Mehika

Prodaja v Mehiko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev. Pri nakupni odločitvi igrajo pomembno vlogo kakovost izdelka, praktičnost (prihranek časa) in cena.

Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
 
 

Tržne poti, distribucija

Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo. Prodaja živilskih izdelkov v Mehiki predstavlja več kot dve tretjini celotne maloprodaje. Največji prodajni kanal predstavljajo diskontne trgovske verige, sledijo pa hipermarketi in supermarketi. 
 
Prodaja v supermarketih se je v Mehiki v letu 2019 povečala za 5 % in dosegla vrednost 7,8 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost prodaje v supermarketih v prihodnjih petih letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 11,3 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu supermarketov je Wal-Mart de México, ki je imel v letu 2019 10 % tržni delež.

Vrednost prodaje v diskontnih verigah se je v letu 2019 povečala za 7 % na 15,6 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost prodaje v tem segmentu v prihodnjih petih letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 23,7 mlrd EUR. Tudi v tem segmentu je največji konkurent Wal-Mart de México, ki je imel v letu 2019 53 % tržni delež.

Vrednost spletne prodaje se je v Mehiki v letu 2019 povečala za 36 % in dosegla 7,5 mlrd EUR. Po napovedih bo spletna prodaja v Mehiki v prihodnjih petih letih rasla po 29 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 26,8 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon, ki je imel v letu 2019 13 % tržni delež. Drugi večji spletni ponudniki na trgu so še MercadoLibre, Walmart, Liverpool, Privalia in Linio.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Wal-Mart de México SAB de CV 31.264,80
Organización Soriana SAB de CV 7.527,77
Femsa Comercio S.A. De C.V 7.454,98
El Puerto de Liverpool SAB de CV 6.971,41
Tiendas Soriana S.A. De C.V. 6.877,71
Nueva Wal-Mart De México S. De R.L. De C.V. 6.500,85
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV 6.256,50
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
 
Zamude plačil so pogoste, običajni plačilni roki pa so 30-45 dni.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika


Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Mehiko na 51. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Mehiški transportni sektor je v obdobju 2014-2018 rasel po 4,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegel vrednost 50,9 mlrd EUR.
 
Sporazum NAFTA je utrdil trgovinske odnose med Severno Ameriko in Mehiko, glavna izvozna trga za Mehiko sta ZDA in Kanada. Zato ni presenetljivo, da se večina transporta odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2018 v Mehiki ustvaril prihodke v višini 46,4 mlrd EUR, kar predstavlja 91,1 % celotne vrednosti sektorja.
Železniški transport je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 2,1 mlrd EUR ali 4,1 % sektorske vrednosti. Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin blaga do glavnih pristanišč in meja.
Pomorski transport prispeva 3,6 % k prihodkom celotnega sektorja. Pomorska mednarodna trgovina poteka prek pristanišč Lazaro Cardenas, Manzanillo, Veracruz, Dos Bocas in Cayo Arcas.
Zračni transport ovirajo pomanjkanje ustrezne infrastrukture in visoke cene goriva.
 
Mehiška vlada je v okviru nacionalnega infrastrukturnega načrta vložila okoli 520 mlrd EUR, da bi posodobila pristanišča, zgradila kontejnerske terminale ter številne nove avtoceste. Ti projekti bodo v prihodnje prispevali k bolj tekočemu pretoku tovora, kar bo pospešilo tudi rast transportnega sektorja. Rast sektorja pa bo seveda odvisna tudi od prihodnjih medsebojnih odnosov z ZDA.
 
Analitiki napovedujejo, da bo mehiški transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 3,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril vrednost 58,4 mlrd EUR.

 
Tržna segmentacija po segmentih za leto 2018 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 91,1 %
Železniški transport 4,1 %
Pomorski transport 3,6 %
Letalski transport 1,2 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno april 2020.

_