Norveška

Prodaja na Norveško


Kako prodajati na Norveško?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Norveškem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade 

Pomen naftnega in plinskega sektorja se bo kratkoročno povečal, saj je od umika ruskega plina Norveška postala največja dobaviteljica plina za EU, ki zagotavlja več kot 30 % evropske oskrbe.

Dolgoročne prednostne naloge koalicije vključujejo dolgotrajna prizadevanja za diverzifikacijo gospodarstva, zlasti v smeri ribištva, poklicnih storitev in lahke proizvodnje.

Vlada si prizadeva tudi za povečanje izdatkov za zdravstveno varstvo in izobraževanje, pospešitev napredka pri zelenih pobudah in spodbujanje ustvarjanja delovnih mest.

Pomembna bo tudi ohranitev stabilne rasti, saj bo treba zagotoviti trajnost socialne varnosti, zlasti ob starajoči se populaciji. Obstoječi pokojninski sklad morda ne bo dovolj za pokritje vseh obveznosti brez dodatnih reform.

Posodobljeno: januar 2025.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Norveška je potrošniška družba, ki jo še posebej privlačijo novi izdelki in nove tehnologije.

Kupna moč Norvežanov je med najvišjimi v Evropi in norveški potrošniki so na splošno pripravljeni plačati več za kakovostno blago. Običajno se že pred nakupom pozanimajo o izdelkih in so zvesti nacionalnim blagovnim znamkam. 

Norvežani postopoma sprejemajo okolju prijaznejši način življenja. V zadnjih letih so zmanjšali izdatke za hrano. Poraba sadja in zelenjave narašča, medtem ko se poraba mesa in rib zmanjšuje. V porastu je tudi povpraševanje po ekoloških prehrambnih izdelkih, zlasti po ekoloških izdelkih za dojenčke in otroke, ter mlečnih izdelkih.

V razcvetu je trg rabljene opreme, zlasti na internetu. Približno 25 % izdelkov, s katerimi se trguje, predstavlja pohištvo, sledijo elektronski in električni aparati, ter izdelki za rekreacijo in prosti čas. Norvežani imajo na splošno pozitivno mnenje o sodelovalni ekonomiji in menijo, da to koristi potrošniku.
 

Tržne poti, distribucija

Večina večjih uvoznikov in distributerjev ima sedež v regiji Oslo, nekateri imajo prodajne pisarne v drugih večjih norveških mestih.
 
Na trgu je razmeroma malo trgovskih verig, ki imajo več trgovin po vsej državi, večina trgovcev na drobno in distributerjev pa je majhnih.
 
Čeprav je norveški potrošniški trg po evropskih standardih majhen, je privlačen za tuje dobavitelje.
 
Za norveški maloprodajni trg živil je značilna visoka stopnja vertikalne integracije, pri čemer sta veleprodaja in maloprodaja običajno v lasti istega podjetja. 

V kombinaciji s homogenostjo norveškega maloprodajnega sektorja živil in naklonjenostjo znanim izdelkom, je tujim podjetjem težko vstopiti na trg brez lokalnega zastopnika.

 
Norveška trgovina na drobno je osredotočena na glavna trgovska središča, kot so Oslo, Bergen, Trondheim in Stavanger. Združitve ali tesno sodelovanje med dvema ali več podjetji, so v zadnjih nekaj letih spodbudile strukturne spremembe, večinoma v živilskem sektorju. Trgovci si prizadevajo razširiti svoje poslovanje, da bi pridobili več pogajalske moči na račun proizvajalcev in trgovcev na debelo.

Raven cen na Norveškem je zelo visoka. Živila na primer stanejo 50 % več od povprečja EU. Še višje so cene alkohola in tobaka.

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Nike Retail B.V. Norway Branch 15.452,43
Reitangruppen AS 12.050,92
Coop Norge Sa 5.446,07
Aktieselskapet Vinmonopolet 1.814,47
Komplett ASA 1.499,33
Power International As 1.443,21
Elkjøp Norge As 1.263,14
  


Spletna prodaja na Norveškem

Po ocenah eCommerce DB, se bo spletna prodaja na Norveškem v letu 2024 povečala za 7,8 % in dosegla vrednost 7.493,4 mio USD ali približno 6,9 mlrd EUR.

Na Norveškem ima spletna prodaja 17,3 % delež v celotni maloprodaji. Po napovedih naj bi se ta delež do leta 2028 povečal na 22,9 %.

Po napovedih analitikov naj bi spletna prodaja na Norveškem v prihodnjih 5 letih rasla po 6,3 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 9.562 mio USD ali približno 8,8 mlrd EUR.

Največji segment spletne prodaje na Norveškem predstavljajo izdelki za zabavo in prosti čas. Ta segment predstavlja 25,5 % prihodkov norveške e-trgovine.

Sledijo:
 
  • elektronika (20,8 %)
  • moda (17,7 %)
  • pohištvo in oprema za dom (11,6 %)
  • izdelki za osebno nego (9,4 %)
  • DIY – nared si sam izdelki (9,1 %)
  • živila (5,8 %).

 
Največje spletne trgovine na Norveškem glede na prodajo v letu 2023

  • Elkjøp.no (380 mio USD ali 351,4 mio EUR)
  • Komplett.no (344 mio USD ali 318,1 mio EUR) 
  • Oda.com (296 mio USD ali 273,7 mio EUR)
  • Apple.com (251 mio USD ali 232,1 mio EUR)
  • Zalando.no (231 mio USD ali 213,6 mio EUR).
  

                    
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.    
 

Javna naročila

 

Sejmi

Plačevanje

Plačilni sistem na Norveškem je zelo avtomatiziran in računalniško podprt. Najpogostejše oblike plačila na Norveškem so bančne kartice (debetne in kreditne kartice), internetno bančništvo in e- plačila prek aplikacij. Plačila so običajno redna in hitra, za zamude plačil pa se običajno obračunajo obresti.
 
Najpogostejši načini plačila za izvoznike so plačilo na odprti račun, gotovinsko plačilo, akreditivi, garancije in terminske pogodbe.
 
Centralna banka Norveške je odgovorna za odobritev medbančnih sistemov na Norveškem, organ finančnega nadzora Norveške pa nadzira vse banke in druge finančne institucije. 


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Pomorski promet je prevladujoča oblika mednarodnega prevoza. Približno 90 % tovora na Norveško in iz njega poteka preko morja.

Pristanišče Bergen je največje norveško tovorno pristanišče z več kot 13 mio ton prepeljanega blaga na leto, pristanišče Narvik pa 2. največje pristanišče s 6 mio prepeljanih ton blaga. Pristanišče Oslo je glavno pristanišče za zabojnike in potnike. Nahaja se na koncu fjorda Oslo in ima dobre prometne povezave po državi. 
 
Norveška cestna in železniška infrastruktura sta večinoma v zelo dobrem stanju. Po železnici na leto prepeljejo okoli 35 mio ton tovora.

Letalski promet na Norveškem poteka preko letališč:

Oslo International Airport (Gardermoen)
Bergen Airport
Stavanger Airport


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: 
  • Factiva
  • EIU
  • LLoyds Bank
  • eCommerce DB


Posodobljeno avgust 2024.


 
Poglejte si tudi: