge koristne povezave:
- ePortugal.gov.pt
- Justiça.gov.pt (Empresa na Hora)
- Camara de comercio e industria Portugesa
- AIP Associação Industrial Portuguesa
- IAPMEI Agência para a Competitividade e Inovação
- Autoridade Tributária e Aduaneira
- Governo da República Portuguesa
- Banco de Portugal
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- ecommerceDB
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi: