Mehika

Gospodarske panoge Mehike

Gospodarstvo

Mehika spada med 15 največjih svetovnih gospodarstev in je drugo največje gospodarstvo v Latinski Ameriki. Država je zelo odvisna od ZDA, kamor Mehika izvozi 80 % svojega izvoza.
Mehiško gospodarstvo je raznoliko in vključuje visokotehnološke industrije, proizvodnjo nafte, izkoriščanje mineralov in različne proizvodne dejavnosti.
 

Struktura BDP

Kmetijski sektor predstavlja 4 % BDP in zaposluje okoli 13 % aktivnega prebivalstva. Mehika sodi med največje svetovne proizvajalke kave, sladkorja, koruze, pomaranč, avokada in limet. Pomembna segmenta sta tudi živinoreja in ribištvo.

Storitveni sektor predstavlja 64 % BDP in zaposluje približno 61 % delovne sile. Najbolj perspektivni so visokotehnološki, informacijski in razvojni segmenti, katerih rast spodbuja visoko izobražena delovna sila in nizki operativni stroški. Visoko rast dosegata tudi segmenta zdravstvenih storitev in turizem.

Vir: EIU; Factiva, april 2019.

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor predstavlja 32 % BDP in zaposluje 26 % delovne sile. Mehika je med vodilnimi svetovnimi proizvajalci številnih mineralov, vključno s srebrom, fluoritom, cinkom in živim srebrom. Poleg tega ima velike rezerve nafte in plina. Mehika je peta največja svetovna proizvajalka nafte, mehiška naftna družba PEMEX pa je drugo največje podjetje v Latinski Ameriki.

Vesoljski segment je močno v porastu, zahvaljujoč razvoju grozda v mestu Queretaro in prisotnosti skoraj 190 podjetij, ki skupaj zaposlujejo 30.000 ljudi. Mehika je tudi ena od desetih največjih proizvajalk avtomobilov na svetu. Zaradi velikih naložb v nepremičnine pa je zelo dinamičen tudi gradbeni segment. Mehika je tudi peta največja svetovna proizvajalka piva.

V letu 2018 je industrijska proizvodnja v Mehiki zrasla za 0,1 %. Za leto 2019 je napovedan upad v višini -0,1 %, potem pa v letih 2020 in 2021 ponovno rast industrijske proizvodnje v višini 0,9 % in 2 %.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na mehiškem trgu:
 

 

Avtomobilska industrija - proizvodnja avtomobilov

Vrednost mehiške proizvodnje avtomobilov je v obdobju 2014-2018 upadala po -4,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegla 20,7 mlrd EUR. Za primerjavo, ameriška proizvodnja avtomobilov je v zadnjih petih letih upadala po -7 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegla vrednost 58,7 mlrd EUR, medtem ko je kanadska proizvodnja avtomobilov v tem obdobju upadala po -6,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegla 11,3 mlrd EUR. Kljub solidnemu domačemu povpraševanju, je omejeno povpraševanje s številnih ključnih izvoznih trgov, predvsem iz ZDA, negativno vplivalo na industrijo. Obseg industrije se je v obdobju 2014-2018 zmanjševal po -0,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegel 1,9 mio enot. Po napovedih analitikov naj bi se obseg industrije do konca leta 2023 povečal na 2 mio enot, kar predstavlja 1,3 % povprečno letno stopnjo rasti v obdobju 2019–2023. Po eni strani se je potrošnja avtomobilov v Mehiki povečevala zaradi zmanjševanja brezposelnosti in povečevanja zasebne potrošnje, po drugi strani pa je naraščajoči trend souporabe vozil, zlasti med mlajšimi segmenti družbe, do neke mere zmanjšal povpraševanje po avtomobilih. Priljubljenost teh storitev, ki jih ponujajo številna podjetja, med drugim Carrot in Carpool, se je v Mehiki povečala, saj vedno več Mehičanov izbere storitev souporabe vozil.
Tehnologija izboljšuje učinkovitost in cenovno konkurenčnost električnih avtomobilov, zato se bo povpraševanje po teh vozilih v prihodnje nedvomno povečalo. Številni veliki svetovni proizvajalci avtomobilov, kot so Volvo, GM, Aston Martin in Jaguar Land Rover, so napovedali, da bodo v prihodnjem desetletju na določeni točki prešli na proizvodnjo samo električnih ali hibridnih avtomobilov. Za nove udeležence, ki želijo vstopiti v to panogo, bo segment električnih avtomobilov zato še posebej zanimiv.

