Nemčija

Prodaja v Nemčijo


Kako prodajati v Nemčijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Nemčiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade


Prednostne naloge vlade vključujejo ponovni zagon stagnirajočega gospodarstva, ob sočasni fiskalni konsolidaciji.
 

Investicijska poraba se bo v prihodnjih letih povečevala:
  • Vlada se je zavezala k večjim izdatkom za obrambo (poseben sklad za to je zapisan v ustavi).
  • Energetski prehod bo zahteval porast javnih naložb.
  • Industrijski sektor je v fazi pomembne transformacije.
  • Zaradi starajočega prebivalstva bodo naraščali stroški zdravstvene in socialne oskrbe.

Vlada je v drugi polovici svojega mandata in velik del njene koalicijske pogodbe je bil že sprejet. Sredi koalicijskih napetosti, omejenega fiskalnega prostora, šibkega gospodarstva in povečanih zahtev glede izdatkov, povezanih z obrambo in podnebnih politik, ne bo večjega napredka reform in vladnih politik, vse do naslednjih zveznih volitev leta 2025.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

  • Nemčija je množična potrošniška družba. Po nekaterih študijah so nemški potrošniki med najbolj zahtevnimi na svetu. 
  • Poleg cene, se nemški potrošniki pred nakupom radi pozanimajo o drugih podobnih izdelkih, ter o lastnostih in poreklu izdelka. 
  • Nekateri potrošniki so pripravljeni plačati več za kakovostnejše izdelke. 
  • Spletno nakupovanje je v Nemčiji zelo razširjeno in država je največji evropski spletni trg. 
  • Nemški potrošniki so razmeroma odprti za izdelke mednarodnih podjetij, čeprav dajejo včasih prednost lokalnim izdelkom. 
  • Nemci so pri kvalitetnih izdelkih relativno zvesti blagovnim znamkam. Približno 60 % prebivalstva je v tem primeru pripravljenih večkrat kupiti isto znamko. 
  • Družbena omrežja so koristen način za spoznavanje izdelkov. Komentarji drugih uporabnikov lahko vplivajo na odločitev o nakupu. 
  • Okoljska ozaveščenost je med nemškimi potrošniki vse bolj razširjena, kar se odraža v potrošnji ekoloških izdelkov, izdelkov z nizko porabo energije in podobno. 
  • Trg rabljenih izdelkov se v Nemčiji hitro širi, zlasti v velikih mestih. 
 

Tržne poti, distribucija

Z več kot 84 mio prebivalcev je nemški maloprodajni trg največji v EU. Značilnosti nemškega maloprodajnega trga živil so konsolidacija, zasičenost trga, močna konkurenca in nizke cene. 
 
Potrošniki v zadnjih letih dajejo prednost manjšim formatom živilskih trgovin, zato vsi večji trgovci z živili vlagajo v posodobitev svojih obstoječih trgovin, da bi sledili temu novemu trendu. 

Prodaja v nemških hipermarketih se je v letu 2023 povečala za 6 % na 41,3 mlrd EUR. Po napovedih naj bi se prodaja v tem segmentu do leta 2028 povečevala po 1 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla 43,4 mlrd EUR. V segmentu hipermarketov je največji konkurent Kaufland Warenhandel GmbH & Co KG, ki je imel leta 2023 52 % tržni delež.
 
Prodaja v supermarketih se je leta 2023 povečala za 6 % na 86,8 mlrd EUR. Po napovedih naj bi prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla 98,5 mlrd EUR.
Rewe Markt GmbH je vodilni konkurent v tem segmentu, s 47 % deležem v letu 2023.

Diskontne trgovine so v letu 2023 v Nemčiji beležile 9 % rast prodaje, ki je dosegla 99,5 mlrd EUR. Prodaja v diskontnih trgovinah naj bi po napovedih v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji, ter v letu 2028 dosegla vrednost 115 mlrd EUR.
Lidl Stiftung & Co KG je vodilni konkurent med diskontnimi trgovci, z 28 % tržnim deležem v letu 2023.

 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Lidl Stiftung & Co. KG 57.568,90
EDEKA ZENTRALE Stiftung & Co. KG 37.921,13
Kaufland Stiftung & Co. KG 23.356,45
CECONOMY AG 23.080,33
Media-Saturn-Holding GmbH 18.435,61
Netto Marken-Discount Stiftung & Co. KG 17.491,26
Otto (GmbH & Co KG) 13.249,53


Spletna prodaja v Nemčiji

Vrednost spletne maloprodaje se je v Nemčiji v letu 2023 medletno zmanjšala za -2 % na 87,5 mlrd EUR.
 
Na upad prodaje so vplivali nizko zaupanje potrošnikov, naraščajoči življenjski stroški in ponovna vrnitev kupcev v tradicionalne, fizične prodajalne.

Ti različni izzivi so trgovce na drobno spodbudili, da so bili bolj inovativni, da bi obdržali potrošnike, saj so Nemci postali vse bolj spretni pri usklajevanju svoje porabe za osnovne in diskrecijske izdelke na spletu. Kljub temu je spletna prodaja še vedno ostala privlačna nakupovalna možnost, zaradi svoje priročnosti in obsežne palete izdelkov, zato je vrednost prodaje prek tega kanala ostala višja v primerjavi z ravnmi pred pandemijo. Prenatrpano konkurenčno okolje je z vdorom različnih azijskih spletnih ponudnikov v zadnjih letih (Temu, Shein ), dodalo še dodaten pritisk na rast cen, kar je posledično znižalo vrednost spletne maloprodaje.
 
Po napovedih analitikov naj bi se vrednost spletne maloprodaje v Nemčiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji in leta 2028 dosegla 107 mlrd EUR.
K rasti prodaje bodo pripomogle izboljšane gospodarske razmere in zaupanje potrošnikov, raznolikost izdelkov in preglednost spletnega nakupovanja. 

Amazon EU Sàrl je vodilni konkurent na trgu, s 33 % tržnim deležem v letu 2023, glede na vrednost maloprodaje.
 

Drugi večji spletni ponudniki v Nemčiji so : 

  • eBay GmbH
  • Otto GmbH / Co KG
  • Apple GmbH
  • Media-Saturn Holding GmbH
  • Začando SE
  • Otto Group
  • Ikea Deutschland GmbH & Co
        
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Večina uvoznih transakcij nemških podjetij ima običajno 30/60/90- dnevni plačilni rok.
 
Elektronsko nakazilo sredstev je najbolj priljubljen plačilni mehanizem, ki je hkrati tudi
najhitrejši in najcenejši način za nakazilo sredstev.
 
Akreditiv se še vedno uporablja v nekaterih industrijskih sektorjih, vendar običajno pokriva le del celotnega uvoza.
 
Nemška podjetja uživajo razmeroma dober ugled zaradi svojih plačilnih praks in upravljanja kreditov. Vendar pa se tveganje neplačil razlikuje po regijah in panogah.   
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S približno 260 mlrd EUR prometa je transportno-logistični sektor eden največjih sektorjev nemškega gospodarstva. Vsako leto se po nemških cestah, železnicah in plovnih poteh prepelje več kot 4 mlrd ton blaga.
 
Nemčija ima visoko razvito mrežo prometne infrastrukture. Železniško omrežje, ki je v državni lasti in ga upravlja Deutsche Bahn, je največje v Evropi in osrednje vozlišče za prevoz blaga po celini. 
 
Nemčija meji na 9 držav: Dansko, Poljsko, Češko, Švico, Avstrijo, Francijo, Belgijo, Luksemburg in Nizozemsko. V njej delujejo nekateri največji konkurenti v transportni in logistični industriji, na primer Deutsche Post in Deutsche Bahn.
 
Ker je država v središču EU, je idealna lokacija za logistična vozlišča in distribucijske centre.

Zaradi velikosti države in njene osrednje lege v Evropi, so nemške ceste še vedno na vrhu lestvice mednarodnega cestnega tovornega prometa po vsej Evropi. Cestni transport v Nemčiji predstavlja okoli 75 % celotnega transporta v državi.

Po podatkih Sveta strokovnjakov za podnebne spremembe, je nemški prometni sektor leta 2023, že 3. leto zapored, precej zaostal za svojimi podnebnimi cilji. Namesto dovoljenih 133 mio ton ekvivalenta CO2, je sektor lani izpustil 146 mio ton toplogrednih plinov.

 
Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

Druge koristne povezave:



Viri:

  • Factiva
  • EIU
  • Euromonitor International
  • MarketLine



Posodobljeno junij 2024.


Poglejte si tudi: