Portugalska

Prodaja na Portugalsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nakupno vedenje portugalskih potrošnikov je v veliki meri odvisno od oglaševanja, poprodajnih storitev, cene ter blagovne znamke in s tem povezanega socialnega statusa. Okoljski vidik je še vedno drugotnega pomena, vendar postaja vse bolj pomemben med mladimi. Portugalski potrošniki so zvesti blagovnim znamkam, predvsem pri oblačilih. Običajno dajejo prednost uvoženim izdelkom, z izjemo živil.

Zaradi nedavnega okrevanja portugalskega gospodarstva so potrošniki povečali raven porabe, prav tako več uporabljajo kredite, zlasti pri večjih nakupih. Tipičen portugalski potrošnik ceni bližino ponudbe in daje prednost hipermarketom.

Institucionalni kupci na Portugalskem so zelo občutljivi na cene. Večina ponudb upošteva najnižjo ceno, kakovost je na drugem mestu.
 
 

Tržne poti, distribucija

Na Portugalskem so se sodobne oblike maloprodaje pojavile zelo pozno v primerjavi z drugimi evropskimi državami. Leta 1961 so odprli prvi supermarket v Lizboni, šele po letu 1985 pa so se pojavili prvi hipermarketi. Danes je največ maloprodajnih centrov v Lizboni in Portu, medtem ko imajo številni veliki uvozniki in trgovci na debelo prodajne pisarne in posrednike v drugih glavnih mestih. V zadnjih nekaj letih je ponovno v ospredju trend nakupovanja pri majhnih lokalnih trgovcih, ki so blizu doma, imajo prilagojene storitve in ponujajo sveže in lokalne izdelke. Vse večje zanimanje potrošnikov je tudi za sistem maloprodaje, ki združuje internetno prodajo s fizičnimi trgovinami.

Prodaja v hipermarketih je na Portugalskem v letu 2019 ostala na enakem nivoju kot leta 2018 in dosegla 3,7 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih napovedujejo analitiki v tem segmentu 2 % povprečno letno stopnjo rasti. Največji konkurent v tem segmentu je Modelo Continente Hipermercados SA, ki je imel v letu 2019 41 % tržni delež.

Prodaja v diskontnih trgovinah se je v letu 2019 povečala za 6 % in dosegla 2,5 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 5 % povprečni letni stopnji. Največja diskontna veriga na Portugalskem je Lidl & Cia, ki je imela v letu 2019 63 % tržni delež glede na vrednost prodaje. Največ prodajnih mest pa ima trgovska veriga Dia Portugal Supermercados Sociedade Unipessoal Lda. Impresivno rast je v letu 2019 dosegla tudi trgovska veriga Aldi.

Spletna prodaja se je na Portugalskem v letu 2019 povečala za 12 % in dosegla 1,8 mlrd EUR. Po napovedih naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji. Na portugalskem trgu spletne prodaje prevladujeta Alibaba Group Holding Ltd in eBay Inc. Kitajski portal za e-trgovino AliExpress, ki pripada Alibaba Group Holding Ltd, je bil v letu 2019 najbolj priljubljen spletni nakupovalni portal portugalskih potrošnikov.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Jerónimo Martins SGPS SA 19.284,83
Modelo Continente Hipermercados S.A. 4.427,48
Pingo Doce - Distribuição Alimentar S.A. 4.341,64
Auchan Retail Portugal S.A. 1.375,07
Worten - Equipamentos Para O Lar S.A. 831,70
Dia Portugal - Supermercados Sociedade Unipessoal Lda 775,42
Continente Hipermercados S.A. 625,68
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni pogoji so odvisni od velikosti naročila in zgodovine plačil kupca. Pri večjih transakcijah ali manjši kreditni sposobnosti kupca se najpogosteje uporablja nepreklicni dokumentarni akreditiv, zlasti v prvem letu poslovanja. Običajni plačilni pogoji so 30, 60 in 90 dni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci, določajo daljše plačilne pogoje, ki lahko trajajo do šest mesecev.
 
Poleg akreditivov se na Portugalskem najpogosteje uporabljajo še bančni čeki, plačilni nalogi ter dokumentarni inkaso. Za manjše spletne nakupe se običajno uporablja plačilo s kreditno kartico. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Portugalsko na 21. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Portugalski transportni sektor je v obdobju 2014-2018 upadal po -0,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegel vrednost 15,4 mlrd EUR.
 
Največ transporta se na Portugalskem odvija po cestah, saj Portugalska tako kot večina evropskih držav največ trguje s sosednjimi in bližnjimi državami. Največ mednarodne trgovine ima Portugalska s Španijo in Francijo. Segment cestnega transporta je v letu 2018 ustvaril prihodke v višini 8,1 mlrd EUR, kar predstavlja 52,8 % celotne vrednosti sektorja. Pomorski transport je v tem obdobju ustvaril vrednost 6,9 mlrd EUR ali 44,6 % sektorske vrednosti.
 
Portugalska vlada je leta 2019 nacionalnemu parlamentu predstavila načrt naložb v infrastrukturo do leta 2030. Sestavlja ga 19 železniških projektov s skupnim proračunom 4,1 mlrd EUR. Eden pomembnejših projektov je nova železniška povezava med Lizbono in Portom.
 
Analitiki napovedujejo, da bo portugalski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 5,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 dosegel vrednost 19,3 mlrd EUR. 


Tržna segmentacija za leto 2018
 
Segment Odstotek
Cestni transport 52,8 %
Pomorski transport 44,6 %
Letalski transport 1,8 %
Železniški transport 0,8 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
Posodobljeno april 2020.

_