Norveška

Prodaja na Norveško

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Norveška je potrošniška družba, ki jo še posebej privlačijo novi izdelki in nove tehnologije. Kupna moč Norvežanov je med najvišjimi v Evropi in norveški potrošniki so na splošno pripravljeni plačati več za kakovostno blago. Običajno se že pred nakupom pozanimajo o izdelkih in so zvesti nacionalnim blagovnim znamkam.

Norvežani postopoma sprejemajo okolju prijaznejši način uživanja. V zadnjih letih so zmanjšali izdatke za hrano. Poraba sadja in zelenjave narašča, medtem ko se poraba mesa in rib zmanjšuje. V porastu je tudi povpraševanje po ekoloških prehrambnih izdelkih, zlasti po ekoloških izdelkih za dojenčke in otroke ter mlečnih izdelkih. V razcvetu je trg rabljene opreme, zlasti na internetu. Približno 25 % izdelkov, s katerimi se trguje, predstavlja pohištvo, sledijo elektronski in električni aparati, izdelki za rekreacijo in prosti čas. Norvežani imajo na splošno pozitivno mnenje o sodelovalni ekonomiji in menijo, da to koristi potrošniku.

Tržne poti, distribucija

Čeprav je norveški potrošniški trg po evropskih standardih majhen, je privlačen za tuje dobavitelje.
 
Za norveški maloprodajni trg živil je značilna visoka stopnja vertikalne integracije, pri čemer sta veleprodaja in maloprodaja običajno v lasti istega podjetja. V kombinaciji s homogenostjo norveškega maloprodajnega sektorja živil in naklonjenostjo znanim izdelkom, je tujim podjetjem težko vstopiti na trg brez lokalnega zastopnika.
 
Norveška trgovina na drobno je osredotočena na glavna trgovska središča, kot so Oslo, Bergen, Trondheim in Stavanger. Združitve ali tesno sodelovanje med dvema ali več podjetji, so v zadnjih nekaj letih spodbudile strukturne spremembe, večinoma v živilskem sektorju. Trgovci si prizadevajo razširiti svoje poslovanje, da bi pridobili več pogajalske moči na račun proizvajalcev in trgovcev na debelo.
 
Raven cen na Norveškem je visoka. Cene živil so v povprečju za 50 % višje od povprečja EU, cene alkohola in tobaka pa so še višje.
 
Norveški distribucijski sistem je precej organiziran in konsolidiran. Na trgu prevladujejo distribucijske verige, kot so NorgesGruppen, Coop, Rema in Bunnpris.
 
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Coop Norge Sa 4.693,36
Aktieselskapet Vinmonopolet 1.380,64
Elkjøp Norge As 1.250,77
Apotek 1 Gruppen As 1.157,64
XXL ASA 1.007,16
Power International As 907,72
Ikea As 844,02


 

Spletna prodaja na Norveškem

Vrednost spletne prodaje se je na Norveškem v letu 2020 povečala za 24 % in dosegla 55,3 mlrd NOK, kar je približno 5,5 mlrd EUR.

Zaradi pandemije korona virusa je na Norveškem leta 2020 prišlo do povečanja spletne prodaje v vseh kategorijah in na vseh geografskih območjih. Številna podjetja so znižala najnižje zneske naročil za brezplačno dostavo, da bi spodbudila spletno nakupovanje. Mednarodna spletna prodaja se je nekoliko zmanjšala, predvsem v Q2 2020, ko so se ustavili spletni nakupi s Kitajske. Kljub temu so se razmere poleti normalizirale, čezmejno elektronsko poslovanje pa je beležilo dvomestno rast trenutne maloprodajne vrednosti.
Prodor spletnega nakupovanja je bil na Norveškem močan že pred pojavom pandemije. Na Norveškem tudi ni bistvenih razlik pri spletnem nakupovanju med mlajšo in starejšo generacijo.

