Portugalska

Prodaja na Portugalsko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nakupno vedenje portugalskih potrošnikov je v veliki meri odvisno od oglaševanja, poprodajnih storitev, cene ter blagovne znamke in s tem povezanega socialnega statusa. Okoljski vidik je še vedno drugotnega pomena, vendar postaja vse bolj pomemben med mladimi. Portugalski potrošniki so zvesti blagovnim znamkam, predvsem pri oblačilih. Običajno dajejo prednost uvoženim izdelkom, z izjemo živil.

Tipičen portugalski potrošnik ceni bližino ponudbe in daje prednost hipermarketom.

Institucionalni kupci na Portugalskem so zelo občutljivi na cene. Večina ponudb upošteva najnižjo ceno, kakovost je na drugem mestu.

 

Tržne poti, distribucija

Na Portugalskem so se sodobne oblike maloprodaje pojavile zelo pozno v primerjavi z drugimi evropskimi državami. V zadnjih nekaj letih je ponovno v ospredju trend nakupovanja pri majhnih lokalnih trgovcih, ki so blizu doma, imajo prilagojene storitve in ponujajo sveže in lokalne izdelke. Vse večje zanimanje potrošnikov je tudi za sistem maloprodaje, ki združuje internetno prodajo s fizičnimi trgovinami.

Vrednost prodaje v hipermarketih se je na Portugalskem v letu 2020 povečala za 3 % in dosegla 3,9 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo prodaja v tem segmentu v obdobju 2020-2025 povečevala po 1 % povprečni letni stopnji. Družba Modelo Continente Hipermercados SA je največji konkurent v segmentu hipermarketov, s 43 % tržnim deležem v letu 2020.

Segment supermarketov se je v letu 2020 povečal za 3 % in dosegel vrednost 10,2 mlrd EUR. Po napovedih bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji, oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen. Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Pingo Doce - Distribuição Alimentar SA, ki je imela v letu 2020 34 % tržni delež.

Diskontni trgovci so na Portugalskem v letu 2020 beležili 9 % rast prodaje, ki je dosegla 2,7 mlrd EUR. V prihodnjih 5 letih se bo segment diskontnih trgovin po napovedih povečeval po 4 % povprečni letni stopnji, oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen. Največji diskontni trgovec na Portugalskem je Lidl & Cia, ki je imel v letu 2020 60 % tržni delež.

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Jerónimo Martins SGPS SA 19.274,56
Pingo Doce - Distribuição Alimentar S.A. 4.334,16
Modelo Continente Hipermercados S.A. 3.729,14
Auchan Retail Portugal S.A. 1.388,38
Worten - Equipamentos Para O Lar S.A. 798,90
Dia Portugal - Supermercados S.A. 626,36
Continente Hipermercados S.A. 595,23


 

Spletna prodaja na Portugalskem

Spletna prodaja se je na Portugalskem v letu 2020 povečala za 54 % in dosegla 3,4 mlrd EUR.

Trgovina na drobno se je na Portugalskem med pandemijo COVID-19 leta 2020 soočila z velikimi spremembami. Številna podjetja so bila prisiljena zapreti svoja maloprodajna mesta v obdobjih nacionalne blokade, po sprostitvi pa so se soočila z nižjo stopnjo prodaje v svojih prodajnih mestih. Zaradi tega so se številna portugalska podjetja usmerila v spletno trgovino, da bi lahko nadaljevala s poslovanjem tudi v obdobju blokad in omejitvah gibanja. Povpraševanje potrošnikov po spletnem nakupovanju se je povečalo in številni novi kupci so bili motivirani, da prvič preizkusijo spletne platforme za nakupovanje izdelkov, da bi se izognili okužbi s COVID-19. Na trgu se je zato v letu 2020 pojavilo veliko novih konkurentov, ki so postavili nove spletne trgovine ali se pridružili že obstoječim na trgu. Pri domačih in mednarodnih podjetjih je prihajalo do precejšnjih težav z roki dostave in zalogami. Številna tuja podjetja so na primer poročala o podaljšanih dobavnih rokih, saj so se med pandemijo soočala s težavami pri carinjenju, zlasti v obdobju državne blokade. Številni potrošniki na Portugalskem še ne zaupajo spletnim načinom plačevanja, zato številna domača podjetja uporabljajo spletno trgovino le kot dodatno storitev, medtem ko njihovi glavni poslovni modeli ostajajo na fizičnih prodajnih mestih. Ker se nekatera domača podjetja ne želijo popolnoma preusmeriti na spletno poslovanje, imajo največji tržni delež mednarodni ponudniki, predvsem trije največji; AliExpress, eBay in Amazon. Neodvisni trgovci, ki so svoje izdelke prodajali preko globalnih spletnih platform, so imeli v letu 2020 na Portugalskem 31 % tržni delež.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja na Portugalskem v obdobju 2020-2025 rasla po 7 % povprečni letni stopnji, oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Spletni ponudniki na Portugalskem: 
 
