Nemčija

Prodaja v Nemčijo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nemški potrošniki uživajo visok življenjski standard. Radi primerjajo cene in kupujejo v diskontnih prodajalnah. Cena je odločilen kriterij pri nakupu osnovnih izdelkov. Za trajnejše potrošne izdelke so pomembni kriteriji nakupne odločitve varnost, kakovost, prestiž in udobje. Pri profesionalnem blagu pa so osredotočeni predvsem na kakovost, zanesljivost, storitve dobavitelja in poprodajne storitve.

Nemci radi kupujejo izdelke, ki so okolju prijazni, trajnostni, ekološki in povezani z zdravim načinom življenja. Radi kupujejo preko katalogov in preko spleta.
 
Nemški potrošniki so relativno odprti za izdelke mednarodnih podjetij. Včasih imajo prednost lokalni, nacionalni in evropski izdelki. Nemci so svojim blagovnim znamkam relativno zvesti, če so kakovostne. Približno 60 % prebivalstva je v tem primeru pripravljeno večkrat kupiti isto znamko.
 
 

Tržne poti, distribucija

Nemški maloprodajni trg je največji v EU. Zanj je značilna visoka stopnja konsolidacije, veliko število majhnih neodvisnih trgovin in prevlada distribucijskih kanalov v mestnih središčih.
 
Prvih 5 največjih prodajnih skupin skupaj (Edeka-Group, Rewe-Group, Schwarz-Group, Aldi-Group in Metro-Group), predstavlja približno 72 % prihodkov v maloprodaji.
 
Rast diskontnih trgov se zaradi zasičenosti trga upočasnjuje, prodaja v supermarketih pa narašča. To poudarja naraščajoč trend majhnih, hitrih, a kakovostnih nakupov živil v mestih. Porast manjših formatov trgovin pa ovira rast prodaje v hipermarketih, ki so še vedno zelo razširjeni med potrošniki na podeželskih ali primestnih območjih.
 
Segment supermarketov je v letu 2020 beležil 8 % rast prodaje, ki je dosegla 71,8 mlrdEUR.
Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v obdobju 2020-2025 rasel po zanemarljivi, 1 % povprečni letni stopnji in leta 2025 dosegel vrednost 77,1 mlrd EUR.
 
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Lidl Stiftung & Co. KG 57.583,50
EDEKA ZENTRALE Stiftung & Co. KG 32.590,52
Kaufland Stiftung & Co. KG 21.686,84
Media-Saturn-Holding GmbH 19.941,98
Netto Marken-Discount AG & Co. KG 14.812,41
Otto (GmbH & Co KG) 11.189,18
dm-drogerie markt GmbH + Co. KG 8.647,60


Spletna prodaja v Nemčiji

Spletna prodaja se je v Nemčiji leta 2020 povečala za 15 % in dosegla vrednost okoli 70 mlrd EUR.
 
Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v obdobju 2020-2025 rasla po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in leta 2025 dosegla vrednost 99,5 mlrd EUR.
 
Leta 2020 je spletna prodaja v Nemčiji zabeležila močno rast, kar je posledica splošnih premikov v maloprodaji, ki jih je povzročila pandemija COVID-19. Že pred pandemijo je bilo spletno nakupovanje v Nemčiji zelo razvito, predvsem med mlajšo populacijo. Zaradi omejitvenih ukrepov pa so tudi starejši potrošniki, ki prej niso pogosto kupovali preko spleta, začeli uporabljati ta prodajni kanal.

Medtem ko je bilo pred pandemijo priljubljeno zlasti spletno nakupovanje oblačil, obutve in potrošne elektronike, pa je pandemija povzročila bistveno bolj raznoliko povpraševanje po spletnih izdelkih, vključno s hrano in pijačo.

Največji spletni ponudnik na nemškem trgu je Amazon. 
 
Spletni ponudniki v Nemčiji: 
 
  • About You GmbH           
  • adidas Group            
  • Amazon.de GmbH           
  • AO Deutschland Ltd         
  • Apple GmbH             
  • ASOS Plc              
  • Baur Versand GmbH & Co KG    
  • Bonprix Handelsgesellschaft mbH 
  • Brands4Friends Private Sale GmbH  
  • C&A Online GmbH         
  • Conrad Electronic SE        
  • Cyberport GmbH           
  • Deichmann SE            
  • Dell GmbH             
  • dm-Drogerie Markt GmbH & Co KG   
  • Douglas GmbH, Parfümerie      
  • Dress-for-Less GmbH       
  • Esprit Retail BV & Co KG     
  • Flaconi GmbH            
  • flaschenpost SE         
  • Fressnapf Tiernahrungs GmbH   
  • Galeria Karstadt Kaufhof GmbH  
  • H&M Hennes & Mauritz BV & Co KG 
  • HelloFresh Deutschland SE & Co KG
  • Home Shopping Europe GmbH    
  • home24 SE            
  • Ikea Deutschland GmbH & Co KG  
  • Lidl Stiftung & Co KG      
  • Media-Saturn-Holding GmbH    
  • Mister Spex GmbH          
  • myToys.de GmbH           
  • Neckermann.de GmbH         
  • Nespresso Deutschland GmbH     
  • Notebooksbilliger.de AG     
  • Otto GmbH & Co KG        
  • Parfümerie Akzente GmbH     
  • Quelle GmbH           
  • QVC Handel GmbH         
  • Real SB - Warenhaus GmbH & Co KG  
  • Rewe Markt GmbH         
  • Rossmann Online GmbH        
  • Shop Apotheke Europe NV     
  • Tchibo GmbH           
  • Vente-privee.com SAS        
  • Verlagsgruppe Weltbild GmbH   
  • Versandapotheke DocMorris NV    
  • Windeln.de AG          
  • Zalando SE             
  • Zara Deutschland GmbH      
  • Zooplus AG             
           
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Akreditiv se še vedno uporablja v nekaterih panogah, a le pri višjih zneskih. Avansna plačila so redka. 

Običajni plačilni roki so 30, 60 ali 90 dni.
 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S približno 260 mlrd EUR prometa je transportno-logistični sektor eden največjih sektorjev nemškega gospodarstva. Vsako leto se po nemških cestah, železnicah in plovnih poteh prepelje 4,3 mlrd ton blaga.
 
Nemčija ima visoko razvito mrežo prometne infrastrukture. Železniško omrežje, ki je v državni lasti in ga upravlja Deutsche Bahn, je največje v Evropi in osrednje vozlišče za prevoz blaga po celini. 
 
Nemčija meji na 9 držav: Dansko, Poljsko, Češko, Švico, Avstrijo, Francijo, Belgijo, Luksemburg in Nizozemsko. V njej delujejo nekateri največji konkurenti v transportni in logistični industriji, na primer Deutsche Post in Deutsche Bahn.
 
Ker je država v središču EU, je idealna lokacija za logistična vozlišča in distribucijske centre.
Zaradi velikosti države in njene osrednje lege v Evropi, so nemške ceste še vedno na vrhu lestvice mednarodnega cestnega tovornega prometa po vsej Evropi. Cestni transport v Nemčiji predstavlja okoli 75 % celotnega transporta v državi.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

   

Druge koristne povezave:


Posodobljeno maj 2021.

_