Egipt

Prodaja v Egipt

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Egipt ima najrevnejšo in najmlajšo populacijo v arabskem svetu. Nakupne navade egiptovskih potrošnikov so se v Egiptu po gospodarski krizi precej spremenile. Potrošniki so znižali stroške za oblačila, zabavo, ogrevanje in elektriko. Cena ima pri nakupni odločitvi prednost pred vsemi drugimi merili. Prodaja luksuznih izdelkov in izdelkov s prepoznavno blagovno znamko je drastično padla. Egipčani iščejo ugodne akcijske ponudbe, zmanjšali so število nakupov, pa tudi količino kupljenih živil. Večkrat kupujejo na neformalnih prodajnih mestih v neposredni bližini.
 

Tržne poti, distribucija

Na egiptovskem maloprodajnem trgu prevladuje veliko število malih družinskih trgovin. Ta segment predstavlja približno 70 % maloprodajnega trga. V zadnjih letih so se odprle številne zasebne mini trgovine z večjim skladiščnim prostorom, pojavile so se tudi manjše trgovine/kioski in trgovine na bencinskih črpalkah.
Razvoj množične distribucije je precej nov trend in pokriva le majhen del prebivalstva z višjimi dohodki. 
 
Prodaja v hipermarketih se je v Egiptu v letu 2019 povečala za 28 % in dosegla 1,3 mlrd EUR. V prihodnjih petih letih naj bi se prodaja v hipermarketih letno povečevala po 20 % povprečni letni stopnji. Glavni konkurent v segmentu hipermarketov je Carrefour, ki je v upravljanju lokalnega podjetja Majid Al Futtaim Hypermarkets in je imel v letu 2019 66 % tržni delež. Drugi večji konkurent na trgu je Hyper1, ki ga upravlja Al Hawary Co.
 
Prodaja v diskontnih prodajalnah se je v letu 2019 povečala za 20 % in dosegla 1,8 mlrd EUR. Po napovedih analitikov bo segment diskontnih trgovin v Egiptu v prihodnjih petih letih rasel po 16 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu diskontov je lokalni Kazyoun, ki ga upravlja Tawfeer for Food Products SAE in je imel v letu 2019 68 % tržni delež. Po državi ima več kot 1000 prodajnih mest. Drugi večji ponudnik v tem segmentu pa je trgovsko podjetje Bim. Tudi obstoječi hipermarketi in drugi trgovci, kot sta Seoudi in El-Mahmal, že postavljajo svoje diskontne centre.

Vrednost e-trgovine se je v Egiptu v letu 2019 povečala za 49 % in dosegla 740 mio EUR. V prihodnjih petih letih analitiki napovedujejo 23 % povprečno letno rast prodaje preko spleta. Največji spletni ponudnik v Egiptu je Jumia Technologies AS, ki je imel v letu 2019 13 % tržni delež.
Novi trendi spletnega nakupovanja spodbujajo obstoječe trgovce na drobno, da ustvarjajo lastne spletne nakupovalne portale. Zara je na primer svoj spletni portal v Egiptu uvedla v začetku leta 2019, novi ponudniki na trgu pa ponujajo določene storitve, kot sta Ubuy in MeezaShop, da bi pridobili delež na trgu. Spletno nakupovanje postaja vse bolj priljubljeno, saj se vse več Egipčanov odloča za bivanje v zaprtih prostorih in se izogiba gneči na ulicah in slabemu vremenu. Zato številni trgovci na drobno v Egiptu veliko vlagajo v promocijo svojih spletnih trgovin. Eden vodilnih proizvajalcev in trgovcev z elektroniko, El Araby Group, aktivno promovira spletno maloprodajo in nenehno proučuje digitalizacijo svojih maloprodajnih dejavnosti. Tudi številne trgovine z oblačili, kot sta Zara in Bella Donna, ponujajo svoje izdelke preko spleta. Zelo so priljubljene tudi spletne trgovine z mobilnimi telefoni in elektronskimi napravami.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Metro Markets For Trading & Distribution 1.897,04
Ragab Sons Company 1.656,45
Delta R.S For Trading Radioshack 400,22
Town Team 278,53
Samir And Aly Stationary Houses Company 204,31
International For Trading 165,64
Ravin Cario International Trading 148,55
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Izvozniki običajno zahtevajo od egiptovskih kupcev akreditive (l/c), ki jih je kupec uredi preko egiptovskih bank ali pa avansno plačilo. Možne so tudi transakcije preko SWIFT-a. Običajni plačilni roki so 90 dni, a so zamude pri plačilih pogoste.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča v svojem poročilu za leto 2019 Egipt na 44. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture
 
Egiptovski transportni sektor je v obdobju 2014-2018 rasel po 5,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 ustvaril vrednost 5,8 mlrd EUR.
 
Segment cestnega transporta je v Egiptu v letu 2018 ustvaril prihodke v višini 5,2 mlrd EUR, kar predstavlja 89,4 % celotne vrednosti sektorja. Kljub slabemu vzdrževanju cestnega omrežja, pa je zaradi njegove razvejanosti in povezave z večjimi mesti Egipta, cestni transport najprimernejši način tovornega prometa. Visoka stopnja preobremenjenosti pogosto povzroča logistične težave, zlasti zamude.
 
Egipt je druga država, ki je uvedla železnico za Združenim kraljestvom. Kljub temu egiptovski nacionalni železniški sistem nima ustrezne varnosti, predvsem zaradi pomanjkanja naložb in slabega upravljanja. Projekti za širitev egiptovskih železniških omrežij, kot sta železniški projekt za visoke hitrosti v Aleksandriji in Asuanu in projekt Kairo Metro Line 3, bi lahko v prihodnosti izboljšali železniški transport v državi.
 
Pomorski tovor je tudi priljubljena oblika transporta v Egiptu. Egipt ima 22 aktivnih obmorskih pristanišč ob Rdečem morju, ki povezuje Egipt z Savdsko Arabijo in ostalim srednjim vzhodom, ter dve pristanišči ob severni obali ob Sredozemskem morju, ki povezuje Egipt z Evropo in Severno Afriko. Pomorski promet je v letu 2018 ustvaril 0,3 mlrd EUR ali 7,7 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo egiptovski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 5,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril vrednost 7,2 mlrd EUR. Egipt namerava povezati Afriko in Bližnji vzhod z Evropo in Azijo kot del svojega novega programa Vision 2030, da bi razširil transportne zmogljivosti in izboljšal učinkovitost. V okviru tega načrta se je egiptovska vlada zavezala, da bo do leta 2030 investirala v približno 12 mlrd EUR v nadgradnjo in razvoj ključne transportne infrastrukture.


Tržna segmentacija za leto 2018
 
Segment Odstotek
Cestni transport 89,4 %
Pomorski transport 7,7 %
Letalski transport 2,5 %
Železniški transport  0,4 %
 


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Posodobljeno april 2020.

_