V obdobju 2020-2025 naj bi po napovedih analitikov spletna prodaja rasla po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2025 dosegla vrednost 86,8 mlrd NOK, kar je približno 8,7 mlrd EUR.

Največji spletni ponudnik na norveškem trgu je Komplett, ki je imel v letu 2020 16 % tržni delež.

 
Spletni ponudniki na Norveškem: 
  • Adlibris AB                            
  • Alibaba Group Holding Ltd              
  • Amazon.com Inc                         
  • Apotek Gruppen AS                      
  • Apple Inc                              
  • Ark Bokhandel AS                       
  • Blivakker.no AS                        
  • Boots Norge AS                         
  • Boozt Fashion AB                       
  • Brandhub AS                            
  • Cappelen Damm AS                       
  • Clas Ohlson AS                          
  • De Norske Bokklubbene AS               
  • Dell AS                                
  • DX.com                                  
  • EFI AS                                 
  • Elkjøp Norge AS                        
  • Ellos Norway AS                         
  • Farmasiet AS                           
  • FeelUnique.com Ltd                     
  • Gresvig AS                              
  • H&M Hennes & Mauritz
  • Hi Fi Klubben AS                       
  • Ikea AS                                
  • Jysk AS                                 
  • Kid Interiør AS                        
  • Kolonial.no AS                         
  • Komplett AS                            
  • LensWay BV                             
  • Mester Grønn AS                        
  • MultiCom Norge AS                      
  • Netonnet Norge AS                      
  • NMD AS                                 
  • Nutraq AS                              
  • Nytt & Nyttig AS                       
  • Platekompaniet AS                      
  • Power Norge AS                         
  • Proshop AS                             
  • Qliro Group AB                         
  • Samlerhuset Norge AS                   
  • Spar Kjøp AS                            
  • Sportsnett Norge AS                    
  • Sunkost AS                             
  • Telenor Norge AS                       
  • Varner-Gruppen AS                      
  • VB Bok AS                              
  • Vesterålens Naturprodukter AS          
  • Whiteaway.no AS                        
  • XXL Sport & Villmark AS                
  • Yves Rocher Suède AB                   
  • Zalando SE                                      
                    
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.    

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni sistem na Norveškem je zelo avtomatiziran in računalniško podprt. Najpogostejše oblike plačila na Norveškem so bančne kartice (debetne in kreditne kartice), internetno bančništvo in e- plačila prek aplikacij. Plačila so običajno redna in hitra, za zamude plačil pa se običajno obračunajo obresti.
 
Najpogostejši načini plačila za izvoznike so plačilo na odprti račun, gotovinsko plačilo, akreditivi, garancije in terminske pogodbe.
 
Centralna banka Norveške je odgovorna za odobritev medbančnih sistemov na Norveškem, organ finančnega nadzora Norveške pa nadzira vse banke in druge finančne institucije.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Pomorski promet je prevladujoča oblika mednarodnega prevoza. Približno 90 % tovora na Norveško in iz njega poteka preko morja. Po podatkih norveškega statističnega urada je bilo samo v Q2 2020 v največja norveška pristanišča in iz njih prepeljanih 47 mio ton blaga. Pristanišče Bergen je največje norveško tovorno pristanišče z več kot 13 mio ton prepeljanega blaga na leto, pristanišče Narvik pa 2. največje pristanišče s 6 mio prepeljanih ton blaga. Pristanišče Oslo je glavno pristanišče za zabojnike in potnike. Nahaja se na koncu fjorda Oslo in ima dobre prometne povezave po državi. Leta 2020 je pristanišče v Oslu pretovorilo 1 mio ton blaga.
 
Norveška cestna in železniška infrastruktura sta večinoma v zelo dobrem stanju. Po železnici na leto prepeljejo okoli 35 mio ton tovora.

Letalski promet na Norveškem poteka preko letališč:

Oslo International Airport (Gardermoen)
Bergen Airport
Stavanger Airport


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021

_