Egipt

Prodaja v Egipt

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Egipt ima najrevnejšo in najmlajšo populacijo v arabskem svetu. Cena ima pri nakupni odločitvi prednost pred vsemi drugimi merili. Prodaja luksuznih izdelkov in izdelkov s prepoznavno blagovno znamko drastično upada. Egipčani iščejo ugodne akcijske ponudbe, zmanjšali so število nakupov, pa tudi količino kupljenih živil. Večkrat kupujejo na neformalnih prodajnih mestih v neposredni bližini.
 
Potrošniki se soočajo s številnimi finančnimi izzivi, vključno z devalvirano lokalno valuto, visoko inflacijo in naraščajočimi cenami hrane, kar pomembno vpliva na porabo gospodinjstev. Čeprav se večina prilagaja bolj omejenemu nakupovalnemu režimu, bogata gospodinjstva še naprej trošijo.

 

Tržne poti, distribucija

Na egiptovskem maloprodajnem trgu prevladuje veliko število malih družinskih trgovin. Ta segment predstavlja približno 70 % maloprodajnega trga. V zadnjih letih so se odprle številne zasebne mini trgovine z večjim skladiščnim prostorom, pojavile so se tudi manjše trgovine/kioski in trgovine na bencinskih črpalkah. Razvoj množične distribucije je precej nov trend in pokriva le majhen del prebivalstva z višjimi dohodki. 
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2020 povečala za 24 % in dosegla 28 mlrd EGP ali približno 1,46 mlrd EUR. Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC, franšizo-dajalec za Carrefour v Egiptu, je največji konkurent v segmentu, s 65 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2020-2025 rasla po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 45 mlrd EGP ali 2,35 mlrd EUR.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 15 % rast prodaje, ki je dosegla 46 mlrd EGP ali približno 2,4 mlrd EUR. Družba Majid Al Futtaim Hypermarkets LLC je največji konkurent v segmentu, z 22 % tržnim deležem v letu 2020. Po napovedih naj bi prodaja v supermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 77 mlrd EGP ali približno 4 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2020 dosegli 19 % rast prodaje, ki je znašala 37 mlrd EGP ali 1,9 mlrd EUR. Tawfeer je največji konkurent med diskontnimi trgovci, s 67 % tržnim deležem v letu 2020. Analitiki napovedujejo diskontnim trgovinam v prihodnjih 5 letih 10 % povprečno letno rast (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen).


Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Metro Markets For Trading & Distribution 1.716,58
Ragab Sons Company 1.498,87
Hyper One Trading 1.005,54
Delta R.S For Trading Radioshack 362,15
Samir And Aly Stationary Houses Company 184,88
Mandarine Koueider 179,03
International For Trading 149,89

Spletna prodaja v Egiptu


Spletna prodaja se je v Egiptu v letu 2020 povečala za 81 % in dosegla vrednost 21 mlrd EGP, kar je približno 1,1 mlrd EUR.

Pandemija COVID-19 je povzročila hitro rast spletne prodaje v Egiptu. Mnogi so prvič preizkusili spletno nakupovanje, saj so se izogibali fizičnim trgovinam zaradi možnosti okužbe, še zlasti starejši. Povpraševanje po spletnem nakupovanju pa sta spodbudila tudi vse večja uporaba pametnih telefonov, ter hitrejši in cenovno ugodnejši dostop do interneta.
Zaradi spremenjenih razmer na trgu se je več trgovskih verig preusmerilo na spletno trgovino ter zmanjšalo število fizičnih prodajaln. Trgovca H&M in Oysho sta lansirala lastne nakupovalne aplikacije, ki ponujajo samo spletne popuste in promocije, da bi pritegnila potrošnike. Za spodbujanje spletne prodaje so trgovci uporabili tudi družbena omrežja. Tudi veleblagovnice, ki so dolgo časa ignorirale spletno trgovino, so v letu 2020 začele uporabljati ta prodajni kanal. Prav tako so se tudi neodvisni trgovci v vse večjem številu preusmerjali na spletno trgovino. Zaradi pomanjkanja finančnih sredstev za postavitev spletnih trgovin, so uporabljali platforme socialnih medijev, kot sta Facebook in WhatsApp.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Egiptu v obdobju 2020-2025 rasla po 17 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2025 dosegla vrednost 47 mlrd EGP ali približno 2,45 mlrd EUR.

Največji spletni ponudnik v Egiptu je Jumia Technologies AG, z 38 % tržnim deležem v letu 2020.

 
Spletni ponudniki v Egiptu:
 
  • 2B computers.com         
  • Amazon.com Inc          
  • Awfarmarket.com        
  • B Tech Trade & Distribution
  • Egypt nefsak.com         
  • GoodsMart           
  • Jumia Technologies AG     
  • KAF Wear             
  • KnockMart.com         
  • Raya Holding Co         
  • Souq.com FZ LLC        
  • Ubuy Co            
  • Yashry.com            
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Izvozniki običajno zahtevajo od egiptovskih kupcev akreditive (l/c), ki jih je kupec uredi preko egiptovskih bank ali pa avansno plačilo. Možne so tudi transakcije preko SWIFT-a. Običajni plačilni roki so 90 dni, a so zamude pri plačilih pogoste.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Kljub slabemu vzdrževanju cestnega omrežja, pa je zaradi njegove razvejanosti in povezave z večjimi mesti Egipta, cestni transport najprimernejši način tovornega prometa. Visoka stopnja preobremenjenosti pogosto povzroča logistične težave, zlasti zamude.
 
Egipt je začel posodabljati svojo prometno infrastrukturo. V teku je veliko avtocestnih projektov, nekateri pa so bili že uspešno zaključeni, kot je avtocesta, ki povezuje Kairo z Ain Sokhno. Prav tako so v prenovi tudi egiptovska letališča. Egipt ima cestno omrežje dolgo 65.050 km, od tega je 48.000 km cest asfaltiranih, približno 18.000 km pa je avtocest.

Egipt je druga država, ki je uvedla železnico za Združenim kraljestvom. Kljub temu egiptovski nacionalni železniški sistem nima ustrezne varnosti, predvsem zaradi pomanjkanja naložb in slabega upravljanja. Projekti za širitev egiptovskih železniških omrežij, kot sta železniški projekt za visoke hitrosti v Aleksandriji in Asuanu in projekt Kairo Metro Line 3, bi lahko v prihodnosti izboljšali železniški transport v državi.
 
Egipt ima strateško geografsko lego, saj ima dostop do Sredozemskega in Rdečega morja. Zaradi tega je egiptovski pomorski sektor najbolj razvit na afriški celini. Sueški prekop je eden glavnih virov dohodka lokalne vlade. Država si v skladu z načrtom „Vizija 2030“ prizadeva povečati pretovorno zmogljivost pristanišč s sedanjih 120 mio ton na 370 mio ton do leta 2030. Najpomembnejši razvoj vključuje gradnjo pristaniških terminalov s strani uprave pristanišč Rdečega morja in razvoj Port Saida.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:

 

Posodobljeno junij 2021.

_