Egipt 
Prodaja v Egipt
Gospodarska politika vlade
Šibka institucionalna sposobnost in različni interesi pogosto preprečujejo gospodarske reforme v Egiptu. Kljub temu si vlada s fiskalnimi reformami prizadeva okrepiti poslovno okolje in konsolidirati javne finance. Izvedba reform bo v prihodnje omejena zaradi krize, ki jo je povzročila pandemija korona virusa.Vlada je začela pogovore z MDS, ki bodo verjetno vključevali zahtevo za program finančne podpore plačilni bilanci. EIU pričakuje, da se bo ta začel v 2. polovici leta 2022.
Egipt je za financiranje domačih naložb in vzdrževanje ustreznih deviznih rezerv, odvisen od kratkoročnega kapitala iz tujine, zato je država zelo izpostavljena dvigu obrestnih mer v ZDA. Poleg tega konflikt med Rusijo in Ukrajino dviguje uvozne cene hrane (predvsem pšenice, katere največji uvoznik je Egipt) in goriva.
Vir: EIU; Factiva, junij 2022
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Egipt ima najrevnejšo in najmlajšo populacijo v arabskem svetu. Cena ima pri nakupni odločitvi prednost pred vsemi drugimi merili. Prodaja luksuznih izdelkov in izdelkov s prepoznavno blagovno znamko drastično upada. Egipčani iščejo ugodne akcijske ponudbe, zmanjšali so število nakupov, pa tudi količino kupljenih živil. Večkrat kupujejo na neformalnih prodajnih mestih v neposredni bližini.Potrošniki se soočajo s številnimi finančnimi izzivi, vključno z devalvirano lokalno valuto, visoko inflacijo in naraščajočimi cenami hrane, kar pomembno vpliva na porabo gospodinjstev. Čeprav se večina prilagaja bolj omejenemu nakupovalnemu režimu, bogata gospodinjstva še naprej trošijo.
Tržne poti, distribucija
Na egiptovskem maloprodajnem trgu prevladuje veliko število malih družinskih trgovin. Ta segment predstavlja približno 70 % maloprodajnega trga. V zadnjih letih so se odprle številne zasebne mini trgovine z večjim skladiščnim prostorom, pojavile so se tudi manjše trgovine/kioski in trgovine na bencinskih črpalkah. Razvoj množične distribucije je precej nov trend in pokriva le majhen del prebivalstva z višjimi dohodki.Prodaja v hipermarketih se je v letu 2021 povečala za 11 % in dosegla 30,5 mlrd EGP ali približno 1,63 mlrd EUR. Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC, franšizo-dajalec za Carrefour v Egiptu, je največji konkurent v segmentu, z 62 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 47,5 mlrd EGP ali 2,54 mlrd EUR.
Supermarketi so v letu 2021 beležili 8 % rast prodaje, ki je dosegla 47,5 mlrd EGP ali približno 2,54 mlrd EUR. Družba Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC je največji konkurent v segmentu, z 28 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih naj bi prodaja v supermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 72 mlrd EGP ali približno 3,85 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2021 dosegli 13 % rast prodaje, ki je znašala 22 mlrd EGP ali 1,17 mlrd EUR. Tawfeer for Food Products SAE je največji konkurent med diskontnimi trgovci, s 63 % tržnim deležem v letu 2021. Analitiki napovedujejo diskontnim trgovinam v prihodnjih 5 letih 16 % povprečno letno rast (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen), vrednost prodaje v tem segmentu pa naj bi leta 2026 dosegla 45,2 mlrd EGP ali približno 2,41 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Metro Markets For Trading And Distribution | 2.453,20 |
Maf For Installation And Management Of Hypermarkets | 2.102,74 |
Hyper One Trading | 1.181,04 |
Tawfeer For Food Products Kazyon | 1.121,46 |
Delta R.S For Trading Radioshack | 425,35 |
Gourmet Egypt | 262,84 |
Samir And Aly Stationary Houses Company | 217,15 |
Spletna prodaja v Egiptu
Spletna maloprodaja se je v Egiptu v letu 2021 povečala za 11 % in dosegla vrednost 25,6 mlrd EGP ali približno 1,37 mlrd EUR.
Trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic, imajo v Egiptu največji tržni delež med spletnimi ponudniki. Ta je v letu 2021 znašal 46 %.
