Egipt

Prodaja v Egipt


Kako prodajati v Egipt?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Egiptu
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade 

Šibka institucionalna zmogljivost in nasprotovanje interesnih skupin pogosto blokirata gospodarske reforme.

Kljub temu si vlada prizadeva izboljšati poslovno okolje in konsolidirati javne finance s fiskalno reformo, v skladu z novim sporazumom MDS, ki je namenjen ponovni vzpostavitvi zaupanja trga in izpolnjevanju potreb po zunanjih plačilih.

Ogromen nepremičninski posel, sklenjen v začetku leta 2024 med Egiptom in ADQ, investicijskim skladom iz Abu Dabija, za razvoj Ras el-Hekma, projekta letovišča v Sredozemlju, je spremenil gospodarske obete Egipta. Dogovor je že zagotovil naložbene prilive v višini 35 mlrd USD (32,3 mlrd EUR), kar je močno povečalo zmožnost Egipta, da izpolni svoje visoke potrebe po zunanjem financiranju. V času trajanja projekta bo v infrastrukturo in nepremičnine vloženih do 150 mlrd USD (138,7 mlrd EUR).
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Egipt ima najrevnejšo in najmlajšo populacijo v arabskem svetu. Cena ima pri nakupni odločitvi prednost pred vsemi drugimi merili. Prodaja luksuznih izdelkov in izdelkov s prepoznavno blagovno znamko drastično upada. Egipčani iščejo ugodne akcijske ponudbe, zmanjšali so število nakupov, pa tudi količino kupljenih živil. Večkrat kupujejo na neformalnih prodajnih mestih v neposredni bližini.
 
Potrošniki se soočajo s številnimi finančnimi izzivi, vključno z devalvirano lokalno valuto, visoko inflacijo in naraščajočimi cenami hrane, kar pomembno vpliva na porabo gospodinjstev. Čeprav se večina prilagaja bolj omejenemu nakupovalnemu režimu, bogata gospodinjstva še naprej trošijo.
 

Tržne poti, distribucija

Na egiptovskem maloprodajnem trgu prevladuje veliko število malih družinskih trgovin. Razvoj množične distribucije je precej nov trend in pokriva le majhen del prebivalstva z višjimi dohodki.

V zadnjih letih so se odprle številne zasebne mini trgovine z večjim skladiščnim prostorom, ter zasebni minimarketi z večjimi prodajnimi površinami, ki pogosto presegajo 100 m2 (Sunny Supermarket, ABC, Alfa Market, Metro).

Povečuje se tudi število supermarketov. V tem segmentu prevladuje francoska trgovska veriga Carrefour s 5 supermarketi.

Novejši trend je pojav diskontnih supermarketov, kamor sodita skupina Awlad Ragab ali veriga Khir Zaman.

Kar zadeva tržni delež, supermarketi in hipermarketi predstavljajo 26 % prodaje v primerjavi s 74 %, ki jih ustvarijo majhne družinske trgovine.

Tradicionalne trgovine z živili so še vedno vodilne v sektorju maloprodaje hrane v državi in predstavljajo več kot 7 % celotne prodaje, čeprav verige supermarketov, trgovine in platforme za spletno prodajo na drobno naraščajo po številu in priljubljenosti.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih  

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Hyper One Trading 176,78
Metro Markets For Trading And Distribution Company 168,36
Tawfeer For Food Products Kazyon 11,30
Abdullah Al Othaim Markets Company Sae 7,14
Al Bunyan For Supplies And General Trading (S.A.E) 7,14
Al Rayah General Trading And Supplies Sae 7,14
Alfa Market 7,14


Spletna prodaja v Egiptu

Egiptovski spletni maloprodajni trg hitro raste, saj se povečuje prehod na digitalna plačila. Ta premik je pospešila pandemija Covid-19, ki je spremenila potrošniške navade. 

Širitev e-trgovine je spodbudila rast novih spletnih ponudnikov ter digitalno preobrazbo obstoječih trgovcev, zlasti na ravni malih in srednjih podjetij. To je povečalo ponudbo izdelkov na trgu.
 
