Mehika 
Prodaja v Mehiko
Gospodarska politika vlade
Pri oblikovanju politik bodo prevladovali gospodarsko okrevanje po pandemiji, vladna socialna agenda in infrastrukturni projekti.Gospodarsko rast države omejujejo pomanjkanje notranje konkurence, pomanjkljiv izobraževalni sistem ter institucionalne pomanjkljivosti, ki povzročajo korupcijo na vseh ravneh oblasti in visoko stopnjo kriminala.
Vir: EIU; Factiva, maj 2022.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev. Pri nakupni odločitvi igrajo pomembno vlogo kakovost izdelka, praktičnost (prihranek časa) in cena.
Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
Segment hipermarketov je v Mehiki v letu 2021 beležil 2 % rast prodaje, ki je dosegla 438 mlrd MXN ali približno 18,26 mlrd EUR. Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 34 %. Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 579 mlrd MXN ali približno 24,13 mlrd EUR.
Supermarketi so v Mehiki v letu 2021 povečali prodajo za 6 % na 236 mlrd MXN ali približno 9,83 mlrd EUR. Central Detallista SA de CV je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2021 11 % tržni delež. Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 344 mlrd MXN, kar je približno 14,34 mlrd EUR.
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Mehiki v letu 2021 zrasla za 4 % in dosegla vrednost 449 mlrd MXN ali približno 18,71 mlrd EUR. Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v segmentu diskontnih trgovcev. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 53 %. Analitiki napovedujejo, da bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih v Mehiki rasel po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 617 mlrd MXN ali približno 25,72 mlrd EUR.
Vrednost prodaje v segmentu tradicionalnih trgovin z živili, se je v letu 2021 povečala za 5 % in dosegla 896 mlrd MXN ali približno 37,35 mlrd EUR. Seguridad Alimentaria Mexicana (Segalmex) je vodilni konkurent v tem segmentu, z 2 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih analitikov bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 1.191 mlrd MXN ali približno 49,65 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic, imajo največji tržni delež na trgu. Ta je v letu 2021 znašal 30 %.
V letu 2020 se je spletna maloprodaja povečala za približno 3/4, v letu 2021 pa se je rast nekoliko upočasnila, saj se je večje število potrošnikov po odpravi omejitvenih ukrepov, ponovno vrnilo k nakupovanju v fizične trgovine.
Poleg pandemije COVID-19, so na povečano spletno nakupovanje vplivali tudi letni prodajni dogodki, kot sta Hot Sales in El Buen Fin.
Številna podjetja tudi ponujajo posebne promocije, ki so na voljo samo na spletu. Nekateri trgovci z živili na primer ponujajo posebne nižje cene za nekatere izdelke, če jih kupci kupijo prek njihovih mobilnih aplikacij.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Mehiki v prihodnjih 5 letih rasla po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 665 mlrd MXN ali približno 27,72 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v Mehiki:
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Mehika ima sodoben avtocestni sistem, sestavljen predvsem iz cestninskih cest, ki povezujejo glavna industrijska območja v trikotniku Mexico City-Guadalajara-Monterrey.
Pomorska mednarodna trgovina poteka skozi pristanišča Manzanillo, Lazaro Cardenas, Veracruz, Altamira in Ensenada. Vsa ta pristanišča imajo visokokakovostno infrastrukturo in opremo za lažji inter-modalni prevoz blaga od vrat do vrat.
Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin tovora do glavnih pristanišč in meja.
Letalski prevoz blaga zaradi pomanjkanja infrastrukture in visokih cen goriva ni tako priljubljen.
Več:
Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
Tržne poti, distribucija
Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo.Segment hipermarketov je v Mehiki v letu 2021 beležil 2 % rast prodaje, ki je dosegla 438 mlrd MXN ali približno 18,26 mlrd EUR. Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 34 %. Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 579 mlrd MXN ali približno 24,13 mlrd EUR.
Supermarketi so v Mehiki v letu 2021 povečali prodajo za 6 % na 236 mlrd MXN ali približno 9,83 mlrd EUR. Central Detallista SA de CV je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2021 11 % tržni delež. Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 344 mlrd MXN, kar je približno 14,34 mlrd EUR.
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Mehiki v letu 2021 zrasla za 4 % in dosegla vrednost 449 mlrd MXN ali približno 18,71 mlrd EUR. Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v segmentu diskontnih trgovcev. Njegov tržni delež je v letu 2021 znašal 53 %. Analitiki napovedujejo, da bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih v Mehiki rasel po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegel vrednost 617 mlrd MXN ali približno 25,72 mlrd EUR.
Vrednost prodaje v segmentu tradicionalnih trgovin z živili, se je v letu 2021 povečala za 5 % in dosegla 896 mlrd MXN ali približno 37,35 mlrd EUR. Seguridad Alimentaria Mexicana (Segalmex) je vodilni konkurent v tem segmentu, z 2 % tržnim deležem v letu 2021. Po napovedih analitikov bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 1.191 mlrd MXN ali približno 49,65 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2021) |
---|---|
Wal-Mart de México SAB de CV | 34.581,30 |
Femsa Comercio S.A. De C.V | 9.139,57 |
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV | 8.855,61 |
Cadena Comercial Oxxo S.A. De C.V. | 8.684,08 |
Tiendas Soriana S.A. De C.V. | 7.510,98 |
Organización Soriana SAB de CV | 7.293,88 |
El Puerto de Liverpool SAB de CV | 7.095,40 |
Spletna prodaja v Mehiki
Spletna maloprodaja se je v Mehiki v letu 2021 povečala za 10 % in dosegla vrednost 390 mlrd MXN ali približno 16.26 mlrd EUR.Trgovci, ki svoje izdelke prodajajo preko spletnih tržnic, imajo največji tržni delež na trgu. Ta je v letu 2021 znašal 30 %.
V letu 2020 se je spletna maloprodaja povečala za približno 3/4, v letu 2021 pa se je rast nekoliko upočasnila, saj se je večje število potrošnikov po odpravi omejitvenih ukrepov, ponovno vrnilo k nakupovanju v fizične trgovine.
Poleg pandemije COVID-19, so na povečano spletno nakupovanje vplivali tudi letni prodajni dogodki, kot sta Hot Sales in El Buen Fin.
Številna podjetja tudi ponujajo posebne promocije, ki so na voljo samo na spletu. Nekateri trgovci z živili na primer ponujajo posebne nižje cene za nekatere izdelke, če jih kupci kupijo prek njihovih mobilnih aplikacij.
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Mehiki v prihodnjih 5 letih rasla po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2026 dosegla vrednost 665 mlrd MXN ali približno 27,72 mlrd EUR.
Spletni ponudniki v Mehiki:
- Amazon.com Inc
- Coppel SA de CV
- El Puerto de Liverpool SAB de CV
- Nanjing ingtian Information
- Organización Soriana SAB
- Wal-Mart de México SAB de CV
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Transportno-logistične storitve so v Mehiki dokaj drage. Logistično mrežo sestavlja 117 morskih pristanišč, 393.471 km cest, 27.000 km železniških prog, 76 letališč, 46 carinskih točk in 66 inter-modalnih terminalov.Mehika ima sodoben avtocestni sistem, sestavljen predvsem iz cestninskih cest, ki povezujejo glavna industrijska območja v trikotniku Mexico City-Guadalajara-Monterrey.
Pomorska mednarodna trgovina poteka skozi pristanišča Manzanillo, Lazaro Cardenas, Veracruz, Altamira in Ensenada. Vsa ta pristanišča imajo visokokakovostno infrastrukturo in opremo za lažji inter-modalni prevoz blaga od vrat do vrat.
Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin tovora do glavnih pristanišč in meja.
Letalski prevoz blaga zaradi pomanjkanja infrastrukture in visokih cen goriva ni tako priljubljen.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- mx.all.biz/en - poslovni imenik mehiških podjetij
- cosmos.com.mx - mehiški poslovni imenik
- directorio.com.mx - poslovni imenik mehiških podjetij
- yellow.com.mx - mehiške rumene strani
- mexonline - mehiški poslovi imenik
- seccionamarilla.com.mx - mehiške rumene strani
Druge koristne povezave:
- Invest in Mexico
- InvestInMX
- La Asociación Nacional de Importadores y Exportadores de la República Mexicana (ANIERM)
- Consejo Empresarial Mexicano de Comercio Exterior, Inversión y Tecnología, A.C. (COMCE)
- Desarrollo Económico
- Sistema de Información Empresarial Mexicano (SIEM)
- Secretaria de Hacienda y Credito Publico (SHCP)
- Servicio de Administración Tributaria (SAT)
- Organismo Nacional de Certificación y Verificación (Calmecac)
- Cámara Nacional de la Industria de Transformación (Canacintra)
Posodobljeno maj 2022.
_