Nemčija

Prodaja v Nemčijo

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nemški potrošniki uživajo visok življenjski standard. Radi primerjajo cene in kupujejo v diskontnih prodajalnah. Cena je odločilen kriterij pri nakupu osnovnih izdelkov. Za trajnejše potrošne izdelke so pomembni kriteriji nakupne odločitve varnost, kakovost, prestiž in udobje. Pri profesionalnem blagu pa so osredotočeni predvsem na kakovost, zanesljivost, storitve dobavitelja in poprodajne storitve.

Nemci radi kupujejo izdelke, ki so okolju prijazni, trajnostni, ekološki in povezani z zdravim načinom življenja. Radi kupujejo preko katalogov in preko spleta.
 
Nemški potrošniki so relativno odprti za izdelke mednarodnih podjetij. Včasih imajo prednost lokalni, nacionalni in evropski izdelki. Nemci so svojim blagovnim znamkam relativno zvesti, če so kakovostne. Približno 60 % prebivalstva je v tem primeru pripravljeno večkrat kupiti isto znamko.
 
 

Tržne poti, distribucija

Nemški maloprodajni trg je največji v Evropski uniji. Za nemški maloprodajni trg je značilna visoka stopnja konsolidacije, veliko število majhnih neodvisnih trgovin in prevlada distribucijskih kanalov v mestnih središčih.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2019 povečala za 1 % in dosegla 37 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih petih letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 41,4 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je Kaufland Warenhandel, ki je imel v letu 2019 41 % tržni delež. Druga dva večja konkurenta v tem segmentu sta še Rewe in Edeka.

Prodaja v diskontnih trgovinah se je v Nemčiji v letu 2019 povečala za 3 % in dosegla 78,9 mlrd EUR. Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v Nemčiji v prihodnjih petih letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 95,5 mlrd EUR. Največji konkurent med diskontnimi trgovskimi verigami v Nemčiji je Aldi, ki je imel v letu 2019 39 % tržni delež, sledi pa mu Lidl s 26 % tržnim deležem.

Vrednost spletne prodaje se je v Nemčiji v letu 2019 povečala za 9 % in dosegla 60,3 mlrd EUR. Po napovedih analitikov se bo spletna prodaja v prihodnjih petih letih povečevala po 8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 90,5 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon.com, ki je imel v letu 2019 48 % tržni delež. Kljub prevladi Amazona si veliko tujih spletnih platform prizadeva za vstop na naraščajoči nemški trg spletne prodaje. Med njimi je švicarski ponudnik Digitec Galaxus, ki je prišel na trg novembra 2018, s ponudbo potrošnih elektronskih izdelkov. Tudi vodilna kitajska spletna ponudnika AliExpress in JD.com sta napovedala načrte za širitev v Nemčijo. To sta resna konkurenta, ki si lahko z nizkimi cenami hitro pridobita večji tržni delež na nemškem trgu spletne prodaje.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Lidl Stiftung & Co. KG 48.549,77
REWE Deutscher Supermarkt AG & Co. KGaA 33.827,81
EDEKA ZENTRALE AG & Co. KG 33.472,85
Media-Saturn-Holding GmbH 20.912,33
Kaufland Stiftung & Co. KG 20.446,98
Netto Marken-Discount AG & Co. KG 14.032,34
Otto (GmbH & Co KG) 11.492,10
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Akreditiv se še vedno uporablja v nekaterih panogah, a le pri višjih zneskih. Avansna plačila so redka. 

Običajni plačilni roki so 30, 60 ali 90 dni. Povprečen plačilni rok v letu 2019 je znašal 21 dni, povprečna zamuda plačil pa 15 dni.
 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Nemčijo na 7. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture. 
 
Nemčija ima visoko razvito mrežo prometne infrastrukture. Železniško omrežje, ki je v državni lasti in ga upravlja Deutsche Bahn, je največje v Evropi in osrednje vozlišče za prevoz blaga po celini. Nemčija meji na 9 držav: Dansko, Poljsko, Češko, Švico, Avstrijo, Francijo, Belgijo, Luksemburg in Nizozemsko. V njej delujejo nekateri največji konkurenti v transportni in logistični industriji, na primer Deutsche Post in Deutsche Bahn. Ker je država v središču EU, je idealna lokacija za logistična vozlišča in distribucijske centre.
 
Nemški transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 2,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 88,6 mlrd EUR.

Največ transporta se v Nemčiji odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v Nemčiji v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 66,9 mlrd EUR, kar predstavlja 75,5 % celotne vrednosti sektorja. Pomorski transport je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 10,2 mlrd EUR ali 11,5 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo nemški transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 1,2 % povprečni letni stopnji. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah. 


 
Tržna segmentacija po segmentih za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 75,5 %
Pomorski transport 11,5 %
Železniški transport 6,9 %
Letalski transport 6,1 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno oktober 2020.

_