Mehika

Prodaja v Mehiko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev.

N?a mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
 

Tržne poti, distribucija

Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo. Prodaja živilskih izdelkov v Mehiki predstavlja več kot dve tretjini celotne maloprodaje. Največji prodajni kanal predstavljajo supermarketi, v zadnjem času pa se krepita tudi prodaja po pošti ter TV prodaja. Glavni konkurent na mehiškem maloprodajnem trgu je podjetje Wal Mart.

Spletna maloprodaja je najbolj dinamičen maloprodajni kanal v Mehiki. V zadnjih petih letih je povprečna letna stopnja rasti znašala 29,9 %, v letu 2017 pa je spletna prodaja ustvarila 6,2 mlrd EUR prihodkov. Razcvet e-poslovanja v Mehiki je posledica vse večje uporabe pametnih telefonov in mobilnega interneta. Mehičani preko spleta največ kupujejo električne in elektronske potrošne izdelke. Ta segment je v letu 2017 v Mehiki ustvaril 2,7 mlrd EUR prihodkov, kar predstavlja 43,1 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Segment oblačil je v letu 2017 ustvaril 1,7 mlrd EUR prihodkov ali 27,4 % celotne vrednosti. 

Analitiki ocenjujejo, da bo spletna maloprodaja v Mehiki v prihodnjih petih letih rasla po visoki, 20,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvarila vrednost 14,4 mlrd EUR.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Wal-Mart de México SAB de CV 30.008,24
Organización Soriana SAB de CV 8.042,31
Femsa Comercio S.A. De C.V 7.152,65
Tiendas Soriana S.A. De C.V. 7.101,53
El Puerto de Liverpool SAB de CV 6.395,04
Coppel S.A. De C.V. 5.356,92
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV 4.951,03
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
 
Povprečni plačilni rok je 30 dni (v letu 2017), povprečen rok dejanskega izplačila pa 61 dni.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Mehiko na 40. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev. Mehiški transportni sektor je v zadnjih petih letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 ustvaril vrednost 51 mlrd EUR.

Sporazum NAFTA je utrdil trgovinske odnose med Severno Ameriko in Mehiko, glavna izvozna trga za Mehiko sta ZDA in Kanada. Zato ni presenetljivo, da se večina transporta odvija po cestah. Segment cestnega tovora je v letu 2017 v Mehiki ustvaril 46,5 mlrd EUR, kar predstavlja 91,2 % celotne vrednosti sektorja.

Pomorski transport prispeva manj kot 4 % k prihodkom celotnega sektorja. Pomorska mednarodna trgovina poteka prek pristanišč Lazaro Cardenas, Manzanillo, Veracruz, Dos Bocas in Cayo Arcas.
Železniški transport ustvari okoli 4 % prihodkov celotnega sektorja. Železnica se večinoma uporablja za prevoz velikih količin blaga do glavnih pristanišč in meja.
Zračni transport ovirajo pomanjkanje ustrezne infrastrukture in visoke cene goriva.

Mehiška vlada je v okviru nacionalnega infrastrukturnega načrta vložila okoli 520 mlrd EUR, da bi posodobila pristanišča, zgradila kontejnerske terminale ter številne nove avtoceste. Ti projekti bodo v prihodnje prispevali k bolj tekočemu pretoku tovora, kar bo pospešilo tudi rast transportnega sektorja. Rast sektorja pa bo seveda odvisna tudi od prihodnjih medsebojnih odnosov z ZDA. Analitiki ocenjujejo, da bo mehiški transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 3,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvaril vrednost 54 mlrd EUR.
 
Tržna segmentacija po segmentih za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 91,2 %
Železniški transport 4,0 %
Pomorski transport 3,8 %
Letalski transport 1,0 %
 

Več:    

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno februar 2019.