Nemčija

Prodaja v Nemčijo

Gospodarska politika vlade

Srednjeročne prednostne naloge vključujejo:
 
  • obvladovanje inflacije
  • obvladovanje motenj dobavne verige, ki so nastale zaradi ruske invazije na Ukrajino in kitajskih omejitvenih ukrepov zaradi korona virusa
  • preusmeritev obrambne in varnostne politike po invaziji na Ukrajino
  • prehod avtomobilskega sektorja na vozila z nižjimi emisijami
  • izgradnja industrijske suverenosti in povečanje odpornosti dobavne verige
  • uvedba tehnologije 5G ob stalnem napredku na agendi industrije 4.0
  • preusmeritev energetskega sektorja od premoga in jedrske energije
Investicijska poraba se bo v napovedanem obdobju 2022-2026 povečala.

Vir: EIU; Factiva, april 2022.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nemški potrošniki uživajo visok življenjski standard. Radi primerjajo cene in kupujejo v diskontnih prodajalnah. Cena je odločilen kriterij pri nakupu osnovnih izdelkov. Za trajnejše potrošne izdelke so pomembni kriteriji nakupne odločitve varnost, kakovost, prestiž in udobje. Pri profesionalnem blagu pa so osredotočeni predvsem na kakovost, zanesljivost, storitve dobavitelja in poprodajne storitve.

Nemci radi kupujejo izdelke, ki so okolju prijazni, trajnostni, ekološki in povezani z zdravim načinom življenja. Radi kupujejo preko katalogov in preko spleta.
 
Nemški potrošniki so relativno odprti za izdelke mednarodnih podjetij. Včasih imajo prednost lokalni, nacionalni in evropski izdelki. Nemci so svojim blagovnim znamkam relativno zvesti, če so kakovostne. Približno 60 % prebivalstva je v tem primeru pripravljeno večkrat kupiti isto znamko.
 
 

Tržne poti, distribucija

Nemški maloprodajni trg je največji v EU. Za nemški maloprodajni trg živil je značilna konsolidacija, zasičenost trga, močna konkurenca in nizke cene. Potrošniki v zadnjih letih dajejo prednost manjšim formatom živil, zato vsi večji trgovci z živili vlagajo v posodobitev svojih obstoječih trgovin, da bi sledili temu novemu trendu. 

Rast diskontnih trgovin se zaradi zasičenosti trga umirja, prodaja v supermarketih pa narašča, kar kaže na trend nakupovanja kakovostnih izdelkov v manjših trgovinah. Rast manjših trgovin ovira rast prodaje v hipermarketih, čeprav so ti zaradi svoje priročnosti in privlačnih cen še vedno razširjeni med potrošniki na podeželju ali primestnih območjih. 
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Lidl Stiftung & Co. KG 63.991,37
EDEKA ZENTRALE Stiftung & Co. KG 36.056,67
Kaufland Stiftung & Co. KG 23.642,70
Netto Marken-Discount Stiftung & Co. KG 16.103,46
Otto (GmbH & Co KG) 12.198,29
dm-drogerie markt GmbH + Co. KG 9.427,49
PENNY Markt GmbH 8.831,38



Spletna prodaja v Nemčiji

Nemški trg spletne prodaje se je v  letu 2021 močno povečal. Bruto prodaja izdelkov v e-trgovini je znašala 99,1 mlrd EUR, kar predstavlja 19 % rast v primerjavi z letom 2020, ko je vrednost spletne prodaje dosegla 83,3 mlrd EUR. Če k vrednosti 99,1 mlrd EUR štejemo še digitalne storitve, pa je skupna vrednost nemške spletne prodaje lani dosegla 107,1 mlrd EUR.

Nemci preko spleta največ kupujejo oblačila, elektroniko, gospodinjske aparate in pohištvo. Analitiki ocenjujejo, da bodo do leta 2025 zelo pomembno vlogo v spletni prodaji imeli tudi izdelki »naredi si sam«, ter prehrambni izdelki.
 

Največji spletni ponudniki v Nemčiji: 

  • amazon.de
  • otto.de
  • zalando.de
  • mediamarkt.de
  • lidl .de  
       
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Akreditiv se še vedno uporablja v nekaterih panogah, a le pri višjih zneskih. Avansna plačila so redka. 

Običajni plačilni roki so 30, 60 ali 90 dni.
 
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S približno 260 mlrd EUR prometa je transportno-logistični sektor eden največjih sektorjev nemškega gospodarstva. Vsako leto se po nemških cestah, železnicah in plovnih poteh prepelje 4,3 mlrd ton blaga.
 
Nemčija ima visoko razvito mrežo prometne infrastrukture. Železniško omrežje, ki je v državni lasti in ga upravlja Deutsche Bahn, je največje v Evropi in osrednje vozlišče za prevoz blaga po celini. 
 
Nemčija meji na 9 držav: Dansko, Poljsko, Češko, Švico, Avstrijo, Francijo, Belgijo, Luksemburg in Nizozemsko. V njej delujejo nekateri največji konkurenti v transportni in logistični industriji, na primer Deutsche Post in Deutsche Bahn.
 
Ker je država v središču EU, je idealna lokacija za logistična vozlišča in distribucijske centre.
Zaradi velikosti države in njene osrednje lege v Evropi, so nemške ceste še vedno na vrhu lestvice mednarodnega cestnega tovornega prometa po vsej Evropi. Cestni transport v Nemčiji predstavlja okoli 75 % celotnega transporta v državi.


Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

Druge koristne povezave:


Posodobljeno april 2022.

_