Analitiki napovedujejo, da bo mehiška proizvodnja avtomobilov v obdobju 2019-2023 rasla po 1,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 dosegla vrednost 21,6 mlrd EUR. Ameriška proizvodnja avtomobilov naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvarila vrednost 68,1 mlrd EUR, medtem ko naj bi kanadska proizvodnja avtomobilov v napovedanem obdobju upadala po -4,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvarila vrednost 8,6 mlrd EUR. Mehiška avtomobilska industrija je precej odvisna od ZDA, saj gre skoraj 75 % izvoza mehiških avtomobilov na trg ZDA. Upadanje obsega porabe v ZDA bo zato vplivalo na mehiški trg v napovedanem obdobju. Poleg tega bi si lahko sedanji ameriški predsednik Donald Trump prizadeval za uveljavitev protekcionističnih ukrepov v ameriški avtomobilski industriji, zato se lahko mehiški avtomobili znajdejo v hudi konkurenci z ameriškimi. Zaradi takih groženj je Toyota že preselila svoj načrtovani novi proizvodni obrat iz Mehike v ZDA. Proizvodnja v novi tovarni bo stekla leta 2021 in v ZDA bodo tako ustvarili 4.000 novih delovnih mest na račun mehiške avtomobilske industrije. Takšni dejavniki bodo negativno vplivali na mehiško proizvodnjo avtomobilov v napovedanem obdobju.

Največji konkurenti na trgu so:

  • General Motors Company
  • Renault SA
  • Volkswagen AG
  • Fiat Chrysler Automobiles NV
 
V letu 2018 se je proizvodnja avtomobilov v Mehiki zmanjšala za -0,6 % in dosegla obseg 1.888.600 avtomobilov. Povprečna letna stopnja rasti je v letih 2014–2018 znašala 0,4 %.
 
Vrednost proizvodnje avtomobilov se je v Mehiki v letu 2018 zmanjšala za -3,6 % in dosegla 20,7 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2014–2018 znašala -4,7 %.

 

Vrednost proizvodnje po letih (v mio EUR)   

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2014 22.330  
2015 26.756 -0,1 %
2016 25.045 -6,2 %
2017 22.389 -8,9 %
2018 20.677 -3,6 %

Po napovedih naj bi v letu 2023 v Mehiki proizvedli 2 mio avtomobilov, kar je 6,4 % več kot leta 2018. Napovedana povprečna letna stopnja rasti v letih 2019–2023 znaša 1,3 %.
 
Analitiki napovedujejo, da bo proizvodnja avtomobilov v Mehiki v letu 2023 dosegla vrednost 21,6 mlrd EUR, kar je 9,8 % več kot leta 2018. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2019–2023 je 1,9 %.
 

Napoved vrednosti proizvodnje po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2019 20.756 0,9 %
2020 20.491 1,5 %
2021 21.157 2,4 %
2022 21.129 2,2 %
2023 21.612 2,5 %
 

GM Group je vodilni konkurent na mehiškem trgu proizvodnje avtomobilov in ima 21,4 % delež glede na vrednost proizvodnje. Sledi mu Renault-Nissan Alliance z 19,5 % deležem. 

Tržni deleži po proizvajalcih za leto 2018 glede na vrednost proizvodnje (v odstotkih) 

GM GRoup 21,4 %
Renautl-Nissan Alliance 19,5 %
FCA 16,4 %
VW Group 15,6 %
Ostali 27,1 %
 

Mehika predstavlja 14,9 % vrednosti ameriške proizvodnje avtomobilov.