So ocenah eCommerce DB, se bo spletna prodaja v Egiptu v letu 2024 povečala za 17,5 % in dosegla vrednost 4.111,6 mio USD, kar je približno 3,8 mlrd EUR.

Na egiptovskem maloprodajnem trgu znaša spletni delež 2,9 % in se bo po napovedih do leta 2028 povečal na 3,5 %.

Spletna prodaja v Egiptu naj bi po napovedih v letih 2024-2028 rasla po 13,3 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 6.764,5 mio USD ali približno 6,3 mlrd EUR.

Izdelki za zabavo in prosti čas so največji segment egiptovke spletne prodaje, ki predstavlja 25,4 % prihodkov e-trgovine v Egiptu.

Sledijo:
 
  • elektronika (21,6 %)
  • moda (17,3 %)
  • pohištvo in oprema za dom (11,8 %)
  • izdelki za osebno nego (9,1 %)
  • DIY – naredi si sam izdelki (8,4 %)
  • živila (6,4 %).


Največje spletne trgovine v Egiptu glede na prihodke v letu 2023 

  • Amazon.eg (225 mio USD ali 208,1 mio EUR)
  • Carrefouregypt.com (71 mio USD ali 65,7 mio EUR)
  • btech.com (34 mio USD ali 31,4 mio EUR)
  • Chefaa.com (24 mio USD ali 22,2 mio EUR)
  • Elarabygroup.com (23 mio USD ali 21,3 mio EUR) 
  
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Izvozniki običajno zahtevajo od egiptovskih kupcev akreditive (l/c), ki jih je kupec uredi preko egiptovskih bank ali pa avansno plačilo. Možne so tudi transakcije preko SWIFT-a. Običajni plačilni roki so 90 dni, a so zamude pri plačilih pogoste.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Kljub slabemu vzdrževanju cestnega omrežja, pa je zaradi njegove razvejanosti in povezave z večjimi mesti Egipta, cestni transport najprimernejši način tovornega prometa. Visoka stopnja preobremenjenosti pogosto povzroča logistične težave, zlasti zamude.
 
Egipt je začel posodabljati svojo prometno infrastrukturo. V teku je veliko avtocestnih projektov, nekateri pa so bili že uspešno zaključeni, kot je avtocesta, ki povezuje Kairo z Ain Sokhno. Prav tako so v prenovi tudi egiptovska letališča. Egipt ima cestno omrežje dolgo 65.050 km, od tega je 48.000 km cest asfaltiranih, približno 18.000 km pa je avtocest.

Egipt je druga država, ki je uvedla železnico za Združenim kraljestvom. Kljub temu egiptovski nacionalni železniški sistem nima ustrezne varnosti, predvsem zaradi pomanjkanja naložb in slabega upravljanja. Projekti za širitev egiptovskih železniških omrežij, kot sta železniški projekt za visoke hitrosti v Aleksandriji in Asuanu in projekt Kairo Metro Line 3, bi lahko v prihodnosti izboljšali železniški transport v državi.  
Egipt ima strateško geografsko lego, saj ima dostop do Sredozemskega in Rdečega morja. Zaradi tega je egiptovski pomorski sektor najbolj razvit na afriški celini. Sueški prekop je eden glavnih virov dohodka lokalne vlade. Država si v skladu z načrtom „Vizija 2030“ prizadeva povečati pretovorno zmogljivost pristanišč s sedanjih 120 mio ton na 370 mio ton do leta 2030. Najpomembnejši razvoj vključuje gradnjo pristaniških terminalov s strani uprave pristanišč Rdečega morja in razvoj Port Saida.

Kriza v Rdečem morju ima velik negativni učinek na egiptovsko gospodarstvo. Svetovalno podjetje Oxford Economics je ocenilo, da bi kriza v Rdečem morju lahko do konca leta 2024 Sueškemu prekopu povzročila izgubo v višini 1,86 mlrd EUR, kar predstavlja 0,5 % egiptovskega BDP. Samo januarja 2024 so prihodki od Sueškega prekopa medletno upadli iz 743,5 mio EUR na 395,8 mio EUR.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023. 

Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • eCommerce DB


Posodobljeno avgust 2024.
 

Poglejte si tudi: