Mehika

Gospodarske panoge Mehike

Priložnosti na trgu

Sektorji, ki ponujajo priložnosti za tuje konkurente na mehiškem trgu so:

Avtomobilske komponente: Z dobro uveljavljenim in integriranim avtomobilskim sektorjem predstavlja Mehika velik potencial za proizvajalce avtomobilskih delov. Uveljavljeni proizvajalci avtomobilov na mehiškem trgu so Audi, Baic Group, FCA Group, Ford, General Motors, Honda, Kia, Mazda, Nissan, Toyota in Volkswagen. Proizvodnja Mercedes Benza je v partnerstvu s podjetjem Nissan- Daimler, Hyundai proizvaja preko svojega partnerja Kia, BMW pa gradi tovarno v San Luis Potosi. Ta podjetja skupaj proizvajajo več kot 40 blagovnih znamk in 500 modelov.

Kozmetični izdelki: Mehika se uvršča med 10 največjih svetovnih trgov za kozmetiko in izdelke za osebno nego. Zaradi široke ponudbe različnih domačih in uvoženih blagovnih znamk poraba kozmetike v Mehiki v zadnjih 15 letih nenehno raste. Največje povpraševanje na trgu je po derma-kozmetičnih izdelkih, ki jih tradicionalno prodajajo prek dermatoloških lekarn, po izdelkih za zaščito proti soncu, po moški kozmetiki ter po ekoloških in okolju prijaznih kozmetičnih izdelkih.

IKT sektor: Glavne priložnosti za IT rešitve (izdelke in storitve) so v tistih sektorjih, ki intenzivno uporabljajo IT, vključno s proizvodnjo, prevozom, varnostjo, energijo, maloprodajo in finančnimi storitvami. Večina vladnih agencij in podjetij išče ponudnike IT storitev, ki lahko v najemno pogodbo vključijo rešitve na ključ. Rešitve, ki temeljijo na oblaku, so vse bolj iskane med malimi in srednje velikimi podjetji, ki v teh rešitvah najdejo možnosti za povečanje svoje konkurenčnosti in uskladitev svojih IT zmogljivosti s potrebami večjih partnerjev in kupcev.

Ostali perspektivni sektorji na mehiškem trgu so še plastika in plastični izdelki, farmacevtski izdelki ter medicinska in telekomunikacijska oprema.
 

Gospodarstvo

Mehika spada med 15 največjih svetovnih gospodarstev in je drugo največje gospodarstvo v Latinski Ameriki. Država je zelo odvisna od ZDA, kamor Mehika izvozi 80 % svojega izvoza.
Mehiško gospodarstvo je raznoliko in vključuje visokotehnološke industrije, proizvodnjo nafte, izkoriščanje mineralov in različne proizvodne dejavnosti.
 

Struktura BDP

Kmetijski sektor predstavlja 4 % BDP in zaposluje 12,9 % aktivnega prebivalstva. Mehika sodi med največje svetovne proizvajalke kave, sladkorja, koruze, pomaranč, avokada in limet. Pomembna segmenta sta tudi živinoreja in ribištvo.

Storitveni sektor predstavlja 64 % BDP in zaposluje 61,2 % delovne sile. Najbolj perspektivni so visokotehnološki, informacijski in razvojni segmenti, katerih rast spodbuja visoko izobražena delovna sila in nizki operativni stroški. Visoko rast dosegata tudi segmenta zdravstvenih storitev in turizem.

Vir: EIU; Factiva, junij 2020.

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor predstavlja 32 % BDP in zaposluje 25,9 % delovne sile. Mehika je med vodilnimi svetovnimi proizvajalci številnih mineralov, vključno s srebrom, fluoritom, cinkom in živim srebrom. Poleg tega ima velike rezerve nafte in plina. Mehika je peta največja svetovna proizvajalka nafte, mehiška naftna družba PEMEX pa je drugo največje podjetje v Latinski Ameriki.

Vesoljski segment je močno v porastu, zahvaljujoč razvoju grozda v mestu Queretaro in prisotnosti skoraj 190 podjetij, ki skupaj zaposlujejo 30.000 ljudi. Mehika je tudi ena od desetih največjih proizvajalk avtomobilov na svetu. Zaradi velikih naložb v nepremičnine pa je zelo dinamičen tudi gradbeni segment. Mehika je tudi peta največja svetovna proizvajalka piva.

V letu 2019 je industrijska proizvodnja v Mehiki upadla za -1,7 %. Za leto 2020 je napovedan -9,5 % upad, za leto 2021 pa -1,4 % upad industrijske proizvodnje. Ta naj bi potem v letu 2022 dosegla ponovno rast v višini 1,9 %.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na mehiškem trgu:
 

 

Avtomobilska industrija - proizvodnja avtomobilov

Analiza vključuje proizvodnjo osebnih avtomobilov. Vrednost proizvodnje je izračunana glede na prodajno ceno proizvajalca ter ne vključuje davkov in dajatev. Obseg proizvodnje predstavlja količino popolnoma dokončanih avtomobilov v državi.

Mehiška proizvodnja avtomobilov je v obdobju 2015-2019 upadala po -0,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegla vrednost 17,1 mlrd EUR. Za primerjavo, proizvodnja avtomobilov v ZDA je v zadnjih petih letih upadala po -10,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegla vrednost 35,4 mlrd EUR, medtem ko je proizvodnja avtomobilov v Kanadi v tem obdobju upadala po -5,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegla vrednost 7,7 mlrd EUR.

Obseg mehiške proizvodnje avtomobilov se je v obdobju 2015-2019 zmanjševal po -6,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 dosegel 1.511.200 enot. Po napovedih naj bi se obseg proizvodnje avtomobilov v obdobju 2020-2024 povečeval po 0,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegel 1.567.100 enot.

Naraščajoči trend skupne rabe avtomobilov (car-sharing), zlasti med mlajšimi segmenti družbe, je do neke mere zmanjšal povpraševanje po avtomobilih. V Mehiki raste priljubljenost podjetij Carrot in Carpool, ki ponujata tovrstne storitve.

Analitiki napovedujejo, da bo mehiška proizvodnja avtomobilov v obdobju 2020-2024 rasla po 2,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 18,2 mlrd EUR. Proizvodnja avtomobilov v ZDA naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 0,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 34 mlrd EUR, medtem ko naj bi proizvodnja avtomobilov v Kanadi v napovedanem obdobju rasla po 0,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2024 dosegla vrednost 7,2 mlrd EUR. Globalna pandemija COVID-19 ima velik vpliv na avtomobilsko industrijo v svetu. Pri izvozu kitajskih delov je prišlo do velikih zastojev in številni proizvajalci so morali zapreti proizvodne obrate. Tudi vsi vodilni proizvajalci avtomobilov v Mehiki so morali marca 2020 začasno zaustavili proizvodnjo. To bo v letu 2020 povzročilo še nadaljnji upad v avtomobilski proizvodnji v državi.

Največji konkurenti na trgu so:

  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • Volkswagen AG
  • Ford Motor Company Limited 
  • Hyundai Motor Company
 
V letu 2019 se je proizvodnja avtomobilov v Mehiki zmanjšala za -4,1 % in dosegla obseg 1.511.200 avtomobilov. Povprečna letna stopnja rasti je v letih 2015–2019 znašala -6,4 %.
 
Vrednost proizvodnje avtomobilov se je v Mehiki v letu 2019 povečala za 16,9 % in dosegla 17,1 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2015–2019 znašala -0,6 %.
 

Vrednost proizvodnje po letih (v mio EUR)   

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2015 17.747  
2016 16.666 -6,2 %
2017 14.955 -8,6 %
2018 13.898 -2,8 %
2019 17.142 16,9 %


Po napovedih naj bi v letu 2024 v Mehiki proizvedli 1.567.100 avtomobilov, kar je 3,7 % več kot leta 2019. Napovedana povprečna letna stopnja rasti v letih 2020–2024 znaša 0,7 %.
 
Analitiki napovedujejo, da bo proizvodnja avtomobilov v Mehiki v letu 2024 dosegla vrednost 18,2 mlrd EUR, kar je 14,6 % več kot leta 2019. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2020–2024 je 2,8 %.
 
 

Napoved vrednosti proizvodnje po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2020 17.387 0,4 %
2021 17.387 0
2022 17.719 4,8 %
2023 17.731 4,6 %
2024 18.181 4,3 %
 

Nissan je vodilni konkurent na mehiškem trgu proizvodnje avtomobilov in ima 30,6 % delež glede na vrednost proizvodnje. Sledi mu Hyundai Kia Automotive Group z 21,1 % deležem. 
 

Tržni deleži po proizvajalcih za leto 2019 glede na vrednost proizvodnje (v odstotkih) 

Nissan 30,6 %
Hyundai Kia Automotive Group 21,1 %
Ford Group 18,4 %
VW Group 16,3 %
Ostali 13,6 %
 

Mehika predstavlja 18 % vrednosti ameriške proizvodnje avtomobilov.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2019 (v odstotkih) 

ZDA 37,3 %
Brazilija 34,3 %
Mehika 18,0 %
Kanada 8,1 %
Ostale ameriške države 2,3 %
 

Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilov v Mehiki (2019) 

Podjetje Prihodki v mio EUR
General Motors De México S. De R.L. De C.V. 17.313,64
Nissan Mexicana S.A. De C.V. 8.122,66
Honda De México S.A. De C.V. 7.171,57
Ford Motor Company S.A. De C.V. 6.854,72
Kenworth Mexicana S.A. De C.V. 1.593,02
Toyota Motor Manufacturing De Baja California S. De R.L. De C.V. 653,72
Audi México S.A. De C.V. 313,41
 
 

Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilskih delov v Mehiki (2019) 

Podjetje Prihodki v mio EUR
Novares México North S. De R.L. De C.V. 16.455,38
Ugimag S.A. De C.V. 7.021,83
Jatco México S.A. De C.V. 1.461,46
Nemak México S.A. 1.257,20
Fabricación De Autopartes Y Servicios De Occidente S.A. De C.V. 1.164,84
Grupo Siemens S.A. De C.V. 931,94
Hyundai Mobis México S. De R.L. De C.V. 841,38
 

 

Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, september 2020.

 

Stroji in oprema - kmetijski stroji

Mehiški trg kmetijskih strojev je bil v letu 2019 vreden približno 3 mlrd EUR. Analitiki napovedujejo, da bo v prihodnjih petih letih, v obdobju 2020-2024, rasel po 5,3 % povprečni letni stopnji.

Mehika ima obsežno obdelano kmetijsko površino in naraščajoči kmetijski sektor, kar spodbuja vse večjo uporabo sodobne kmetijske opreme. Sadilni stroji na primer omogočajo kmetom, da sejejo z manj delovne sile in pri tem zagotavljajo večjo natančnost. Traktorje in kombajne pogosto uporabljajo v celotni regiji in povpraševanje po njih hitro raste. Sorazmerno krajši rok uporabnosti strojev na tem trgu in povečevanje števila lastnikov strojev, pospešujeta hitro rast trga. Okrevanje kmetijskega sektorja v zadnjih letih, skupaj s povečanjem izvoza kmetijskih proizvodov v Srednjo in Južno Ameriko, povečuje rast trga. Po drugi strani pa strukturna neučinkovitost, prevlada malih kmetov in počasnejše sprejemanje novih tehnologij omejujejo možnosti za rast trga kmetijskih strojev v Mehiki.

Stroji za spravilo pridelkov in žit so osnovni kmetijski stroji, ki pobirajo krmne rastline, gojene na poljih. Kombajn pa je kombinacija stroja za pobiranje in sajenje. Podjetje AGCO je eden največjih proizvajalcev kombajnov v Mehiki, sledi pa mu podjetje John Deere.

Največji segment na mehiškem trgu kmetijskih strojev je segment traktorjev. Ta segment naj bi po napovedih analitikov v naslednjih petih letih rasel po 5,2 % povprečni letni stopnji.

Mehika je drugi največji izvozni trg kmetijskih strojev na svetu, takoj za ZDA. Skoraj 80 % izvoza predstavljajo kmetijski traktorji.
Na hitro rastočem mehiškem trgu kmetijskih strojev poskušajo podjetja konkurirati pri kakovosti in promociji izdelkov, hkrati pa so osredotočena tudi na druge strateške poteze, da bi si pridobila čim večji tržni delež.


Največji konkurenti na trgu so:

  • Deere and Company
  • AGCO Corp.
  • CNH Industrial NV
  • Kubota Mexico S.A. de C.V.


Pri uvozu kmetijskih strojev v Mehiko si konkurirajo predvsem ameriški in evropski proizvajalci. Mehika največ, kar 68,8 % vseh kmetijskih strojev, uvozi iz ZDA.
 

Tržna segmentacija uvoza kmetijskih strojev po državah za leto 2019 (v %)

Država Tržni delež
ZDA 69 %
Italija 5 %
Indija 4 %
Nemčija 3 %
Španija 3 %
Ostale države 16 %
 

Največji proizvajalci kmetijskih strojev v Mehiki (2019)

Podjetje Prihodki v mio EUR
John Deere S. De R.L. De C.V. 139,22
Agricultores Unidos El Valle S.A. De C.V. 123,71
Industrias John Deere S. De R.L. De C.V. 106,74
Agco México S. De R.L De C.V. 83,13
Case México S.A. De C.V. 41,77
Cnh Industrial S.A. De C.V. 39,45
San Cristobal De Allende S.A. De Pr Del Rl 37,13


Vir: Factiva, september 2020.
 

 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje