Mehika

Prodaja v Mehiko

Gospodarska politika vlade

Kratkoročni načrti vlade so predvsem zajezitev pandemije korona virusa ter program cepljenja. Uvajanje vladnega načrta cepljenja se bo začelo v začetku leta 2021 in bo sprva namenjeno ranljivemu in starejšemu prebivalstvu. Množično cepljenje se bo v Mehiki začelo šele v drugi polovici leta 2021. Vlada želi cepiti proti korona virusu 80 % mehiškega prebivalstva.

Konservativni fiskalna in monetarna politika sta prispevali k makroekonomski stabilnosti, vendar so slabosti sistema davčnih prihodkov, ki ne izhajajo iz nafte, ter plitkost kreditnih trgov, oblastem dopustile le malo manevrskega prostora za spodbujanje povpraševanja. Prejšnja vlada je v letih 2013–2014 izvedla strukturne reforme na področju energetike, izobraževanja in telekomunikacij.

Vlada sedanjega predsednika vlade López Obradora je spremenila izobraževalno reformo (odpravila evalvacijo učiteljev), medtem ko je druge reforme ohranila. Prednostni nalogi vlade sta samooskrba z nafto in gradnja rafinerije. Gospodarsko rast države omejujejo pomanjkanje notranje konkurence, pomanjkljiv izobraževalni sistem, institucionalne pomanjkljivosti (kar ima za posledico korupcijo na vseh ravneh vlade) in visoka stopnja kriminala. 
.

Vir: EIU; Factiva, februar 2021.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev. Pri nakupni odločitvi igrajo pomembno vlogo kakovost izdelka, praktičnost (prihranek časa) in cena.

Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
 
 

Tržne poti, distribucija

Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo. 
 
Prodaja živilskih izdelkov v Mehiki predstavlja več kot 2/3 celotne maloprodaje.
 
Supermarketi predstavljajo 51,7 % celotne maloprodaje, sledijo prodajalne splošnega blaga s 30,2 % tržnim deležem, trgovine s čevlji in oblačili pa imajo na trgu 18,1 % tržni delež. Te številke predstavljajo le formalno maloprodajo, čeprav je neformalna trgovina na drobno v Mehiki zelo prisotna.
 
Po podatkih mehiškega združenja nacionalnih trgovcev na drobno (ANTAD) je v Mehiki 33 verig supermarketov s 58.777 trgovinami po vsej državi. Še vedno skoraj 50 % maloprodajnega trga pokrivajo neformalni trgovci, kot so prodajalci mobilnih naprav in odprti javni trgi. Ta prodajna mesta tradicionalno distribuirajo lokalne, domače izdelke.
 
Vodilni konkurent na mehiškem maloprodajnem trgu je družba Walmart de Mexico.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Wal-Mart de México SAB de CV 29.257,89
Cadena Comercial Oxxo S.A. De C.V. 7.865,30
Femsa Comercio S.A. De C.V 7.865,30
Tiendas Soriana S.A. De C.V. 6.614,54
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV 6.099,26
Coppel S.A. De C.V. 5.058,53
El Puerto de Liverpool SAB de CV 4.814,48


Spletna prodaja v Mehiki

Pandemija COVID-19 je izjemno pospešila prodor spletne trgovine v Mehiki. Spletna prodaja se je namreč v letu 2020 povečala za 54 % in dosegla 303,9 mlrd MXN ali približno 12,6 mlrd EUR.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna prodaja v Mehiki v obdobju 2020-2025 rasla po 39 % povprečni letni stopnji (oziroma 34 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter leta 2025 dosegla vrednost 1.554,8 mlrd MXN, kar je približno 64,6 mlrd EUR.

Medtem ko podjetja, kot je Wal-Mart de México, že vrsto let vlagajo v spletno trgovino, mehiški potrošniki ostajajo previdni pri uporabi spletnih platform. Pomisleke imajo predvsem glede varnosti plačil preko spletnih portalov. Poleg tega so mnogi potrošniki še vedno navajeni plačevati z gotovino in nimajo plačilnih kartic.

Pandemija COVID-19 je marsikaterega potrošnika spodbudila, da je poskusil spletno nakupovanje v izogib tveganju vstopa v fizično trgovino. Številne trgovine so leta 2020 vložile velike količine denarja v e-poslovanje, izboljšale in razširile so svoje spletne platforme, zgradile pa so tudi distribucijske centre po državi. Številni trgovci z živili so sklenili partnerstva s ponudniki komunikacijskih in dostavnih aplikacij, da bi razširili doseg svojih storitev e-poslovanja.

Vodilni spletni ponudnik na mehiškem trgu je podjetje Coppel SA de CV, ki je imel v letu 2020 5 % tržni delež glede na vrednost prodaje. Največji tržni delež pa imajo neodvisni spletni ponudniki, ki svoje izdelke ponujajo preko globalnih spletnih platform. Njihov delež na trgu je v letu 2020 znašal 22 %.
 
Spletni ponudniki v Mehiki:
  • Amazon.com Inc                             
  • Bazaya México S de RL de CV (Linio)        
  • Best Buy Stores S de RL de CV              
  • Bigfoot of México SAPI de CV               
  • Claroshop.com SAPI de CV                   
  • Coppel SA de CV                            
  • Costco de México SA de CV                  
  • El Puerto de Liverpool SAB de CV           
  • Grupo Comercial Chedraui SAB de CV         
  • Grupo Elektra SAB de CV                    
  • Grupo Famsa SAB de CV                      
  • Grupo Palacio de Hierro SAB de CV          
  • Grupo Sanborns SAB de CV                   
  • La Comer SAB de CV                         
  • Maskota SA de CV                           
  • NS4.COM Internet SA de CV                  
  • Organización Soriana SAB de CV             
  • Privalia Venta Directa SA de CV            
  • Supermercados Internacionales HEB SA de CV 
  • Wal-Mart de México SAB de CV          
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.    
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
 
Povprečni plačilni rok v Mehiki je bil v letu 2019 27 dni, povprečna zamuda plačil pa 14 dni.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Transportno-logistične storitve so v Mehiki dokaj drage. Logistično mrežo sestavlja 117 morskih pristanišč, 393.471 km cest, 27.000 km železniških prog, 76 letališč, 46 carinskih točk in 66 inter-modalnih terminalov.
 
Mehika ima sodoben avtocestni sistem, sestavljen predvsem iz cestninskih cest, ki povezujejo glavna industrijska območja v trikotniku Mexico City-Guadalajara-Monterrey.
 
Pomorska mednarodna trgovina poteka skozi pristanišča Manzanillo, Lazaro Cardenas, Veracruz, Altamira in Ensenada. Vsa ta pristanišča imajo visokokakovostno infrastrukturo in opremo za lažji inter-modalni prevoz blaga od vrat do vrat.
 
Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin tovora do glavnih pristanišč in meja.
 
Letalski prevoz blaga zaradi pomanjkanja infrastrukture in visokih cen goriva ni tako priljubljen.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Posodobljeno maj 2021.

_