Tržna segmentacija v regiji za leto 2018 (v odstotkih) 

ZDA 42,2 %
Brazilija 32,1 %
Mehika 14,9 %
Kanada 8,1 %
Ostale ameriške države 2,7 %
 

Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilov v Mehiki (2018) 

Podjetje Prihodki
v mio EUR
Nissan Mexicana S.A. De C.V. 8.936,97
Fca México S.A. De C.V. 8.807,87
Volkswagen de México SA de CV 8.580,90
Ford Motor Company S.A. De C.V. 8.333,21
Honda De México S.A. De C.V. 5.409,22
Kia Motors México S.A. De C.V. 3.226,02
Metalsa SA de CV 1.649,85
 
 

Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilskih delov v Mehiki (2018) 

Podjetje Prihodki
v mio EUR
Ugimag S.A. De C.V. 7.408,73
Jatco México S.A. De C.V. 1.541,99
Nemak México S.A. 1.278,75
American Axle & Manufacturing De México S. De R.L. De C.V. 1.239,29
Fabricación De Autopartes Y Servicios De Occidente S.A. De C.V. 1.229,02
Grupo Siemens S.A. De C.V. 983,29
Adient México S. De R.L. De C.V. 959,73
 

Največja podjetja na področju veleprodaje delov za motorna vozila v Mehiki (2018) 

Podjetje Prihodki
v mio EUR
Goodyear Servicios Comerciales S. De R.L. De C.V. 83.446,94
Tbc De México S.A. De C.V. 174,46
Organización Emotion International S.A. De C.V. 77,46
Radial Llantas S.A.P.I. De C.V. 60,40
Hankook Tire De México S.A. De C.V. 54,56
Unión De Llanteros Integrados S.A. De C.V. 52,91
Tt Assembly México S.A. De C.V. 48,18

  
Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, maj 2019.

 

Turizem - hotelirski sektor

Vrednost hotelirskega sektorja predstavlja vse prihodke, ki jih ustvarijo hoteli, moteli in drugi ponudniki nastanitev, obseg trga pa je opredeljen kot število hotelov v državi.

Vrednost mehiškega hotelirskega sektorja je v obdobju 2014-2018 rasla po 2,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegla 19,6 mlrd EUR. Za primerjavo, ameriški hotelirski sektor je v zadnjih petih letih rasel po 5,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegel vrednost 183,9 mlrd EUR, medtem ko je kanadski hotelirski sektor v tem obdobju rasel po 2,7 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 dosegel vrednost 17 mlrd EUR. Rast sektorja v zadnjih petih letih je bila posledica vse večjega povpraševanja mednarodnih turistov zaradi nizke vrednosti lokalne valute. Stopnja zasedenosti je najvišja v obalnih krajih in večjih mestih. Cancun in Riviera Maya imata najvišje stopnje zasedenosti, sledijo pa Los Cabos, Nuevo Vallarta in Puerto Vallarta. Število prenočitvenih kapacitet se je v obdobju 2014-2018 povečevalo po 1,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2018 doseglo 11.524 enot. Po napovedih naj bi se število prenočitvenih kapacitet do konca leta 2023 povečalo na 12.469, kar predstavlja 1,6 povprečno letno stopnjo rasti za obdobje 2019–2023. Število novih hotelov je bilo ključno za povečanje vrednosti hotelirskega sektorja. Januarja 2017 je skupina Intercontinental Hotels Group odprla dva nova hotela Staybridge Suites s 120 sobami, ki ju upravlja Grupo Presidente. Luksuzni segment predstavlja večino vrednosti sektorja. Visoka rast luksuznega segmenta je napovedana tudi v prihodnje, medtem ko naj bi nizkocenovni hoteli beležili nižje stopnje rasti. Spodbujanje turizma s strani vlade je prav tako pospešilo rast sektorja. Leta 2016 je vlada začela z dvema programoma: "Potujmo vsi v Mehiko" (Viajemos todos por México) in " Izboljšaj svoj hotel" (Mejora tu hotel). Prvi program je bil nacionalna kampanja, ki naj bi družinam z nizkimi dohodki omogočila poceni potovanja po državi. Vladna kampanja z naslovom " Mehika - država, za katero mislite, da jo poznate" je bila uvedena leta 2010, njen namen pa je bil do leta 2018 privabiti 50 mio mednarodnih turistov. Takšne pobude so spodbudile zanimanje ljudi za potovanja in posledično povzročile povečanje vrednosti hotelirskega sektorja.

Segment prenočitvenih kapacitet za prosti čas je bil najbolj donosen segment hotelirskega sektorja v Mehiki, saj je v letu 2018 ustvaril prihodke v višini 17,5 mlrd EUR, kar predstavlja 89,7 % celotne vrednosti sektorja. Poslovni segment je v letu 2018 ustvaril prihodke v višini 2,1 mlrd EUR ali 10,3 % celotne vrednosti sektorja. Najbolj obiskane turistične destinacije v Mehiki so Mexico City, Cancun, Acapulco, Riviera Maya, Guadalajara, Veracruz-Boca del Rio, Puebla, Mazatlan, Monterry in Puerto Vallarta. Na mehiška rivieri, ki se razteza vzdolž pacifiške obale od Ensenade na severu do Acapulca na jugu, je največ plaž in letovišč. V Mehiki so tudi številna območja s svetovno kulturno dediščino in kulturnimi destinacijami UNESCA.

Analitiki napovedujejo, da bo mehiški hotelirski sektor v obdobju 2019-2023 rasel po 5,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril vrednost 24,4 mlrd EUR. Ameriški hotelirski sektor naj bi v prihodnjih petih letih rasel po 6,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril 244 mlrd EUR, medtem ko naj bi kanadski hotelirski sektor v napovedanem obdobju rasel po 6,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 ustvaril prihodke v višini 22 mlrd EUR. Napovedi temeljijo na povečanem povpraševanju, zlasti pri mednarodnih turistih, na ugodnih menjalnih tečajih in predvidenih višjih donosih.

 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Best Western International Inc
  • Grupo Posadas SAB de CV
  • Hilton Worldwide Holdings Inc
  • InterContinental Hotels Group Plc

Vrednost  hotelirskega sektorja v Mehiki je v letu 2018 zrasla za 8,1 % in dosegla 19,6  mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2014–2018 znašala 2,9 %.

Vrednost sektorja po letih (v mio EUR)

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2014 15.488  
2015 17.837 -3,8 %
2016 18.018 0,9 %
2017 18.938 6,9 %
2018 19.576 8,1 %
  

Analitiki napovedujejo, da bo hotelirski sektor v Mehiki v letu 2023 dosegel vrednost 24,4 mlrd EUR, kar je 30,7 % več kot leta 2018. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2019–2023 je 5,5 %.

Napoved vrednosti sektorja po letih (v mio EUR)

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2019 20.588 5,9 %
2020 20.901 4,4 %
2021 22.314 5,9 %
2022 22.983 5,3 %
2023 24.354 6,0 %
 
 

Največja podjetja na področju hotelirskega sektorja v Mehiki (2018)

Podjetje Prihodki
v mio EUR
Varham S.A. De C.V. 864,16
Corporacion Interamericana de Entretenimiento SA de CV 528,39
Grupo Posadas, SAB de CV 358,36
Blazki S.A. De C.V. 234,75
Grupo Costamex S.A. De C.V. 210,61
Operadora Hotelera Del Mar Bermejo S.A. 207,59
Tds S. En C. Por A. De C.V. 207,59
 

Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.


Vir: Factiva, maj 2019.
 

 

Poglejte si tudi:

Bilateralni ekonomski odnosi s Slovenijo

Poslovanje