Mehika
Prodaja v Mehiko
Kako prodajati v Mehiko?
Gospodarska politika vlade
Gospodarska politika pod vodstvom nove predsednice Sheinbaum se bo osredotočila na boj proti revščini, dohodkovni neenakosti in regionalnim razlikam v gospodarskem razvoju, z izdatnim povišanjem plač, ter s spodbujanjem naložb in razvoja v revnejših regijah.Vlada odhajajočega Lópeza Obradorja je dodatno naložbeno porabo v letu 2024 usmerila v dokončanje vodilnih infrastrukturnih projektov, zlasti na manj razvitem jugu. Eden od teh je Corredor Interoceánico del Istmo de Tehuantepec (koridor, ki povezuje pacifiško in zalivsko obalo), ki kljub operativnim izzivom napreduje.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev. Pri nakupni odločitvi igrajo pomembno vlogo kakovost izdelka, praktičnost (prihranek časa) in cena.
Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
Segment hipermarketov je v Mehiki v letu 2023 beležil 8 % rast prodaje, ki je dosegla 529 mlrd MXN ali približno 27,57 mlrd EUR.
Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 30 %.
Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 998 mlrd MXN ali približno 52,02 mlrd EUR.
Supermarketi so v Mehiki v letu 2023 povečali prodajo za 5 % na 284 mlrd MXN ali približno 14,8 mlrd EUR.
Central Detallista SA de CV je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2023 11 % tržni delež.
Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 363 mlrd MXN, kar je približno 18,92 mlrd EUR.
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Mehiki v letu 2023 zrasla za 5 % in dosegla vrednost 543 mlrd MXN ali približno 28,3 mlrd EUR.
Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v segmentu diskontnih trgovcev. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 54 %.
Analitiki napovedujejo, da bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih v Mehiki rasel po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 1.030 mlrd MXN ali približno 53,69 mlrd EUR.
Spletna maloprodaja je v Mehiki v letu 2023 dosegla dvomestno rast v večini kategorij. Stopnja rasti e-trgovine je bila v letu 2023 v Mehiki med najvišjimi na svetu.
Večje mednarodne spletne platforme, kot sta Amazon in MercadoLibre, so pritegnile potrošnike s svojo široko ponudbo izdelkov. Veliko potrošnikov dejansko uporablja te platforme za brskanje in primerjavo cen izdelkov, ki so na voljo v trgovini, preden se odločijo za nakup.
Čeprav nakupovanje preko spleta najbolj uporabljajo predvsem potrošniki s srednjo in visoko kupno močjo, se je temu prodajnemu kanalu v letu 2023 pridružilo tudi veliko potrošnikov z nižjo kupno močjo. Letni 9- dnevni prodajni dogodek Hot Sale, kjer blagovne znamke ponujajo posebne popuste in promocije, ter drugi podobni dogodki, kot je El Buen Fin, so se prav tako izkazali za uspešne pri nagovarjanju lokalnih potrošnikov k spletnemu nakupovanju.
Kot odgovor na naraščajoča pričakovanja potrošnikov, zlasti glede časa dostave, je MercadoLibre leta 2023 za omejeno obdobje sprožil kampanjo Ahorita. Ta strateška promocija je strankam MercadoLibre omogočila, da so izkoristile hitre storitve dostave, vključno s pošiljanjem v istem dnevu v roku največ 24 ur. Ta ponudba je veljala predvsem za izdelke, za katere ima MercadoLibre zadostne zaloge. Med ključnimi promocijskimi obdobji na trgu, kot sta Hot Sale in Buen Fin, vodilni spletni ponudniki ne ponujajo le velikih popustov, ampak tudi poudarjajo pomen poenostavljenih storitev pošiljanja, kot ključnega dejavnika pri privabljanju in zadovoljevanju potrošnikov. V skladu s tem trendom je Amazon predstavil svoj največji dostavni center zadnjega kilometra v Latinski Ameriki, ki se nahaja v Mexico Cityju.
Analitiki Euromonitor International napovedujejo, da se bo spletna maloprodaja v Mehiki v prihodnjih 5 letih povečevala po 13 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 1.185 mlrd MXN ali približno 61,77 mlrd EUR.
Vse večja penetracija interneta v gospodinjstvih, ter potrošniki, ki postopoma pridobivajo zaupanje v spletno plačevanje, bodo imeli ključno vlogo pri nadaljnjem širjenju spletne prodaje v Mehiki. Ker e-trgovina še vedno predstavlja razmeroma nizek delež celotne maloprodaje v državi (12 %), ima spletni kanal še velik potencial za rast.
Spletni ponudniki bodo še naprej vlagali v različne trženjske strategije, da bi pritegnili digitalne potrošnike, kot je nakupovanje v živo. Čeprav je bila ta strategija zasnovana predvsem za kozmetične izdelke, naj bi se v kratkem v Mehiki pretočno predvajanje v živo uvedelo tudi za druge vrste izdelkov, kot so oblačila in obutev, ter izdelki za dom. Osebna interakcija se je že izkazala kot ključni dejavnik pri ohranjanju strank, pretakanje v živo pa lahko to izkušnjo dvigne na novo raven.
Dostava zadnjega kilometra je postala ključna na mehiškem trgu. Zaradi zapletene geografije je bilo vzpostavljenih več distribucijskih centrov, vzpostavljena pa so bila tudi strateška partnerstva s tretjimi podjetji, kot so Rappi, Didi in Uber. V prihodnjih letih bo izziv razširiti te storitve na več območij, predvsem tam, kjer so dostave trenutno bolj zapletene.
Ker je prodaja prek spleta še vedno skoncentrirana v Mexico Cityju, bodo morali ponudniki kratkoročno še naprej vlagati v storitve zadnjega kilometra in hitre dostave v notranjosti države. V skladu s tem je Wal-Mart napovedal načrte za izgradnjo dveh skladišč za dostavo zadnjega kilometra za e-trgovino v letih 2024 in 2025.
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
Številni mehiški uvozniki zamujajo s plačilnimi roki. V povprečju znašajo zamude od 30 do 45 dni.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Mehika ima sodoben avtocestni sistem, sestavljen predvsem iz cestninskih cest, ki povezujejo glavna industrijska območja v trikotniku Mexico City-Guadalajara-Monterrey.
Pomorska mednarodna trgovina poteka skozi pristanišča Manzanillo, Lazaro Cardenas, Veracruz, Altamira in Ensenada. Vsa ta pristanišča imajo visokokakovostno infrastrukturo in opremo za lažji inter-modalni prevoz blaga od vrat do vrat.
Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin tovora do glavnih pristanišč in meja.
Letalski prevoz blaga zaradi pomanjkanja infrastrukture in visokih cen goriva ni tako priljubljen.
Več:
Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
Tržne poti, distribucija
Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo.Segment hipermarketov je v Mehiki v letu 2023 beležil 8 % rast prodaje, ki je dosegla 529 mlrd MXN ali približno 27,57 mlrd EUR.
Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 30 %.
Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 998 mlrd MXN ali približno 52,02 mlrd EUR.
Supermarketi so v Mehiki v letu 2023 povečali prodajo za 5 % na 284 mlrd MXN ali približno 14,8 mlrd EUR.
Central Detallista SA de CV je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2023 11 % tržni delež.
Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 5 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 363 mlrd MXN, kar je približno 18,92 mlrd EUR.
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Mehiki v letu 2023 zrasla za 5 % in dosegla vrednost 543 mlrd MXN ali približno 28,3 mlrd EUR.
Wal-Mart de México SAB de CV je vodilni konkurent v segmentu diskontnih trgovcev. Njegov tržni delež je v letu 2023 znašal 54 %.
Analitiki napovedujejo, da bo segment diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih v Mehiki rasel po 14 % povprečni letni stopnji (oziroma 10 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegel vrednost 1.030 mlrd MXN ali približno 53,69 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Wal-Mart de México SAB de CV | 51.272,98 |
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV | 15.214,21 |
El Puerto de Liverpool SAB de CV | 11.335,38 |
Organización Soriana SAB de CV | 10.186,09 |
Cadena Comercial Oxxo S.A. De C.V. | 9.313,60 |
Femsa Comercio S.A. De C.V. | 8.849,44 |
Tiendas Soriana S.A. De C.V. | 8.426,78 |
Spletna prodaja v Mehiki
Spletna maloprodaja se je v Mehiki v letu 2023 povečala za 13 % in dosegla vrednost 645 mlrd MXN, kar je približno 33,6 mlrd EUR.Spletna maloprodaja je v Mehiki v letu 2023 dosegla dvomestno rast v večini kategorij. Stopnja rasti e-trgovine je bila v letu 2023 v Mehiki med najvišjimi na svetu.
Večje mednarodne spletne platforme, kot sta Amazon in MercadoLibre, so pritegnile potrošnike s svojo široko ponudbo izdelkov. Veliko potrošnikov dejansko uporablja te platforme za brskanje in primerjavo cen izdelkov, ki so na voljo v trgovini, preden se odločijo za nakup.
Čeprav nakupovanje preko spleta najbolj uporabljajo predvsem potrošniki s srednjo in visoko kupno močjo, se je temu prodajnemu kanalu v letu 2023 pridružilo tudi veliko potrošnikov z nižjo kupno močjo. Letni 9- dnevni prodajni dogodek Hot Sale, kjer blagovne znamke ponujajo posebne popuste in promocije, ter drugi podobni dogodki, kot je El Buen Fin, so se prav tako izkazali za uspešne pri nagovarjanju lokalnih potrošnikov k spletnemu nakupovanju.
Kot odgovor na naraščajoča pričakovanja potrošnikov, zlasti glede časa dostave, je MercadoLibre leta 2023 za omejeno obdobje sprožil kampanjo Ahorita. Ta strateška promocija je strankam MercadoLibre omogočila, da so izkoristile hitre storitve dostave, vključno s pošiljanjem v istem dnevu v roku največ 24 ur. Ta ponudba je veljala predvsem za izdelke, za katere ima MercadoLibre zadostne zaloge. Med ključnimi promocijskimi obdobji na trgu, kot sta Hot Sale in Buen Fin, vodilni spletni ponudniki ne ponujajo le velikih popustov, ampak tudi poudarjajo pomen poenostavljenih storitev pošiljanja, kot ključnega dejavnika pri privabljanju in zadovoljevanju potrošnikov. V skladu s tem trendom je Amazon predstavil svoj največji dostavni center zadnjega kilometra v Latinski Ameriki, ki se nahaja v Mexico Cityju.
Analitiki Euromonitor International napovedujejo, da se bo spletna maloprodaja v Mehiki v prihodnjih 5 letih povečevala po 13 % povprečni letni stopnji (oziroma 9 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 1.185 mlrd MXN ali približno 61,77 mlrd EUR.
Vse večja penetracija interneta v gospodinjstvih, ter potrošniki, ki postopoma pridobivajo zaupanje v spletno plačevanje, bodo imeli ključno vlogo pri nadaljnjem širjenju spletne prodaje v Mehiki. Ker e-trgovina še vedno predstavlja razmeroma nizek delež celotne maloprodaje v državi (12 %), ima spletni kanal še velik potencial za rast.
Spletni ponudniki bodo še naprej vlagali v različne trženjske strategije, da bi pritegnili digitalne potrošnike, kot je nakupovanje v živo. Čeprav je bila ta strategija zasnovana predvsem za kozmetične izdelke, naj bi se v kratkem v Mehiki pretočno predvajanje v živo uvedelo tudi za druge vrste izdelkov, kot so oblačila in obutev, ter izdelki za dom. Osebna interakcija se je že izkazala kot ključni dejavnik pri ohranjanju strank, pretakanje v živo pa lahko to izkušnjo dvigne na novo raven.
Dostava zadnjega kilometra je postala ključna na mehiškem trgu. Zaradi zapletene geografije je bilo vzpostavljenih več distribucijskih centrov, vzpostavljena pa so bila tudi strateška partnerstva s tretjimi podjetji, kot so Rappi, Didi in Uber. V prihodnjih letih bo izziv razširiti te storitve na več območij, predvsem tam, kjer so dostave trenutno bolj zapletene.
Ker je prodaja prek spleta še vedno skoncentrirana v Mexico Cityju, bodo morali ponudniki kratkoročno še naprej vlagati v storitve zadnjega kilometra in hitre dostave v notranjosti države. V skladu s tem je Wal-Mart napovedal načrte za izgradnjo dveh skladišč za dostavo zadnjega kilometra za e-trgovino v letih 2024 in 2025.
Največje spletne trgovine v Mehiki glede na prodajo v letu 2023
- Amazon.com.mx (3.544 mio USD ali 3,3 mlrd EUR)
- Coppel.com (1.451 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)
- Walmart.com.mx (1.197 mio USD ali 1,1 mlrd EUR)
- Liverpool.com.mx (1.183 mio USD ali 1,09 mlrd EUR)
- Bodegaaurrera.com-mx (595 mio USD ali 550,3 mio EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi. Pogodbena določila so odvisna od stopnje zaupanja.Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
Številni mehiški uvozniki zamujajo s plačilnimi roki. V povprečju znašajo zamude od 30 do 45 dni.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
Transportno-logistične storitve so v Mehiki dokaj drage. Logistično mrežo sestavlja 117 morskih pristanišč, 393.471 km cest, 27.000 km železniških prog, 76 letališč, 46 carinskih točk in 66 inter-modalnih terminalov.Mehika ima sodoben avtocestni sistem, sestavljen predvsem iz cestninskih cest, ki povezujejo glavna industrijska območja v trikotniku Mexico City-Guadalajara-Monterrey.
Pomorska mednarodna trgovina poteka skozi pristanišča Manzanillo, Lazaro Cardenas, Veracruz, Altamira in Ensenada. Vsa ta pristanišča imajo visokokakovostno infrastrukturo in opremo za lažji inter-modalni prevoz blaga od vrat do vrat.
Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin tovora do glavnih pristanišč in meja.
Letalski prevoz blaga zaradi pomanjkanja infrastrukture in visokih cen goriva ni tako priljubljen.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- mx.all.biz/en - poslovni imenik mehiških podjetij
- cosmos.com.mx - mehiški poslovni imenik
- directorio.com.mx - poslovni imenik mehiških podjetij
- yellow.com.mx - mehiške rumene strani
- mexonline - mehiški poslovi imenik
- seccionamarilla.com.mx - mehiške rumene strani
Druge koristne povezave:
- InvestInMX
- La Asociación Nacional de Importadores y Exportadores de la República Mexicana (ANIERM)
- Consejo Empresarial Mexicano de Comercio Exterior, Inversión y Tecnología, A.C. (COMCE)
- Desarrollo Económico
- Sistema de Información Empresarial Mexicano (SIEM)
- Secretaria de Hacienda y Credito Publico (SHCP)
- Organismo Nacional de Certificación y Verificación (Calmecac)
- Cámara Nacional de la Industria de Transformación (Canacintra)
Vrednosti MXN in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- eCommerce DB
- LLoyds Bank
Posodobljeno avgust 2024.
Poglejte si tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi