Globalni trg e-trgovine bo v naslednjih 5 letih beležil dvomestno rast

četrtek, 09. januar 2025


Po ocenah svetovalnega podjetja Juniper Research je vrednost globalne e-trgovine v letu 2024 dosegla 7.000 mlrd USD ali približno 6.467 mlrd EUR.

Zaradi povečanega sprejemanja e-trgovine na trgih v razvoju se bo vrednost transakcij e-trgovine na svetovni ravni v naslednjih 5 letih povečala za 63 % in bo leta 2029 narasla na 11.400 mlrd USD (10.532 mlrd EUR).
 

Najhitreje rastoči spletni prodajni trgi 

Mehika

Mehika je eden najhitreje rastočih trgov e-trgovine na svetu.

V letu 2024 se je po podatkih Mehiškega združenja spletne prodaje AMVO vrednost spletne prodaje medletno povečala za 24,6 % in dosegla 58,89 mlrd USD (55,95 mlrd EUR), kar uvršča Mehiko na 1. mesto na svetu glede na rast spletne prodaje.

Filipini in Malezija sta se uvrstila na 2. in 3. mesto.

Mehika se je lani prav tako uvrstila med 10 držav, kjer e-trgovina predstavlja največji delež celotne trgovine na drobno. To odraža dejstvo, da vse več Mehičanov raje nakupuje po digitalnih kanalih.

Mehika ima 85 % stopnjo prodora interneta, ki naj bi do leta 2029 dosegla 94,35 %, zaradi česar je tudi v prihodnjih letih napovedana visoka rast spletne prodaje na tem trgu.


 

Vietnam

E-trgovina v Vietnamu je v letu 2024 dosegla močno rast, vrednost spletne prodaje pa je presegla 25 mlrd USD (23,09 mlrd EUR).

Sektor e-trgovine se je v primerjavi z letom 2023 povečal za 20 % in predstavlja 9 % vseh vietnamskih maloprodajnih in storitvenih prihodkov.

Vietnam se je v letu 2024 uvrstil med 10 najhitreje rastočih trgov e-trgovine na svetu, s čimer je okrepil svoj položaj vodilne države v digitalni preobrazbi jugovzhodne Azije.

Regionalno je vietnamski sektor e-trgovine na 3. mestu, za Indonezijo, ki je lani v segmentu spletne prodaje ustvarila 65 mlrd USD (60,06 mlrd EUR) prihodkov, in Tajsko, ki je v tem segmentu lani ustvarila 26 mlrd USD (24,02 mlrd EUR).
 

Srednjeazijska regija

Srednjeazijski regiji, ki zajema 5 držav (Kazahstan, Kirgizistan, Tadžikistan, Turkmenistan, Uzbekistan) s skupno 75 mio prebivalcev, analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo velik razcvet e-trgovine, saj se mednarodni konkurenti hitro širijo na te trge zaradi velikega potenciala.

E-trgovina v tej regiji doživlja posebno hitro rast zaradi nizke penetracije sodobnih trgovskih verig, saj so tržnice (bazarji) in samostojne trgovine še vedno primarni trgovski format.
 

Evropa

E-trgovina v Evropi se je po ocenah European E-commerce Report v letu 2024 medletno povečala za 8 % in dosegla 958 mlrd EUR.
Analitiki to rast pripisujejo ponovnemu povečanju zaupanja potrošnikov in porabe.

Evropska podjetja za e-trgovino se soočajo z izzivi močne konkurence ameriških in kitajskih platform, kot sta Amazon in Temu, ki ponujajo nižje cene in stroške dostave. Zato se evropska podjetja za e-trgovino osredotočajo na višjo kakovost izdelkov, lokalizirane storitve za stranke in politiko trajnostnega razvoja.

Kljub izzivom analitiki pričakujejo, da bo evropski trg e-trgovine še naprej rasel, faktorji rasti pa so povečano sprejemanje digitalnih plačil ter inovacije na področju umetne inteligence, virtualne resničnosti in razširjene resničnosti.

EU si prizadeva zagotoviti enake konkurenčne pogoje za vse konkurente v e-trgovini, ki delujejo v EU, ne glede na njihovo lokacijo.

Viri:
  • Factiva
  • CE NoticiasFinancieras
  • Vietnam News Brief Service
  • bne IntelliNews
  • EurActiv.com
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme

Poslovno okolje Mehike



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: