Mehika

Prodaja v Mehiko

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

V tipičnem mehiškem gospodinjstvu so ženske večinoma tiste, ki opravljajo vsakodnevne nakupe. Na nakupne navade močno vplivajo mnenja družine in prijateljev. Pri nakupni odločitvi igrajo pomembno vlogo kakovost izdelka, praktičnost (prihranek časa) in cena.

Na mehiške potrošnike je težko vplivati, saj so dobro obveščeni glede izdelkov, hkrati pa zelo zahtevni glede razmerja med ceno in koristmi. Mehičani imajo radi osebno obravnavo, prilagojene storitve in promocijske cene. So zelo zvesti svojim priljubljenim blagovnim znamkam.
 
 

Tržne poti, distribucija

Mehiški maloprodajni trg postaja vse bolj konkurenčen, zaradi velikega števila ponudnikov, novih prodajnih strategij, zahtevnih potrošnikov in novih storitev z dodano vrednostjo, ki ponujajo interaktivno in edinstveno nakupovalno izkušnjo. Prodaja živilskih izdelkov v Mehiki predstavlja več kot dve tretjini celotne maloprodaje. Največji prodajni kanal predstavljajo diskontne trgovske verige, sledijo pa hipermarketi in supermarketi. 
 
Prodaja v supermarketih se je v Mehiki v letu 2019 povečala za 5 % in dosegla vrednost 7,8 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost prodaje v supermarketih v prihodnjih petih letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 11,3 mlrd EUR. Največji konkurent v segmentu supermarketov je Wal-Mart de México, ki je imel v letu 2019 10 % tržni delež.

Vrednost prodaje v diskontnih verigah se je v letu 2019 povečala za 7 % na 15,6 mlrd EUR. Po napovedih bo vrednost prodaje v tem segmentu v prihodnjih petih letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla 23,7 mlrd EUR. Tudi v tem segmentu je največji konkurent Wal-Mart de México, ki je imel v letu 2019 53 % tržni delež.
 

Spletna prodaja

Vrednost spletne prodaje se je v Mehiki v letu 2019 povečala za 36 % in dosegla 7,5 mlrd EUR. Po napovedih bo spletna prodaja v Mehiki v prihodnjih petih letih rasla po 29 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 26,8 mlrd EUR. Največji spletni ponudnik na trgu je Amazon, ki je imel v letu 2019 13 % tržni delež. Drugi večji spletni ponudniki na trgu so še MercadoLibre, Walmart, Liverpool, Privalia in Linio.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Wal-Mart de México SAB de CV 29.092,82
Femsa Comercio S.A. De C.V 8.078,24
Organización Soriana SAB de CV 7.004,80
El Puerto de Liverpool SAB de CV 6.487,10
Tiendas Soriana S.A. De C.V. 6.399,91
Nueva Wal-Mart De México S. De R.L. De C.V. 6.049,23
Grupo Comercial Chedraui SAB de CV 5.821,86
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil.
 
Povprečni plačilni rok v Mehiki je bil v letu 2019 27 dni, povprečna zamuda plačil pa 14 dni.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika


Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Mehiko na 51. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Mehiški transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 8 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel vrednost 65,1 mlrd EUR.

Mehika je deveto največje izvozno gospodarstvo na svetu, kar ustvarja veliko povpraševanje po prevoznih storitvah. V Mehiki v preteklih petih letih ni bilo zaznati zmanjšanja rasti transportnega sektorja, kot je bil to trend v drugih državah. Trgovina s članicami NAFTA je v tem obdobju ostala močna. Več kot 78 % mehiškega izvoza je namenjenega ZDA in Kanadi, kar pomeni, da je povpraševanje po mehiškem blagu ostalo relativno visoko v primerjavi z drugimi državami po vsem svetu.

Največ transporta se v Kanadi odvija po cesti. Segment cestnega transporta je v Mehiki v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 60,1 mlrd EUR, kar predstavlja 92,3 % celotne vrednosti sektorja. Segment železniškega transporta je v tem obdobju ustvaril prihodke v višini 2,3 mlrd EUR ali 3,6 % celotne vrednosti sektorja.

Analitiki napovedujejo, da bo mehiški transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel vrednost 73,4 mlrd EUR. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.


 
Tržna segmentacija po segmentih za leto 2019 
 
Segment Odstotek
Cestni transport 92,3 %
Železniški transport 3,6 %
Pomorski transport 3,0 %
Letalski transport 1,1 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:



Posodobljeno oktober 2020.

_