  •        Amazon.com Inc                                                
  •        Apple Portugal Unipessoal Lda                                
  •        Auchan Hipermercados Portugal SA                             
  •        BCM - Bricolage SA                                           
  •        Bershka Portugal Conf Soc Unip Lda                            
  •        C&A Modas Lda                                                
  •        Cía Internacional para la Financiacion de la Distribucion SA 
  •        Círculo de Leitores)
  •        Conforama Portugal SA                                         
  •        El Corte Inglês - Grandes Armazéns SA                        
  •        Fnac Portugal - ACDLDMPT Lda                                 
  •        Hennes & Mauritz Lda                                          
  •        Ikea Portugal - Móveis e Decoração Lda                       
  •        Italco Moda Italiana Lda                                      
  •        ITMI - Norte Sul Portugal SA (Grupo Os Mosqueteiros)          
  •        La Redoute Portugal - Vendas À Distância SA                   
  •        Media Saturn - Servicos de Apoio Administrativo Lda          
  •        Modalfa- Comércio e Serviços SA                              
  •        Modelo Continente Hipermercados SA                           
  •        Oysho Portugal Conf
  •        Pull & Bear Portugal Confecções Lda                           
  •        Rádio Popular SA                                             
  •        SDSR - Sports Division SR SA                                 
  •        Showroomprive SARL                                           
  •        SLS Salsa - Comércio e Difusão de Vestuário SA               
  •        SPDAD Lda                                                    
  •        Staples Office Centre Lda                                    
  •        Stradivarius Portugal Conf Unip Lda                          
  •        Worten Equipamentos para o Lar SA                            
  •        Zara Home Portugal Conf Soc Unip Lda                         
  •        Zara Portugal Confecções Lda                                 
  •        Zippy - Comércio e Distribuição SA                            

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni pogoji so odvisni od velikosti naročila in zgodovine plačil kupca. Pri večjih transakcijah ali manjši kreditni sposobnosti kupca se najpogosteje uporablja nepreklicni dokumentarni akreditiv, zlasti v prvem letu poslovanja. Običajni plačilni pogoji so 30, 60 in 90 dni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci, določajo daljše plačilne pogoje, ki lahko trajajo do šest mesecev.
 
Poleg akreditivov se na Portugalskem najpogosteje uporabljajo še bančni čeki, plačilni nalogi ter dokumentarni inkaso. Za manjše spletne nakupe se običajno uporablja plačilo s kreditno kartico. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Portugalska pristanišča vsako leto pretovorijo več kot 60 mio ton blaga. Portugalska želi spodbuditi zasebne vlagatelje, da bi posodobili pristaniško infrastrukturo.

Cestno omrežje je slabo in potrebuje obnovo. Kljub temu se največ transporta na Portugalskem odvija po cestah.

Veliko blaga prepeljejo tudi železnice. Po podatkih Nacionalnega inštituta za statistiko (Estatísticas dos Transportes e Comunicações 2019) meri portugalsko železniško omrežje 3.620,7 km. Portugalska vlada je leta 2019 nacionalnemu parlamentu predstavila načrt naložb v infrastrukturo do leta 2030. Sestavlja ga 19 železniških projektov s skupnim proračunom 4,1 mlrd EUR. Eden pomembnejših projektov je nova železniška povezava med Lizbono in Portom.  
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno maj 2021.

_