Spletna prodaja v Egiptu je v letu 2021 še naprej rasla, čeprav precej počasneje kot v letu 2020. Ker je pandemija COVID-19 prizadela maloprodajo v različnih segmentih, so nekateri potrošniki prvič poskusili spletno nakupovanje. Povečano spletno prodajo dodatno pospešuje tudi vse večja uporaba pametnih telefonov.
Spletni ponudniki v Egiptu vlagajo v razvoj spletne trgovine in ponujajo nove storitve, da bi pritegnili čim več potrošnikov.
Specializirani spletni tržnici Jumia in Amazon sta med najuspešnejšimi v e-trgovini v Egiptu, predvsem zaradi široke ponudbe izdelkov in enostavnih plačilnih sistemov. Medtem ko obe platformi sprejemata gotovino ob dostavi, hkrati spodbujata potrošnike, da preidejo na digitalna plačilna sredstva, ki so učinkovitejša in varnejša, poleg tega pa tudi ne zahtevajo fizičnega stika med dostavljavcem in plačnikom.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Egiptu v prihodnjih 5 letih rasla po 19 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 60,2 mlrd EGP ali približno 3,2 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v Egiptu:
- Amazon.com Inc
- GoodsMart
- Jumia Technologies AG
- Raya Holding Co
- Noon AD Holdings
- Ubuy Co
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Izvozniki običajno zahtevajo od egiptovskih kupcev akreditive (l/c), ki jih je kupec uredi preko egiptovskih bank ali pa avansno plačilo. Možne so tudi transakcije preko SWIFT-a. Običajni plačilni roki so 90 dni, a so zamude pri plačilih pogoste.Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Kljub slabemu vzdrževanju cestnega omrežja, pa je zaradi njegove razvejanosti in povezave z večjimi mesti Egipta, cestni transport najprimernejši način tovornega prometa. Visoka stopnja preobremenjenosti pogosto povzroča logistične težave, zlasti zamude.Egipt je začel posodabljati svojo prometno infrastrukturo. V teku je veliko avtocestnih projektov, nekateri pa so bili že uspešno zaključeni, kot je avtocesta, ki povezuje Kairo z Ain Sokhno. Prav tako so v prenovi tudi egiptovska letališča. Egipt ima cestno omrežje dolgo 65.050 km, od tega je 48.000 km cest asfaltiranih, približno 18.000 km pa je avtocest.
Egipt je druga država, ki je uvedla železnico za Združenim kraljestvom. Kljub temu egiptovski nacionalni železniški sistem nima ustrezne varnosti, predvsem zaradi pomanjkanja naložb in slabega upravljanja. Projekti za širitev egiptovskih železniških omrežij, kot sta železniški projekt za visoke hitrosti v Aleksandriji in Asuanu in projekt Kairo Metro Line 3, bi lahko v prihodnosti izboljšali železniški transport v državi.
Egipt ima strateško geografsko lego, saj ima dostop do Sredozemskega in Rdečega morja. Zaradi tega je egiptovski pomorski sektor najbolj razvit na afriški celini. Sueški prekop je eden glavnih virov dohodka lokalne vlade. Država si v skladu z načrtom „Vizija 2030“ prizadeva povečati pretovorno zmogljivost pristanišč s sedanjih 120 mio ton na 370 mio ton do leta 2030. Najpomembnejši razvoj vključuje gradnjo pristaniških terminalov s strani uprave pristanišč Rdečega morja in razvoj Port Saida.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- eg.all.biz - poslovni imenik egiptovskih podjetij
- egypt-business - egiptovski poslovni portal (podjetja, razpisi, poslovne priložnosti)
- expat - poslovni imenik egiptovskih podjetij
- araboo/egypt - poslovni imenik egiptovskih podjetij
- yellowpages.com.eg - egiptovske rumene strani
Druge koristne povezave:
- GAFI – General Authority for Investment and Free Zones
- GOEIC – General Authority for Export and Import Control
- CEEBA – Confederation of Egyptian European Business Associations
- FEDCOC – Federation of Egyptian Chambers of Commerce
- COMESA Regional Investment Agency
- State Information Service
- Ministry of Trade and Industry
- Ministry of Finance, Arab Republic of Egypt
- Suez Canal Economic Zone
- Central Bank of Egypt